Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Resident Evil 5

Biohazard 5

05.03.2009
18.09.2009
19.05.2016
28.06.2016
29.10.2019
kompatibilní
72
295 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Pátý díl série Resident Evil vás zavede na africký kontinent. Děj hry se odehrává 4 roky po událostech v Resident Evil 4 a hráč se chopí role Chrise Redfielda, který sem byl vyslán v důsledku prošetření výskytu bioorganických zbraní. Hned na začátku Chris potkává svou novou kolegyni Shevu Alomar, jež ho bude doprovázet na celé jeho cestě. Jejich prvním úkolem je podpora týmu Alfa, který zasahuje na místě obchodování teroristů s bioorganickými zbraněmi. Po příchodu na místo ale uvidí celý tým Alfa zmasakrovaný a jejich kapitán DeChamp z posledních sil stačí Chrisovi sdělit informace o jistém Ricardu Irvnigovi, jenž by mohl za tím vším stát. Chris se Shevou se tedy vydávají po jeho stopách...

Zpočátku si zahrajete pouze za Chrise, ovšem po dohrání kampaně si hru můžete vyzkoušet i za Shevu. Ovládání se velice podobá čtvrtému dílu, tudíž míření probíhá přes rameno postavy s pomocí laserového zaměřovače. Opět máte k dispozici inventář, kam si můžete schovávat vaše poklady, munici, zbraně a léčiva. Ovšem velkou změnou je, že při otevření inventáře se hra nepozastaví, jak bylo zvykem. Další novinkou je vliv prostředí na postavu. To znamená, že pokud je vaše postava vystavena delší dobu ostrému slunci, může mít lehké halucinace a po přechodu do stinného místa si chvíli zvyká na tmu. Nechybí bohatý arzenál ani speciální útoky na blízko. Výraznou změnu ve hře doznávají samotné zombie - zatímco ve čtyřce byly pomalé a nemotorné, v pátém díle jsou, díky nové verzi mutovacího viru společnosti Umbrella, mnohem rychlejší a bystřejší, což přináší nové výzvy. Opět se také vyskytuje minihra Mercenaries, kde na časový limit plníte různé úkoly, čímž si odemykáte kostýmy či různé bonusy.

Tvůrci se také zaměřili na kooperativní hraní dvou hráčů, kde se jeden ujímá Chrise a druhý Shevy. Výrazný posun zaznamenalo i grafické ztvárnění.


Poslední diskuzní příspěvek

Akože som nečakal, že to bude až taka koridovka....inač nadherna grafika plus kamera v cutscenach ala amater.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
RE5 je první Resi jež jsem dohrál. Je to v podstatě hrozná lineární blbost s typicky japonsky dementním příběhem a over the top postavami i akcí. Jenže má obtížně definovatelné kouzlo, takovou..návykovost.Prostě mě to bavilo hrát a dohrát. Přestože obsahuje spoustu boss fightů (kterýžto koncept nenávidím).Ale rozstřelování hlav negerským zombíkům byla prostě zábava : ).Sheva mi vůbec nevadila, naopak, a s inventářem taky problémy nebyly.A vůbec po technický stránce je to docela skvost - krásná perfektně vyladěná grafika, výborný ovládání na kombu mouse+keyboard (mnohem příjemnější než na gamepadu), dobře zpracovaný menu a všechno okolo.
Suma sumárum, slušná zábava na nějakejch 10 hodin (hrubej odhad).Těch 400kč nelituju, ikdyž to už hrát asi nikdy znova nebudu.

Pro: návykovost, zábava, grafika, ovládání

Proti: prostě jen střílení, žádná ambice, nic nového

+24
  • PC 70
Nikdy bych neřekl, že dohraju nějakou hru ze série Resident Evil.
Léta její největší slávy jsem bohudík prospal nepoznamenán a poprvé si ji ošahal až s příchodem razantně pozměněné čtyřky. Navíc v oblíbené PC verzi :)
Hra to byla věru pěkná. I přes výtky všech okolo, vypadala i na PC k světu. Šedivý nádech a rozplizlé textury jí sekly. Avšak ovládání bylo něco neskutečně stupidního jak na gamepadu, tak na klávesnici. Prý že ale "zlepšovalo atmosféru strachu". (jen tak mezi náma... není a ani to nebyla pravda, prostě a jednoduše bylo na hovno a tečka) Koridorové úrovně byly hrůzné a celé to bylo až přespříliš natahované a neúnosně dlouhé. Tudíž jsem skončil někdy ve 3/4 hry u nějakýho pitomýho souboje, díky pitomýmu sytému ukládání.

K pětce sem tím pádem přistupoval značně obezřetně s tím, že zkusím a odinstaluju. Hle neodinstaloval.
A vůbec nejhorší na tom je, že... že nevím PROČ. Opět je to celé pitomé. O ničem. Neskutečně blbě ovladatelné i na gamepadu. Předvidatelné. Neoriginální. Stupidní. Lineární a koridorové, že Call of Duty vedle toho vypadá jako vrchol sandboxových her. Prostě BLBÉ.

Proč sem to teda hrál celej týden, 1-2 hoďky skoro každej večer? Těžko říct. Ta hra má prostě nějaký prapodivný kouzlo. Ať už je to spolupráce s Shevou (miluju když nemusím ve hře pobíhat sám jak trotl) nebo nádherná grafika se solidní atmosférou. Není to nijak dlouhé, ani přehnaně krátké. Narozdíl od čtverky tak akorát. Není to tak kurevsky těžké jako čtverka. Nehraje si to na nějaký ukrutný horor, ani na africkou moralitku. Naopak díky příšernýmu příběhu je to krásné béčko.

Vážně nevím, proč mě to bavilo. Každopádně znovu do toho nejdu.
+21 +22 −1
  • PC 85
A další coop hra pokořena. Opět se jednalo o perfektní akci, byť možná až moc koridorovou. Pátý Resident Evil je mnou první pokořenou hrou této série a proto nebudu srovnávat se staršími díly.

Capcom umí! Opět udělalo kvalitní akci pyšnící se výbornými filmovými animacemi, které připomínají klasický béčkový letní blockbuster. Jak nadabování, tak hudba jsou na vysoké úrovni. Díky velmi detailní grafice to všechno krásně vypadá a díky skvělé optimalizaci se to i svižně hýbe.

Po hratelnostní stránce jde o jednoduché střílení skrz koridory vedoucí z bodu A do bodu B. Pro jednoho hráče to nejspíš působí jak klasická střílečka, ale jakmile se sejdou dva sehraní parťáci, hned je o zábavu postaráno. Na výběr je ze slušně velkého množství zbraní a díky neustálému nedostatku munice je nutno šetřit, což mi přišlo jako skvělý nápad. Škoda jen, že v závěrečných pasážích už to tolik neplatí. Zato závěrečný boj s bossem jsme si užili. Není nic lepšího, než poslední kulkou ve sniperce srazit poslední kousek nepřítelova života a tím ho poslat do horoucích pekel (a to doslova).

Trochu haprovalo ovládání, obzvláště mi vadila nemožnost pohybu při míření. Nebylo to nic, co by výrazně kazilo hraní, ale občas by se tato možnost v hektických přestřelkách hodila. Dále vytknu debilně vyřešený inventář, kdy během boje dá slušně zabrat jen jednoduché vyléčení. Ale pravda, že to je spíš o zvyku, a ke konci to už hráč zvládá levou zadní.

Závěrem bych dodal, že hra disponuje slušnou herní dobou. Příjemně se to hrálo a mám i takový pocit, že neuplyne dlouhá doba a dáme repete. 85%

Dle statistik jsme hráli 19h 25m a 26s.

Pro: správně béčkový příběh a promakané animace, návykové střílení a zvrácené potěšení při každém headshotu, krásná a svižná grafika, závěr

Proti: možná až moc koridor, drobné nedostatky v ovládání

+20
  • PC 70
Herní výzva 2018: "Tehdy to začalo"

Moje zkušenosti se sérií Resident Evil nejsou moc velké, dvojku jsem si užil a rád na ní vzpomínám, jedničku jsem nedohrál a ostatní díly jsem bohužel nikdy nezkusil. Od pětky jsem čekal už trochu jinou hru, přeci jen už je to nějaká doba od vydání jedničky a z ukázek vše naznačovalo, že tohle bude hlavně o střílení než o řešení ruzných hádanek.

Na první pohled hra vypadá pěkně, po celou dobu mi i na mém stařičkém pc běžela plynule, takže v tomle ohledu jedině plus. Afrika mi sice jako moc vhodné prostředí pro RE nepřipadá, ale pokud se někam posunout, tak proč ne i v prostředí. Bohužel, to kde se hra moc neposouvá je ovládání postavy a hlavně inventář. Věřim tomu, že na gamepadu se to hraje asi trochu lépe, ale když mám střílet, klávesnice a myš je pro mě mnohem lepší volba.

Chápu že je to už s Residentem spjaté, že postava chodí pomalu, střílet šlo jen když postava zastaví, ale ve spojitosti se změnou rychlosti zombíků, kdy už to nejsou pomalé mátohy, tohle ovládání moc nefunguje. Navíc když vlezete do inventáře hra běží stále dál, což mě nejednou pěkně vytočilo. I když vlastně máte k dispozici dva, ta velikost inventáře je zbytečně omezující. A pokud už chcete provést výměnu s parťákem, chce to víc trpěliosti než by člověk čekal, aspoň u mě :)

Střílení je v pohodě, jen kdyby některé potvory nebyly zbytečné houby na náboje a souboje s bossama jsou trochu jako na houpačce, dobrý nápad posléze vystřídá hloupý souboj s QTE, ale jako průměr vcelku ujdou. Parťačka ve hře mě mile překvapila tím, že není až tak otravná jako to bývá jinde, dokonce dokáže i uhnout pokud mi vleze do úhlu střelby, ale samozřejmě jen v rámci možnosti. Okamžiky kdy místo střílení jen kouká nebo naopak bláznivě naběhne do houfu nepřátel tady také jsou, ale nebylo jich tolik abych tuhle část hry nepochválil. Samozřejmě hra je převážně dělaná na hraní s kámošem, takže pokud jste na to dva, vše funguje mnohem lépe...

Docela mě potěšilo vylepšování zbraní, je to motivace sbírat různe cetky, které pak prodáte a získáte peníze na vylepšení nebo zakoupení nových věcí. V menu pak je spousta článků, odkazů a vysvětlení událostí z předchozích dílů, takže pro mě jako nezasvěceného do přechozích dílů to bylo příjemné překvapení. Po dohrání se vám odemkne možnost záhrát si hru znovu za vaší parťačku, případně mít zbraň s neomezenou municí. Je to trochu změna, ale víc jak třetinu jsem napodruhé už nedal :)

Resident Evil 5 je pro mě trochu návrat k něčemu co jsem kdysi hrál a rozhodně si na tuhle sérii ještě někdy čas najdu a pustím se do ostatních dílů. Za mě lehký nadprůměr.. 70%

Pro: Grafika, Resident, Sheva...

Proti: Dialogy, koridor, ovládání, inventář...

+20 +21 −1
  • PC 65
Resident evil... Hra plná ponuré a tajuplné atmosféry, plná příběhových zvratů, zajímavých puzzlů, dlouhé herní doby a hlavně revoluční... Ano, takový resident evil vždy býval... A pak se to nějak pos****......

Od vydání čtvrtého dílu (resident evil 4) se z dříve úspěšné série začala stávat bohapustá střílečka. Nic proti RE4, to je hra která mě velice bavila. Ovšem pak už to šlo nějak z kopce a RE5 je krásnej příklad. Dle mého názoru si hra už ani nezaslouží honosit se názvem resident evil, jelikož pod názvem resident evil si já představuji uplně něco jiného a fakt že se tu vyskytuje pár postav z předešlých dílů to nezachrání. Být po mém, hru bych radši přejmenoval na ,,Afro attack" ,,massacre of the possessed villagers" ,,shoot black guys while breaking vases for money" nebo ,,c'mon, roger, c'mon, okay, take it, roger" . Myslim že by to hru vystihovalo víc.

Ovladatelnost je otřesná, hra působí uměle. Neustálé pobíhání okolo a masakrování čarnochů stejným způsobem. Neoriginální bosové. Jak již tady někdo vystihl... Vidíte velkou pec a předem vám je jasné že v ní někoho budete muset upálit... A věc kterou nesnášim na hrách snad ze všeho nejvíc.... Neustálé ničení váz ve kterých se jako zázrakem nacházejí peníze.... Šíleně mě to ruší, člověk se ani nevěnuje příběhu, protože než prošmejdí celou místnost a rozbije všechny vázy aby posbíral pár ušmudlanejch zlaťáků aby si mohl koupit zbraň... To je prostě zbytečné až přímo hru kazící....

Co se grafiky týče.... Nic moc.... Dál to komentovat nebudu, prostě nadšenej jsem nebyl.

Příběh? Jestli to mám porovnat s RE 1, RE2, RE3 .... Tak v porovnání s nima je to hnus.... Jinak průměr....

Stručně řečeno. Hru bych přejmenoval a prodával jako béčko pro lidi který baví masakrovat lidi po stovkách... Hra rozhodně mezi špičku nepatří.

Pro: někoho by příběh mohl zaujmout, interaktivní ukázky

Proti: stereotypní, samé střílení, vázy, moc koridor....

+19