Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Akože som nečakal, že to bude až taka koridovka....inač nadherna grafika plus kamera v cutscenach ala amater.
@Kosi.. (komentář): Revelation 2 je super. Sice dojem trochu kazí slabší grafika a nepodpora ultrawide monitoru, ale jinak jsem si ho užil. Střídání postav a dvě časové linie... Za mě fajn.
Ahoj, mám všechny díly resident evil ( všechny co jsou na Steamu ) každá mi jede bez problému až na resident evil 5 který jsem si předevčírem koupil, objevilo se mi tam tohle ( viz odkazy ) co to znamená proč to nejde spustit ? 

Objeví se mi to tam když dám spustit hru a problém se sítí nemám a nainstalovalo se mi to normálně pokud vím a jak říkám ostatní hry RE mi to nedělají tak nechápu.

https://ctrlv.cz/kEQr

https://ctrlv.cz/LDpT
Čau, víte někdo jak řešit problémy se spuštěním na steamu? Chtělo to po mě, nějaký Windows Live nebo co, najednou je to pryč a hra nejde spustit. Pátrám po fórech, ale jsem z toho fakt zmatená...
@Sasakr (14.01.2020 23:35): S tímhle je to mnohem hezčí, ten vyblitý filtr tu hru posouvá ještě níž, než by musela být.

Dohrál jsem to teď znovu po opětovném hraní RE4 a pocity z toho jsou stále stejné: člověku to akorát spíš ukáže, o kolik věcí RE4 dělá mnohem lépe :)
@Shoggot (14.01.2020 14:05): :D No, joo to je tak když onen génius nezná kontext k oné frázi/větě. Nebo je velkej kamarád se strejdou Googlem. Nebo obojí. Tak ři onak, na český překlady nespoléhám léta, jsou lehce anální.
Steam mi to automaticky nainstaluje s češtinou, říkám si nevadí, zkusím to.

První minuta, voják prohledává Shevu, osahává jí. Sheva praví: "Don't get touchy!" a nějaký génius to do titulků přeloží jako "Tak se hned neurážej!".
To je paráda, ale touha nepřijít o oči v průběhu hry nakonec zvítězila, tak jsem tam přepnul zas angličtinu.
@Crash (27.10.2015 13:59): Přesně, já jsem teď chvilku o tom uvažoval z tvého pohledu a máš pravdu, že jako střílečka, kde se nemůžeš hýbat při střílení nebo přebíjení, skákat a musíš pracovat s hrozným inventářem, je to dost blbost.

Já to beru trochu jinak (ale až později po odehrání pár levelů v RE 5). Nejdřív mě to taky štvalo a udivilo, ale jak mi došlo, že to vlastně nešlo nikdy v RE historii, tak mi to najednou vadit přestalo. Přestal jsem se na to dívat jako na střílečku a začal jsem se na to dívat jako Resi hru. To ale nic nemění na tom, že třeba práce s inventářem je ještě větší buzerace než v předchozích dílech, což je docela s podivem :-D
@Fatality (27.10.2015 13:39): Tak pravda, hranice mezi střílečkou s příběhem a pár puzzly a akční adventurou je u mě značně rozmazaná. :)

Ale je vtipný jak na to nahlížíme z těch různých úhlů, ty s tou znalostí té série na to koukáš v uvozovkách jako na skoro akční adventuru, kde ty adventurní prvky ale jaksi chybí. A já bez znalosti té série na to koukám jako čistě na akční hru, kde ta akce je nějaká divná. A oba jsme vlastně nespokojeni. :)
@Crash (27.10.2015 13:14): Však v pohodě :) Skákat, uhýbat či se pohybovat v prostoru nebo při střílení není možné ani v Resident Evil 1 - 4, to je vše, co říkám. Takže pro tebe musí být i první Resi střílečka (řečnický obrat, když jsi ji nehrál, samozřejmě). Tam taky akční složka hry představovala střílení a likvidaci nepřátel.

Mně spíš vadí, že se hra přiklonila k té akční části a vypustila puzzle nebo kombinaci předmětů, to tady zatím v RE 5 vůbec není a myslím, že ani nebude. Najdeš klíč, odemkneš, jdeš dál.
@Fatality (27.10.2015 12:03): Hele ale tohle už mi přijde jako fakt dost velký slovíčkaření. Ano je to 3rd person akce. Ale o jakou "akci" tam jde? O nějaký skákání? nebo uhýbání? nebo pohyb v prostoru? Nebo o něco jiného? Ne, ta akce je založena na střílení a likvidaci nepřátel, tudíž jako sorry, ale je to pro mě střílečka a v tomto kontextu to snad většina lidí chápe stejně.

Jinak je samozřejmě dost dobře možné, že mě RE série nesedne. Ale pro mě to nic nemění na tom, že při hodnocení této jediné hry, jsem prostě na tom, že se nemohu při střílení hýbat, žádný pozitivní efekt nenašel a stále to v této konkrétní hře považuji za hovadinu. U čehož ta celá debata začala.

@Crash (27.10.2015 11:24): Ale ona tohle střílečka je. To nic jiného není, bez ohledu na to co to má v názvu. Napínavý to není, strašidelný to není, atmosférický to není, a střílečka je to blbá.

Já jsem na to jen reagoval tím, že je to (kromě podstatně méně logických hádanek) stejný princip jako v akčních adventurách RE 1 - 3, kde to lidem nevadilo. Ty jsi je nehrál, proto ti to říkám. Největší změnou je změna statické kamery na kameru z třetího pohledu. Čili změna kamery změní žánr? Neříkám, že je to adventura, ale střílečka to není (i když to k ní má poměrně blízko). Je to prostě 3rd person akce.

...prostě hromada zombíků, na které musím střílet z místa.

To je případ i RE 2 a výše. Jen jednička měla poměrně málo nepřátel (taky ji mám z celé série nejradši). Spíš než RE 5 ti nesedne prostě celá série Resident Evil.
@Fatality (27.10.2015 11:04): ???? já jsem něco říkal o kameře? o změně žárnu??? Moc nechápu, o čem se to teď bavíme? Ona to snad není střílečka? Je to snad adventura, nebo simulátor střelby z místa? Nebo něco jiného? Rád se nechám poučit. :)

A přesně tak, napínavá a atmosférická může být i střílečka, čímž může potlačit špatný dojem z divného zpracování střelby, a mít svou přednost prostě někde jinde. To jsem ale v téhle hře nenašel, a to je to o čem mluvím, prostě hromada zombíků, na které musím střílet z místa.

Snad jedině při znalosti předchozí série, by mě možná mohly zaujmout události v příběhu. Takhle mě ani ten nezaujal. Jedině to bylo docela graficky koukatelné. Asi to nad vodou drží hraní ve dvou, tam si umím představit, že to bude mnohem větší zábava. V siinglu mě to moc nebavilo, a ještě teď se divím, že jsem to dohrál.
@Crash (27.10.2015 10:38): Změna kamery = změna žánru? Resident Evil 3 byl také plný zombií a ano, měl určitě více logických hádanek, ale jinak koncept je stejný. Koridorové levely, plno zombií, Nemesis, léčivé byliny, prkenné ovládání... Tím, že přesunuli kameru za záda hrdiny, abys mohl mířit v 360°, se moc žánr nemění, jen úhel pohledu.

A napínavá, strašidelná a/nebo atmosférická může být jak střílečka, tak akční "adventura" jako první tři Resident Evils. Resident Evil 5 je akčnější než první tři díly a kdyby se v ní ještě mohlo běhat a být celkově víc akční, už by to mělo zase dále oproti původnímu duchu RE. Mně se ani nelíbí koncept "masa nepřátel", nejradši mám první Resident Evil, ale vývoj je vývoj a jsem rád, že aspoň nějaké věci si RE ponechává.
@Fatality (27.10.2015 09:14): Ale ona tohle střílečka je. To nic jiného není, bez ohledu na to co to má v názvu. Napínavý to není, strašidelný to není, atmosférický to není, a střílečka je to blbá. :)

@7c (27.10.2015 10:26): Promiň ale jsem na Databázi her, ne na diskusním fóru o zbraních a střelivu, ta tvá poznámka, i když fakticky správná, je prostě dost mimo mísu. (bez ohledu na RE5/RE) ;-)
Hráči si zjavne zvykli na streľbu počas chôdze, lebo je to pohodlnejšie. To beriem, ale neznamená to, že opak je hovadina, o to viac, že je to jednako reálnejšie a jednako to dodáva hre istý taktický element :)
@Crash (27.10.2015 08:32): Jen odbočka (neřeším teď RE5/RE) - nevím, jaké máš zkušenosti se střelbou za chůze nebo pohybu, ale opravdu to není standard ani v reálném světě (tedy za předpokladu, že člověk plánuje zasáhnout cíl) .-)
@Crash (27.10.2015 08:32): Byl bych pokrytec, kdybych to RE 5 vyčítal, když jsem to nevyčítal prvním čtyřem dílům, a jenom proto, že jsem už hodně dlouho žádnou RE hru nehrál, tak jsem to úplně zapomněl :) K RE to tak nějak patří, nevím, jestli je to poznávací prvek, ale bylo to každém díle 1 - 5 (šestku jsem ještě nezkoušel, ale asi to tam bude taky tak).

Nemění to na tom nic. A člověk se nemůže ani pohybovat, když přebíjí. Ono trochu to smysl dává, jinak bys před pomalými zombie couval a celkově by z toho byla ještě větší střílečka, než je teď, což např. já nechci. Už takhle je to dost akční.
@Fatality (27.10.2015 08:16): Otázka je jestli to, že to nikdy v té sérii dřív nešlo, je omluvou? A když pak k tomu přijde člověk jako já, který z RE série nic nehrál, tak na to docela čumí. Ale tak pokud je to jakýsi poznávací prvek této série tak budiž. Pro mě to ovšem nemění nic na tom, že je to hovadina, která mi vadila od začátku až do konce.

A mimochodem ptám se znovu, to že použiji gamepad na tom nic nemění, nebo jo?
@Crash (27.10.2015 07:41): Proč je to hovadina? Sice mi to ze začátku taky vadilo, ale pak jsem si uvědomil, že v RE sérii nikdy nešlo běhat s napřaženou zbraní a nikdy předtím mi to nevadilo. Mně spíš překáží to prkenné ovládání, ale už jsem si docela zvykl.
A ta hovadina, že nejde běhat a mířit zároveň, to se gamepadem asi neodstraní co?
To zkus a uvidíš. Ale při střílení nemůžeš chodit, takže s myší moc velkou výhodu nezískáš.
Jináč včera jsem koupil to DLC a ty dvě extra kapitolky jsou supr :) v první se Chris a Jill opět vydají to sídla z jedničky a v druhé je doplnění příběhu Jill s Joshem, když zdrhají z laborky :)