Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

SAW

  • PC 50
V podstatě nic není s touhle hrou vyloženě špatně - nepadá a svižně běží, dobře se ovládá, všechno tak nějak obstojně funguje, Akorát je jednoduše neskutečně průměrná a po pár hodinách nezajímavá. Při hraní mi neustále přicházelo na mysl francouzské studio Spiders, které až na výjimky tvoří podobný typ her.

SAW je survival akční puzzle adventura na motivy stejnojmenné filmové série, kterou jsem sice viděl, ale nepovažuju ji za něco, co by mě posadilo na zadek. Hned v úvodu mě nemile překvapil obdobný hlasitý klipovitý střih scén, který mi vadil už u filmové předlohy. Herní adaptace ale naštěstí moc cut-scén nemá, takže se to celkem dá přežít.

Problém celého SAW je ale především v samotné hratelnosti, která v prvních hodinách sice zaujme rozmanitými typy hádanek, ale posléze začne udolávat slabým příběhem a přehnanou délkou, kdy zhruba od poloviny už hra stále dokola jen recykluje ty samé assety a herní prvky. Druhým problémem je prostředí, které je nudné, holé, nezáživné, generické a dokonce občas i schematické. Být hra o polovinu kratší, nebilo by to tolik do očí.

Co musím pochválit jsou samotné hádanky, které mě i přes jejich repetitivnost bavily (až na otravné časové limity). Souboják mi svou tuhostí připomínal slavnou sérii Silent Hill - a asi to není náhoda, nad produkcí mělo dohled studio Konami - ale nevadil mi tolik, jako právě to ubíjející jednotvárné prostředí. Obdobně podivné je to i s obtížností. Na jednu stranu je SAW hra strašně jednoduchá a survival elementy jsou spolehlivě zazdívány naprosto neadekvátním množstvím zbraní a různých itemů rozesetých po lokacích. Šetřit zdravím, hlídat si stav zbraně na blízko a počítat každý náboj v revolveru jsem fakt nemusel. V druhé polovině se ale tvůrci rozhodli design mnohých situací a hádanek řešit stylem pokus - omyl. U pexesa z televizních obrazovek jsem myslel, že regulérně vykvetu. Nehledě na to, že tvůrci mají tendenci do mnoha hádanek cpát časový limit. Chápu, že to v rámci příběhu dává smysl, ale pro mě jako hráče jsou tyhle nevhodně umístěné časové limity vždycky neskutečná pruda.

Inu, dalo se to, dohrál jsem to, ale i navzdory faktu, že se jedná o hru na motivy béčkové hororové série, jsem čekal trochu víc. SAW je jednoduše ničím nezajímavá generická budgetovka, která se sice nehraje úplně špatně, ale nemá nic, čím by hráče dokázala vyloženě zaujmout.

Pro: hádanky, svižnost, slušná atmosféra, sem tam slušné mordy, bez bugů, hudba z filmu

Proti: nudné generické prostředí a recyklace herních prvků i assetů, otravné časové limity, zbytečně dlouhé, slabý příběh, technická kvalita dabingu, po čase ubíjející stereotyp

+14