Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Ano, je to čistý fanservis, ale přiznám, že mi to vůbec nevadí a vůbec to nemám nikomu za zlé, že vývojáři přinesli toto rozšíření. Ani mi nevadí, jak je DLC pojato v kontrastu toho, v jakém stavu se galaxie nachází. Tím spíš, že se blíží něco tak velkého, jako je finální bitva s Reapery, tím více rozumím tomu, proč je třeba vypnout a pobavit se se svými blízkými. Je to jak v reálném životě, člověk nikdy neví, kdy s někým mluví naposledy.

Co mě překvapilo (mile), tak byla délka tohoto rozšíření. Ne, že by bylo zase nějak extra dlouhé, ale pár hodin s tím člověk stráví a navíc nehrozí, že by se někdy nudil. Úvodní akční část je zajímavá v tom, že Shepard má k dispozici pouze pistol a má poněkud nalomené zdraví. Navíc je Citadela viděna zase z jiného úhlu (doslova) a dost mě bavilo proplétat se mimo hlavní síť cest. Do toho jsem poslouchala vtipné hlášky, kterých je tohle rozšíření plné a které rozesmály i mě. Prostřední část nabídla misi na způsobem Jamese Bonda a dávala vzpomenout na DLC Mass Effect 2: Kasumi - Stolen Memory. A mojí Shepard to navíc i slušelo (Liaře moc ne). Jen je škoda, že jsme se v téhle části nezdrželi déle, klidně bych tam ještě nějaký čas pobyla a užívala si nevšední roli. Poslední část této dlouhé mise pak nabídla mimo jiné i skvělý přístup do archivů a konečně jsem se tak mohla prostřednictvím holografie podívat na události, které formovaly svět ME.

Brooks jako nová postava mě bavila a její zradu jsem kupodivu vůbec nečekala. Zápletka s klonem mi přišla dobrá, že mě i zajímalo, jak to bude pokračovat a jak se můj tým s tímto problémem vypořádá. A zlatý hřeb večera, tedy finální párty, byl skvělý. Touto částí jsem strávila dlouho dobu, abych opravdu vyslechla všechny rozhovory, ke kterým mezi mojí posádkou, popřípadě bývalými členy posádky, došlo.

Celé tohle rozšíření mělo krásnou a pohodovou atmosféru (tedy hlavně ke konci) a přesně něco takového jsem před tím koncem celé trilogie potřebovala.

I smell primitives. It was no dream.
+27
  • PC 90
Ačkoliv je Citadela příběhově zasazena před finále celé série, nedovedu si představit, že by nevyšla právě jako poslední DLC. Je v tom totiž určitá symbolika.

Ve světle chronologicky nadcházejících, ale ve skutečnosti již odehraných událostí působí Citadela opravdu hodně emotivně. Důvody pro to jsou hned dva. Prvním je nečekaná zápletka s klonem Shepardové (v mém případě) a druhým důvodem je pořádání party v novém bytě pro všechny pozvané členy týmu hlavní hrdinky, kdy všichni vzpomínají na minulost a občas někdo přidá i nějakou tu zajímavost nebo osobní příběh. První půlka je klasickou misí, jak ji z náme z předchozích DLCček a druhá půlka je vyloženě dialogová a vzpomínková. Citadela má v sobě neoddiskovatelný nádech nostalgie, v jednom kuse odkazuje na nejrůznější události a věci z minulých dílů (oddíly Mako a Hammerhead) a nezapomíná ani na humor (Shepardové "I should go" nebo Garrusovo "rekalibrování"), který zároveň potrhuje náladu tohoto DLC.

Fanoušci série se tak budou jen těžko loučit se známými postavami, ke kterým si vytvořili minimálně během ME 2 a ME 3 určitý vztah. Stejně tak se bude těžko opouštět neopakovatelný intergalaktický svět fenoménu Mass Effect. Ikdyž, nikdy neříkejme nikdy.

Pro: emocionálně nejlepší DLC, poslední setkání celého týmu, nečekaná zápletka mise, nové lokace na Citadele

Proti: poslední DLC pro Mass Effect

+22
  • PC 95
O tomto DLC bych mohl napsat mnoho vět a slov, ale protože myslím kompaktně a úsporně a hlavně vás nechci okrádat o váš ctěný čas napíšu své dojmy o tomto DLC v bodech.

- Důležitým faktem je, že velikost samotného DLC se blíží 4GB a díky bohu oprávněně.
- Hlavní příběhová linka zabere 1-2h a je nabitá akcí, vtipnými dialogy a překvapivě má i zajímavého bosse, který vám dá na těžší obtížnost zabrat.
- mise se účastní celá posádka normandy, včetně kulatého robotího pomocníka Glypha, který konečně dostal více prostoru a ukázal svůj potenciál. Jeho "válečná" propaganda během boje, jenž má za úkol snížit morálku nepřátelských vojáků je překvapivě vtipná.
-Citadela mi velmi připomněla ME2 a to hlavně skvělou interakcí se členy posádky a to v ME3 chybělo určitě nejvíce.
-pro mě osobně je ale největším plusem je humor a občasné zakomponování smutných nebo až dojemných scén. V DLC najdeme narážky na film Mumie, Star Wars i Star Trek ale hlavně si hra a vlastně i vývojáři geniálním způsobem dělají srandu sami ze sebe.
-Hudba je skvělá ve všech ohledech a Sam Hulick opět předvedl své nedoceněné nadání.
- Combat arena a kasino je příjemné zpestření, obzvláště aréna a její úkoly zaberou 2h+.
-podle mě nejlepší DLC nejen z trilogie ME ale nejlepší DLC vůbec. Práce a oddanost fanouškům je z toho cítit na míle daleko, i když mnozí z vás to "fiasko" s koncem ME3 asi BW neodpustíte.

Pro: Mnoho obsahu, délka, skvělý scénář, hudba,humor, super zakončení, interakce s posádkou, zajímavá příběhová linka

Proti: Mass Effect trilogie končí, chybí někteří vedlejší členové Normandy.

+22
  • PC 100
100! Já prostě musím vážení a milý! Já jakožto člověk co strávil ve světě Mass Effectu stovky hodin prostě nemůžu jinak. Tomuhle já povídám zakončení série jak má bejt. Aneb menší zaváháním s koncem série odpuštěno na sto tisíckrát. Citadela prostě musela potěšit každého fanouška až milovníka téhle v mých očích výjimečné série. Celá Citadela se nese v komediálním duchu, je přímo narvaná hromadou hlášek. V BW si prostě řekli "pojďme se vysrat na vážnou notu a pojďme se bavit". A já se bavil královsky.

Hlavní mise zabere okolo 3 hodin, a zúčastní se jí celá posádka Normandie, což je příjemné oživení a navíc je radostí poslouchat jejich vzájemné hašteření a hecování. Hlavní zápletka je poměrně originální a kdybych nebyl kokot rezavej, a nevyspoileroval bych si jí před zahráním tak bych byl nepochybně překvapen.

Jenže po dohrání hlavní zápletky DLC nekončí, spíš naopak, to pravé ořechové teprve začíná. Čeká vás totiž další asi 4-5 hodin obsahu, kdy potkáváte parťáky a společně řádíte v nové lokaci Citadely (Gruntova potyčka s C-SECem 4ever!), dočkáme se rozšířených romancí, rozloučíme se s těmi kteří nás opustily a také uspořádáte pořádne mejdlo. Jako pak obrovskou výhodu tohodle DíeLCíčka je velká znovu hratelnost jelikož stále objevujete nové a nové hlášky a když pak DLC dohrajete, tak vám dojde že Shepyho parta je velká bláznivá banda podivínů.

Tohle DLC prostě má to pověstné srdíčko, BajoWer ho udělali pro fanoušky a pravý fanoušek série ho prostě musí ocenit. Citadela je prostě královnou všech DLC, kde je vidět že tvůrci ji dělali srdcem a proto si podle mě zaslouží absolutní hodnocení.

Sakra /utírám slzu pod okem/ tahle banda mi bude kurevsky chybět.

PS: Ten kdo dá tomuhle (a nejen tomuhle) DLC 0% jen proto že to je DLC je retardovaný kurevský přizdisráč.

PSS: Vega je cucák, kterého jsem si natřel jako máslo na chleba.

Pro: Úžasné rozloučení ze sérií, délka, nadupaný obsah, parťáci, hlášky, hlášky, hlášky, velká znovahratelnost, odlehčená atmosféra

Proti: Že je konec

+20 +22 −2
  • PC 90
Citadelou se ME 3 mírně shazuje, aby dodala Šeprdovi a celému příběhu lidský rozměr. Podle mého názoru je to absolutně trefné a něco takového bylo skoro nutností, neb jinak by byl hlavní hrdina jen dalším panákem, na kterém vám vlastně tak moc nesejde. Doporučuji hrát toto DLC (resp. uspořádat párty) před odletem na základnu Illusive Mana, neb se prostě nejvíc hodí ke konci hry.

Prvotní dějová linie není zlá. Není to ale také úplné terno. Návštěva "muzea" vám v rychlosti připomene hlavní události universa, nic moc objevného se při tom ale nedozvíte. Nicméně do vašeho snažení se zapojí minulí i současní členové posádky a v interakcích poprvé nastřelí, jak moc je pro ně Šeprd důležitý a kolik lidí dokázal ovlivnit. Po závěrečném souboji dojde i na poučení, že jedinec sám není nic právě bez svých blízkých.

Pozdější postupná příprava párty je pěkná, jen je toho potkávání se trochu moc a je za hranicí citového vydírání (které pak vzhledem k hustotě scén logicky úplně nefunguje). Zde naopak doporučuji rozházet si jej do celého děje ME 3 (tuším od osvobození Citadely, kdy se DLC zpřístupní). Třebas Jokerův příběh byl fakt terno. Velmi dobrá ale byla i scénka s Javikem, Gruntem či Wrexem.

Samotná párty je také fajn. Nicméně celé DLC nabývá vrcholu vlastně až s jejím koncem, kdy se posádka vrací na Normandii. Přesně od tohoto momentu už jsem až do konce hry žil s tím, že se Šeprd v podstatě loučil se svými blízkými a já jej nezadržitelně vedu k jisté, snad alespoň hrdinské, smrti. Seriózně jsem měl pocit strachu, jako bych sám té jeho zkoušce čelil, a třebas zpět na Zemi se mi vlastně moc nechtělo. Jen dvě hry mi zatím nabídli podobně vynikající rozloučení s hlavním hrdinou - Planescape a třetí Witcher.

Rozhodně nejdůležitější DLC ke trojce a zároveň jeden z nejlepších DLC/datadisků jaký jsem kdy hrál. V podstatě nemá smysl bez něj ME 3 projet.

A nakonec foto z párty!

Pro: Šeprd je člověk!

Proti: Možná až moc cituplné a bůh ví čeho ještě plné (Red Dwarf btw slavil 30 let) :)

+17
  • PC 100
Citadela je v současné době unikátní DLC, zvlášť ve hře, která je od BioWare. Přiznejme si, že nás přídavný obsah k jejich hrám tak trošku štve. Obsah je vždy skvělý, problém je, že ten přídavný obsah přidává akorát vytrženou kapitolu z knihy, z čehož pramení pocit, že pokud chceme hru skutečně dohrát, musíme ještě tisícovku přihodit. Ale Citadela je jiná. Jedná se o DLC, které do hry přidává vážně něco nového, unikátního, za co stojí zaplatit a co by nemělo být součástí původní hry.

„Dobře, přestanu říkat kalibrovat...pokud Liara přestane říkat „U bohyně“ “

Děj tohoto DLC není úplně na vážnou notu, samozřejmě je zde drama, ale celé je to především něco jako rozloučení s Mass effect trilogii, především s přáteli jako je Liara, Garrus, Tali, Alenko, Kasumi, Wrex, Grunt... a dovolí vám rozvinout váš romantický zájem i mimo loď a bitevní vřavu.

„Shepard a tancovat?“ -minutový smích- „Ne, vážně, to raději ne“

Pokud jste si zahráli Mass effect 3, a importovali tam váš save, znamená to, že ho vážně máte rádi, něco vás zaujalo, a v tom případě Citadela za těch pár stovek stojí. Protože na to, jak opilá Tali předvádí Normandii SR-1 budete vzpomínat ještě dlouho, a celá trilogie se do vás otiskne ještě víc.

Pro: Kontakt s posádkou a společníky, humor, propracovaná různorodost, opilá Tali

Proti: Opravdu konec

+16
  • PC 95
Citadela je posledním kouskem Shepardova příběhu, kterým se s námi vývojáři po dlouhých šesti letech rozhodli rozloučit s trilogií a posunout se dál s čistým štítem do nové galaxie.
Proto je nutné nebrat toto DLC vždy 100% vážně a popustit uzdu nostalgii, protože přesně takto i bylo vytvářené. Tu najdete kousek bondovky, tu kousek Dannyho parťáků a celé je to opepřeno notnou dávkou humoru.
Tentokrát totiž přiloží ruku k dílu opravdu celá aktivní posádka, kterou jste měli napříč trilogií k dispozici. Tedy až na ty, co jste nechali napospas Kolektorům nabo je nedejbože sami odpráskli. Společně zachráníte Shepovi zadek v cca 3 hodinové akcí nabušené části DLC. Ale to zdaleka není vše...
Mysleli jste, že Citadela skončila? Omyl, jste teprve v půlce obsahu. Čeká vás totiž poslední bezstarostná chvilka s přáteli, než se zase rozletí do různých koutů vesmíru bojovat s krutou realitou - Reapery.
A teď si představte tu jízdu, když se sejde Wrex, Joker, Javik, na mol opilí Grunt s Tali a další... Věřte, budete si přát, aby to nikdy neskončilo. Naštěstí přesně na tohle přání BioWare myslelo, a tak se dočkáte další porce zábavy s jednotlivými přáteli a členy posádky. Včetně vašeho miláčka. Některé z těchto scén jsou to nejzábavnější, nejromantičtější nebo nejnezapomenutelnější z celé trilogie.
Suma sumárum to máme kolem 6-7 hodin herního času, kterého nebudete litovat ani s obzvláště vysokou cenou za DLC.

Pro: nostalgie, postavy, humor, množství a kvalita obsahu

Proti: vyšší cena, pro někoho nadsázka v době války

+16
  • PC 80
Nádherné rozloučení se s Shepardovým příběhem. Parta z Mass Effectu 1 a 2 se dala naposled dohromady a tohle DLC lidem ukázalo, jak hodně je pro našeho hlavního hrdinu důležitá jeho skupinka.

Příběh točící se kolem neznámých útočníků na Sheparda nabízí dalo by se říct klasický úkol. Nějaké nebezpečí, kterému se musí zatnout tipec. Ikdyž tu jsou scénky, které celé to dění trochu oživí (Shepardův propad restaurací). Následně pak člověk zjistí, kdo je hlavní padouch mise, a ten je celkem zajímavý, a pak potěší ten závěr celého problému, oba dva Shepardi vysící z Normandie, ale pouze jeden - ten pravý - je vytažen a dokazuje svému zlému klonu, po tom, co na něho se jeho spojenkyně vyprdne, že on má ty přátele, kteří ho podrží a zachrání, narozdíl od něho.

Ten zaručeně nejlepší nášup přijde potom, když Shepard uspořádá párty. To je něco, co určitě v téhle sérii chybělo a rázem se se všemi loučí lépe, než po samotném třetím dílu. Takže emoce určitě nechybí, a co potěší je, že se tohle DLC zaměřuje více i na humor. Takhle osobní příběh si myslím, tu fakt chyběl takže super, paráda, spokojenost.

Jo a tohle http://www.youtube.com/watch?v=J7bANMHnPUk myslím mluví za vše.

Pro: Příběh, postavy, emoce, humor.

Proti: Těžko říct, neduhy trojky v hratelnosti jsou i tu.

+15 +16 −1
  • PC 80
Nemůžu si pomoct, ale tohle DLC mi přijde naprosto nevhodné. Samozřejmě chápu účel, se kterým do toho tvůrci šli - poslední přídavek je především rozloučení se s vašimi parťáky a známými postavami, vše je protkané do opravdu zábavných dialogů, situací, nostalgických vzpomínek atd. A je to samozřejmě opět skvěle napsaný. O tom žádná. Moje výhrada má spíše poněkud objektivní účel. Můj zásadní a prioritní problém, který je taky důvodem mého komentáře, je především onen fakt, že se to odehrává během Mass Effectu 3. Hra, jejíž atmosféra je založena na beznaději, zoufalství a nervů z nezastavitelných Reaperů, kteří přišli(y?) (životný neživotný?) zničit veškerý život v galaxii. Nic před nimi neobstojí, všechno se hroutí, lidé umírají. A do tohodle přijde tenhle přídavek. Zatímco Anderson a jeho vojáci umírají na Zemi, vystrašení uprchlíci hledají bezpečí, tak Shepard mezitím na Citadele paří, chlastá a vosahává nějakou romance option. Jde mi o to, že byť bych si tenhle přídavek rád vychutnal, protože z gameplayů vím, že ty interakce jsou opravdu skvělý, tak nemůžu, protože do velkolepého a nervy drásajícího ME3 se prostě vůbec nehodí. Asi jako kdyby Frodo se Samem se vysrali na poslání, a šli chlastat do haradské hospody, zatímco Aragorn, Gandalf a spol. by se řezali u Černé brány.Kdyby se DLC odehrávalo třeba po událostech ME3, jako nějaký alternativní americky happyend, kde to všichni přežijí, a teď už jenom oslavují, vrhl bych se na to okamžitě.

Ale jak říkám - naprosto chápu lidi, kterým se to líbí. Emoce a vztah mezi posádkou jsou zásadní pilíře celé trilogie. Já to ale hrát nemůžu. Hrozně bych chtěl, ale... dyť víte.
+14 +15 −1
  • PS4 80
Citadela je nejobsáhlejším rozšířením pro třetí Mass Effect po stránce příběhové, tak i přídatného obsahu. Je také DLCčkem posledním. Jak je to s jeho zábavností?

Trochu jako na horské dráze. V úvodu dostanete fakt pěknej bejvák, kde si můžete přečíst zajímavé informace a Andersonovi. Pak se vydáte na oběd se vtipálkem, a pak... přišla pro mě nejnudnější část. Doopravdy, celý příběh kolem klonu mě nebavil. Na začátku se procházíte jen s pistolkou a střílíte vše. Casino je fajn, ale celkově mi ten příběh celkem nesedí. Co mi překvapivě vadilo asi nejvíce, byl humor, kde se fakt tlačilo na pilu. Situace, kdy by klon uniknul a mohl si dělat cokoliv, by v podobě nejdůležitější osoby ve vesmíru asi nebyla úplně sranda, ne? Postavy však reagují, jako kdyby to byla největší anekdota na světe. To, co se odehrává na obrazovce, vůbec neodpovídá tomu, jak postavy reagují. A jako by se nemohlo nic stát.

Pro mě je to doopravdy napováženou. I když posádka Normandy nedrží žádné trumfy v ruce, pořád se jakoby nic nedělo. Tady bych ocenil, kdyby se humor nechal až na závěrečnou misi, kde je zcela oprávněný a... fakt dobrý.

Závěrečná párty je totiž to nejlepší, co jsem hrál z celého třetího dílu. A zde doopravdy doporučuji, abyste ji absolvovali až před závěrečnou misí a v co největším počtu. Dialogy jsou brilantní. Rozvoj postav a jejich vztahů také. Já osobně zvolil párty ve velkém stylu, a skoro každá scéna mě upřímně rozesmála. Ze samotné párty zmíním hlavně Grunta a Tali, kteří se teda vyřádili.

Za mě však přichází zlatý hřeb večera až ráno. Celou dobu se bavíte, a když vstanete, čeká na vás milý vzkaz. Ano, Mordin si za mě ukradnul celou show. Jeho songy jsou přímo k popukání. Přemýšlím, že bych si to u některých kamarádů vědátorů nastavil jako vyzvánění. Toto opravdu nechcete minout.

Samotná lokace Silversun Strip na mě nijak extra nezapůsobila. Ano, člověk si může jen tak zastřílet a pobavit se. Někdo to využije, někdo to přejde. Ale proč ne. Nemyslím si, že by to byl hlavní důvod, proč toto DLC vyniká.

Pro: Párty, párty, párty

Proti: Humor na sílu neodpovídá dění na obrazovce

+9
  • PC 90
Děj citadely mě docela překvapil, ze začátku i poněkud znechutil, protože jsem chtěl pokračovat v hlavní lince, a první půlka tohoto DLC jela dále bez přerušení. Po chvíli mě ale zvraty a akční tempo hry dostalo. S tou rádoby pistolí, jsem opravdu čekal na zbytek týmu jako na spasení.

Citadela přinesla docela dost zajímavých událostí a neméně zajimavých misí. Hackování v kasínu, na to jsem chvíli jen tak civěl a nechápavě kroutil hlavou.
Prvek Shepardova klonu, mě trochu znejistěl. Moc nefandím cestování časem a masivnímu klonování - podle mě tyto prvky napáchají více škody než užitku. Ale ve výsledku byl "klon Shepard" velice kvalitní protivník.


Nejvíce si však cením vtipu tohoto DLC a nostalgie, kterou přináší další pasáž citadely. Toto DLC mě donutilo znovu rozehrát celou trilogii, abych se mohl v závěru setkat, se všemi postavami a zkoušet různé dialogové možnosti. A budou tu ty chvíle na které prostě nezapomenu -Glyph zachraňující situaci po uvěznění. Naštvaná Tori s klíčovým kartáčkem, kombinace Wrexe a Grunta... atd.

Atmosféra, se kterou toto DLC končí, jen předznamenává další události a tak činí poslední fázi hry mnohem emotivnější.

90% - I když fakt, že Shepard dostane super byt na odpočinek, zatímco dárce Anderson jen neustále bojuje o svůj život na okupované zemi???

Pro: Povedené ve mnoha směrech - hlavně finální souboj v první části.

Proti: Pokud hráč ztratil nějaké postavy, bude docela zklamaný.

+3 +4 −1
  • PC 40
Tohle DLCéčko jsem si nainstaloval jen na základě zdejšího doporučení. Bohužel, ale musím konstatovat, že se jednalo o obří zklamání.

Nesnáším, když se z vážně míněné hry, která má určitou atmosféru se dělá podobná "bumbác" fraška, která s pojetím Mass Effectu nemá nic společného.

Kdybych věděl, že v půlce hry, po záchraně Tuchanky a ve chvílích, kdy pomalu přichází konečný závěr celé trilogie, budu muset hrát tuhle zbytečnost, nikdy bych toto DLCéčko nenainstaloval.

Pro: Nic

Proti: Zbytečná ztráta času před hlavním finále, z temného příběhu udělaná fraška, která fanouška MASS EFFECTU akorát znechutí

-1 +7 −8