Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mass Effect 3: Citadel

86
97 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
akce > 3rd person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
05.03.2013 PCPS3X360
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://masseffect.bioware.com/downloads/citadel
Čtvrté a zároveň také poslední příběhové rozšíření pro hru Mass Effect 3.

Zákeřná konspirace se zaměří na velitele Sheparda a vy musíte společně se svým týmem odhalit pravdu, přes boje a intriky, které se rozprostírají od krás Citadely, až po přísně tajné archivy rady. Mezi "hratelné" postavy by se měli vrátit staří známí z předešlých dílů, včetně Urdnota Wrexe.

Přibudou také nové oblasti na Citadele, mimo jiné i Shepardův vlastní byt či bojová aréna Armax. Studio BioWare obsah popisuje jako emocionální jízdu, ve které se objeví oblíbené postavy z celé série.


Poslední diskuzní příspěvek

Jab: Nojo, jsem zapoměl že je taky spektra. Já tam měl vždy ashley a u její kecání jsem vždy koukal po okolí.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Ačkoliv je Citadela příběhově zasazena před finále celé série, nedovedu si představit, že by nevyšla právě jako poslední DLC. Je v tom totiž určitá symbolika.

Ve světle chronologicky nadcházejících, ale ve skutečnosti již odehraných událostí působí Citadela opravdu hodně emotivně. Důvody pro to jsou hned dva. Prvním je nečekaná zápletka s klonem Shepardové (v mém případě) a druhým důvodem je pořádání party v novém bytě pro všechny pozvané členy týmu hlavní hrdinky, kdy všichni vzpomínají na minulost a občas někdo přidá i nějakou tu zajímavost nebo osobní příběh. První půlka je klasickou misí, jak ji z náme z předchozích DLCček a druhá půlka je vyloženě dialogová a vzpomínková. Citadela má v sobě neoddiskovatelný nádech nostalgie, v jednom kuse odkazuje na nejrůznější události a věci z minulých dílů (oddíly Mako a Hammerhead) a nezapomíná ani na humor (Shepardové "I should go" nebo Garrusovo "rekalibrování"), který zároveň potrhuje náladu tohoto DLC.

Fanoušci série se tak budou jen těžko loučit se známými postavami, ke kterým si vytvořili minimálně během ME 2 a ME 3 určitý vztah. Stejně tak se bude těžko opouštět neopakovatelný intergalaktický svět fenoménu Mass Effect. Ikdyž, nikdy neříkejme nikdy.

Pro: emocionálně nejlepší DLC, poslední setkání celého týmu, nečekaná zápletka mise, nové lokace na Citadele

Proti: poslední DLC pro Mass Effect

+22
  • PC 95
O tomto DLC bych mohl napsat mnoho vět a slov, ale protože myslím kompaktně a úsporně a hlavně vás nechci okrádat o váš ctěný čas napíšu své dojmy o tomto DLC v bodech.

- Důležitým faktem je, že velikost samotného DLC se blíží 4GB a díky bohu oprávněně.
- Hlavní příběhová linka zabere 1-2h a je nabitá akcí, vtipnými dialogy a překvapivě má i zajímavého bosse, který vám dá na těžší obtížnost zabrat.
- mise se účastní celá posádka normandy, včetně kulatého robotího pomocníka Glypha, který konečně dostal více prostoru a ukázal svůj potenciál. Jeho "válečná" propaganda během boje, jenž má za úkol snížit morálku nepřátelských vojáků je překvapivě vtipná.
-Citadela mi velmi připomněla ME2 a to hlavně skvělou interakcí se členy posádky a to v ME3 chybělo určitě nejvíce.
-pro mě osobně je ale největším plusem je humor a občasné zakomponování smutných nebo až dojemných scén. V DLC najdeme narážky na film Mumie, Star Wars i Star Trek ale hlavně si hra a vlastně i vývojáři geniálním způsobem dělají srandu sami ze sebe.
-Hudba je skvělá ve všech ohledech a Sam Hulick opět předvedl své nedoceněné nadání.
- Combat arena a kasino je příjemné zpestření, obzvláště aréna a její úkoly zaberou 2h+.
-podle mě nejlepší DLC nejen z trilogie ME ale nejlepší DLC vůbec. Práce a oddanost fanouškům je z toho cítit na míle daleko, i když mnozí z vás to "fiasko" s koncem ME3 asi BW neodpustíte.

Pro: Mnoho obsahu, délka, skvělý scénář, hudba,humor, super zakončení, interakce s posádkou, zajímavá příběhová linka

Proti: Mass Effect trilogie končí, chybí někteří vedlejší členové Normandy.

+21
  • PC 100
100! Já prostě musím vážení a milý! Já jakožto člověk co strávil ve světě Mass Effectu stovky hodin prostě nemůžu jinak. Tomuhle já povídám zakončení série jak má bejt. Aneb menší zaváháním s koncem série odpuštěno na sto tisíckrát. Citadela prostě musela potěšit každého fanouška až milovníka téhle v mých očích výjimečné série. Celá Citadela se nese v komediálním duchu, je přímo narvaná hromadou hlášek. V BW si prostě řekli "pojďme se vysrat na vážnou notu a pojďme se bavit". A já se bavil královsky.

Hlavní mise zabere okolo 3 hodin, a zúčastní se jí celá posádka Normandie, což je příjemné oživení a navíc je radostí poslouchat jejich vzájemné hašteření a hecování. Hlavní zápletka je poměrně originální a kdybych nebyl kokot rezavej, a nevyspoileroval bych si jí před zahráním tak bych byl nepochybně překvapen.

Jenže po dohrání hlavní zápletky DLC nekončí, spíš naopak, to pravé ořechové teprve začíná. Čeká vás totiž další asi 4-5 hodin obsahu, kdy potkáváte parťáky a společně řádíte v nové lokaci Citadely (Gruntova potyčka s C-SECem 4ever!), dočkáme se rozšířených romancí, rozloučíme se s těmi kteří nás opustily a také uspořádáte pořádne mejdlo. Jako pak obrovskou výhodu tohodle DíeLCíčka je velká znovu hratelnost jelikož stále objevujete nové a nové hlášky a když pak DLC dohrajete, tak vám dojde že Shepyho parta je velká bláznivá banda podivínů.

Tohle DLC prostě má to pověstné srdíčko, BajoWer ho udělali pro fanoušky a pravý fanoušek série ho prostě musí ocenit. Citadela je prostě královnou všech DLC, kde je vidět že tvůrci ji dělali srdcem a proto si podle mě zaslouží absolutní hodnocení.

Sakra /utírám slzu pod okem/ tahle banda mi bude kurevsky chybět.

PS: Ten kdo dá tomuhle (a nejen tomuhle) DLC 0% jen proto že to je DLC je retardovaný kurevský přizdisráč.

PSS: Vega je cucák, kterého jsem si natřel jako máslo na chleba.

Pro: Úžasné rozloučení ze sérií, délka, nadupaný obsah, parťáci, hlášky, hlášky, hlášky, velká znovahratelnost, odlehčená atmosféra

Proti: Že je konec

+19(21-2)
  • PC 85
Nádherné rozloučení se s Shepardovým příběhem. Parta z Mass Effectu 1 a 2 se dala naposled dohromady a tohle DLC lidem ukázalo, jak hodně je pro našeho hlavního hrdinu důležitá jeho skupinka.

Příběh točící se kolem neznámých útočníků na Sheparda nabízí dalo by se říct klasický úkol. Nějaké nebezpečí, kterému se musí zatnout tipec. Ikdyž tu jsou scénky, které celé to dění trochu oživí (Shepardův propad restaurací). Následně pak člověk zjistí, kdo je hlavní padouch mise, a ten je celkem zajímavý, a pak potěší ten závěr celého problému, oba dva Shepardi vysící z Normandie, ale pouze jeden - ten pravý - je vytažen a dokazuje svému zlému klonu, po tom, co na něho se jeho spojenkyně vyprdne, že on má ty přátele, kteří ho podrží a zachrání, narozdíl od něho.

Ten zaručeně nejlepší nášup přijde potom, když Shepard uspořádá párty. To je něco, co určitě v téhle sérii chybělo a rázem se se všemi loučí lépe, než po samotném třetím dílu. Takže emoce určitě nechybí, a co potěší je, že se tohle DLC zaměřuje více i na humor. Takhle osobní příběh si myslím, tu fakt chyběl takže super, paráda, spokojenost.

Jo a tohle http://www.youtube.com/watch?v=J7bANMHnPUk myslím mluví za vše.

Pro: Příběh, postavy, emoce, humor.

Proti: Těžko říct, neduhy trojky v hratelnosti jsou i tu.

+16(17-1)
  • PC 100
Citadela je v současné době unikátní DLC, zvlášť ve hře, která je od BioWare. Přiznejme si, že nás přídavný obsah k jejich hrám tak trošku štve. Obsah je vždy skvělý, problém je, že ten přídavný obsah přidává akorát vytrženou kapitolu z knihy, z čehož pramení pocit, že pokud chceme hru skutečně dohrát, musíme ještě tisícovku přihodit. Ale Citadela je jiná. Jedná se o DLC, které do hry přidává vážně něco nového, unikátního, za co stojí zaplatit a co by nemělo být součástí původní hry.

„Dobře, přestanu říkat kalibrovat...pokud Liara přestane říkat „U bohyně“ “

Děj tohoto DLC není úplně na vážnou notu, samozřejmě je zde drama, ale celé je to především něco jako rozloučení s Mass effect trilogii, především s přáteli jako je Liara, Garrus, Tali, Alenko, Kasumi, Wrex, Grunt... a dovolí vám rozvinout váš romantický zájem i mimo loď a bitevní vřavu.

„Shepard a tancovat?“ -minutový smích- „Ne, vážně, to raději ne“

Pokud jste si zahráli Mass effect 3, a importovali tam váš save, znamená to, že ho vážně máte rádi, něco vás zaujalo, a v tom případě Citadela za těch pár stovek stojí. Protože na to, jak opilá Tali předvádí Normandii SR-1 budete vzpomínat ještě dlouho, a celá trilogie se do vás otiskne ještě víc.

Pro: Kontakt s posádkou a společníky, humor, propracovaná různorodost, opilá Tali

Proti: Opravdu konec

+15