Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mortal Kombat 4

73
164 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > bojová *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
11.09.1997 Arcade
23.06.1998 N64
24.06.1998 PS1
01.07.1998 PC
Vývojáři:
, (PC verze, PS1 verze, N64 verze)
Pred tisícami rokov, počas vojny so skazeným Starším bohom menom Shinnok, Raiden spôsobil záhubu jednej celej civilizácie. Aby sa to viac neopakovalo, a aby chránil ostatné ríše pred Shinnokovou hrozbou, Raiden vyhnal svojho rivala na temné miesto známe ako Netherealm, avšak cena za to nebola malá.

Niekoľko rokov pred Shaolinskym turnajom, pôvodný Sub-Zero asistoval čarodejovi a nekromancerovi Quan Chi-mu v získaní shinnokovho amuletu, ktorý má moc prekračovať všetky ríše (udalosti známe z Mortal Kombat Mythologies: Sub Zero). Po tom, čo Shao Khan opäť zlyhal pri získavaní Pozemskej ríše, Quan Chi sa spojil so Shinnokom a pomohol mu utiecť z jeho väzenia. Následne za jeho pomoci vyvraždili všetkých Starších bohov. Avšak Raidenovi a Fujinovi sa podarilo ujsť, aby zhromaždili najlepších pozemských bojovníkov na boj proti novému nepriateľovi. Tisícročný konflikt medzi Raidenom a Shinnokom sa opäť začal, ale tentoraz ho vybojujú smrteľníci...

Prvý Mortal Kombat kompletne v 3D. Okrem čiastočne zmenenej hrateľnosti vďaka zmene perspektívy, prinislo toto pokračovanie aj čiastočne interaktívnu arénu, kedy bolo možné po súperovi hádzať predmety pohodené v aréne. A predstavilo aj limitované používanie zbraní – ktoré bolo tiež možné po súperovi hodiť, rovnako ako si ich potom vziať.


Poslední diskuzní příspěvek

CD už nemám, ale já k té hře mám takový odpor, že to už opravdu ne. Přišlo mi, že ty postavy se pohybovaly fakt hrozně, skákaly, jak kdyby…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Bylo by naivní si myslet, že rok 1998 patřil ve scéně bojových her Mortal Kombatu 4, pouze to poukazovalo na akutní nedostatek kvalitních bojových her na PC (což se táhne v zásadě až do teď). V témže roce vyšel neskutečný Tekken 3, který veškerou konkurenci dupal od počátku do země svojí nadčasovostí. Pokud by se Tekken 3 přímo srovnal s tímto počinem, všem by bylo ihned jasné, která hra tu doopravdy zvedá laťku bojového žánru. Přestože je ale Tekken 3 sedmimílovými kroky jinde i než současný nejnovější Mortal Kombat vs DC, musím překvapivě říct, že Mortal Kombatu to na kráse vůbec ničeho neubírá:-).. Zatímco jde Tekken cestou komplexnosti bojového systému a ultimátních ztvárnění samotných bojových stylů, Mortal Kombat se tvrdošíjně drží svojí typické a námi tolik milované tradice - brutality na hranici únosnosti a šílenosti svých tvůrců, černého humoru a postav s příběhem, které již dávno vytvořili pro svět doslova kult..Tohle je nejinak i u 4. dílu legendární série, kterou navíc autoři, vůbec poprvé, obdařili skutečným plně 3D kabátkem.

I zde se setkáváme se známými smrtelně nebezpečnými zabijáky světa Mortal Kombat co si ochotně dají na obrazovce vždycky řádně přes držku, kdykoli to budeme my chtít, nebudou plýtvat energií a rozhodně ubezpečuji, že svým živočišným násilím opět nezklamou. Mortal Kombat 4 je tak o převedení starého a dobrého do 3. rozměru, o výzvě a nově především také, od ostatních konkurenčních bojovek, o diametrálně odlišném způsobu boje.

Protože jak se v MK4 prokazuje, nejde o boj, jako spíše o živelné zmlácení soupeře. MK4 přichází s jednou věcí, která mu výrazně prospívá a maskuje tak faux paux nad akutním nedostatkem specifických pohybů pro všechny charaktery hry. Jde o neskutečnou dynamiku, o rychlost zápasů, o skutečný pocit smrtonosnosti atleticky vyhlížejících postav hry, což je vše ještě umocněno tvrdostí, brutalitou, řevem bojovníků a všudypřítomnou zbrocenou krví. Mortal Kombat 4 mi tenkrát přišel jako hra, která opravdu naplňovala tu touhu hráče zahrát si mlátičku, jen proto, aby se co nejrychlejším a nejtvrdším zmlácením druhého vybil, aby to lidově řečeno "ze sebe dostal". K tomu tahle hra posloužila výborně a co je tedy podstatné říct - jako jedna z mála..

Mortal Kombat 4 nově nabízel i zbraně, házení předmětů po soupeřovi, zajímavé nové postavy a samozřejmě vše staré dobré včetně oblíbených fatalit. Bohužel dojel na své typické přílišné jednoduchosti. Rok 1998 si přeci jen žádal trošku víc než 4 odlišné bojové styly 16 charakterům čítajícím jiné uvítací gesto do ringu, jinou vítěznou pózu, 2 jiné chytačky a jiných 8 úderů..Je sice pravdou, že v té rychlosti a dynamice soubojů a alespoň rozdílnosti v magii, se to ultra jednoduché jádro trochu zamaskovalo, ale:-)..Chtějte po Tonym Jaa, aby dělal to samé jako Jet Li..Asi by se na vás dost dlouho nechápavě díval, než by se nasupeně zeptal "proč vlastně"....A o tom to právě je..

Mortal Kombat 4, s celou svou udržovanou sérií, si ovšem zachovává neměnnou tvář i ted, v dobách Tekkena 6, Soul Caliburu 4, Virtua Fightera 5 a dalších titánů bojových her. I když nepřináší komplexnost a v mnohém definitivně zastarává, stále má obrovskou řadu příznivců díky své odlehčenosti a tradici značky. Mortal Kombat 4 tak i přes svůj rapidně slabý obsah nabízí dokonalou formu a zábavu pořádně se vymlátit a nandat to tomu druhému, když ne na ulici, tak alespoň na obrazovce. A pokud bojechtivý hráč není odkojen bojovkami na konzolích, MK4 je rázem okamžitou povinností k pořízení i dnes..

Pro nevybité majitele starších počítačů, vřele doporučuji..

Pro: dynamika a vražedná rychlost preferující preferující "mlácení" nad "bojováním", brutalita, 3. rozměr, zbraně a házení předmětů po soupeři

Proti: nízká specifičnost bojovníků, málo technik, nenápadité fatality a byť jsou souboje řádnou satisfakcí hráči, MK4 má přesto celkově velmi slabý obsah hry..

+18
  • PC 80
Psal se rok 2001 a já se nacházel v Praze v hypermarketu Tesco. A jelikož jsem se v té době ještě dobře učil a má slovní zásoba neobsahovala slova jako prdel, hovno, kretén apod. mohl jsem si vybrat z nepřeberného množství her. Tedy ovšem pouze z těch, které byly ve výprodeji. Náhle jsem mezi tou hromadou uzřel dobře známý znak dračí hlavy a ukázalo se, že to je to, co jsem myslel, že to je....MK4. No jo, ale on tam taky byl Rayman 2: The Great Escape. A toho boxera bez kostry jsme v době tehdejší se svým mladším bratrem měli velmi rádi.

Nastal moment rozhodnutí, dilema desetiletí. První mlátička, ke které mě moji velice zodpovědní rodiče v 6 letech pustili nebo pokračování mojí první skákačky na PC?
Po návratu domů započala okamžitá invaze do mého pokoje. Úkoly do školy počkaj teď musí promluvit krev!

I bratr byl rád, tedy do té doby než zjistil, že jsem Raymana 2 nechal hnít mezi peckama od City Interactive. Byl naštvanej, ale naštěstí rodiče byli ještě tehdy natolik prozřetelní, že baseballové pálky, jenž nám mile zakoupili byly vyrobeny pouze z příjemně tvrdého plastu.

Hra jako taková byla a je překvapivě zábavná, rychlá a nepřekvapivě brutální. S bratrem jsme nakonec hru společně užívali. At už při střídání u věže po každém zmasakrovaném protivníkovi, multáku, nebo tournamentu. Samozřejmě to nějakou dobu trvalo, než jsme se naučili komba a fatality, leč ona nefalšovaná dětská radost z dekapitace nebo proměna v obrovského škorpiona byla nekompromisní. "Jak jsi to udělal? Mě to nikdy nešlo!" Jo, bavilo nás to. Hrálo se to dobře.

Přechod do třetího rozměru hře překvapivě dost prospěl. Nejen, že to vypadalo pěkně, ale najednou jsme mohli dělat věci, které v placaté, dvou dimenzionální oblasti nebyly možné. Uhybaní do stran, vrhání předmětů......Mortal Kombat 4 zestárnul z té klasické série od Midway asi nejlépe. Z pozdějších konzolových dílů se staly "Tekeny" s krví a na dlouhou dobu se ze série vytratilo to co MK dělalo MK a čtyřka to bezesporu měla do míry vrchovaté.

Pro: Rychlá a brutální hratelnost, pěkná 3D grafika, Fatality.

+12
  • PC 75
Potenciál herního systému Mortal Kombat se mohl zdát býti vyčerpán, ale ještě nedošlo k převedení do 3D grafiky i boje, neměli jsme možnost po aréně sbírat zbraně za účelem následného využití v boji se soupeřem a ještě stále jsme neměli naservírované posloupnosti v ovládání pro kouzla a fatality. To všechno je teprve v Mortal Kombat 4, ovšem uvedené je asi vším novým, co lze hodnotit kladně.
Pochopení v případě Mortal Kombat 4 nemám s rozdělením sekvencí v ovládání pro pit (stage) fatality na spike fataility a fan fatality. Ten systém už nějak fungoval, dle mě navíc rozumně, hráči si na něj zvykli a zvyk je železná košile…
Pozitivního ohlasu se ode mě určitě nedočká ani zakomponování nových postav, zejména pak Shinnoka; to pro jeho vlastnost ukradenou od Shang Tsunga (i kdyby se příběhově Shang Tsung naučil proměny od Shinnoka, je zde spousta hráčů, které příběh nezajímá a řeknou si: „WTF?“). Postav už série zažila dost, vždy taky některé dřívější charaktery chyběly a nováčci Shinnok, Quan Chi, Fujin, Reiko, Jarek, Kai a Tanya mě na rozdíl od Cyraxe, Kabala nebo Nightwolfa, se kterými jsme se rovněž nesetkali už v Mortal Kombat, prostě neberou. Proto si myslím, že lepšího výsledku by se zde dosáhlo namícháním vhodné kombinace již existujících postav než představením nových.

Když o tom tak přemýšlím, muselo být strašně těžké MK ještě něco dát a současně žádnému jeho vyznavači neublížit. Ono je to tak prakticky v každé sérii, ať už herní, či filmové, ale řešení může být nepokračovat – nechat legendu legendou, nesnažit se o senzaci.
Stejně tak nejásám nad dalšími díly, které už sází hlavně na příběh a netěží z herního systému, který Mortal Kombat jako takový proslavil.

Pro: 3D grafika, 3D boj, moves list, osvědčený herní systém

Proti: celkově málo inovací, málo starých postav

+10
  • PC 75
Série Mortal Kombat si svůj vrchol prožila v roce 1995, MK Trilogy představoval spíše laciný krok, jak z dobré značky ještě něco vytřískat, a tak bylo na čase, aby se kluci v Midway pokusili znovu pochlapit. Doba byla neúprosná, konzole chrlily kvalitní mlátičky typu Tekken, které svou propracovaností MK trošku zahanbovaly, jenže „naštěstí“ žádná z nich nevyšla pro PC, takže vzhledem k nulové konkurenci (ano, obludný Virtua Fighter 2 označení nulové konkurence nijak nepřekračuje) mělo MK4 poměrně volné pole působnosti.

Jako první udeří do očí (kromě pořádné kopačky) převedení do 3D, což má své výhody i nevýhody. Nespornou výhodou je fajnovější orientace v prostoru, můžete uhnout „do strany“ a můžete si charaktery prohlédnout z více úhlů, což působí rázem živěji. Bohužel kvalita 3D v roce 1998 nebyla na kdovíjaké úrovni, navíc na pozadí MK4 žádný John Carmack nefiguroval, takže všechno se skládá z podivných hranolů, které mezi sebou často mají malé štěrbinky vzduchu, a zejména krev nevypadá moc vábně.

Celkově herní engine je ale perfektně svižný, hra má obrovskou dynamiku. Mezi údery, kombinacemi a specialitami jsou jen minimální prodlevy, takže bitky jsou skutečně intenzivní. Řekl bych, že rychlost akce v MK4 patří do hodně solidního nadprůměru, zkrátka se zažerete a jedete jednu ránu za druhou... Paráda! Díky tomu si v mnoha situacích vystačíte i s obyčejnými údery. Je důležitější něco dělat než přemýšlet nad přesným kombíčkem 6 kláves z MK3. Komba v MK4 sice samozřejmě existují, ale jsou o něco prostší. MK4 je ve své rychlosti a brutalitě i dost jednoduchá a arkádová hra. Postavy mají cca 4 speciality, tzn. podobně jako v MKII, k tomu dva druhy fatalit, stage fatalitu a… zbraň! Vytáhnout ji v souboji je sice mnohdy problém, ale když už se vám to podaří, výsledek stojí za to. Třemi perfektně natimovanými seky uděláte maximum damage, tedy 60%. Již z toho cítite, že hra favorizuje prostší herní styl…

Na závěr musím zmínit velký vroubek v tom, že hra neumožňuje hraní přes LAN, popř. online :/

HW: Minimum: Pentium 133 MHZ, 24 MB RAM, SVGA / Doporučeno: Pentium 200 MHZ, 32 MB RAM, 3D VGA
+10
  • PC 80
Technické řežby v tekkenech mě nikdy moc nebrali.
Rychlost, syrovost a pár jednoduchých fines v MK4 už jo.
Ovládání velmi zastaralé, grafický hranatý přerod do 3d se moc nepovedl, ale přesto tato bojovka byla ta jediná pravá u které náš gang vydržel nejdéle...

"Zavažte mi oči, a jen mi říkejte na které straně můj soupeř je"

Pro: syrová rubačka, rychlé učení

Proti: ultranudný boss

+7