Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nechtěl jsem do té zajímavosti ohledně podobnosti závěru Bloodmoonu s Battlespirem psát nějaká subjektivní hodnocení, ale neodpustím si je zde v diskuzi. Pro jistotu ještě jednou předesílám, že se jedná o velký spoiler pro Bloodmoon (vyzrazení závěru) a menší spoiler pro Battlespire (popis jednoho levelu). Takže zvláště ti, kdo to nehráli, nechť si rozkliknutí pořádně rozmyslí.

Předesílám, že mi vůbec vlastně nevadí, že Bethesda ten nápad s Velkým lovem použila znovu, vzhledem k tomu, že to posadila do polohy oblíbeného daedrického sportu, není důvod, proč by se toto v dějinách neodehrálo vícekrát. Mnohem víc mě mrzí to, jakým způsobem to v Bloodmoonu zpracovala. Tady kdyby mi to Hircine neřekl tak to ani nepoznám. Prostě procházíte bludiště, likvidujete potvory, naleznete pár klíčů (které snad nejde nenajít) a na konci je bossfight. Prostě naprostá šeď obalená do kabátku tohoto "sportu."

V Battlespiru to sice taky skřípalo ale ta zápletka byla mnohem zajímavější. V první řadě šlo o to, že hlavní pravidlo lovu bylo porušeno, protože pro Egahrima je to první lov a on chce vyhrát za každou cenu. Vaší šancí na únik je šest klíčů k bráně, kterou se dostanete jinam. Ty klíče jsou ukryty po celém levelu, Egahrim ovšem jeden klíč ukradl a má ho u sebe, čímž si nesportovně pojistí vítězství. Navíc žádná zbraň kterou máte, na něj nepůsobí, takže zdánlivě neřešitelná situace. Řešení samozřejmě existuje, ale to bych už hodně odbíhal, nicméně jen uvedu, že některé předměty, které musíte získat, bych bez návodu ani náhodu nenašel. Obtížnost značně přestřelená. Co se týká honících psů (ohnivé a ledové daedry) tak se dozvíte, že vás sice nesmějí zabít, ale v zápalu boje může dojít k neštěstí, čímž si Bethesda omluvila nulovou změnu v programu, neboť daedry na vás útočí jakoby se nechumelilo. Docela škoda, určitě by to bylo zábavnější, kdyby vás mohly jen omráčit, připravit třeba o nalezené klíče nebo výbavu, nebo jiný postih, prostě to nějak domáknout. Navíc je tu ještě jedna linka, kdy mezi ledovými a ohnivými daedrami panuje velká nevraživost, která se při správných volbách v rozhovorech dá skutečně využít tak, že se jedny daedry naoko dají na vaší stranu. Bohužel herně to nemá žádný dopad, daedry stále útočí, což si Bethesda zase ulehčila nějakou kecací omluvou, že sice jsou na mé straně, ale nemůžou to dát veřejně najevo, bla bla.

Z uvedeného je vidět, že v Battlespiru byl Velký lov mnohem promyšlenější, a když jsem zjistil, že jdu znovu v Bloodmoonu do Velkého lovu, byl jsem hodně zvědavý, jestli na tom Bethesda trochu mákla. Bohužel nastalo velké zklámání, nejenom že nemákla, ale ještě to degradovala. Škoda, nechává to ve mně černou skvrnku na závěr na jinak dobrém datadisku, kterou samozřejmě asi ti, co Battlespire nehráli, těžko pochopí.

Ja vim, je to legracni :), snad me castecne omluvi ze jsem instaloval datadisky spolecne a s jakym odstupem po dohrani jsem komentar napsal. Proste jsem nemohl strpet aby tu na muj oblibeny datadisk zadny komentar nebyl a z toho rozcileni posel ten prehmat... ;)
hvezdosvit: Hned na začátku sis spletl Bloodmoon a Tribunal. ;)
Tož, tak uvažuju, jestli nezkusit i ten Tribunal s Bloodmoonem. Sice ve srovnání s Gothicy tyto hry asi nevyhrají, ale tak Morrowind nebyl zase tak špatný. Docela fajn, ale po několika hodinách hraní, už to běhání po stejném prostředí nudilo. No jak bude herní sucho a já budu makat na brigádě, tak po večerech, bych si mohl dát tuhly datadisky. Na jak dlouho to vydrží, když to budu chtít projet rychle?

A doufám, že to někoho zmate, když na domovské stránce jsou dva elder scrollsy :-D