Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Mortal Kombat 4

  • PC 60
Mortal Kombat 4 mě nikdy k srdci nepřirostl. Měl jsem doma originálku, na kterou si léta sedal prach a mám krásnou vzpomínku na střední, kdy jsme s kamarádem absolvovali závěrečnou zkoušku a zatímco ostatní čekali, my vyrazili pařit do učebny MK4 :)

Největší výtka hned na začátku patří grafice. Po zapnutí na Vás vybafne odpudivé, tmavé, mizerně sestříhané a rozkostičkované intro, které je jedním z nejhorší inter co jsem kdy viděl. Kromě toho má každá postava má na konci krátký filmeček, který kromě nekvality ohromí příšerným dabingem a absencí titulků, takže jsem si několikrát hledal, co postavy vlastně říkaly.

Samotné hře 3D grafika neprospěla. Všechny postavy vypadají stejně, jsou hranaté a ošklivé a prostředí či efekty jako krev či kouzla jsou laciné až běda. V roce 1998 už 3D šlo udělat hezky (Half Life, Unreal), ale většina her se plácala v těchto ošklivých pokusech od 3D jako ryba na suchu a všichni recenzenti povinně valili bulvy jak je to nádherné. No nic.

Příběh navazuje na třetí díl. Shao Kahn je zničený a na světlo přichází bývalý bůh smrti Shinnok s čarodějem Quan Chim, který ohrožuje všechny říše. Proti nim se staví hromada starých i nových postav. Nechybí Liu Kang, Sub Zero, Sonya a Jax, po pauze ve trojce se vrací Scorpion, Cage, Raiden a Reptile. Všechny nové postavy z trojky zůstaly zapomenuty a objevují se noví bojovníci. A tady je kámen úrazu číslo dvě.

Nové postavy jsou nezapamatovatelné a po znovudohrání chápu proč. Jedna díky grafice vypadají všechny podobně, jednak se kradlo a hodně. Je tu člen Černých draků Jarek (fakt Jarek??) co má pohyby od Kana, Edenijská vyslankyně Tanya je prostě žlutá Kitana/Mileena s jejich pohyby, Kai je další šaolin/bílý lotos, Shinokův generál Reiko vypadá na 15 a připomíná Robina. Fujin je originální bůh větru ale blbě se za něj hraje, ozubený čaroděj Quan Chi se mi líbil (pohyby i vizáž). A Shinnok vypadá barevně jak šašek a kromě proměn ala Shang Tsung neumí vůbec nic. Jsou tu i tajné postavy, ale jsou ztrátou času. Ani jedna nemá vlastní konec ani fatality, Noob Saibot má vykradené útoky, Meat je jen maso kopírující ostatní postavy, Kitanu jsem nerozjel a jediným plusem je možnost si zahrát za brutálního Gora.

Šetřilo se i na zakončeních, takže jsou tu jen dvě fatality pro každou postavy a dvě aréna fatality. Úpřimně, žádná škoda animalit, friendshipů a babalit. Co ovšem škodou je je že spousta fatalit je stejných jako ve 2-3 díle a těch opravdu originálních moc není - za mě Scorpionův "škoprion" a Quan Chiho "nožička" :) Musím se pochlubit, že se mi i přes obtížnost nakonec všechny fatality povedly, i když ty Fujinovy jsem zkoušel asi 20*.

Kupodivu hratelnost není zas tak hrozná. Pod tou grafickou bídou a neoriginalitou je to pořád slušná mlátička. V menu se konečně objevily seznamy pohybů, komba jsou jednodušší, počítač se chová v závislosti na obtížnosti a tu nejnižší se z toho stane procházka růžovým hájem. Přibyl druhý typ přehozu, při kterém soupeři něco zlomíte a přibyly zbraně. Ty jsou parádní od různých palic, mečů, seker, nožů až po bumerang a kuši. Každá má 4 verze útoku a stojí to za to. Bohužel jakmile vytasíte zbraň, soupeř po Vás jde jak slepice po flusu a během pár sekund Vám ji vykopne. Starým postavám většina pohybů zůstala, u těch nových je většinou aspoň jeden útočný a jeden střílecí, které za to stojí a na nižších obtížnostech se to hraje snadno (kromě neporazitelného Gora).

Přesto - dohrál jsem všech 15 postav, vyzkoušel všechny fatality a stačilo. Když si to srovnám s tehdejší 3D konkurencí jako byl třeba Tekken 2/3, u kterých jsem strávil desítky hodin, tak tomu Mortal Kombat 4 nesahá ani po kotníky.
+17