Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mark of the Ninja

Mark of the Ninja Remastered

07.09.2012
16.10.2012
09.10.2018
kompatibilní
80
105 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Mark of the Ninja je akční plošinovka, zaměřená především na stealth postup.

Ve hře se zhostíte mladého ninji, který byl vybrán pro splnění důležitého úkolu svým bratrstvem. Tímto úkolem je vystopování a zabití vůdce nepřátelského syndikátu, který stojí za nedávným útokem na bratrstvo. S jeho provedením vám má pomoci tajná zbraň v podobě speciálního tetování, které svému nositeli propůjčuje zvláštní schopnosti jako například vidění skrze zdi nebo zastavení času, díky kterému si můžete přímo uprostřed akce naplánovat další postup.

Dále budete mít k dispozici i celou řadu dalšího vybavení ninjů. Základem jsou katana a šipky, ale postupně si odemknete další speciální předměty, jako například kouřové granáty pro zmatení nepřátel nebo kovové ježky, které po hození na zem zpomalí každého, kdo by se vás pokusil pronásledovat.

Před každou misí máte také možnost si vybrat oblek v závislosti na tom, jakým způsobem chcete hrát. Pokud například máte zájem projít celou hru bez jediného zabití, můžete zvolit oblek temnoty, který vám dovolí běhat naprosto tiše na úkor absence katany. Na druhou stranu, pokud máte v plánu si hru patřičně prosekat, můžete zvolit oblek děsu, ve kterém se vás nepřátelé při útoku leknou a tím získáte několik sekund navíc k jejich následné likvidaci.


Poslední diskuzní příspěvek

Zvlastni tahle me na zacatku uchvatila a pak prisla studena sprcha.. Ne ze by byla spatna, ale proste me pak nudila tak jsem zkusil podvadet jestli me to bude bavit vic a pocity stejny. Mozna nekdy jindy

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Mark of the Ninja bylo pro mě dost velké překvapení, jelikož jsem nikde o jeho vývoji neslyšel, ale prostě jednoho dne jsem přišel na steam a z ničeho nic koukám, že je tam nějaká stealth plošinovka. Stačilo jedno video a věděl jsem, že tohle je stealth akce na kterou už celá léta čekám.

Mezitím co ostatní stealth akce značně degradují a sázejí čím dál tím víc na tu akci před stealthem, někdo konečně dostal nápad, že by mohl vytvořit hru, která je v první řadě stealth a až potom akce. Navíc zobrazení z boku mi přijde daleko atraktivnější a přináší do tohoto žánru něco nového.

První věcí, která mně velice zaujala je využití zvuku ve hře. Při každém kroku se vám kolem postavy utvoří kolo, které vám zřetelně ukáže, kam až hluk vámi působený dosáhne. Tuhle skutečnost velice využijete, pokud potřebujete odlákat jen určitý počet stráží v nějaké skupině. Ačkoliv vždy si musíte dát pozor na to, že každý z nepřátel může na ostatní zavolat a upozornit na skutečnost, že něco zaslechl. K tomu dochází, pokud provedete něco závažnějšího, než jen například vrženou šipkou cinknete o nějaký předmět v místnosti. Tím může být například sestřelení lustru ze stropu.

Další zajímavostí je využití psychiky každého ve hře. Nepřátelé se totiž můžou děsit a lekat a toho se dá využít především v případě, kdy proti vám jde větší počet nepřátel. Například můžete vzít mrtvolu strážného a oběsit jí ze stropu. Po té co ho strážní objeví, jejich první reakce není vyvolat poplach a začít vás začít hledat, ale leknutí, které vám dává několik užitečných sekund na jejich likvidaci. Navíc pokud máte štěstí, vyděšení nepřátelé občas samovolně vystřelí ze zbraně a trefí své spojence. Tato taktika se dá navíc ještě vylepšit, pokud si před misí na sebe vezmete oblek děsu, který obsahuje děsivou masku, která může nepřítele vylekat. Není poté nad to, když ze stropu skočíte do hloučku nepřátel a přitom jednoho sejmete. Ostatní se v důsledku na to leknou a začnou střílet všude kolem sebe, přičemž se postřílí navzájem.

Hra navíc i krásně vypadá a celá stylizace včetně animací, při kterých ninja zabíjí, jsou velmi pěkně zpracované. Při každém zabití však musíte rychle trhnout myší tím směrem, který je vám zobrazen, aby bylo zabití provedeno bezchybně. Pokud neuspějete, nepřítel vydá výkřik a tím upozorní na vaši přítomnost všechny nepřátele v určitém okruhu.

Ani příběh nijak neurazí. Dočkáte se pár zvratů, ale není to nic na čem by se tato hra snažila stavět.

Celkově mě nenapadá nic dalšího, co bych dodal. Snad jen, že tuhle hru vřele doporučuju každému, kdo má rád stealth. Ačkoliv je možné hrát akčně, jednalo by se o hrozné zprznění hry. Zvláště druhé hraní mě velice zaujalo. Máte totiž možnost zapnout plus mód, ve kterém se hra ztíží tím, že s ninjou vidíte jen před sebe a již nemáte k dispozici „zvuková kola“, která by vám říkala, kam až vámi působený hluk dosáhne.

Pro: Skvělý stealth, mentalita nepřátel, 2D zobrazení.

Proti: -

+21
  • PC 75
Šílenství. Šílenství může zabíjet. Nebo ne? Zmatenější než Stmívání, světlejší než Aliens vs Predator 2 a zábavnější než třetí dávka denní masturbace, to je Znamení ninji od vývojářů, jejichž portfolio se do té doby omezilo pouze na poněkud bezduchou plošinovku Shank a její pokračování. Toto je ale jiná hra.

Hra světla a stínů je tu udělána zábavně, má hlavu a patu (narozdíl od mrtvého těla Achillea) a je celkem i výzvou, ovšem s tím, že občas dokáže frustrovat. Jakožto bezejmenný ninja jste posláni svým nadřízeným vyřídit jednu méněcennou záležitost, po které ale máte obětovat něco o fous cennějšího - sebe sama! Na to se mu zvysoka vykašlete a vydáte se hledat odpovědi na otázky vaší katany.

Nepřátelé začínají jako slabí labilní pochůzkáři (taková městská policie), poté si zavolají silnější kámoše, psovody a poté i superlidi, jejichž radius je větší než u vycvičeného psa a jejichž lasery vám velice rychle napoví, že tudy cesta nevede. V podstatě jsou tito nejsilnější nepřátelé nesmrtelní, avšak s trochou cviku se dají zabít pomocí inteligentního používání pastí v úrovni, např. vylákáním stráže a spuštěním šipek nebo časovaným sepnutím pozemních smrtících bodáků. Největší sranda je pověsit za pouliční lampu nebohého nepřítele, přilákat pod něj pár jeho kámošů, kteří se díky tomu vystraší jak Jigsaw při pohledu na walkthrough ke své hře a postřílí se navzájem. Zní to složitě, ale ovládání a využívání levelů ku vašemu prospěchu vám přejde velice rychle do rukou a je to to nejzábavnější, co Mark of the Ninja nabízí.

O něco méně zábavnější, ale také frustrující (zejména ke konci), jsou logické hádanky a překážky, které musíte zdolávat. Už to tak bývá, že zezačátku je zvládne i sotva narozený jedinec, posléze s nimi bojuje kvadruplegik a ke konci má občas problém i hráč narozený v roce 1987 v oblasti ukrajinského Černobylu. Budete přeskakovat smrtící průrvy nad propadajícími se plošinkami, uhýbat smrtícím šipkám nebo utíkat před metrem (ano, čtete správně).

K oboum výše zmíněným činnostem vám pomůže rozšiřitelný arzenál útočných zbraní či převleků, namátkou rychlejší a vždy úspěšné tiché zabití, větší strach při objevení zabitých nepřátel nebo tichý běh. V útočných věcičkách jsem si nejvíce oblíbil broučky, kteří se postarají o těla i těch největších tvrďáků a doslova ho rozežerou na kost a v začátcích jsem hojně využíval kouřové bomby.

Nalezeny všechny svitky a splněny všechny volitelné úkoly. Achievs: 20/38

Pro: souboje, logické hádanky, hra světla a stínů, konec, upgrady, zavěšování nepřátel pod lampy

Proti: občas frustrující, kratší, smrtící šipky

+15
  • PC 90
Toto mám opravdu rád. O celém vývoji jsem vůbec netušil, o hře jsem se dozvěděl, až když vyšly první recenze... Ikdyž 2D plošinovkám moc neholduji, rozhodl jsem se hru vyzkoušet, protože mě tak nějak záhadně přitahovala.

Jednoduše řečeno jsem byl ohromen. Jak jsem už říkal, plošinovkám zrovna neholduji a o to větší překvapení to pro mě bylo. Tato hra je důkazem, že i kreslená, komixová grafika může i v dnešní době zaujmout (bez nějaké honby za ždímání Frostbite či CryEngine).
Hra je plná zajímavých především stealth prvků. Nejde jen o to běhat tam a zpět, občas skočit nahoru. Je zde spousta výškových úrovní, překonávání překážek přes lampy, zdi atd... Můžete se schovat za květináč nebo prostě zničit lampu a tím udělat větší stín, pak už jen skočit po strážném a... Zájímavě jsou udělané i "přepážky" mezi jednotlivými patry. Můžete buď pod ním prolést nebo si počkat, až se strážný přiblíží a hezky ho stáhnout k sobě a zneškodnit.
Také je velkým plusem, že je kladen opravdu velký důraz na to, využívat všechny tyto stealth prvky, kterých zde je spousta, protože narozdíl od Vás mají strážní automatické zbraně a stačí jim opravdu jen chvilka a je po Vás. Takže naběhnout i jen do dvou strážných najednou je sebevražda. Navíc AI je zde poměrně chytrá, stačí je drobně vylekat a hned na Vás začnou mířit baterkami a prozkoumávat okolí. Naštěstí se dají stejně snadno odlákat. Jako například bouchnutí do gongu nebo již zmíněným rozbitím lampy.
Celkově tuto hru hodnotím jako velké překvapení a v době prosincového herního půstu jistě ještě poslouží :)
+10
  • PC 80
Mark of the Ninja je důkaz, že jde udělat skvělou 2D stealth hru. po pomalejším začátku a základníma skillama uzamčenýma pod upgradama se něco zlomilo a z průměrné stealth hry vyrostlo monstrum, na které budu vlastně rád vzpomínat. v momentě, kdy se hra trochu rozjede a nabídne víc cest k cíli, volitelné úkoly, variabilitu obleků/nástrojů a výzvy, si říkáte, že už vás nemá co překvapit. a pak přijde finále příběhu, který jste celou dobu tak trochu ignorovali, protože nebyl nijak zajímavý a ani důležitý a já musím smeknout poklonu. to byla hodně kvalitní vyprávěčská práce.

Pro: stealth systém, variabilita přístupů, finále

Proti: příběh vetšinu hry, nezapamatovatelná hudba

+10
  • PC 60
Velmi pěkná plížící plošinovka. Ačkoliv toto není můj vysoce oblíbený žánr, tak se mi líbí způsob zpracování. Hra je velmi dobře zvládnuta, a mám jenom lehké připomínky:
* Je zde systém záchytných bodů, takže občas musíte opakovat nesouvisející pasáže pořád dokola. Raději si ukládám postup sám.
* Některé dlouhotrvající zvuky jsou dost otravné, jako např. siréna vřískající v pozadí (velmi hlasitě).
* Ovládání je občas s klávesnicí a myší dost těžkopádné (např. obrazovka vylepšení).

Celkové hodnocení: Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+4