Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SAW

SAW: The Video Game

06.10.2009
22.10.2009
64
55 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

SAW je hra založená na základě známé filmové série, která se v roce 2017 dočkala již devátého pokračování. Příběh se odehrává mezi prvním a druhým dílem filmu. Budete narážet na odkazy na další filmy a rozšíříte si dějovou linku jedničky a zjistíte, jaké události vedly k druhému dílu. Hra je kombinací akce a adventury, z různých pastí se budete dostávat například mačkáním tlačítek ve správnou chvíli, ale nechybí ani adventurní prvky, kde budete například hledat některé věci pro postup do další místnosti a nakonec si užijete i trochu akce.

Zahrajte si za jednu z postav, která se ocitá v opuštěném blázinci, kde Jiqsaw nainstaloval řadu pastí, a vaším úkolem budete dostat se z toho komplexu pryč. Cestou narazíte na ostatní lidi, kterým budete moci nebo muset pomoci, což je jedna z dalších náplní hry. Hra je stejně jako film velmi brutální a je vhodná pouze pro lidi starší 18 let se silným žaludkem. Atmosféra hry, na jejíž vývoj dohlíželi mistři hororu z Konami, je stejně temná jako u filmu a fanouškům série by tato hra rozhodně neměla uniknout.

Hra se v roce 2010 dočkala pokračování s podtitulem Flesh & Blood.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Jak jednou řekl jeden klasik: "Vypadám jako pes s karamelou v hubě". Sice nevím jestli tak vypadám, ale vím že jsem se při hraní této hry tak cítil. Je to dobroučké, člověk by chtěl víc a víc, ale je pořád otravován nedokonalostí tohoto produktu. Strašně moc se mi zalíbila atmosféra, která ve hře panuje. Neni vám dávána žádná naděje na přežití. Jste utlačováni, sráženi, mrzačeni a nikdo vás nelituje. A přesto se snažíte jít dál. Vyřešit další hádanku, zachránit sebe i jiné lidi, být navenek tím hodným. Moc krásně to zní, a přitom to je tak tak zmršeno, že je mi až líto, že jsem o tom mluvil tak moc pozitivně. Neustále se opakující hádanky. Jedno klišé za druhým. Opravdu smutný bojový systém, z kterého se budu potit v posteli ještě dlouho. Spousta hnusných maličkostí, které kazí dojem z ne tak špatného celku. Jsem ochoten přimhouřit oči nad přehnaností lidských obětí a toho že by takovouhle akci nezvládlo ani 50 šílených masových vrahů jakým Jigsaw bezesporu je. Ikdyž se mi postupem času hraní víc a víc zhnusovalo, nemohl jsem odolat a dohrál jsem to. Samozřejmě už nikdy více nechci vidět hru zapnutou. Svůj účel splnila, přesně tak jako nastražená past lapící svou oběť.

Pro: Atmosféra, hádanky, ještě předtím než se stanou okoukané, násilí.

Proti: Chyby, bojový systém, stereotyp, (ne)náročnost, grafika sice dostačující, ale mohlo to běžět lépe.

+15
  • PC 50
V podstatě nic není s touhle hrou vyloženě špatně - nepadá a svižně běží, dobře se ovládá, všechno tak nějak obstojně funguje, Akorát je jednoduše neskutečně průměrná a po pár hodinách nezajímavá. Při hraní mi neustále přicházelo na mysl francouzské studio Spiders, které až na výjimky tvoří podobný typ her.

SAW je survival akční puzzle adventura na motivy stejnojmenné filmové série, kterou jsem sice viděl, ale nepovažuju ji za něco, co by mě posadilo na zadek. Hned v úvodu mě nemile překvapil obdobný hlasitý klipovitý střih scén, který mi vadil už u filmové předlohy. Herní adaptace ale naštěstí moc cut-scén nemá, takže se to celkem dá přežít.

Problém celého SAW je ale především v samotné hratelnosti, která v prvních hodinách sice zaujme rozmanitými typy hádanek, ale posléze začne udolávat slabým příběhem a přehnanou délkou, kdy zhruba od poloviny už hra stále dokola jen recykluje ty samé assety a herní prvky. Druhým problémem je prostředí, které je nudné, holé, nezáživné, generické a dokonce občas i schematické. Být hra o polovinu kratší, nebilo by to tolik do očí.

Co musím pochválit jsou samotné hádanky, které mě i přes jejich repetitivnost bavily (až na otravné časové limity). Souboják mi svou tuhostí připomínal slavnou sérii Silent Hill - a asi to není náhoda, nad produkcí mělo dohled studio Konami - ale nevadil mi tolik, jako právě to ubíjející jednotvárné prostředí. Obdobně podivné je to i s obtížností. Na jednu stranu je SAW hra strašně jednoduchá a survival elementy jsou spolehlivě zazdívány naprosto neadekvátním množstvím zbraní a různých itemů rozesetých po lokacích. Šetřit zdravím, hlídat si stav zbraně na blízko a počítat každý náboj v revolveru jsem fakt nemusel. V druhé polovině se ale tvůrci rozhodli design mnohých situací a hádanek řešit stylem pokus - omyl. U pexesa z televizních obrazovek jsem myslel, že regulérně vykvetu. Nehledě na to, že tvůrci mají tendenci do mnoha hádanek cpát časový limit. Chápu, že to v rámci příběhu dává smysl, ale pro mě jako hráče jsou tyhle nevhodně umístěné časové limity vždycky neskutečná pruda.

Inu, dalo se to, dohrál jsem to, ale i navzdory faktu, že se jedná o hru na motivy béčkové hororové série, jsem čekal trochu víc. SAW je jednoduše ničím nezajímavá generická budgetovka, která se sice nehraje úplně špatně, ale nemá nic, čím by hráče dokázala vyloženě zaujmout.

Pro: hádanky, svižnost, slušná atmosféra, sem tam slušné mordy, bez bugů, hudba z filmu

Proti: nudné generické prostředí a recyklace herních prvků i assetů, otravné časové limity, zbytečně dlouhé, slabý příběh, technická kvalita dabingu, po čase ubíjející stereotyp

+14
  • PC 70
"I want to play a game." Památná to věta, kterou pozná každý, kdo viděl alespoň jediný díl filmové série. Není tedy divu, že je to to první, co uslyšíte v této hře. Tato hra má ale s filmem společného méně, než by se mohlo zdát. A to jak v dobrém, tak špatném slova smyslu.

Začnu tím, na čem tato hra stojí, a to jsou hádanky. Co se různorodosti týče, není to žádná sláva, za což možná tak trochu může i fakt, že všechny druhy hádanek jsou představeny během první hodiny hraní (samozřejmě na ty vyjímky, kdy se jeden druh hádanky objeví jedinkrát za celou hru, což zpravidla bývá při zachraňování jednotlivých osob). Nicméně, jejich obtížnost postupem hrou roste a tak se stávají čím dál zajímavější (opět až na vyjímky, kdy jsou v jádru prostě snadné a takové přetrvávají až do konce). Co se se nápadu týče, nejvíce se mi líbila ta částečně zatopená místnost plná sloupů, jejíž stěny a sloupy byly všelijak pokryté čísly, a úkolem bylo najít to přesné místo a přesný úhel pohledu, abych si všiml trojciferné číselné kombinace. Chytré. Pexesové obrazovky s šibeničním množstvím pokusů při zachraňování poslední osoby mě taky potěšily.

Atmosféra mě rozhodně potěšila, ačkoliv místy staví jen a pouze na černočerné tmě. Většinou je ale opravdu vybudována poctivě na zvucích, nejistotě, slabotě hl. hrdiny a působivém designu opuštěného blázince. Kolikrát jsem měl upřímně nahnáno, když jsem věděl, že po mě jde někdo, kdo má v ruce pálku s hřebíky, zatímco já mám ruce prázdné. Ke konci hry jsem se taky lekl tak, až jsem poskočil a zaječel (a to jsem zrovna hrál za dne a vedle mě někdo seděl). Zkrátka a dobře, tahle hra dokáže vyděsit a dokáže hráče udržovat napjatého, což je na hru takového rozsahu rozhodně překvapující.

Ať je ale v tomto směru hra sebeúspěšnější, má několik bohužel velmi výrazných nedostatků. Jeden za všechny je prapodivný bojový systém. Těch prvních pár hodin jsem ho nesnášel a nadával na něj pokaždé, co jsem si na něj jen vzpomněl. Po pár bitkách jsem mu ale přišel na kloub a od té doby proti mě neměla šanci ani ta největší korba, neboť counter-attack nejde zkazit a některými zbraněmi stačí máchnout jen jednou a nepřítel se již válel v louži vlastní krve. Problém ale je, že tyto souboje jednoduše nejsou zábavné a jenom zdržují. Proto jsem se každého živáčka snažil nalákat do pasti (pokud někde nějaká byla), což je po chvilce taky žalostně snadné, takže ve výsledku nepřátelé opravdu fungují jen jako otravné překážky (až na jednu vyjímku na konci hry, ale k tomu až později).

Na samotný příběh jsem byl hodně zvědavej, a v tomto směru přišlo asi největší zklamání. On je příběh totiž strašně nezajímavej, vyvýjí se nezajímavě, a oba konce jsou prostě nezajímavé. Jo, je to uděláno po vzoru filmů, kdy celou dobu vlastně nevíte, o co kráčí, a na konci vás čeká veliké ohromující překvapení. Tady to ale tak nefunguje, protože ačkoliv jsem ten konec nečekal, na prdel jsem si z toho rozhodně nesedl (jak se stalo u prvních dvou dílů filmové série). Vlastně, jak jsem řekl, byl jsem zklamán a říkal jsem si, že po tom všem, čím jsem si prošel, bych si zasloužil něco lepšího.

Další vadou na kráse je neskutečně zhovadilé ovládání některých úkonů pouze myší. Přejít přes tenké prkno ještě není taková hrůza (i když taky občas dokázalo kvalitně nasrat), ale řešit některé hádanky je monumentální pain in the ass, obzvláště v případech, kdy vám přitom utíká čas. Tyto hádanky jsou totiž jaksi přecitlivělé a i nepatrný pohyb myší nahoru během pohybu do strany způsobí, že se označí zcela jiná část hádanky, která se samozřejmě změní v závislosti na onom pohybu do strany, a to vám akorát tak zamotá hlavu a patřičně to naštve.

Celková obtížnost hry je taky extrémně nevyvážená. 70% hry jsem si prošel s prstem v nose, zatímco během zbylé třicítky jsem se zapotil, jako už dlouho u žádné jiné hry. Znenadání jsem měl tři přisrané minutky na vyřešní tří hádanek, a tímto úkolem se na mém čele začal pot teprve objevovat. Následují totiž další po sobě jdoucí časově omezené sekvence, během kterých se pot rozmnožil až ze mě valil. A to ani nezmiňuju tu úplně závěrečnou sekvenci, která prakticky jen kombinuje všemožné hádanky versus extrémně neshovívavý časový limit a "strategicky" umístěné nepřátelé, kteří na hráče ustavičně hází Molotovy.

Přestože ale hádanky občas naštvou a od poloviny dál se vlastně už jen opakují, po celou dobu hraní mě to nějak pořád bavilo. Je pravda, že ten odporný všudypřítomný backtracking mi lezl na nervy, ale něco na tom prostě je. Něco, co udržovalo zájem. Mimochodem, herní doba je rozhodně nadprůměrná a musím se přiznat, že jsem se nenudil ani jednou. Ani při bitkách. Ty mě jenom sraly, ne že by byly nudné. Jo, Saw se může řadit mezi ty povedenější adaptace.

Pro: Atmosféra, hádanky, design blázince, herní doba, celou dobu mě to bavilo

Proti: Nezáživný a divný bojový systém, příběh, nevyvážená obtížnost, zmršené ovládání některých úkonů pouze myší, od poloviny repetičnost hádanek, pár nelogických blbůstek (jako naprosto zdravá ruka poté, co jsem se s ní prohrabával v barelu s kyselinou)

+12
  • PC 100
Dnes 8.3 2014 jsem tuto hru dohrál celou a mě i docela bavila ale škoda že SAW II the game není na PC ale na PSP :( a s grafikou jsem byl spokojený ale nesnášel jsem toho člověka s tou prasečí hlavou, jenom když jsem ho vyděl jsem se ho bál :DDDDD
-8 +3 −11