Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Martin Lysý • 27 let • Nihilistický dispečer • Plzeň (ČR - kraj Plzeňský)

Komentář

Přejít na komentáře

The Elder Scrolls III: Morrowind

  • PC 100
Morrowind jsem už několikrát rozehrál ale zapomněl na něj někde u třetího questu a zahrabal jsem ho tam kam ani světlo nepronikne. Ale tentokrát jsem si řekl že to zkusím ještě jednou.
Hned na začátku na mě bafne tvorba postavy a vůbec jsem nevěděl co si vybrat ale po odzkoušení jsem se rozhodl si vytvořit temného elfa hybrida (Bojovný zloděj).

Co by mohlo nováčka ve hře znechutit je divnej systém souboje kdy s dýkou pět minut bodáte do nepřítele ale jemu se ta dýka zázračně nebrobodáva do hrudi. Až po tom novém rozehrání jsem přišel na to že je třeba mít na typ zbraně skill alespoň třicet a výdrž v polovině. Chápu že vývojáři si v té době nemohly dovolit vysoko-polygonové modely ale proboha! Vždyť nějaké obličeje postav vypadají jak kdyby je někdo střelil brokovnicí do obličeje...
Co mi taky vadilo byl systém magie kdy se mana neregeneruje při hraní ale jen odpočinkem, pohlcením, či lektvary navíc některá kouzla vůbec nevykouzlíte protože máte nízký skill. Naštěstí to vše mi vynahrazujou amulety a artefakty která se dobíjej při hraní. Co mě celkem štve je nepřehlednost questu a deník vám nepomůže protože nezobrazuje aktivní questy a tak se může klidně stát že nějaká vdova vás pošle pro šperky svého může a nedočká se jich ani za 1000 dní protože jste na to jednoduše zapomněli. I přesto že si vystavuji své nejcennější poklady tak do konce hlavní linie jsem vlastnil dvě-stě tisíc zlatých a to jsem prodával jen to nepotřebné. Už to tu někdo psal, když se stanete bossem nějaké gildy nebo rodu tak vás za to hra nijak neodmění nemáte žádné privilegia ani ocenění, jen dobrý pocit že jste vůdce, ale přesto nikomu nemůžete rozkazovat což je celkem suché.
To by byli negativa, teď pozitiva.

Temní elfové mají takový správný hlas jako kdyby denně vykouřili kartón cigaret což se dá snadno pochopit když žijou v popelavých pustinách, lesní elfové mají zas takovej ten podlezavej a lstivej. Je škoda že ve hře není toho dabingu víc až na úvod, pár pozdravů, bojových pokřiků a keců Dagotha Ura ho ve hře víc není.

Co vás při hře hned zaujme je překrásný úvodní soundtrack kterej překonává i starší veledíla, ať se jde Mózart vycpat, tohle se mi líbí víc. :) Ostatní skladby už jen pěkně dokreslují atmošku. zvukové efekty jsou zajímavé, dokonce je v horách slyšet i troubení nějakých zvířat, a občas dokonce uslyšíte v dálce mečet kozy i přesto že tam vlastně žádné nejsou, nebo jsou ale jsou nějakého mága kterej je zneviditelnil aby je někdo jako já nepobil, nebo mají sneaking skill na 1000 a umí se mi zázračně vyhnout. Příběh je také pro hru velké plus a nevodí vás za ručičku jako v novějších hrách, maximálně vám daná postava řekne cestu nebo směr a starejte se.
Za pochvalu stojí rozhodně i volnost a počet vedlejších činností, můžete se toulat, prozkoumávat svět, pomáhat obyvatelům morrowindu, pracovat pro gildy nebo rody, krást, hledat přísady a lektvary, osvobozovat otroky, trénovat své schopnosti, hledat cenné artefakty, no... je toho prostě hodně a za pár hodin to určitě všechno nestihnete.

Po grafické stránce mě rozhodně dostala dynamická obloha na níž můžete vidět měsíce jak překrývají souhvězdí (Jdou vidět i ve dne) a neustále se měnící počasí. Taky se mi líbilo dynamické osvětlení jež na dobu kdy hra vyšla je slušný.

Hru doporučuji všem kteří rádi poutaví příběh, hutnou atmosféru a fantasy typu Pán prstenů.

Pro: Volnost, hudební doprovod, atmosféra, příběh, velikost světa, činnosti jenž můžete vykovávat, hra nevodí za ruku.

Proti: Mechaniku hry nepochopíte hned, vzhled postav, systém magie (především její obnova).

+20 +21 −1