Fulfill your destiny.
Jednoho mlžného rána třetí éry roku 427 připlula k molu vesnice Seyda Neen loď s vězněm na palubě. Proč zrovna vám udělil císař Uriel Septim VII. milost a zároveň vás nechal přepravit právě do této izolované části provincie Morrowind, se zdá být ve hvězdách, stejně jako budoucnost vulkanicky i politicky nestabilního ostrova Vvardenfell. Morrowind už sice byl k septimovskému Impériu připojen jeho prvním císařem Talosem, ale na samotném Vvardenfellu to příliš znát není. Král Temných elfů Llethan a klient Impéria svolil k usidlování cizinců na „posvátné půdě“ ostrova teprve před třinácti lety a místo tak stále působí dojmem provincie ve stavu zrodu. Po vyřízení papírů bude minulost za vámi, nový život před vámi a doporučující dopis v inventáři jen jednou z možností, kterak naložit s osudem.
I v porovnání s nesporně větší provincií v Daggerfall z předešlého dílu (1996) je Vvardenfell obrovský a na něj zasazený titul skýtá od té doby v TES nevídanou míru hráčské svobody. Klidně tak můžete předčasně získat důležitý artefakt, i zabít esenciální NPC, na což ovšem hra upozorní. Levitace tu není na rozdíl od následujících dílů nikterak omezena. Vylepšovat lze řadu skillů a nechybí ani ty v následujících dílech vypuštěné, například skill boje beze zbraně nebo nošení středně těžké zbroje. Míra úspěšnosti každého z útoků během boje naposledy v sérii závisí na výsledku "hodu kostkami" podle systému odvozeného z D&D. Na výběr máte širokou škálu zbraní - od vrhacích dýk, hvězdic a šipek, přes kopí, meče, sekery až po kuše. K TES III vyšla dvojice datadisků, Tribunal (2002) a Bloodmoon (2003).
@Charllize (28.06.2022 19:11): Myslím že tohle je hlavní důvod proč mám pocit že Skyrim je mnohem menší než Morrowind. Protože tak strašně dlouho trvalo než jsem se přes ten ostrov přešoural a prozkoumal ho.
Tohle plus každou druhou vteřinu zastavovat kvůli těm debilním ptákům :D
Tohle plus každou druhou vteřinu zastavovat kvůli těm debilním ptákům :D
Pro: Hudba, Spousta dalších informací z Tamrielu, Spousta všeho
Proti: Kvantita vítězí nad kvalitou a bohužel se to víceméně projevuje skoro ve všech oblastech hry