Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mass Effect 3: Citadel

05.03.2013
86
101 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ne

Čtvrté a zároveň také poslední příběhové rozšíření pro hru Mass Effect 3.

Zákeřná konspirace se zaměří na velitele Sheparda a vy musíte společně se svým týmem odhalit pravdu, přes boje a intriky, které se rozprostírají od krás Citadely, až po přísně tajné archivy rady. Mezi "hratelné" postavy by se měli vrátit staří známí z předešlých dílů, včetně Urdnota Wrexe.

Přibudou také nové oblasti na Citadele, mimo jiné i Shepardův vlastní byt či bojová aréna Armax. Studio BioWare obsah popisuje jako emocionální jízdu, ve které se objeví oblíbené postavy z celé série.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Ačkoliv je Citadela příběhově zasazena před finále celé série, nedovedu si představit, že by nevyšla právě jako poslední DLC. Je v tom totiž určitá symbolika.

Ve světle chronologicky nadcházejících, ale ve skutečnosti již odehraných událostí působí Citadela opravdu hodně emotivně. Důvody pro to jsou hned dva. Prvním je nečekaná zápletka s klonem Shepardové (v mém případě) a druhým důvodem je pořádání party v novém bytě pro všechny pozvané členy týmu hlavní hrdinky, kdy všichni vzpomínají na minulost a občas někdo přidá i nějakou tu zajímavost nebo osobní příběh. První půlka je klasickou misí, jak ji z náme z předchozích DLCček a druhá půlka je vyloženě dialogová a vzpomínková. Citadela má v sobě neoddiskovatelný nádech nostalgie, v jednom kuse odkazuje na nejrůznější události a věci z minulých dílů (oddíly Mako a Hammerhead) a nezapomíná ani na humor (Shepardové "I should go" nebo Garrusovo "rekalibrování"), který zároveň potrhuje náladu tohoto DLC.

Fanoušci série se tak budou jen těžko loučit se známými postavami, ke kterým si vytvořili minimálně během ME 2 a ME 3 určitý vztah. Stejně tak se bude těžko opouštět neopakovatelný intergalaktický svět fenoménu Mass Effect. Ikdyž, nikdy neříkejme nikdy.

Pro: emocionálně nejlepší DLC, poslední setkání celého týmu, nečekaná zápletka mise, nové lokace na Citadele

Proti: poslední DLC pro Mass Effect

+22
  • PC 95
O tomto DLC bych mohl napsat mnoho vět a slov, ale protože myslím kompaktně a úsporně a hlavně vás nechci okrádat o váš ctěný čas napíšu své dojmy o tomto DLC v bodech.

- Důležitým faktem je, že velikost samotného DLC se blíží 4GB a díky bohu oprávněně.
- Hlavní příběhová linka zabere 1-2h a je nabitá akcí, vtipnými dialogy a překvapivě má i zajímavého bosse, který vám dá na těžší obtížnost zabrat.
- mise se účastní celá posádka normandy, včetně kulatého robotího pomocníka Glypha, který konečně dostal více prostoru a ukázal svůj potenciál. Jeho "válečná" propaganda během boje, jenž má za úkol snížit morálku nepřátelských vojáků je překvapivě vtipná.
-Citadela mi velmi připomněla ME2 a to hlavně skvělou interakcí se členy posádky a to v ME3 chybělo určitě nejvíce.
-pro mě osobně je ale největším plusem je humor a občasné zakomponování smutných nebo až dojemných scén. V DLC najdeme narážky na film Mumie, Star Wars i Star Trek ale hlavně si hra a vlastně i vývojáři geniálním způsobem dělají srandu sami ze sebe.
-Hudba je skvělá ve všech ohledech a Sam Hulick opět předvedl své nedoceněné nadání.
- Combat arena a kasino je příjemné zpestření, obzvláště aréna a její úkoly zaberou 2h+.
-podle mě nejlepší DLC nejen z trilogie ME ale nejlepší DLC vůbec. Práce a oddanost fanouškům je z toho cítit na míle daleko, i když mnozí z vás to "fiasko" s koncem ME3 asi BW neodpustíte.

Pro: Mnoho obsahu, délka, skvělý scénář, hudba,humor, super zakončení, interakce s posádkou, zajímavá příběhová linka

Proti: Mass Effect trilogie končí, chybí někteří vedlejší členové Normandy.

+21
  • PC 100
100! Já prostě musím vážení a milý! Já jakožto člověk co strávil ve světě Mass Effectu stovky hodin prostě nemůžu jinak. Tomuhle já povídám zakončení série jak má bejt. Aneb menší zaváháním s koncem série odpuštěno na sto tisíckrát. Citadela prostě musela potěšit každého fanouška až milovníka téhle v mých očích výjimečné série. Celá Citadela se nese v komediálním duchu, je přímo narvaná hromadou hlášek. V BW si prostě řekli "pojďme se vysrat na vážnou notu a pojďme se bavit". A já se bavil královsky.

Hlavní mise zabere okolo 3 hodin, a zúčastní se jí celá posádka Normandie, což je příjemné oživení a navíc je radostí poslouchat jejich vzájemné hašteření a hecování. Hlavní zápletka je poměrně originální a kdybych nebyl kokot rezavej, a nevyspoileroval bych si jí před zahráním tak bych byl nepochybně překvapen.

Jenže po dohrání hlavní zápletky DLC nekončí, spíš naopak, to pravé ořechové teprve začíná. Čeká vás totiž další asi 4-5 hodin obsahu, kdy potkáváte parťáky a společně řádíte v nové lokaci Citadely (Gruntova potyčka s C-SECem 4ever!), dočkáme se rozšířených romancí, rozloučíme se s těmi kteří nás opustily a také uspořádáte pořádne mejdlo. Jako pak obrovskou výhodu tohodle DíeLCíčka je velká znovu hratelnost jelikož stále objevujete nové a nové hlášky a když pak DLC dohrajete, tak vám dojde že Shepyho parta je velká bláznivá banda podivínů.

Tohle DLC prostě má to pověstné srdíčko, BajoWer ho udělali pro fanoušky a pravý fanoušek série ho prostě musí ocenit. Citadela je prostě královnou všech DLC, kde je vidět že tvůrci ji dělali srdcem a proto si podle mě zaslouží absolutní hodnocení.

Sakra /utírám slzu pod okem/ tahle banda mi bude kurevsky chybět.

PS: Ten kdo dá tomuhle (a nejen tomuhle) DLC 0% jen proto že to je DLC je retardovaný kurevský přizdisráč.

PSS: Vega je cucák, kterého jsem si natřel jako máslo na chleba.

Pro: Úžasné rozloučení ze sérií, délka, nadupaný obsah, parťáci, hlášky, hlášky, hlášky, velká znovahratelnost, odlehčená atmosféra

Proti: Že je konec

+19 +21 −2
  • PC 90
Citadelou se ME 3 mírně shazuje, aby dodala Šeprdovi a celému příběhu lidský rozměr. Podle mého názoru je to absolutně trefné a něco takového bylo skoro nutností, neb jinak by byl hlavní hrdina jen dalším panákem, na kterém vám vlastně tak moc nesejde. Doporučuji hrát toto DLC (resp. uspořádat párty) před odletem na základnu Illusive Mana, neb se prostě nejvíc hodí ke konci hry.

Prvotní dějová linie není zlá. Není to ale také úplné terno. Návštěva "muzea" vám v rychlosti připomene hlavní události universa, nic moc objevného se při tom ale nedozvíte. Nicméně do vašeho snažení se zapojí minulí i současní členové posádky a v interakcích poprvé nastřelí, jak moc je pro ně Šeprd důležitý a kolik lidí dokázal ovlivnit. Po závěrečném souboji dojde i na poučení, že jedinec sám není nic právě bez svých blízkých.

Pozdější postupná příprava párty je pěkná, jen je toho potkávání se trochu moc a je za hranicí citového vydírání (které pak vzhledem k hustotě scén logicky úplně nefunguje). Zde naopak doporučuji rozházet si jej do celého děje ME 3 (tuším od osvobození Citadely, kdy se DLC zpřístupní). Třebas Jokerův příběh byl fakt terno. Velmi dobrá ale byla i scénka s Javikem, Gruntem či Wrexem.

Samotná párty je také fajn. Nicméně celé DLC nabývá vrcholu vlastně až s jejím koncem, kdy se posádka vrací na Normandii. Přesně od tohoto momentu už jsem až do konce hry žil s tím, že se Šeprd v podstatě loučil se svými blízkými a já jej nezadržitelně vedu k jisté, snad alespoň hrdinské, smrti. Seriózně jsem měl pocit strachu, jako bych sám té jeho zkoušce čelil, a třebas zpět na Zemi se mi vlastně moc nechtělo. Jen dvě hry mi zatím nabídli podobně vynikající rozloučení s hlavním hrdinou - Planescape a třetí Witcher.

Rozhodně nejdůležitější DLC ke trojce a zároveň jeden z nejlepších DLC/datadisků jaký jsem kdy hrál. V podstatě nemá smysl bez něj ME 3 projet.

A nakonec foto z párty!

Pro: Šeprd je člověk!

Proti: Možná až moc cituplné a bůh ví čeho ještě plné (Red Dwarf btw slavil 30 let) :)

+16
  • PC 85
Nádherné rozloučení se s Shepardovým příběhem. Parta z Mass Effectu 1 a 2 se dala naposled dohromady a tohle DLC lidem ukázalo, jak hodně je pro našeho hlavního hrdinu důležitá jeho skupinka.

Příběh točící se kolem neznámých útočníků na Sheparda nabízí dalo by se říct klasický úkol. Nějaké nebezpečí, kterému se musí zatnout tipec. Ikdyž tu jsou scénky, které celé to dění trochu oživí (Shepardův propad restaurací). Následně pak člověk zjistí, kdo je hlavní padouch mise, a ten je celkem zajímavý, a pak potěší ten závěr celého problému, oba dva Shepardi vysící z Normandie, ale pouze jeden - ten pravý - je vytažen a dokazuje svému zlému klonu, po tom, co na něho se jeho spojenkyně vyprdne, že on má ty přátele, kteří ho podrží a zachrání, narozdíl od něho.

Ten zaručeně nejlepší nášup přijde potom, když Shepard uspořádá párty. To je něco, co určitě v téhle sérii chybělo a rázem se se všemi loučí lépe, než po samotném třetím dílu. Takže emoce určitě nechybí, a co potěší je, že se tohle DLC zaměřuje více i na humor. Takhle osobní příběh si myslím, tu fakt chyběl takže super, paráda, spokojenost.

Jo a tohle http://www.youtube.com/watch?v=J7bANMHnPUk myslím mluví za vše.

Pro: Příběh, postavy, emoce, humor.

Proti: Těžko říct, neduhy trojky v hratelnosti jsou i tu.

+15 +16 −1