Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Magicka

25.01.2011
76
114 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Midgard je v nebezpečí. Nebo alespoň jeho část. Hlavní město Hávindr je v obležení a je jen na čarodějích z Order of Magick, aby zachránili vše, co je třeba zachránit.

Magicka je satirická kooperativní akční adventura (hack'n'slash jen s minimem sekání, ale spoustou fireballů, paprsků, poprašků), v níž se 13 levelů dlouhou kampaní protloukáváte v roli mága, který má k dispozici osm elementů, ze kterých skládá různá kouzla s ohledem na jistou nepřátelskost elementů vůči jiným. Složitější kouzla (haste, grease) se nachází v knihách po celou hru spolu s lepšími holemi a zbraněmi.

Hra obsahuje tři herní módy. Adventurní kampaň jde hrát v SP i MP, stejně tak Challenge mód, který je o odolávání vlnám nepřátel. Duel je pak čistě multiplayerová záležitost.

Ke hře vyšlo velké množství rozšíření:
* Magicka: Vietnam
* Magicka: The Stars Are Left
* Magicka: The Other Side of the Coin
* Magicka: Dungeons and Daemons
* Magicka: Tower of Niflheim
* Magicka: Dungeons and Gargoyles

V roce 2015 pak vyšlo pokračování Magicka 2.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Magicka je jedna z těch her, které mě zaujaly hned na první pohled. Myšlenka kombinace kouzel mě totiž hned vzala a do dokončení hry nepustila. Pomocí kombinace elementů můžete tvořit nejrůznější kouzla od klasických útočných fireballů/waterballů/electroballů přes různé pasti, které můžou jak léčit tak zraňovat až po ta nejsilnější jako meteor storm nebo déšť ke kterým však už musíte najít najít knížečku, aby jste je mohli provést.

To mě přivádí k další zajímavý části a tou je používaní kouzel na sebe. Pokud například máte problém s obry, kteří vás rádi chytají do rukou stačí se prostě zapálit a máte jistotu, že se vás ani nedotknou. Samozřejmě budete mít i potřebu se uhasit a na to stačí jednoduše použít vodu. Musíte však mít na paměti pokud se moc namočíte tak nebudete moci používat kouzla založená na blesku. Několikrát se mi stalo, že mě nepřítel "namočil" ať už přímo vodou nebo třeba kouzlem déšť a pak jsem se sám zabil tím, že jsem chtěl vykouzlit blesky. Zvláště při hře více hráčů to chce pozorovat jestli některý ze spojenců není mokrý jinak by ho například seslání thunder boltu (asi nejsilnější kouzlo, které jsem našel) pravděpodobně na místě zabilo.

Nejvíce mě ale na hře překvapila obtížnost. Souboje s bossy jsou doopravdy tuhé, sice některé jde dát jen dobrých postavením a konstantním střílením, ale třeba takového Fafnira dát s nejnovějším patchem je skutečná výzva (před opatchováním na něj existovala docela jednoduchá finta). Také souboje s mágy ve hře mě velice zaujali. Vždy je totiž dobré sledovat co sesílá nepřítel, protože pokud například sešle blesky není nic jednoduššího než ho ocáknout vodou a zažije pěkný elektrický šok :). Stejně tak i vy však musíte kouzla kombinovat pokud nepřítel zjistí, že používáte jen určitá kouzla použije proti nim patřičné protikouzlo.

Nakonec snad už jen dodám, že můžeme jen čekat, kdy vyjde další díl :)

Pro: kombinace kouzel, vtip,

Proti: ukládání pozice po kapitolách, pro někoho ovládání

+25
  • PC 70
Zmítají mnou rozporuplné pocity. Magicka totiž není vůbec špatná hra; bohužel jí ale hyzdí několik problémů; k tomu se ale dostanu.

Už od prvního pohledu je hra svým vzezřením velice sympatická, plná barev a přes kreslenou stylizaci se tu v žádném případě nešetří krví, které už od první úrovně chlístají všude kolem hektolitry. Po grafické stránce je to tedy paráda a osobně si dokážu představit, že tahle kreslenost nezestárne ani po dvaceti letech. Hudba je pak mírně repetetivní, ale za to povedená a na to, aby jí člověk poslouchal, nebude mít v bitevní vřavě moc času.

Největším kladem této hry je samozřejmě naprosto vychytané parodování různých her a filmů. Dokonce si dělá srandu i sama ze sebe. Například lze prozkoumat téměř každé dveře s tím, že vám vaše postavička řekne variaci na: "Překvapení! ...zase zamčeno". Nebo je tu Vlad se svými skoro upírskými schopnostmi. Na pořádně dlouho mě rozesmálo, když Vlad na vzducholodi vyšel z kabiny, zavřel za sebou dveře a vyskočil, že si prý musí něco zařídit ve vesnici. Jakmile jsem se pak pokusil otevřít dveře do oné kabiny, postava mi řekla: "Je zavřeno zevnitř" :)) V tomhle směru je hra naprostá špička.

Druhá skvělá věc je, že si hráč sám vytváří kouzla. Je na výběr osm elementů, přičemž do kouzla jich lze použít pět a každý má svůj protiklad, se kterým se v zaklínadle nesnese. Když jste mokří a použijete blesk, dostanete šok. když jste zmrzlí a zapálíte se, rozmrznete; když zkombinujete chlad a vodu, střílíte rampouchy. Můžete kouzlit na nepřátele, na sebe, kolem sebe nebo na meč. Zpočátku je to mírně zmatečné, ale nakonec si člověk přivykne a kouzla chrlí velmi rychle. To se ale dostáváme k jednomu hernímu mechanismu, z kterého mám dost rozporuplné pocity: od začátku jste tím pádem schopni vytvářet naprosto všechna bojová kouzla (nepočítám-li ty z knih, která hráč sbírá v průběhu hry z knih a jsou podobná kouzlům, jaké známe - blesk, oživení, atd.). U mě osobně hraje dost důležitou roli honba za lepšími a lepšími schopnostmi (kór v takovéhle akční "mlátičce"). A jelikož ani příběh není nijak extra zajímavý (když nepočítám vtip), neměl jsem tendenci u Magicky sedět dlouhé hodiny, jako tomu bylo třeba u Diabla II. Jenže Diablo už by se dalo prakticky považovat za jiný žánr, takže já vlastně nevím, s čím Magicku srovnat...RPG to rozhodně není :))

S kydáním špíny budu pokračovat, protože hra je zabugovaná (umřu a musím hru vypnout, protože se nerestartuje; zaseknu se ve zdi; nemůžu kouzlit; skoro mrtvý boss zmizí a je nutný restart; atd.). Hra je naprosto neoptimalizovaná (myslím si to, protože ač vlastním ATI Radeon HD 3870, což už se dá považovat za muzejní kousek, hra mi i při velkých bojích (20 a více postav) jede plynule a když v jedné klidné části hoří malý, stupidní ohýnek, je schopná se tak neuvěřitelně hryzat, že je totálně nemožné se i pohnout.). A naprosto největší průser (záměrně píšu sprostě PRŮSER) je fakt, který si nechám do dalšího odstavce, jaký to je průser.

Největší PRŮSER je ukládání na checkpointech. Ty jsou totiž tak neuvěřitelně retardovaně umístěné, že jsem byl schopen zaseknout se v jednom debilním boji na ŠEST HODIN, protože tupý nepřátelský kouzelník si balvany o velikosti dospělého slona jen tak nazdařbůh metal před sebe...na místo, kde jsem náááhodou stál! Hru jsem už vypínal, byl jsem připraven ji smazat, zabít sousedy, zabít kolemjdoucí, zabít sebe. Tak mi nadskakoval dekl! Nakonec jsem klesnul k tomu, že si snížím obtížnost. Počkat, jakou obtížnost?! No právě! Není tu nastavení obtížnosti! Dobrá, chystal jsem se stáhnout trainer, abych tu nechutně těžkou část prošel a ulevil svému nemocnému srdíčku. ...TRAINER NEFUNGOVAL! Pak mi asi požehnal bůh, protože se mi nějakým zázrakem podařilo tu část projít. Musím se přiznat, že takhle bytostně nasrat se mi nepodařilo ještě u žádné hry. Jasně, hra by neměla hráčovi dávat všechno zadarmo a já nejspíš nejsem nijak zdatný, ale tohle je prostě extrém. No a určitě není dobře, když souboje s Bossy trvají kratší dobu než vypořádání se s řadovými zmetky...

Takže...Magicku určitě nemůžu doporučit lidem, co jsou vznětliví, ba možná ani lidem, co jsou úplně normální. Nejlépe se při jejím hraní asi budou cítit letargičtí flegmatici, které nerozhází ani když jim hoří vlastní matka. Když ale pominu tenhle neduh velikosti horkovzdušného balonu, musím uznat, že Magicka je vtipná, je zábavná a ve více lidech to může být docela slušná návykovka.

Pro: Naprosto skvělý humor, grafika, nápad s vytvářením vlastních kouzel

Proti: CHECKPOINTY!, bugy (i přes pokročilou verzi 1.4.13.1), místy nemožně obtížné boje, špatná optimalizace (tuším)

+14
  • PC 80
Koncept hry je velmi zajímavý a zábavný, kdo kdy nechtěl být čarodějem? Hra vyniká zejména pokud hrajete režim dobrodružství (adventure) ve více hráčích, pak se zábava stupňuje (v dobrém i špatném, protože hra ze zásady umožňuje zraňovat spoluhráče, ať už úmyslně či neúmyslně). Magicka také hodně otestuje vaši paměť, protože množství kombinací jednotlivých přírodních elementů je skoro nekonečné. Na druhou stranu do těchto kombinací se vývojáři pokusili vsadit řád a logiku, takže jejich vytváření dává smysl. Díky tomu můžete i jednoduše experimentovat a jen čistě logickým uvažováním objevit nová kouzla. Toto se vývojářům vážně povedlo.

Dobrodružný režim není příliš dlouhý, a hra nabízí pak ještě režim výzev. Ty mě ovšem dlouho neudržely. Další pokračování dobrodružství se však dají koupit ve formě DLC.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+9
  • PC 95
Již při prvím spuštění mi bylo jasné, že bych neměl čekat nějak epické souboje mágů. Tato hra je založena čistě na zábavě. Je v ní plno náznaků a dialogy jsou též úsměvné.
Nejvíc mě zaujal styl kouzlení. Hráč je již v první kapitole stejně silný jako v poslední, ale jak se postupem času učí nová kouzla jeho schopnosti se zlepšují.
Největší potíže jsou však právě s čarováním. Už ani nevím kolikrát jsem se uzkratoval k smrti a kolikrát jsem začal léčit skoro dodělané soupeře.
Celkový dojem ze hry je ale pozitivní je to zábava a minimálně pár hodin udrží každého.

Pro: Systém tvoření kouzel. Multiplayer. Vtipné dialogy

Proti: špatné ukládání.

+7