Ve druhém datadisku ke hře The Elder Scrolls III: Morrowind se na ostrově Solstheim začínají dít podivné a nečekané věci. Šíří se pověsti o podivných a silných Nordech žijících v zasněžených pustinách. Říše zde založila novou hornickou kolonii, která má přežít v nespoutané divočině. Pozor však na staré prokletí a na noc, kdy se měsíc zalije krví. Toto prokletí, známé jako proroctví Bloodmoon, bude hráče provázet celou hrou a přitom si bude muset dát pozor, aby se nestal jeho obětí. Existuje totiž možnost, že se hráčova postava promění ve vlkodlaka, pokud si některé takové stvoření pustí k tělu.
Celý nový obsah se na rozdíl od The Elder Scrolls III: Tribunal nachází přímo na hlavní mapě, na novém ostrově Solstheim severozápadně od ostrova Vvardenfell. Solstheim obývá rasa Nordů, kteří jsou, díky velmi drsným ledovým podmínkám, velmi tuzí v boji i ve svých zvyklostech. Pustější části ostrova pak obývají převážně vlci, medvědi i již zmínění vlkodlaci.
Do hraní datadisku se lze pustit kdykoliv během hraní původního příběhu, ale kvůli jeho vyšší obtížnosti je dobré se nejprve rozkoukat v základní hře.
@Crash (20.07.2014 21:55): Battlespire jsem opravdu nehrál, takže tohle šlo mimo mě, ale opravdu to vypadá zajímavěji, ne-li to, čím Bloodmoon finišhuje.
Pro: Rozbalte si kostku ruské zmrzliny a pusťte se s chutí do hry...
Proti: ...problém ale je, že zmrzlina dojde a tahle skvělá hra skončí.