Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Mortal Kombat do třetice a nejlepší díl. Tohle je můj Mortal Kombat, tohle je hra ve které jsem hrál před dávnými časy dokonce turnaj, tohle je díl ve kterém všechno stále funguje jak si to pamatuju.

Příběh je takový, že Shao Kahn měl turnajů plné zuby, takže prostě otevřel portál na Zemi, ze všech lidí vysál duše a na ty přeživší poslal vyhlazovací čety. Na Zemi se zformovala staro-nová aliance bojovníků, dílčí příběhy začínají mít šťávu (robotická Lin Kuei, Kanova zrada lidstva, tisíce let stará císařovna Sindel).

Grafika je rozmanitá, podíváme se nejen do chrámů a lokací z Jinozemě, ale také na různá místa na Zemi, kde v pozadí vidíme rozsah katastrofy. Bojovníci jsou sexy, krev stříká ve třech odstínech (rudá, zelená a černý olej). Jediná výtka je tak slabší a nezměnitelné rozlišení v GOG verzi a také podivné efekty u animalit.

Ve trojce čeká celkem 14 + 1 tajná postava. Z jedničky se vrací Sonya i Kano, z dvojky zůstal Jax s robotickými pažemi, Sub Zero bez masky, Kung Lao, Shang Tsung a samozřejmě Liu Kang. Sedmička postav je pak zcela nová - robotičtí ninjové Cyrax a Sektor, bývalý kriminálník s maskou Kabal, oživlá císařovna Sindel, ženská představitelka rasy shokanů (Goro a Kintaro) Sheeva, indián Nightwolf a policajt Kurtis Stryker. Jako tajná postava je tu robotický Smoke, který se mihnul ve dvojce ještě v lidské podobě.

Nové postavy mě vesměs bavily - roboti jsou super, Sheeva má ultimátní útok, Kabal super vzhled, háky a útoky a ve své době jsem měl jako fanda akčňáků rád i poldu Strykera. Oželel bych Sindel i Nightwolfa.

Samozřejmě tady přichází největší výtka - zbavení se kultovních postav jako Cage, Scorpion, Kitana, Mileena či Reptile byla naprostá kravina. Tyhle výtky řeší geniální Ultimate Mortal Kombat, neboli Mortal Kombat Trilogy, kde jsou všechny hratelné i skryté postavy, pár postav navíc a ještě k tomu ty původní mají některé nové útoky. Ale MK Trilogy je braná jako samostatná hra, takže výtka zůstává.

Jinak si nemůžu stěžovat. Boje jsou rozmanité, každý soupeř reaguje jinak, žádný tupě nestojí a nepřijímá útoky, ale taky není neomylný. Volba obtížnosti funguje, většina z postav dostala nějaký nový pohyb ale ty staré zůstaly. Objevil se běh (proti PC vesměs nepoužitelný) i komba. V normálním boji s PC kombo předvést šanci moc nedostanete, ale pokud máte postavu, která umí soupeře omráčit, je to mazec. Já si takhle v minulosti oblíbil Cyraxe, který má prakticky nevyhnutelnou síť a následné celkem snadno vyťukatelné kombo ubírá 30% života. Na konci jsou kentaur Motaro, který odráží všechny střílecí útoky, ale dá se uskákat a se správnou taktikou neskutečně snadný Shao Kahn.

A samozřejmě nesmím zapomenout na fatalitky. Vše co bylo ve dvojce zůstává, přibyla možnost Animalit. Ta je podmíněna prohráním jednoho kola, vyťukáním milosti a následně můžete sledovat hrdiny jako různé vraždící zvířátka. Friendshipy jsou stále trapné, Babality stále zbytečné a Fatality - tady se tvůrci utrhli z řetězu. Většina z nich končí hromadou kostí a střev (kterých je nepoměrně více než v normálním lidském těle) a nechybí černý, brutální a někdy až animákovitý humor (nafouknutí hlavy, vymodlený automat). Takový Smoke se odváže natolik, že to odnese celá planeta :)

Takže pokud si chcete zavzpomínat na Mortal Kombat, trojka je nejlepší volba, ideálně ve verzi MK Trilogy, kde nechybí žádná z postav.
+23
  • PC 90
Na třetí díl Mortal Kombatu jsem se jako malý kluk velmi těšil. Měl jsem načtené recenze z herních časopisů a nachystaný návod se všemi schopnostmi a fatalitami. Už jsem tak věděl, na jaké postavy se těšit a zhruba co od nich očekávat. Tak trochu mě sice mrzela absence mého oblíbeného Raidena, ale hodně na mě z obrázků zapůsobil Shang Tsung, na kterého jsem se těšil asi úplně nejvíc. Když jsem se konečně dostal k hraní, byl jsem doslova nadšen. A to nadšení z tohoto dílu mi prakticky vydrželo dodnes.

I z dnešního pohledu musím říct, že je hra skvěle hratelná. Oproti prvním dílům je totiž mnohem svižnější a akčnější a to především díky nové možnosti běhat a taky díky povedeným kombům. Ty i značnou část fatalit si také pamatuji již od zmíněných dětských let a to už je nějaký ten pátek. A když už zmiňuji fatality, tak musím poznačit, že jsou opravdu povedené. Sice z nepřátel vypadává neúměrné množství kostí, sem tam i víc lebek / hrudních košů najednou, ale je to prostě arkáda, tak proč ne. Ze dvojky tu zůstaly friendshipy a mnou nikdy nepochopené babality a to včetně nesmyslného omezení, kdy se pro jejich provedení tentokrát nesmí stisknout blok. Dále tu jsou tentokrát tři varianty stage fatalit, kde jsem tu poslední v metru objevil až mnohem později a taky animality, které osobně zařazuji na stejně nepochopenou úroveň jako babality.

S výběrem bojovníků jsem s výjimkou chybějícího Raidena (který má maličké cameo ve friendshipu Night Wolfa) prakticky spokojen. Velmi jsem si oblíbil Liu Kanga pro jeho jednoduché a devastující kombo, Sindel pro její řev, Jaxe pro jeho přehazování, odmaskovaného Sub Zera pro klasické mrazení, Night Wolfa pro jeho haluzově nejdelší kombo a Smokea pro jeho "scorpionský" hák.

Obtížnost hraní je relativně v pohodě, pokud se teda nehraje za Smokea, u kterého je obtížnost značně navýšena. Počítač stále podvádí, ale přijde mi, že to už není tak hrozné. Docela mě ale štve, že kromě prvních zápasů není prakticky možné udělat přehoz, protože ho počítač udělá vždy dřív (hlavně proti Jaxovi a jeho čtyřem přehozům to nemá cenu ani zkoušet). Pak je docela nefér, že počítač má se Sub Zerem vyšší účinnost stejného komba, nebo že může dělat komba jako zakončení. Naštěstí to není nic, co by se nedalo překousnout. Dále je fajn, že zmizely kredity, takže se může případný prohraný zápas opakovat prakticky do nekonečna. Finále už naštěstí není (na normal obtížost) nijak extrémně náročné jako u předchozího dílu, takže se mi to podařilo postupně dokončit za všechny postavy, včetně všech jejich zakončováků. Za velký osobní úspěch považuji, že se mi konečně podařila druhá fatalita za Sonyu, kde spousta zdrojů říká, že se u sekvence musí držet blok i běh a přitom se musí držet pouze blok.

Hudba je při hraní taková decentní a zvuky jsou takové až legendárně ujeté. Hlavně v případě Liu Kanga. Úplně nejvíc mám ale rád hlášky Shao Kahna jako "Don't let me laugh!" nebo "You're still trying to win?".

Kromě klasického "žebříku" nebo souboje 1 na 1 hra nabízí ještě turnaje, kde se mohou utkat dvě skupiny po až devíti bojovnících. Ale taky nevyvážené skupiny, což je ideální pro hraní dvou hráčů, kteří nejsou výkonově na stejné výši, čímž se šance na výhru mohou srovnat.

U trojky jsem celkově strávil asi úplně nejvíc času ze všech dílů Mortal Kombatu a jeho hraní mě baví dodnes. Trojka rozhodně stále stojí za zahrání a podle mě je nejlepší hrou z původních čtyř dílů s eventuální výjimkou v podobě MK Trilogy, která se dnes už ale nedá snadno sehnat.
+20
  • PC 80
Mortal Kombat 3 je obecně považován za nejvyspělejší a tedy asi „nejlepší“ díl série. Rozdíl oproti MKII je opravdu znatelný, graficky hra ždíme MS-DOS na maximum (úsměvná fráze), takže dárci krve budou mít opět radost.

Počet postav se zvětšil jen malinko, kupodivu oblíbený Scorpion dostal padáka, ale žádný strach, hlavní vylepšení čekají v samotném systému souboje. Jedním slovem: „combo“! Zpropadená kombíčka mi dělala velký problém, již nestačilo zapamatovat si prosté „dvakrát od něj, nízký box“, komba byla tvořena sekvencí 5-7 kláves, které bylo třeba namačkat ultra rychle a naprosto přesně, aby váš charakter udělal devastující kombinaci pěstí a kopů, které byly schopny nepříteli vzít 20-30% života, aniž by s tím mohl cokoli udělat. Myslím, že MK3 kvůli tomuhle začal opravdu separovat zkušené a kvalitní hráče od těch příležitostných. Na jednu stranu to dalo smysl trénování proti PC, abyste pak kamarádovi mohli pořádně vyprášit kožich, ale na stranu druhou pak vznikaly mezi klukama nežádoucí hořké situace, kdy někdo byl prostě o třídu výše a jiní s ním už nechtěli hrát. I po letech se mi na kombách nejvíc líbí to, že vypadají opravdu skvěle, už i stará DOSovská hra dokáže v několika málo momentech připomínat stylový akční film.

Mezi další inovace v hratelnosti patří ještě pár dalších drobností, jako jsou např. animality, jinak ale nejde už o nic světoborného. Co hodnotím jako obrovský přínos, který jsem však ve své době nemohl využít, je možnost hry po síti. Když si představím, že již v roce 1995 se Mortal Kombat dal pařit po LANu, říkám si, zda jsem o něco nepřišel. Hodilo by se to zejména proto, že MK3 měl poměrně komplikované specialitky a komba, které vyžadovaly držení např. i 3 kláves zároveň. Pokud jste takto drželi klávesy dva na jednom PC, výsledkem bylo akorát pípnutí speakeru, přičemž na obrazovce se odehrálo velké kulové a to jste ani nemuseli mít Raidena…
+12
  • PC 85
Treti dil Mortal Kombatu jsem proparil asi nejvic ze vsech. Ne protoze bych ty ostatni zanedbaval, ale protoze po mi hratelnostni strance prisel proste nejlepsi. Spousta postav, detailni a skvele rozanimovana grafika, spousta pohybu, kouzel, fatalit a dalsich kravinek, proste parada. Jen snad tu absenci Scorpiona bych obrecel.

Pro: Spousta postav, grafika, hratelnost.

Proti: Chybi nektere klicove postavy.

+7
  • PC 85
Kvalitní nástupce a pokračování MK2, přibylo pár "cool" postav, každá se svou výraznou a drsnou "image" jako třeba Nightwolf. Dobrý nápad bylo i zakomponování běhu a řetězových komb, která byla vě většině případů zdrcující a smrtící a vše celkem efektní. Dobré je taky probourávání se do dalších kol, takže to neni takový stereotyp v jedné aréně. Hlavní boss Shao kahn je opět správě drsný a další boss Motaro má taky hodně co nabídnout za podívanou, ovšem pro mě bude vždycky víc prďáckej Goro:)

Sice chybí skalní charaktery jak je psáno v popisu, což mě taky štvalo, ale aspoň, že to napravili v Ultimate MK, ale co jsem nikdy nepřekousnul byl překopaný design ninjů a jejich klasického hábitu, to jak je předělali se spíš hodí na pláž, podle mě už neměli takový šmrnc, hlavně mě to štvalo u mýho oblíbence Scorpiona:( na druhou stranu se mi moc líbilo jak udělali nově Liu Kanga, kterej vypadá o hodně akčněji a drsněji.

Vytknul bych asi jen příliš velké množství kouzlení, které bych spíše uvítal jen jako zpestření v malém množství při boji holýma rukama a nohama.

Doporučuji MK3 si zahrát na emulátoru MAME, kde je vychytaná grafika, která je oproti všemu neporovnatelná a nemá skutečně chybu.

Pro: nové charaktery, nová komba a běh, lepší design Liu Kanga

Proti: absence starých dobrých postav, přílišná koncentrace na kouzlení místo souboje

+4
  • PC 100
Tředí MK beru jako návrat k temné atmosféře prvního dílu této legendy. Barvičky zmizely, herní prostor se zvětšil, přibyly opět nové charaktery a ne ledajaké. Bohužel některé staré zmizely a to je věčná škoda, radši bych 100x měnil přiblblýho Jackse za kohokoli vyškrtlého z prvního MK. Objevil se zde ale nový fenomén, a to jsou přátelé COMBA!! A tady začíná opravdová řežba, protože když se člověk naučil postup, stačilo zasáhnou jedinkrát správně protivníka a ten už se vezl, zakončení fatalitou povinnost. Prostě maso!!!!! Mým oblíbencem se stal Cabal a jeho háky a ozubená kola vynořujíc se z podlahy, znova maso!!! Tady je živoucí důkaz, že i ze starého titulu se dá vytěžit a vymyslet SUPER HRA!!!! Asi nejlepší díl série, ale těžko poměřit s prvním dílem-takže nejlepší jsou oba, ale každý svým způsobem. Jednička za vše co jsem už psal v komentáři k MK, trojka za rozvinutí bojového systému o další dimenzi a syrovost.

Pro: Syrovost, brutalita, chlad, zvuky, hektolitry krve, nové postavy.

Proti: Jacks-prostě ho nemám rád a do MK mi vůbec nesedí, úbytek starých postav.

+4