Šialené dobrodružstvá Rogera Wilca nekončia! Pokračujú v podivných časovo-paradoxových dobrodružstvách zahrňujúcich minulé i budúce diely ságy menom Space Quest! Znovuzrodený Slugde Vohaul zo Space Quest XII, chce konečne dostať Rogera a zabiť ho. Preto sa vracia časom a Roger sa tak dostáva do neuveriteľných situácii a miest. Počas svojho dobrodružstva navštívi napríklad Space Quest X: Latex Babes of Estros (názov je alternatívou, narážkou alebo keď chcete paródiou na hru Leather Goddesses of Phobos), či sa dostane do svojho prvého dobrodružstva – kde sa adekvátne zmení aj grafika.
Space Quest, klasická point-and-click adventúra od Sierry, ktorá je vo svojej podstate paródiou na známe, hlavne popukltúrne záležitosti – necháva sa inšpirovať sci-fi seriálmi, filmami, literatúrou, či inými popkultúrnymi ikonami.
@malarkey (komentář): Poznámka k té neprobádanosti - v tomhle Sierra rozhodně nebyla začátečník a v roce 1991 už to probádané bylo. Skvěle myšoidně zpracovaný a graficky nádherný, na svou dobu dech beroucí a hezký i na dnešní dobu - King's Quest 5, který vyšel o rok dříve (1990), toho budiž důkazem. A pro samotný rok 1991, pro který měla Siera připravený SQ4, vyšly zároveň podobně VGAčkové myšoidně ovládané Police Quest 3 (skvělá záležitost), Conquests of Longbow (rovněž vynikající), Ecoquest, a do toho Sierra v tomto engine připravila VGA remake Space Quest 1, kterému vtiskla naprosto stejný engine jako má SQ4.
Takže neduhy Space Questu 4, které hráč mohl najít, ani nebyly tak dané tím, že by Sierra plavala v nových vodách a teprve se rozkoukávala, jako spíše tím, že některé prvky nebyly konkrétně v této hře možná využity dobře. Pamatuji si vlastně na jediný problém a to je kurzor coby ruka, která má aktivní bod na dlani a člověk se občas marně trefoval na nějaký předmět.
Takže neduhy Space Questu 4, které hráč mohl najít, ani nebyly tak dané tím, že by Sierra plavala v nových vodách a teprve se rozkoukávala, jako spíše tím, že některé prvky nebyly konkrétně v této hře možná využity dobře. Pamatuji si vlastně na jediný problém a to je kurzor coby ruka, která má aktivní bod na dlani a člověk se občas marně trefoval na nějaký předmět.
Pro: Estros, konečná část hry (graficky), hudba, manuál.
Proti: Bohužel je toho tentokrát hodně, ale za všechny mínusy zmíním celou část hry v nákupním centru.