Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Gordon (20.06.2021 13:03): mám rozehraný TES Oblivion. Až potom.

@Charllize (20.06.2021 00:15): přehodil jsem GPU a místo té Nvidia GeForce 7600 GT 256 MB GDDR3 tam dal ATI Radeon 9000 Pro 128 MB GDDR.
V nativním rozlišení monitoru to hratelné není, už fps okolo 17 v podpalubí dávaly tušit, že tohle rozlišení Radeon nedá. Po výstupu na palubu fps šly k 13. Stále max. detaily a pixel shaders on.
V době vydání jsem Morrowind hrál na ATI Radeon 9000 Pro 64 MB GDDR ale CPU jsem určitě neměl testovaný výkonný AMD Athlon 64 3000 + ale AMD Athlon okolo 1,2-1,6 XP.
Když ale změním rozlišení na 1024x768 na kterém jsem to hodně dávno hrál tak mám více méně hratelné fps. V podpalubí okolo 33-85, po výstupu na palubu při pohledu na vodu 38-42 fps, pohled z přídě na vesnici mezi 20-33 fps. Žádný zázrak ale hratelné to je. Dohled je stále na max.
Pokud snížím dohled na polovinu (default nastavení) tak mám při pohledu na vesnici mezi 42 až 25 fps.
@Charllize: musel jsem brzy ráno do města za kocourem. :) Takže mám placu na chatě a to i TES Oblivion. Odzkoušel jsem ten Morrowind pod Windows XP SP3 32 bit se všemi security updates. Stejné nastavení rozlišení, max. detaily všude kde to šlo. Opět Nvidia GeForce 7600 GT. Rozdíl v fps je obrovský! Doslova propastný.

Pro starší mašiny se vyplatí instalovat nepodoprovaný Windows XP. Windows 7 jsou ideální když chceš na internet jako teď já když píšu z Vivaldi prohlížeče na té mašině níže.

Vyšel jsem z lodi a min. fps neklesly po rozhlížení z paluby pod 29-30. Proti min. 17-19 fps se stejným nastavením pod Windows 7 je to nebe ad dudy. Úplně stejně se chovají ostatní hry. Zatímco TES Oblivion v 1600*1200, high setting s dohledem na max. je pod XP hratelný, byť fps klesají venku v lesích k 20, tak na Windows 7 klesají klidně i k 12 a to už hratelné fakt není.

Ten rozdíl podle mě dělá CPU, nevím proč ale Windows 7 zatěžují očividně CPU více, pod W7 mě MSI Afterburner ukazuje u TES her vytížení 100% kontinuálně ale pod XP to klesá místy i k 96% nebo i méně v interiéru. To samé první The Witcher 1 Enhanced edition. Pod XP hratelný, i tak s fps místy k 20, ale stejné scény pod Window 7 okolo 12 fps, což už není hratelné asi s přivřením obou očí.
@Rapier (19.06.2021 23:01): Hele, já v Morrowindu strávil stovky hodin, ale zejména na xboxu (na tom úplně prvním) . Sice tam ten dohled nebyl úplně idealni ale hra tam běžela moc dobre a měla GeForce 3 efekty. 
Obcas tam byli delší loadingy a bylo to ze zajímavého důvodu. Xbox totiž měl na Morrowind trosku min paměti než by hra ideálně potřebovala. A tak v Bethesde vymysleli takovou prasarnicku, ze na pozadí loading screenu se vyresetovala celá konzole, tedy jakoby jsi ji vypnul, Jen s tím ze se nevypla ale k resetu došlo a část hry kde jsi zrovna byl se nahrála do úplně vyprázdněne paměti. Údajně to byl vzasade hack te konzole ta utilita co ji tajne vyresetovala a zase přivedla zpět do stavu před resetem. :)
Mimochodem paměťová náročnost byl hlavní důvod proč Morrowind nikdy nevyšel na PS2, 32mb ram co měla ps2 bylo proste málo a jak vidno bylo málo i těch 64mb co měl xbox.

Na PC jsem to hrál až později, a tuším jsem tenkrát měl nějakou low end nvidii 5xxx? Už si nepamatuju přesně. A potom jsem prave koupil ten nešťastný Radeon 9600..on na to výkon měl, jen proste ovladače byli tak zprasene ze to jelo blbě.
Zrovna Morrowind žádnou zásadní ochranu neměl, jen prostý CD check, ale holt bez isa nebo cracku to stejne nepojede. Mám dojem ze z placky běží i na win10, prave proto ze nemá žádnou zásadní ochranu.
@Charllize: v souvislosti s naší debatou o tehdejších GPU značek Nvidia a ATI viz. odkaz kde říkáš, že Morrowind neběžel dobře ani na Radeon 9600 (což je trochu zvláštní) jsem teď na chatě spustil na jednom hodně starém ale oblíbeném PC, HW specifikace: PC MB Asus K8N Nforce 3 chipset, AMD Athlon 64 3000+ 2@2,4Ghz (socket 754), 2x 1GB DDR400, Nvidia GeForce 7600 GT 256MB GDDR3 AGP 8x, SB Audigi, HDD WD 250 GB SATA 3 , Windows 7 SP1 32 bit se všemi bezpečnostními záplatami, právě teď Morrowind instalovaný ze Steamu.

Rozlišení jsem zvolil max. co podporuje 19" Dell LCD, tzn. 1600*1200 + Pixel Shaders on, a ve hře nastavil, dohled, AI a real time stíny na max. hodnoty. HW akceleraci zvuku ve hře mám díky Creative Alchemy (emulace pod Windows Vista+)

Když vyjdu na palubu lodi, přijdu na příď a začnu se rozhlížet kolem sebe tak když se dívám na vodu tak i 54 fps ale jakmile se začnu dívat na vesnici tak se fps pohybují mezi 40-17 v závislosti kde se dívám. Jakmile tam je více objektů v dohledu (stromy, domy, AI, atd.) tak fps jdou klidně i pod 20 k 17-18.
Když změním rozlišení na 1024*768 je to úplně na stejno. Je to proto, že CPU běží podle MS Afterburner na 100% celou dobu a to je dost slušně přetaktované. Pokud snížím realtime stíny na 50% slideru, fps se prakticky nezmění ale pokud snížím na stejnou hodnotu dohled, tak min. fps poskočí na 24-25. Ovšem kdo by hrál tak krásnou hru s polovičním dohledem že? :)

Mám tu ještě na chatě i ten Radeon 9000 Pro 128MB a Radeon HD 3850 512 MB (oboje AGP), ale teď v noci už to přehazovat nebudu. Odzkouším když tak zítra. Samotného by mě zajímalo jak se s hrou popere především ten Radeon 9000 Pro který také podporuje Pixel Shaders.

Fps pod Windows 7 u tahle staré sestavy, ačkoliv jsem vypnul manuálně MS Security Essesntial, jsou nižší než na stejné sestavě pod Windows XP SP3 32 bit. Přehodím disky v BIOS a odzkouším, měl bych tam mít GOTY instalovanou z placky. Vím, že u tahle staré sestavy všechny hry, zvlášť ty náročné alá TES Morrowind, TES Oblivion, The Witcher 1, Far Cry nebo Crysis jsou hratelné pod XP. I když u toho Crysis ty fps nejsou nic extra, i tak se to s HD 3850 dalo hrát. :)

Každopádně co je na Morrowindu největší bomba je hudba. Už od prvního okamžiku v podpalubí si mě získala. A když jsem vylezl na palubu, a rozvučely se další tóny, tak jsem hudbě zcela propad. Tohle je herní muzika na hudebního oscara. Líbí se mi ještě více, než u TES Oblivion, nebo TES Skyrim, ačkoliv i ti mají vynikající hudbu.

Mimochodem v tom rozlišení 1600*1200 hra vypadá prakticky stejně dobře jako na Xbox One S, s tím rozdílem ale, že na Xbox One S mám 30+ fps naprosto za každé situace! :) Tedy pokrok je tam znát. :)

EDIT: tak jsem sice nabootoval do XP, Morrowind tam mám ale nemám na chatě placku! Zatraceně. Stahovat ISO nebo crack se mi nechce. Odzkouším příště. V tohle je steam dokonalý, u starých her mě vysloveně serou ty ochrany. Disk furt v mechanice nebo crack, nebo min. stažené ISO namoutované v Deamon Tool.
@Dan9K (17.01.2021 23:23): No ja ti vravím, ako to označujú v angličtine a ako si to mýlia. Netvrdím, že vážna hudba je správny pojem, len, že sa používa a áno, ani taký Offenbach nie je typicky vážnou vecou. Väčšina ľudí ti tie prívlastky nebude používať, lebo sa reálne o tú hudbu nezaujíma, aspoň nie do hĺbky, pre nich je rovnaký žáner Bach, Beethoven i Strauss. "tá orchestrálna klasika". Semioticky je pojem klasická hudba hlúpy, súhlasím s tebou. To slovo má iný význam.

Nerád by som sa púšťal do tejto témy, pretože som ju ani nijak nenaznačoval, delenie na umenie a na "nižšiu" kultúru. Ešte podľa veľkých archaických konceptov, kde umenie musí byť vážne, nehumorné. Ja by som asi tiež pohorel, lebo si myslím, že mnohí moderní interpreti z oblasti populárnej hudby, urobili pre hudbu v 20. storočí oveľa viac, než mnohí zaprdení páni dirigenti a skladatelia. :) Minimálne z hľadiska snahy o edukáciu a stieranie snobského elitizmu, ktorý je vlastne anachronizmom spoločenského rozdelenia z dávnejších dôb.
@Tulareanus (17.01.2021 21:31): zrovna nedávno jsem dělal hudbu pro jeden ambicióznější herní mód a dostal jsem zadání, ať je to jak Rachmaninoův Ostrov mrtvých :-) Což je taky klasika, nikdo nechce nic moc nového, ale ať to zní jako něco.

To s tou klasikou je matoucí, ale prostě nemáš pravdu, že ten termín patří jen na tohle období. To je prostě klasicismus, resp. klasicistní hudba. I všechno ostatní je klasická hudba. V češtině (a snad i ve slovenštině) je to prostě takhle oddělené. Že to v angličtině nemají, je asi jejich problém a musejí to pochopit, jako spoustu dalšího, z kontextu. U nás ale klasická hudba neznamená jen Haydn, Mozart, Beethoven, ale i cokoliv dalšího. Pro upřesnění období se pak použije ten správný přívlastek - renesanční, barokní, klasicistní, romantická, impresionistická atd. a všechno je to klasická hudba.
Mně ten pojem klasická hudba přijde zavádějící z jiného důvodu, a sice označovat tak soudobou vážnou hudbu, protože co je na ní klasického...

Ale jestli chceš prostě používat pojem vážná hudba, nikdo ti bránit nebude, ale co pak s tou tunou skladeb z per vážnohudebních skladatelů, které opravdu nejsou vůbec vážné? :-) mnoho skladeb od Mozarta byla určená ke žraní.

Na škole jsme hodně řešili, že je rozdělení artificiální a nonartificální hudba, ale to je možná úplně nejproblematičtější, protože to, co označíš za nonartificiální, tak už to svým způsobem hodnotíš, že to není tak dobré a že to postrádá tu uměleckost. A třeba všechny skladby takového Berlioze se určitě o umění snažily, ale Mozart v 90% skladeb vůbec neměl záměr dělat umění a sekal to jak Vodňany kuřata.
A kam se pak zařadí hudba filmová a herní, třeba ta z Morrowinda? Pravděpodobně by ji většina hudebních vědců zařadila mezi nonartificiální. Protože je eklektická a navíc užitá. Ale to se pak zase dostáváme k tomu, že bychom se měli přísným okem zaměřit i na tu další hudbu, původně zařazenou mezi artificiální a zkoumat, jestli taky není příliš vykrádající. A pak se zase můžeme podívat třeba na Pink Floydy, jestli to není vlastně už artificiální, i když mají jednoznačné znaky nonartificiální hudby. No a pak je tu jazz, ten se často mezi tu uměleckou hudbu řadí, ale přece tam nemůžeme dát všechen jazz. Swingovky od Glenna Millera přece nejsou žádná artificiální hudba. Ale takový bebob už asi jo. A co teprve freejazz. No ale co když se sfúzuje jazz s rockem?

Prostě je to bordel a je to asi jedno, prostě se to v případě nejasností musí takhle široce vysvětlit a snad se to potom nějak chápe. Já jsem třeba celý život na rozhraní těchhle dvou ploch a všude jsem nechtěný :-)))
@Dan9K (17.01.2021 19:47): Ja hovorím o angličtine. Presne ako píšeš, u nás používaný termín "vážna hudba" u nich neexistuje, ale označujú to za "classical music", pričom ale "classicists" ako Beethoven, Haydn, Mozart atď.. využívajú úplne rovnaký termín a veľa ľudí sa nad tým nezamýšľa, viď. anglická wiki a hlavne prvá veta "The Classical period was an era of classical music", čo znie divne. Mne to príde taktiež veľmi zavádzajúce, označovať to za klasickú hudbu, pretože ten termín patrí na obdobie 1730 - 1820.

Áno, mnohé Star Wars alebo Harry Potter skladby sú variáciou na Luskáčika alebo Labutie jazero. :)
Môj problém s Zimmerom je ten, že on vykradá až veľmi okato a prvoplánovane a keď napr. pre film použije niečo klasické ako flamenco alebo cigánsku hudbu, neobťažuje sa častokrát ani s vytvorením vlastnej melódie. Ale občas aj to vykrádanie príde vhod, pretože Vangelisovho Blade Runnera nikdy nie je dosť, tak mi prišlo zaujímavé a logické, že sa ho v pokračovaní snažil Zimmer vlastne absolútne evokovať.

Inak k tým príkladom. Osobne mi príde, že Prokofievova hudba celkovo je vlastne štylisticky filmovou hudbou, ktorá nebola pre film. Pred týždňom som si pri varení púšťal Rachmaninovov Ostrov mŕtvych a to mi tiež prišlo, že je niečo, čo dnes dosť počuť v soundtrackoch, povedal by som, že prevažne tých herných. Nie konkrétnou melódiou, ale postupmi.
@Tulareanus (17.01.2021 14:50): Já ti úplně nerozumím, myslím, že sis spletl pojmy. Pojem vážná hudba je v našich jazycích ustálený, ale mnoho muzikantů ho nemá rádo, protože je nepřesný a závadějící. V angličtině by pojmu "serious music" vůbec nerozuměli, nebo by mu rozuměli úplně jinak. Preferuje se právě označení "klasická hudba", případně "umělecká hudba". Ale všechno je to nepřesné. Pozor, neplést s pojmem "klasicistní hudba", to je skutečně pojem, který připadá na konkrétní období, zhruba mezi léty 1750-1825, ale z obou stran do toho zasahují období předtím a potom. A minimalismus, romantismus, baroko či dokonce ragtime patři do "klasické hudby" zcela nepochybně.



JInak co se týče vykrádání, Williams vykrádá především Čajkovského :-). Zimmer samozřejmě vykrádá postupy, ale neupíral bych mu to, že vlastně fúzí vytvořil svébytný žánr, vzal část syfmonického orchestru (smyčce, bubny a lesní rohy), ty nahraje jako synth, použije vyraznou melodii, co se striktně drží jedné mollové stupnice a akordů z ní vyplývající (například pokud jsme v a moll, tak nahodí melodii v a moll a doprovodí ji akordy a moll, c dur, d moll, e moll, f dur a g dur, v různém pořadí, nesmí být nic jiného), do toho hodí lehce rockový podklad, plus třeba elektrickou kytaru a má to. A vytvořil tím zvuk, který dnes většina lidí vnímá jako ten typicky filmový. (A jsou to ty stejné postupy, co v Morrowindu)


Jinak podobně vlivné jako Planety od Holsta, bych viděl ještě několik málo děl, jsou to Kartinky od Mussorgského, Karneval zvířat od Saint Sainse, Carmina Burana od Orffa a Alexander Něvský od Prokofieva, což už je sama o sobě filmová hudba, ale tak nějak se stala pak zásadní inspirací pro budoucí generace.
@Tarhiel (17.01.2021 17:56): stupnica obsahuje urcite tony v nejakej tonine a vychadzajuce z nejakeho akordu co je na hudbe krasne je, ze tie tony mozes lubovolne kombinovat, opakovat a vynechavat, bez toho, aby dve skladby zneli rovnako. Ale v tomto pripade ide o druh stupnic, nie o rovnaku.

Zimmer za svoju karieru povykradal vsetko co sa dalo, i preto sa priznam, ze ho az na vynimky nemusim, hoci do popularnych filmov sa taka hudba hodi.

Temu z Morrowindu hravam na klaviri i gitare roky, preto mi prislo ako wtf hladat podobnost melodie tam, kde realne nie je. Rusky skladatel a MGS je iny pripad, tam je obrovska zhoda
@Dan9K (17.01.2021 12:31): Tak Zimmer se taky chodil inspirovat na stejné místo. Holst změnil podobu filmové hudby ještě před jejím vznikem.

Jsme o tom zrovna včera vedli zajímavou diskuzi (tohle video už ale vzniklo kdysi dávno, když se na Redditu řešilo vykrádání hudby) o Themu z MGS (o tom jsem třeba vůbec nevěděla, ta reakce je k nezaplacení), RDR2, ale i mimo hry, Saint-Saëns se toho fakt nebál. Nebudu lhát, fascinuje mě, jak se v herním odvětví dokáže diskuze strhnout snad kamkoli, i do takových témat.
@Tulareanus (17.01.2021 17:44): V poriadku, hudobný sluch síce mám, ale formálne vzdelanie nie - ale myslel som práve to, že vo videu od Brasikony Holst používa rovnakú stupnicu, ako Soul, a Axis som použil ako príklad.
@Tulareanus (17.01.2021 01:22): U Holst x Soule to není zdaleka tak moc jako Holst x Williams, to je v některých momentech až moc přesné, spíš jde o celkový dojem. Není tu stejný rytmus, jen se chvílemi opírá o pár tónů, s nimiž pracuje. Hodit to někdo do Morrowindu, řada lidí to naprosto bez hádek přijme jako skladbu, která tam patří, a vůbec je nenápadně řešit, zda náhodou nebyla složena skoro o sto let dříve, testováno :D
Ostatně se tomuto věnovali už dávno jiní, jen jsem dodnes nenašla vyloženě napasování té části Jupiteru na trailer. K mému velkému překvapení to tam pasuje ještě o trochu víc, než jsem vůbec čekala, i když Holst nemá takovou gradaci a směřuje k tomu všemu o něco déle. Ale Mars je samozřejmě výraznější záležitost.
@Tarhiel (17.01.2021 16:21): Ehm, trochu to tu pletieš. Ono to nepoužíva PRESNE tie isté tóny. To, že tieto skladby používajú rovnaké stupnice neznamená, že sú tam hrané presne tie isté tóny a už vôbec nie v rovnakom poradí. Axis of Awesome parodujú použitie presne tých istých akordov, aj keď ich paródia samozrejme je primárne o vtipe, pretože tie skladby si upravili do jednej stupnice a rovnakého postupu akordov. :)
@Brasikona (16.01.2021 21:46): Mne to príde ako pekná hudba použitá z inej hry - to je prvé, čo mi napadne, keď ju počujem - pekná, ale nehodí sa na to video.

Ako napísal Dan9k, používa rovnaké tóny (srandu si z toho robia Axis of Awesome), ale to neznamená, že sa museli inšpirovať, tu ide jednoznačne o náhodu - resp. tých tónov nie je až tak veľa + hudba je tu s nami už niekoľko storočí = muselo sa stať, že niekto zahrá niečo, čo už niekto predtým zahral, bez toho, že by sa chcel opakovať :)

Oveľa viac sa mi tam hodí muzika, ktorú Soule zložil pre Dungeon Siege, hlavne tie ambientné skladby :)
@Dan9K (17.01.2021 12:31): mne pride, ze je to len rovnaky zaner a pripomina mi to, ako ludia zvyknu vsetku vaznu hudbu hadzat do jednej kopy pod pojem "klasicka" hudba, hoci to bolo specificke obdobie a styl, pod ktore baroko, romantizmus, minimalizmus alebo avantgarda fakt nepatria.
@Brasikona (16.01.2021 21:46): obojí to používá stejný výběr tónů, čili diatonická stupnice, ale to používá leccos, vlastně skoro všechno. A má to ten stejný velkolepý patetický nádech. Takových věcí je hrozná spousta. Mně zas přijde, že hlavní inspirace byla v Hansu Zimmerovi.

Ale samozřejmě Holstovy Planety jsou pro filmovou/herní hudbu asi nejvlivnější dílo vůbec, nejvíce právě Mars a Jupiter.
@Brasikona (16.01.2021 21:46): Je to podobne ladená orchestralna skladba, ale nejakú výraznejšiu inšpiráciu tam skutočne nepočujem. Vedel by som si tu skladbu predstaviť ako súčasť soundtracku Morrowindu, ale skôr mi evokuje nejakú filmovú hudbu (a zrejme som to aj v nejakom počul).
@PRIVATE MARTIN (23.09.2020 19:31): Zdálo se mi to strašně nepřístupné. Krysy jsem porazil až s třetí postavou a s nervama na pochodu. Děj působí strašně zamotaně a když jsem se pokoušel proniknout do mytologie, tak mi došlo, že mě vůbec nezajímá. Fakt nevím čím to je, ale prostě mě to nevtáhlo. Jestli budu mít chuť na obří RPG, tak si radši pustím Gothic 3.
@Dan9K (23.09.2020 00:47): Nenapíšeš nějakou zkrácenou verzi komentáře pro lidi bez zácpy? Já tyhle grafomansky dlouhé texty na DH nečtu, ale přitom by mě zajímal tvůj názor. :)
@stepankoby1 (22.09.2020 22:04): díky!

Myslím, že můžu říct celkem jistě, že Morrowinda už nikdy znova hrát nebudu, na to je život příliš krátký a na to je příliš mnoho dalších her, které si chci zahrát. A nějak netuším, co bych tam mohl případně objevit nového. Ano, mody, ale, upřímně, mě vlastně nějak nezajímají. Nevidím důvod, proč se zahrabat do jedné hry na celý život.
Jinak moje linka zaujetí u Morrowinda byla zhruba následující: prvních 5 hodin špatný, dalších 15 hodin úžasný, dalších 100 hodin tak nějak vyrovnaně jakože fajn, když jsem pak začal hrát hlavní linku, tak trochu zklamání, že se to od běžných questů nějak zásadně neliší (říkal jsem si, že by tam mohlo být více dabingu alespoň v té hlavní lince, úplný začátek hry navnadí, že to tak bude furt a ono prd + trápení s Casiusem) no a pak až do konce ok. Trochu mě ještě vyvedlo z míry to, že jsem mohl asi 50% hlavní linky přeskočit díky pověsti, ale to jsem za 1) nechtěl a za 2) to hra nějak neoznámí a je v tom trošku zmatek - na jednu stranu mi postavy říkají, že už není potřeba se stát hortatorem a na druhou to hned v dalším tématu zase vyžadují.
@stepankoby1 (22.09.2020 22:36): Kolikrát si ten Skyrim od začátku do konce prošel? Já Morrowind jednou. Vícekrát jsem jej pak znovu rozehrál, ale vždy mě to za další postavy přestalo bavit. A Skyrim je takové další rozehrání Morrowindu. Možná to máš podobně. :)
@Jab (22.09.2020 22:09): Skyrim jsem hrál poprvé někdy 2012,13, protože strašně nabral na popularitě a mě zajímalo, co to je zač. Hodně mě chytl a během několika dalších let jsem ho dohrál ještě jednou. 2017 jsem zkoušel Arenu, Daggerfall, Morrowind, Oblivion (+ replay Skyrimu). Arenu a Daggerfall jsem z podobných důvodů jako Dan9K hnedka zavrhl, Morrowind ani Oblivion nechytly. Loni jsem Morrowind a Oblivion (+ další replay Skyrimu) zkoušel znovu, zase se stejným výsledkem. Hrozně bych si je chtěl oblíbit, nebo alespoň užít, protože Skyrim se stal mojí srdcovkou, které odpustím mnoho, ale prostě to nejde. :D Těmi úvodními hodinami jsem se horko těžko prokousával. Třeba to fakt chce víc trpělivosti a další šance prospěje.
@stepankoby1 (22.09.2020 22:04): V jakém pořadí si to hrál? Já mám teď obdobný problém u Skyrimu. Už jsem hrál Morrowind. Mám v něm stovky hodin. A Skyrim mně zatím přijde jako slabší verze téhož. Až tedy snad na dungeony. Ty se jeví zatím lepší.
@Dan9K (komentář): Skvělý koment. Obdivuju tu herní dobu, já to při každém ze tří pokusů po 10 hodinách vypnul s tvrzením, že to někdy snad dohraju. Asi bych tomu mohl dát ještě jednu, poslední šanci. Zase na druhou stranu, když se mi nelíbil začátek hry, zbytek podle toho, co píšeš, bude ještě horší. :D Uvidím. Skyrim mě v tom ohledu "dělej si, co chceš", chytl hned na začátku a postupně se to jen zlepšovalo (4 dokončené průchody mluví za sebe), Morrowind se i po 10 hodinách pořád rozjížděl a začínalo to vypadat, jako by neměl vůbec co nabídnout.
@Charllize (22.09.2020 19:41): [hnidopich] Dvě části jsou pod Mournholdem :P - Pravý Pauldron a Kyrys, levý pauldron je pak na Solhsteimu [/hnidopich] Bez datadisků nelze jinak než zabitím Divayth Fyra nebo nacheatováním kompletní Daedric set získat.
Má se Morrowind ke zbytku série The Elder Scrolls jako Dragon Age 2 ke zbytku své série?
No taky jsem měl před časem chuť se vrátit, strávil jsem tři večery instalováním modů abych při prvním herním večeru...sakra ty automatový rozhovory.., ježíši ty souboje vymyslel kdo?.....sakra ty kobky jsou pořád stejný opruz... další létavec?!?.... a odinstalace---- tak nějak člověk vytěsní ty špatný vzpomínky a zůstanou mu jen ty dobrý. Ale objektivní kvality Morrowind má, to zase jo.
@Dan9K (22.09.2020 16:42): Tribunal ma žůžovej dungeon pod mestem. Navic pokud si chces dat dokupy komplet Daedric armor jedna cast je tusim prave v tom žůžo dungenu bez datacu to nepujde pokud si nezabil pana Fyra.
Bloodmoon je imho nejlepší z celého TES 3. Tribunal je celkem "meh".
@90210 (22.09.2020 16:08): Tak já to prochodil plus mínus úplně celé. Na datadisky se teprve chystám, ale ještě nevím, jestli si je dám hned, nebo si dám pauzu.

Já měl taky rád ty vesnice v klasickém stylu, Pelegiad je právě ta vesnice v klasickym medieval stylu, nad Balmorou je pak zase Caldera. Ty jsem měl rád. Ony i ty houby jsou jako fajn, ale trochu mě vytáčely, hlavně furt hledat tu levitaci a zasekávat se v těch úzkých chodbičkách. Na severu zas tak nic moc není. Je tam, že jo, ten Sheogorath, nebo jak, ten ostrov s Dagon Felem, což je taky klasická vesnice (tím jsme je už myslím vyjmenovali všechny), no ale v rámci Vanderfellu na severu v podstatě vůbec nic není, jen dva tábory a spoustu dungeonů, kam není vůbec potřeba chodit.
@Dan9K (22.09.2020 15:52): Ja, kdyz Morrowind dohral, tak jsem tady mnoho let tomu nazad a stovky prispevku zpet v diskuzi taky jeste pln dojmu psal dlouhe elaboraty o tom, co je v ty hre spatne, vcetne jakesi rukoveti toho, jak hru dohrat a co nedelat, aby se v ni clovek neztratil, je to proste velka a ambiciozni hra, IMHO nejvic ambiciozni RPG, ktere do te doby vyslo. Mohl bych treba ocenit architektonickou unikatnost, rozmanitost sveta je uzasna a ja mel rad treba jeste Pelegiad, nebo tu vesnici v klasickym medieval stylu pod Balmorou, uvodni vesnici, naopak na sever jsem az tak moc nechodil a lituju, ze.jsem se nepodival na zasnezeny ostrov v datadisku. Jsou to proste krasne vzpominky i po letech, i kdyz me tam asi spoustu veci taky sralo, zvlast to zmizeni Cosada, to mam v pameti doted...
@90210 (22.09.2020 15:30): o tom tlačítku jsem slyšel, ale nějak jsem ho nemohl najít. Prý, že je to snad tab, ale tam jsem si dal něco jinýho, a pak už jsem nevěděl. Jen, jestli to není součástí nějakýho módu?

Samozřejmě, že kritizovat se dá asi všechno, ale tady jsem si to opravdu z prstu cucat nemusel, to přicházelo úplně samo, že jsem nevěděl, co dřív :-) I tak platí, to, co si napsal, už jenom proto, kolik času s tím člověk stráví, tak by bylo trochu divný, kdyby si na to nevzpomněl. Hudbu jsem navíc, jak je mým zvykem, poslouchal 18 let předtím, než jsem to vůbec hrál (což pak zas nebylo úplně šťastné, protože se mi to oposlouchalo ještě dřív). A ano, Balmora je skvělá, na druhou stranu na mě ale působila jako jediná jako nějaké fungující město s logickým uspořádáním. To ostatní byl buď houbový úlet, krunýř želvy, nebo to byla prostě pevnost, nebo to bylo maličký.
Okolí Vivecu jsem měl ale rád pro jednu věc - nejlepší podnebí :-)
@Dan9K (komentář): Dobrej koment, s leccim se da souhlasit - prazdnost Vivecu (tu jsem musel vyresit modem), mizeni Caiuse Cosada a fakt, ze jsou dungeony podle jednoho/nekolika mustru (hrobka, jeskyne a par dalsich), souboje jsou casem po vytrenovani postavy v klidu (hlavni padouch padl snad na 2 rany) a ekonomika, ktera casem nefunguje, ale popravde neznam moc her, kde by v pokrocile fazi hry fungovala. Morrowind by slo urcite kritizovat na zaklade mnoha veci, ale podle me je to hra, kterou pokud clovek dohral, tak si na ni i po letech vzpomene,hudba, Balmora a dalsi oblibene lokace. Super vec.

Jo a ohledne zasekavani NPC - je tam tusim nekde tlacitko shout, po jehoz zmacknuti se NPC roznenou a vetsinou uhnou, takze okouzlovat je nebylo nutny.
@Jab (22.09.2020 12:21): já Hlaalu dodělal ze všeho nejdřív a nemělo to vliv (?). Ještě pak teoreticky, když se dělá hortator za Hlaalu a je kamarád s tím Drenem. Ale asi tam ta možnost mírumulovného řešení bude, ja ji neobjevil a zabil jsem je rad, protože ty úkoly, co mi dávali, byly ošklivé :-).
@Charllize (22.09.2020 10:55): to jsou ty dva cechy, co jsou právě v konfliktu. Nejdřív chce cech bojovníků jednu knihu od zlodějky, což když člověk udělá, nevezmou ho do cechu zlodějů, musí se k nim přihlásit před splněním toho questu. No a pak šéf u bojovníků chce zabít všechny šéfíky od zlodějů, ale protože je zkorumpovaný, chce ho bývaly šéf odstranit, takže se dá rozhodnout, co chce člověk splnit a dá se tak dostat v obou guildách až na vrchol. Ono to jde asi udělat, i když se zabíjí všichni vůdci zlodějů, jen musí mít člověk splněno všechno u zlodějů, krom posledního questu, ten splnit, nechat se povýšit a pak hlavního zloděje hned vyprovokovat k útoku, protože on jinak potom zmizí, a už by to nešlo a pak postupně vyprovokovat speechcraftem všechny ostatní šéfy zlodějů. Já to udělal prostě tak, že jsem zabil ty zkorumpované členy bojovníků.
koukam ze tohle je jedna z nejrozporuplnejsich her podle hodnoceni :D , no ja ji mam uz vic jak rok nainstalovanou a nechce se mi to odinstalovat protoze sem to douho a pracne modoval a nasledne testoval abych to se vsemi mody rozjel, ale ne a ne se do toho pustit. fantasy a kouzleni zrovna nemusim no. Ale verim ze az na tenhle zanr prijde rada tak tohle bude prvni, protoze vetsina fantasy her neni ve 1st person.
@Dan9K (komentář): Zdravím, pěkný komentář k Morrowindu! Vypíchl jsi, co já už pro sentiment přehlížím. Hraju teď Morrowind znovu, ale tentokrát s Open MW (optimalizace) a Rebirth (jeden velký mód). Rebirth řeší mimo jiné ekonomiku, která uspokojení ze hry v původním titulu opravdu kazila. Současně ale celkem mění vanila svět (předně města). I díky odstupu, se kterým to hraju, mám pocit, že se vracím na totéž místo po 10 letech a sleduju, jak se mezitím změnilo.
@Dan9K (27.07.2020 16:37): Ano, mělo by to takhle jít. V Morrowindu je více možností, jak tohle obechcat, některé byly patchnuté (mě se třeba povedlo jednoduše dostat na lvl. 110 díky nějakého mastertrainera, kdy jsem pořád leveloval jeden skill, nedávalo to sice skill pointy, ale přidávalo to progress pro další level, ale nejsem si jist, jestli tohle nebylo patchnuté), pak je tady to vězení (tuším to jde i v Oblivionu) a ještě nějaké jsou myslím ...
Ja preferuji, při prvohraní, to mít tak, jak to autoři stvořili, opět můj autismus, už jenom pro to hodnocení zde :-)
Ale ty questy bych bral, jen nechci nic jiného no. Ale jak jsem psal, jsem tvor veskrze přizpůsobivý, takže dělám questy hned jak je dostanu a použivám deník postaru a v pohodě no. Ale samozřejmě na tom pak v komentáři nenechám nit suchou.

Btw. taková blbost jo, ale pochopil jsem, že maximální level je omezen maximální silou v hlavních a vedlejších skillech, ale dostal jsem se do vězení, skilly mi ubyly, ale v rámci povýšení nic neubylo. Vážně se to dá takhle snadno obejít, nechat se stokrát zavřít a udělat si 200. level?
@Dan9K (27.07.2020 12:51): Tak on je Morrowind poměrně stabilní i když jsem těch modů měla nějak v rozmezí 20-60, ta hra je na modování stavěná.
Na druhou stranu - přiznávám, nemám nejmenší tušení (to jsem prve přehlédla), jak to bude reagovat na češtinu, jestli to bude problém, nebude to problém... a taky je asi otázka, jestli se ti s tím chce drbat. Pro mě je u Morrowindu a Skyrimu modování důležitou součástí zábavy, ale chápu, že z toho každý nadšený být nemusí.
@Dan9K (27.07.2020 12:51): Neboj, 3 mody jsou extremni minimum na bethedsdacke hry ... u Morrowindu mám momentálně jen 64 modu, protože jsem jich docela dost odstranil, ale u Oblivionu jich mám momentálně asi 120 ... Skyrim jsem modoval ještě nezačal ...
Tento problém s nemiznúcimi questami v denníku môže inak súvisieť aj s češtinou, ktorá nemusí byť úplne kompatibilná s inými módmi.