Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sniper Elite V2

Sniper Elite V2 Remastered

66
170 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
01.05.2012 PCPS3X360
21.05.2013 WiiU
14.05.2019 PS4XOneSwitch
Vývojáři:
Rebellion
Oficiální stránky:
http://www.rebellion.co.uk/games/sniper-elite-v2
Sniper Elite V2 je volné pokračování Sniper Elite z roku 2005 a opět nás přenese do Berlína sklonku druhé světové války, do obleženého města, jež se nachází v ruinách. Hlavním hrdinou je americký agent Karl Fairburne, který má za úkol jediné - zabít 5 vědců, kteří dezertovali k Rusům a společnými silami pracují na tajném vývoji raket V2. Brzy však odhalíte, že jeden z vědců odmítá s Rusy spolupracovat a chce utéct ke spojencům. Tohoto vědce je zapotřebí uchránit, jelikož on je jediným, který vám může zabránit hotové katastrofě. Tyto rakety s sebou totiž nesou zkázu a smrt - jsou totiž naplněny smrtícím plynem a jejich klíčovým cílem je Londýn.

V roli elitního odstřelovače máte příležitost vyzkoušet širokou škálu dobových zbraní a poznat charakteristickou atmosféru berlínských ulic jara 1945. Prvky hratelnosti z prvního dílu, které ze střílečky dělají simulátor odstřelovače zůstaly zachovány i tomto díle. Novým prvkem, který naopak slouží pouze jako "guilty pleasure", je záběr "killcamery" při mimořádně povedené trefě. Rentgenovým pohledem ukáže průnik kulky do těla zasaženého. Graficky už titul počítá pouze s rozhraním DX10 a výše. Během hraní lze splnit až 41 achievementů.

Ke hře vyšla DLC Sniper Elite V2 - Kill Hitler, Sniper Elite V2 - The Landwehr Canal, Sniper Elite V2 - The Neudorf Outpost, Sniper Elite V2 - St. Pierre a dvě samostatně hratelná rozšíření Sniper Elite: Nazi Zombie Army a Sniper Elite: Nazi Zombie Army 2.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Z původně slibovaného simulátoru odstřelovače se stala tuctová TPS na střední vzdálenosti.

Tak za prvé, obtížnost je pro smích. Na nejvyšší obtížnost nepřátelé už při prvním výstřelu znají vaši přesnou lokaci a jejich MP40 jsou někdy stejně přesné jako sniperka. Patrně aby toto vývojáři kompenzovali, geroj vydží klidně i několik zásahů těsně za sebou. Kruci, když je to simulátor snipera, čekám, že na nejvyšší obtížnost půjde k zemi po jednom nebo dvou zásazích! Ale to by tady ani nemohlo fungovat, protože...

Úrovně značně omezují pohyb. Tyhle dveře nelze otevřít, na tamtu hromadu nelze vylézt, tudy se nelze plazit. Neviditelná zeď střídá neviditelnou zeď. Najít si nějaké skutečně vhodné hnízdo na odstřelování je tedy omezeno na to, co nabídnou autoři. A toho moc není. Krycí systém taky nefunguje úplně nejlépe, jakmile se snajpr odlepí z krytu, zvedne se nad úroveň oken, což nepřátelé často postřehnou a nepozorvaný přesun po výstřelu je tak velmi obtížný. Plynulá změna krytu kolem rohu taky nefunguje, je třeba nejprve z krytu vyjít a pak se do něj znovu skrčit.

Úrovně jsou docela malé a lineární a efektivní dostřel pušky M1903 - cca 600m - rozhodně nevyužijete. Hra považuje za daleký výstřel hodný extra bodů už střelbu nad 100 metrů. Ano, počítají se tu body, za každé zabití podle vzdálenosti, trefené části těla, případně toho, zda byl cíl v pohybu. Na mě tenhle prvek působil docela rušivě, škoda že se nedá vypnout, stejně jako lze nastavit frekvenci zpomaleného záběru při smrtelném zásahu cíle.

Kdyby se hra neprofilovala jako simulátor odstřelovače, možná bych byl shovívavější. Ať už si však o práci odstřelovače za druhé světové války myslíte cokoliv, chlápek z téhle hry to určitě není.

Pro: Grafika, pocit ze střelby puškou

Proti: Malé přímočaré úrovně, velká výdrž postavy, bystrozrací nepřátelé, neviditelné zdi

+25 +28 −3
  • PC --
Ve hře založené na opatrném postupu a snaze rekognoskovat terén při každém přesunu, je respawn nepřátel na střechách a ochozech domů naprostá zhovadilost a debilita.

Místo výsostného použití sniperky na skutečně vážné potyčky ji člověk používá stále, protože náboje do samopalu fasuju po jednom zásobníku a nepřátelští vojáci s sebou nosí více jak 3 náboje málokdy.

Sprint je pro nepřátelského snipera nulovou překážkou k tomu, aby mi uštědřil zásah. No a zásahy vydržím dva. To není moc, ani málo. Přesně tak akorát podle skutečné události.

Hlavní hrdina American Hero™ je sice chlap vážící i s výbavou přes metrák, to ale neznamená, že musí při běhu dupat jako nevysraný slon!

Ležící American Hero™ není pro německého pěšáka s MP-40 překážkou k tomu, aby do něj nevyklopil zásobník na 150m.

Nejlepší úkryt je pro německého pěšáka s MP-40 záklek na otevřeném prostranství.

Nepřátelský sniper vidí skrze vlajky a nepřátelský pěšák vidí skrze budovy a vždy naprosto přesně identifikuje mou polohu, i když právě vyskočil z náklaďáku a já ležím tiše jako mishca.

Fuck this game. Čvachtající kulky v xichtech nepřátel jsou malou náplastí za nezvládnutou... za nezvládnuté všechno.
+25
  • PC 45
Sniper Elite V2 je promarněná příležitost, stačilo by na ní více zapracovat a mohla to být mnohem lepší a hratelnější hra. Ale jedno po druhém.

No příběh zde ani nemá cenu nějak řešit, točí se okolo raket V2 a odstřelení mnoha lidí co mezi tím budou stát našemu hrdinovi v cestě. Hlavní a asi jedinou předností našeho hrdiny je odstřelovací puška s kterou to celkem umí, jenže pokud její výstřel zazní v době kdy nezní v okolí dělostřelectvo nebo bouře co by zakrylo její hlučnost, tam o vás ví každý fricek či sovět. A hned se rozběhnou vaším směrem a vyšlou palbu tak přesnou až to překvapí. A je jedno ve finále že drží třeba obyčejnou pistoli.

Některé levely jsou navíc tak hrozně designově udělány, že se počítá s tím že budou nepřátele pronásledovat, či dojde na nějaký přepad či obranu pozice v uzavřeném prostoru budovy. A jelikož hrdina se samopalem či pistolí je naprosto nepoužitelný, z důvodu že na pár vojáku spotřebujete vlastně všechnu munici, a z padlých dostanete směšně málo munice, musí se zkrátka sáhnout po odstřelovače. A to jsou pak boje jen o tom, abyste přežili s trochou dávkou štěstí. Stejně k pláči jsou i stealth pasáže, kdy stejně pak dojde na tento tragický boj z blízka.

Ano odstřelování svým divným způsobem funguje, s efektními animace kdy letíme s kulkou do těla nebožáka a sledujeme deformaci lebky, kostí nebo orgánů. Jen to musí být ve venkovním prostoru a hráč musí mít dobrou pozici, co nejdál od nepřátel. Jakmile jsou blízko ve vetším množství, jste mrtví. Dostat se na otevřené prostranství, kde jste spatřeni z úhlu, kde by vás normální člověk nezahlédl a už o vás ví celá oblast, a přesně pálí, hází granáty a sbíhá k vaší pozici. Frustrace zaručena.

Jenže občas i ty venkovní prostory skřípou, co se na papíře může zdát jako dobrý nápad, ve hře moc fungovat nemusí. Příklad dostaneme se do oblasti kde bojují Němci se sověty, stačí aby si vás všiml jeden a na to po výstřelu dojde, hned se obě strany zaměří na Vás. Vystřílíte je, dojdete pár metrů a hned se spustí skript že zleva vyběhnou tři Rusáci a na druhé straně pět Němců. To potěší.

Ale hře se musí jedno přiznat, má parádní grafiku, vidět ty zničená města, kdy autoři si vyhráli s detaily a vojenská technika vypadá též skvostně, byla by radost se zde pohybovat kdyby tak hra nefrustrovala. Bohužel ale tento fakt hru nezachrání.
Problém je taky se dostat do bodu, kdy se seknete, a je úplně jedno kvůli čemu výše zmíněnému. Kolikrát sem si říkal že už se na to vykašlu, že to nemá cenu, ale vrazil jsem do toho prachy, tak jsem to nakonec dotáhnul do zdárného konce. Ale důsledně varuji před touto hrou, ta si Vaše peníze nezaslouží.
+18
  • PC 80
Ano hra má svoje rezervy, ale co bych to byl za hráče, který preferuje akční styl stříleček kdybych tuto ojedinělou hru nějak pošpinil nebo urážel. Právě naopak ! Mě osobně se hry z ostřelovačského prostředí (a že jich je jak šafránu) velmi líbí, prostě úvod zkrátím hra se mi líbí!

Jasně, že má svoje chyby, bugy, neustále dokola se opakující se ostřelování, ostřelování a zase ostřelování a já se ptám "No a? " od toho tu snad tato hra je né? Přeci v téhle té hře jde o to si někde v dálce na 200 metrů zalehnou dalekohledem se poohlídnout po okolí a v nějaké z polorozpadlých budov najít nepřátelského ostřelovače pomalu se zadržených dechem zamířit na oko a stisknou spoušť a pak se už jen kochat na letící kulku, která provrtá nepříteli lebku a poškozená letí až na konec pokoje kde se zastaví o zeď. Od toho tu Sniper Elite V2 je a já děkuji Rebellionu, že si můžu po delší době zase pořádně užít se sniperkou.

Příběh skoro nemá smysl nějak velice rozpitvávat, protože ve hře slouží pouze k tomu, aby hráče obeznámil s úkolem další mise.

Co říct k hratelnosti ? Já sám za sebe říkám, že se mě hra hrála velice dobře sice chování a umělá inteligence nepřátel není nějaký boom (např. vystřelíte na jednoho vojáka z dvojice a druhý zareaguje tak, že se otočí k vám zády a zalehne si) tohle mi ve hře opravdu někdy vadilo a přiznávám, že to ubírá hodně hře na její celkové kvalitě. Ale ten pocit dobře odvedené práce, když vystřelíte a sledujete pomalu letící kulku jak vletí do těla vojáka projde levou plící a vyletí ven pokřivená stejně jako AI vašich nepřátel to stojí za to.

Grafická stránka hry a její prostředí je velmi povedené. Líbil se mi design map, který byl vážně detailně propracovaný např. procházíte rozbitou zdí ze, které vypadávají cihly. Tyhle detaily v hráči umocní ten pocit, že vážně prochází Berlínem tzv. posledním městem Třetí říše. Sice grafika už počítá pouze s verzí Directx 10 a výše což si myslím, že je dobře díky tomu také grafika získá na lepší kvalitě.

Na závěr bych chtěl říct, že Sniper Elite V2 a její předchůdce Sniper Elite jsou výjimečné hry a podle mě patří mezi ty kvalitnější hry z prostředí druhé světové války, které je sice podle názoru většiny lidí vytěžené na pěkných pár let dopředu, ale já neviděl ještě spoustu věcí z tématu druhé světové války a tak jsem rád, že mě zase navštívilo téma druhé světové hlavně pak, když se můžu vžít do kůže elitního ostřelovače a mám za úkol zničit fašistický raketový program to mě zkrátka imponuje.

Shrnutí Sniper Elite V2 je nadprůměrná hra a v dnešní době herních šuntů já sám za sebe dávám 80%.

Pro: Grafika,hratelnost, Killcam, Prostředí ostřelovačů

Proti: Slabé AI nepřátel, občasné bugy

+15 +18 −3
  • PC 80
Jelikož první díl Sniper Elite je pro mě herním kouskem, na který dodnes rád zavzpomínám, nemohl jsem díl druhý ponechat bez povšimnutí, zvlášť když kvalitních titulů, kde sniperská puška hraje klíčovou roli, je doslova jak šafránu.

Dvojka spatřila světlo světa o sedm let později a na jejím grafickém kabátu je to opravdu setsakramentsky znát. Kromě této markantní změny přišlo pár dalších a ne všechny byly vítány.

Hlavní postava, resp. rychlost jejího pohybu, není tentokrát ve stylu starších dílů Splinter Cell, takže možnosti pohybu se zúžily pouze na dvě, a to běh a plížení, což v mnoha situacích není zrovna praktické, zvlášť když při běhu má člověk pocit, že obuv zřejmě sniper zdědil po legendárním Golemovi. Vezmu-li v úvahu, že dvojka se oproti jedničce dá mnohem častěji hrát stealth stylem, myslím, že omezené možnosti sniperových pohybů jsou pak vyloženě jeho handicapem. Jestliže jsem zabrousil na stealth styl, k němuž je hra částečně nakloněna možností ukrývání těl a tiché likvidace holýma rukama, musím říct, že mi dal často dost zabrat, k čemuž nemálo přispěl i chybějící quicksave. Navíc je obrovská škoda, že sniperku nelze vybavit tlumičem a tajnou akci tak použít se vším, co k ní patří.

Kromě sniperky je hlavní postava vybavena samopalem, pistolí s tlumičem a pár výbušninami. Právě ty jsem za celou dobu hraní nepoužil ani jednou, přestože zas tak málo užitečné nejsou, jelikož např. nášlapná mina by mě zcela jistě ochránila proti vpadnutí nepřátel do zad, k němuž při vyzrazení mojí polohy docházelo poměrně často.

K samotnému sniperování musím říct, že je prostě božské! Jen těžko mohu popsat herní pocity, když kulka zasáhne svůj cíl, zaryje se do protivníkova těla a stane se tak i bez použití zadržení dechu, kdy pak uvedený pocit dosahuje téměř vrcholu. Již první díl disponoval úchvatnou animací letícího náboje a v případě dílu druhého šli tvůrci ještě o kousek dál. Rozhodně nechci tvrdit, že by mě po zasažení cíle popuzoval jakýsi rentgenový snímek protivníkova těla, který mi zobrazí, jaké orgány jsem zasáhl a doslova je zdevastoval, ale myslím, že s některými efekty se to zas nemusí přehánět a je lepší věci ponechat takové, jaké byly.

Co dodat? Shrnu-li svoje dojmy do jedné věty, druhý díl Sniper Elite má standardně tuctový příběh, velmi pěknou grafiku, ale i několik nedostatků, které dokážou naštvat, mezi nimiž bych jmenoval umělou inteligenci nepřátel, jejich nepřirozená přesnost a ještě nepřirozenější bystrozrakost. Tahle negativa ovšem naprosto rozdrtí výborná akční herní náplň, která mě prostě nedokázala omrzet. Vím, že druhý díl se z hlediska oblíbenosti řadí na hodně vzdálenou pozici, ale já si prostě nemůžu pomoct.

Pro: sniperka a práce s ní, grafika

Proti: méně možností pohybů hl. postavy, AI nepřátel

+15