Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@malarkey (komentář): Poznámka k té neprobádanosti - v tomhle Sierra rozhodně nebyla začátečník a v roce 1991 už to probádané bylo. Skvěle myšoidně zpracovaný a graficky nádherný, na svou dobu dech beroucí a hezký i na dnešní dobu - King's Quest 5, který vyšel o rok dříve (1990), toho budiž důkazem. A pro samotný rok 1991, pro který měla Siera připravený SQ4, vyšly zároveň podobně VGAčkové myšoidně ovládané Police Quest 3 (skvělá záležitost), Conquests of Longbow (rovněž vynikající), Ecoquest, a do toho Sierra v tomto engine připravila VGA remake Space Quest 1, kterému vtiskla naprosto stejný engine jako má SQ4.

Takže neduhy Space Questu 4, které hráč mohl najít, ani nebyly tak dané tím, že by Sierra plavala v nových vodách a teprve se rozkoukávala, jako spíše tím, že některé prvky nebyly konkrétně v této hře možná využity dobře. Pamatuji si vlastně na jediný problém a to je kurzor coby ruka, která má aktivní bod na dlani a člověk se občas marně trefoval na nějaký předmět.
Tak jsem si dneska zopákl tuhle hru a musím říci, že oproti SQ6 je tohle o parník lepší. Celé řešení jsem samozřejmě po těch snad 20 letech zapomněl, takže to bylo pro mě jako hrát to skoro poprvé. Jediné, co bych tomu vytknul, že většina puzzlů je tady dělaná pod tlakem, kdy je to na čas a něco mě pořád mohlo zabít. Tím nastalo mnoho momentů, kdy jsem ztratil trpělivost řešit a zároveň stresovat, co vlastně použít, než mě zabijí a beze studu jsem se semo tamo nechával naťuknout videem z youtube, kde jsem si i ověřoval u projitých lokací, že jsem odtamtud vzal opravdu vše, aby se mi nestalo, že se někde pro něco už nepůjde vrátit. Ale zase, na plno věcí jsem si přicházel a přišel přišel i sám ) proto mi to zabralo celé dnešní odpoledne až do půlnoci, tak mě to tak netrápí. Je tady i pár věcí, na které bych nepřišel nikdy a to proto, že by mě nenapadlo, že tohle by zrovna mohlo fungovat. Ne, že by některé puzzly neměly úplně logiku, ale prostě nedocvaklo, no :-) Např. že mám kyselinou nechat rozežrat kódový zámek. Tady jsem pořád čekal, že někde najdu nějaké čísla. Další věc byla zapálení cigarety a odhalení tak laserů. Opět jsem spíše čekal nějakou fintu s čísly někde, kterými lasery odblokuji. Sranda je, že ta krabička zápalek byla jediná věc, kvůli které jsem se vydával do baru ve Space Questu 1  

Jinak 80% dávám za hezký příběh. To byla Vzpoura mozků jak vyšitá :-) Nápad s cestováním v čase s návštěvou i prastarého prvního dílu s původní grafikou, mrknutí se i jednou obrazovkou do SQ3 a nápad s budoucností. Lokace taky vesměs fajn. Vtípky tak akorát přiměřeně. Napětí tu bylo na každém kroku. Skoro by se mi chtělo dát i 85%, ale to nedávám jen kvůli mírné neintuitivnosti některých puzzlů. Prostě to místy bylo zašmodrchané až moc s tím, že člověk měl pořád hlaveň laseru u hlavy :-)

BTW zkoušel někdo ke konci hry znovu sletět lodí na náměstí? Cinkne tam zisk bodů, ale co se dá dělat dále nevím. S lodí pak odletí vojáci, kteří do ní naskáčou. Stále tam taky zůstala nevyužitá výbušnina.
Nedalo mi to a stáhl jsem si DOS verzi a spustil ji přes DOSBOX. Pás s hamburgery jede výrazně rychleji, Skate-o-rama dělala mnohem větší problémy (nedařilo se mi dostat nahoru do kupole a několikrát jsem tam zařval) a hlavně na rozdíl od CD-verze to lze dohrát na 315/315 bodů. Dokonáno jest =).
Bohužel tenhle díl mě bavil zatím nejméně ze série. Cestování časem tu je zpracováno nenápaditě, zadávání kódů v time-machine bylo otravné jelikož jsem ty znaky vlastně pořádně neviděl, mini-hry nudné a za Skate-O-Ramu bych toho co to vymyslel nakopal do prdele !!! Měli dát daleko víc prostoru Latex Babes of Estros, pak by to mohlo být zajímavější :)

Ale pár zajímavých nápadů tu nepochybně je, stejně manuál je super.