@Neelixx (16.12.2025 16:23): No pekne, gratulki :)
Diskuze
Trailer na Pece cela zeme ve stylu kcd je sranda, ale nedam vam sem odkaz, musite si to najit sami :(
@Neelixx (16.12.2025 16:23): "KCD2 is fussy and frustrating in all the right ways, it's the kind of stuff that makes medieval nerds rub their hands together like a cartoon villain and giggle with glee."
No lies detected :)
Jinak pěknej seznam her, těším se na Dispatch.
No lies detected :)
Jinak pěknej seznam her, těším se na Dispatch.
Tak alespoň něco.
@Red (15.12.2025 21:42): Možná ještě nějakej patch, ale zkušenost s jedničkou říká něco jiného.
@Red (15.12.2025 21:42): oficiálně už je to hotový, nic dalšího oznámeno není.
A je to teda už nějak hotový, žádné další dlc se nechystá?
Tak jsem neodolal slevě 50% a koupil edici se všemi DLC. Nevím ale kdy k tomu sednu, protože před Vánoci a během svátků nebude čas. Ale dárek už jsem si koupil. :)
Martin Klíma se hezky (a dlouze) rozpovídal o vývoji a proč to vlastně trvalo 7 let místo plánovaných pěti.
To je Jindra alright.
@musa (04.12.2025 02:26): pro sebe, 49 bych asi ještě snesl, ale jejich maximální 48 jsem měl naposledy v páté třídě
@musa (04.12.2025 02:26): Přesně tu. Kdyby to aspoň vypadalo dobře, jak někdo píše v komentářích, že vypadá, ale... No, za mě tedy nevypadá... :)
@Brasikona (03.12.2025 19:11): myslíš tu, kde rytíři lezou na botu a nesmyslně šmrdlají s meči? To je pořádná hloupost.
@Garret (03.12.2025 19:18): tu velikost poptáváš pro sebe? To máš nohu jako Koller nebo nosíš v botě peněženku :)?
@Garret (03.12.2025 19:18): tu velikost poptáváš pro sebe? To máš nohu jako Koller nebo nosíš v botě peněženku :)?
@musa (03.12.2025 18:15): nemají velikost 49.5, diskriminace!
@musa (03.12.2025 18:15): Bohužel k tomu Botas vytvořil úděsnou AI reklamu. Skáče to na mě už pár týdnů, a pořád mě to rozčiluje :))
Občas mě překvapí, kde všude na KCD II narazím, dneska na mě vyskočila nabídka botasek
Jo a jinak vyšel hotfix 1.5.2
Jo a jinak vyšel hotfix 1.5.2
@musa (26.11.2025 14:57): No, hlavně to chtělo větší hloubku, všechny součásti meče už jsou hotový jako itemy, to samé ocel, vizuálně vůbec hráč nevidí co ková za výsledek, protože vše vypadá na kovadlině stejně.
Zatím nejlepší kovářství má Vintage Story (voxel smithing) a Bannerlord, kde si lze kovat vlastní druhy zbraní.
Zatím nejlepší kovářství má Vintage Story (voxel smithing) a Bannerlord, kde si lze kovat vlastní druhy zbraní.
@musa (26.11.2025 14:57): Já bych ho udělal zajímavější, ale na to mód není, takže si musím vystačit s tímto.
@Shoggot (26.11.2025 14:02): udělat kovářství ještě lehčí? Já bych šel opačnou cestou - ztížit a pestřejší paletu vykovatelného sortimentu.
@Gordon (26.11.2025 13:59): Tohle je takový skvělý vylepšovák.
@mazar1234 (26.11.2025 12:36): Hehe, ono obecně jsem čekal to kovářství krapet hlubší a ne doslova jen jako minihru. Známý, který fušuje do kovařiny viděl gameplay a byl zklamaný.
Mňa by zaujímalo, kto vymyslel tú dementnú ingredienciu menom "Smaltový prášek" to bol fakt kriplový dement.
@musa (23.11.2025 21:26): Lípa, ta je ne dřevořezbu nejlepší, cloveku toho hodne dovoli :)
@Dan9K (24.11.2025 00:51): Tak jestli to je dlouhý report, tak to nechtějte, abych se rozepsala já... Se svou deformací sbírání české herní hudby... :))
@Paul (24.11.2025 00:59): mně je jasné, že jsem v menšině.
Ale to je prostě fyzika a neurobiologie, nic s tím nenadělám :-)
Já měl právě trochu to podezření, že většina lidí tam jde právě na KCD a KCD II a i obě ty věci tam měly nejdelší suity, takže já na to koukám i skrz tyhle prsty, že určitě většina musela přetrpět všechny ty Brány Skeldalu a Posli smrti než konečně zazní něco "pořadnýho" :-)
Jinak proti Mafii II nic extra nemám, ale na to, že jsem to hrál a dohrál, to se mnou nerezonuje, což je neobvyklé. U těch her, co člověk hrál, tohle bývá zadarmo.
Na Factoriu se shodnem, jako některé věci jsem v tom reportu vyignoroval proto, protože mě zaujaly ze všeho nejmíň. A to třeba i ty věci "v přípravě". Mně asi nejvíc vytáčelo to Space Engineers. Tam moje deformace dosáhla vrcholu :-) jestli si to teda taky nepletu.
Ale to je prostě fyzika a neurobiologie, nic s tím nenadělám :-)
Já měl právě trochu to podezření, že většina lidí tam jde právě na KCD a KCD II a i obě ty věci tam měly nejdelší suity, takže já na to koukám i skrz tyhle prsty, že určitě většina musela přetrpět všechny ty Brány Skeldalu a Posli smrti než konečně zazní něco "pořadnýho" :-)
Jinak proti Mafii II nic extra nemám, ale na to, že jsem to hrál a dohrál, to se mnou nerezonuje, což je neobvyklé. U těch her, co člověk hrál, tohle bývá zadarmo.
Na Factoriu se shodnem, jako některé věci jsem v tom reportu vyignoroval proto, protože mě zaujaly ze všeho nejmíň. A to třeba i ty věci "v přípravě". Mně asi nejvíc vytáčelo to Space Engineers. Tam moje deformace dosáhla vrcholu :-) jestli si to teda taky nepletu.
@Dan9K (24.11.2025 00:51): nebyl, ale spolu s Bránama to byl za mě vrchol večera. Tajně jsem doufal že tam Valta něco vystřihne, ale nečekal jsem že se to opravdu stane. Jinak s tvým reportem úplně nesouzním, netrpím profesionální deformací takže jsem si užil i tu "rutinu" :) Hlavně Mafia 2 Theme mám hodně vysoko. Ale příjemně překvapila většina skladeb i z her co nehraju, snad jediné co mě moc nebavilo byl song z Factoria, pokud si to s něčím nepletu.
@Dan9K (24.11.2025 00:51): Ten report nie je až tak dlhý :P Ale díky zaň :)
@Paul (24.11.2025 00:47): ten koncert nebyl jen o KCD! Napsal jsem dloooouhý report do všeobecně o hrách :-)
Koncert v Rudolfinu vynikající, Jan Valta na pódiu na konci příjemně překvapil :)
A dokonce jsme díky boltu i stihli vlak, přitom jak ten koncert ne a ne skončit už jsem počítal že si dáme hodinový čekání na další. All in all příjemnej výlet do prahe.
A dokonce jsme díky boltu i stihli vlak, přitom jak ten koncert ne a ne skončit už jsem počítal že si dáme hodinový čekání na další. All in all příjemnej výlet do prahe.
@musa (23.11.2025 21:26): To je hrozný kec.
@Vitorio (23.11.2025 19:45): hezká práce, smrk? K těm vyšším cenám mi říkali, že je pro ně důležitá kvalita a levně to moc neumí.
@musa (22.11.2025 16:31): drakkaria ma ty ceny nekdy tedy lehce mimo. Libil se mi vývěsní štít hospody díra, ale na to, ze ho maji bez barvy a pomerne obycejne udelany mi cena prisla vysoka. Musel jsem si ho udelat sam Díra 1 a Díra 2
Drakkaria má v nabídce nový Farkle s logem KCD II . Měl jsem možnost si prohlídnout prototyp a dojmy jsou pozitivní. Je to masivní kus s tuhými, ručně kovanými panty. Subjektivně bych trochu zaoblil hrany loga a zamaskoval hlavy vrutů. Cenu jsem čekal kolem 2 500 Kč, částka přes trojku mě trochu překvapila. Každopádně je to bytelný kus, který je podobný tomu, co je vidět ve hře a oceňuju, že na něm nejsou malůvky jako měl Farkle k jedničce.
@Brasikona (18.11.2025 01:59): Kdyby šlo aspoň jít na to staveniště sv. Barbory...
@Gordon (17.11.2025 22:02): V teorii si může dovolit každé studio cokoliv, v praxi ale žádné studio nemá neomezené zdroje, takže by to mělo za následek neudělání něčeho jiného, nebo odložení...jak jsem psal. Ve Warhorse si holt vyhodnotili že jsou důležitější priority jinde, co už.
@Brasikona (18.11.2025 01:59): o výkon tam imho tolik nešlo, engine mají optimalizován skvěle, spíš šlo o ten čas.
@Brasikona (18.11.2025 01:59): o výkon tam imho tolik nešlo, engine mají optimalizován skvěle, spíš šlo o ten čas.
Co se týče kostelů, ty jsem hodně oplakala. Samozřejmě nadsázka, ale jen trochu :) Coby kunsthistorika mě to zkrátka zabolelo. Klášter je pěkný, ale já mám paradoxně ráda ty menší věci, kapličky a tak... Pro mě absencí vnitřků a celkově nefunkčností kostelů hra trochu ztratila na uvěřitelnosti a atmosféře, ráda bych lidi sledovala třeba do Jakuba a ne jen sledovat, kterak naslouchají potulnému kazateli. Ale zase chápu, že takový interiér není jen tak, jednak prací, ale patrně asi i vyloženě tím ho vměstnat do hry. Zase bych z KH nechtěla druhé Rataje, co se týče výkonu. Nu což.
@Paul (17.11.2025 18:04): Jasně no, protože úspěšné studio prostě bojuje o přežití a nemůže si to dovolit. :)
@Brasikona (17.11.2025 20:21): máš pravdu, ten taky. Zrovna poslouchám a to je prostě 10/10 jasnej vítěz.
To mě víc mrzí soundtrack, jak tady, tak u nominací na Grammy (ale ty jsou letos celkově takové zvláštní).
@BUMTARATA (17.11.2025 18:12): Pěkné, ale mrzí mě že nedocenili Toma McKaye, množství a kvalita jeho práce na obou hrách je nadlidská.
Nominace na TGA GOTY a Best Narrative, čumim.
EDIT: A Best RPG, ale to se dalo čekat.
EDIT: A Best RPG, ale to se dalo čekat.
@Gordon (17.11.2025 16:56): Zrovna u KCD si tvrdit, že "je jen o penězích" je teda docela napřesdržku a dělat ve Warhorse, tak by mě tenhle tvůj příspěvek nadzvedl mandle. Vývoj her je kombinace peněz, času a hlavně práce. Není to jen o penězích. Kdyby dělali kostely, nemohli by dělat něco jiného, nebo by hra či to DLC muselo vyjít později, tím by zase byl zpožděn i další projekt. Vždycky se něco musí prioritizovat a něco upozadit. V ideálním světě by bylo krásné mít vždy vše, ale v tom nežijem.
@Paul (17.11.2025 16:54): No jasně, prachy rozhodují, ovšem nemění to nic na tom, že to je zklamání, člověk by čekal, že nekdy to nebude jen o penězích.
A ta argumentace o tom, že tam nejsou questy je imho hloupá, když to má být openworld a je tam hromada míst, kam 99 % hráčů nikdy nevstoupí.
A ta argumentace o tom, že tam nejsou questy je imho hloupá, když to má být openworld a je tam hromada míst, kam 99 % hráčů nikdy nevstoupí.
@Gordon (17.11.2025 14:09): o interiérech kostelů Warhorse řekli, že nejsou priorita protože se tam neodehrávají žádné questy a ten čas a práci je lepší investovat jinde. Třeba do Sedleckého kláštera. Co vím, tak ten příslib že to tam bude si spíš vybájili fanoušci než že by to slíbili WH.
To je ovšem zklamání.
@Gordon (17.11.2025 06:03): ještě jsem nerozehrál, ale podle toho, co jsem v rámci hodnocení dlc viděl, tak to možné není.
Prosimvás, co hrajete po posledním DLCčku, můžete tedy chodit do nepříběhových kostelů, nebo tohle "vyšumnělo"?
@mazar1234 (12.11.2025 10:38): Dokonce dva. :-D
4 miliony.
Takže se jim to přeci jen podařilo! Tuhle mě překvapilo, v kolika kategoriích byli nominováni na Golden Joystick Awards, byť to jsou fanouškovský ceny, na českou hru od „neznámýho“ studia i tak zatraceně dobrý. Minimálně nominací na Best RPG na TGA jsem si tak naprosto jistej. Však nejhajpovanější letošní hra neprodala o moc víc (byť teda ta byla Day 1 v GP).
Takže se jim to přeci jen podařilo! Tuhle mě překvapilo, v kolika kategoriích byli nominováni na Golden Joystick Awards, byť to jsou fanouškovský ceny, na českou hru od „neznámýho“ studia i tak zatraceně dobrý. Minimálně nominací na Best RPG na TGA jsem si tak naprosto jistej. Však nejhajpovanější letošní hra neprodala o moc víc (byť teda ta byla Day 1 v GP).
Mňa skôr zaujíma (objektívne a úprimne) prečo ani patch 9.XYZ nevyriešil mŕtve perk body vo vitalite? Vitalita
@Hammond22 (11.11.2025 19:17): Achjo, proč tu hru zhoršují... :-D
S patchem 1.5 je ve hře lipsync pro všechny dabingy. Zkoušel jsem češtinu a na první pohled je to v podstatě na úrovni původního lipsyncu pro angličtinu. Takže teď jsou asi cz cutscény paradoxně horší než ingame automatika.
@Sasakr (09.11.2025 23:58): Optimalizace je fajn, ale pořád bych vyčkal, až budou všechna DLC a bugfixy venku.
Vyzkoušeno v rámci free vikendu. K mému překvapení by to na té RX580 bylo vcelku v pohodě hratelné. Automaticky to skočilo na nízké detaily a FSR Kvalita ve 1440p a nepadá to pod 45, což u takovéhle hry je vlastně celkem v pohodě, ale většinou to jelo těsně pod 60. Hodně pomáhá, že frametimes jsou naprosto stabilní, což se o jedničce říct teda ani omylem nedalo, to byl stutter fest. Ve velkých městech by to asi padlo na hubu, ale furt je tu ještě pár stupňů FSR.
Jinak out of the box nešel ovladač, bylo třeba vypnout Steam input. Celkem trapas. Taky FMV cutscény jely na 20 FPS, bylo třeba vypnout Vsync.
Jinak to vypadá fajn, ne tak hardcore jako jednička.
Jinak out of the box nešel ovladač, bylo třeba vypnout Steam input. Celkem trapas. Taky FMV cutscény jely na 20 FPS, bylo třeba vypnout Vsync.
Jinak to vypadá fajn, ne tak hardcore jako jednička.
@Paul (31.10.2025 21:19): Škoda, že je to spíš taková rutina a většina jeho songů je dost obyčejných, tohle prakticky až na text nemá žádnou nápaditost se hrou.
To je blast from the past, před více než dekádou jsem dost poslouchal Miracle of Sound (Gavin Dunne), jeho herní songy např. na Bioshock Infinite či Infamous Second Son si pamatuju dodnes. A dneska mi na youtube vyskočil jeho novej song z KCD2
https://www.youtube.com/watch?v=sijZT4NS1Ec
https://www.youtube.com/watch?v=sijZT4NS1Ec
@musa (24.10.2025 00:49): Hurá, zrovna jsem si říkal, kdy se vrhnu na DéeLCéčka, teď jsem byl o víkendu na Troskách, tak mám na hru zase hype!
Takže po tomhle DLC hra konečně komplet?
@musa (24.10.2025 00:49): Až budou, přidám profil ;)
Mysteria Ecclesiae, poslední dlc, vychází 11.11. Moc informací o něm ale pořád venku není.
Veterán z Rockstaru co pracoval na RDR2 i GTA6 hraje KCD2 a nemůže se ubránit nadšení :)
https://www.youtube.com/watch?v=6RTRDUXZAjA
https://www.youtube.com/watch?v=h7nHA9a8q4Q
https://www.youtube.com/watch?v=6RTRDUXZAjA
https://www.youtube.com/watch?v=h7nHA9a8q4Q