Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Mortal Kombat 4

  • PC 70
Čtvrtý díl přináší kompletní přepracování do 3D. Hra z dnešního pohledu vypadá značně zastarale, ale je potřeba si uvědomit, že vyšla v letech 1997/1998 a to byly 3D technologie ještě v plenkách, takže zde dokážu přimhouřit oko. Jak se ale hraje?

Předně je možné využívat právě toho jednoho rozměru navíc a vyhnout se nepřítelovu útoku pomocí úhybu. Dále do některých arén přibyly předměty, které je možné na soupeře házet (to jsem celkem aktivně a efektivně využíval při boji s Shinnokem), ale hlavně, všechny postavy mají nyní přidělenou i zbraň, kterou dokáží vytáhnout kdoví odkud. Efektivita zbraní je slušná, ale pro AI většinou není problém mě rychle uhodit a tím mi ji sundat.

Co se bojovníků týče, je zde celá řada nových tváří, ale já jsem měl největší radost za návrat Raidena (a jeho kladivo), ale bavilo mě hraní i za Tanyu, Sub Zera, Jaxe a Johnyho Cage. Potěší, že seznam pohybů jednotlivých postav je přímo ve hře, takže není potřeba alt tabovat a hledat na webu nebo to mít někde po ruce na papíře. Jednotlivé movesety postav mi přijdou přiměřené, fatality jsou jako vždy super, i když často těžké na vykonání. Pryč jsou babality, animality i brutality, ale bohužel taky friendshipy, které mě u trojky hodně bavily. Pak je docela škoda, že nikdo nemá nějaká speciální komba. Prakticky jsem přišel jen na HP, HP, HK a B+HK, které jsem používal u všech. Sem tam mi přišlo, že ten kdo provedl chvat má pomalejší cooldown než ten, co to schytal. Jinými slovy, udělám chvat a chci dál útočit, ale než udělám obyčejný low push, tak soupeř už dávno skočí salto zpět.

AI počítače je i na normální obtížnost rozumná. Jediný, kdo je trošku přepísknutý je Goro, u kterého jsem se tentokrát hodně zapotil, než se mi ho podařilo porazit. Přišlo mi, že značně podváděl a bral mě do ničivých grab útoku až příliš často a prakticky mě tak zničil na dvě komba. Následný souboj s "obyčejným" Shinnokem je pak procházkou v růžové zahradě. Jinak obecně mě potěšilo, že je i na normální obtížnost celkem běžně možné dělat přehoz soupeře, což bylo u dřívějších dílů naprosto nemyslitelné. Super novinkou je i druhý devastující útok z blízka pomocí LK. U toho mi ale přišlo divný, že se u různých bojovníků recykluje hlas při provádění těchto chvatů.

Příběhově jsem úplně nepochopil, proč se ve finále vždy bojuje proti Shinnokovi, když z následné animace je pak patrné, že to nedává smysl. Např. když hraji za Scorpiona, v animaci nakonec poráží Sub Zera. Když hraji za Shinnoka, ve finále poráží jiného Shinnoka, ale v animaci se mstí Raidenovi. Tanya ve finále zase porazí Shinnoka, ale v animaci zavede Liu Kanga do pasti, kde ho zabije Shinnok. Prostě to nedává smysl. Jinak se mi hodně líbil konec Reika.

Čtyřka určitě není tak dobrá, jako moje oblíbená trojka, ale i tak má co do sebe a přináší spoustu skvělé zábavy.
+15