Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quake Live

Quake Zero

Žánr:
online > online akce *
akce > 1st person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
06.08.2010
Vývojáři:
id Software
Oficiální stránky:
http://www.quakelive.com/
Quake Live je reinkarnáciou legendárneho Quake III Arena spolu s jeho datadiskom Team Arena. Cieľom hry je (zvyčajne) zabiť čo najviac oponentov za pomoci bohatého (po aréne roztrúseného) zbraňového arzenálu, kde nemôžu chýbať dôverne známe kúsky ako raketomet, brokovnica, „klincovačka“ alebo staré dobré BFG. Okrem zbraní sú po arénach rozmiestnené aj životy, brnenie a rôzne power-upy (Teleport, Megahealth...).

Hra bola pôvodne dostupná priamo vo webovom prehliadači pre platformy Windows, Linux a Mac. Od januára 2014 sa z Quake Live stala samostatná sťahovateľná hra, avšak dostupná už len pre Windows.
Počas roku 2015 sa hra začala postupne presúvať pod krídla služby Steam. Od 27. októbra 2015 je dostupná už iba cez Steam a zároveň sa z free-to-play stala platenou hrou.

Herné módy:
Free For All - klasický deathmatch, teda všetci proti všetkým.
Team Deathmatch - rovnaké pravidlá ako pri FFA, ale v tomto prípade bojujú proti sebe 2 tímy
Capture the Flag - každý tím má základňu a vlajku. Cieľom hry je získať vlajku súpera a dostať ju na svoju základňu.
1-Flag CTF - CTF s 3 vlajkami. V základniach oboch tímov je vlajka (červená a modrá) a uprostred arény je biela vlajka. Cieľom je dostať bielu vlajku k súperovej.
Clan Arena - tímový mód, v ktorom je každý hráč od začiatku plne vybavený všetkými zbraňami a plným brnením. Po zabití musí hráč čakať na respawn v ďalšom kole. V tomto móde môžu hráči praktizovať tzv. rocket jump a plasma climb bez straty života.
Duel - zvyčajne hrajú 2 hráči, ostatní sa len dívajú.
Harvester - v oboch základniach sa nachádza obelisk (červený a modrý) a neutrálny uprostred arény. Za každý frag vypadne z neutrálneho obelisku lebka farby súperovho tímu. Cieľom hry je priniesť daný počet lebiek k súperovmu obelisku. Počet je obvykle obmedzený limitom, niekedy sa hrá na čas (kto prinesie viac). Za každú lebku dostane tím bod.
Freeze Tag - podobné ako TDM s tým rozdielom, že súpera nezabijete, ale "zmrazíte"(ostatní protivníci ho ale môžu rozmraziť). Vyhráva tím, ktorý zmrazí všetkých protivníkov.
Domination - v aréne sa nachádza niekoľko neutrálnych bodov, ktoré je potrebné obsadiť, za čo tím získava body. Vyhráva tím, ktorý ako prvý dosiahne limit.
Attack & Defend - CTF skombinovaný s Clan Arenou. Krádežou vlajky získava tím bod, donesením súperovej vlajky alebo úspešnou obranou vlastnej vlajky tím získava body dva. Cieľom je získať čo najviac bodov prinášaním súperovej vlajky a bránením vlastnej.
Red Rover - podobné ako TMD, ale po zabití prejde súper do Vášho tímu. Cieľom hry je presunúť všetkých súperov k vám.
Race - hráči začínajú pri vlajke a musia sa čo najrýchlejšie dostať k určenému bodu.

Poslední diskuzní příspěvek

Kwoky
Kwoky

Crash: Bandicam totiž při odpojení mikrofonu zapomene nastavení. Když ho znovu připojím, musel bych ho zase nastavit na nahrávání. To zklamání…


Nejlépe hodnocené komentáře


Je vedro a nuda v práci, čas udělat Mazarovi radost a okomentovat QL.

QL nějakých sedm let zpátky vzal Q3A+Q3:TA, smíchal je, přihodil hrst nových ingrediencí, a celou mňamku servíroval zdarma přes internetový prohlížeč. Po ňákési době si řekli, že prohlížeč už je neba, a že si hráči budou muset nainstalovat klienta a hrát to přes to. A pokud si budou chtít nastavit vlastní server, budou si muset koupit prémium. Cajk, ale moc lidí to nehrálo. A tak to šoupli i na Steam. A tak to krásně fungovalo a existovalo dobrých pár roků, všem se hrálo pohodlně, nastavení vlastních serverů bylo jednoduché a vlídné vůči uživateli, tehdá dokonce i jakýs ten matchmaking existoval, člověk měl šanci si zahrát snad každý z dostupných herních modů...

...A pak se rozhodli, že už je to prostě komplet neba, a hodili to celé na Steam. Kdo to na Steamu předtím už měl zdarma, ten to tam měl zdarma i nadále. Kdo to měl zdarma jen přes vlastního klienta, ten teď na Steamu v případě zájmu o další hraní musel vysolit deset babek. Pravda, kdokoliv si najednou mohl tvořit servery, ale pryč byla jednoduchost a přívětivost celého procesu, nově se člověk musel naučit internetový hokus pokus a provést rituál zahrnující vlastní router, IP adresy, otravování kamarádek, krev dvoutýdenního medojeda...a jakékoliv zajímavější úpravy pak provádět přes konzoli, páč přímo přes hru si stejně zapl jen ouplně základní hru. Pryč byl i matchmaking. Co by v tom taky dělal, už jen co se našeho regionu týče, tak 98% hráčů to prostě umí, všichni nováčci hru hrají tak, že sledují skóre tabulku a koukají, jak jim roste množství úmrtí, zatímco od ostatních v chatu obdržují přátelské instrukce ku odinstalování hry. A co šance zahrát si každý mód? Well, v rámci našeho regionu a jen v pozdní večery - dva servery pro FFA, dva servery pro tradiční Freeze Tag, jeden server pro duely, třicet osm serverů pro Clan Arenu, dvacet serverů pro nějakou variaci na instagib. Nic jiného si člověk v EU fakt nemá šanci zahrát, pokud si sám nemůže udělat server, nebo aspoň nemá toho správného kamaráda. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ono když ale...konkrétně mně tohle nemá moc proč vadit. Mrzí mě, že QL tímto obdržel poslední hřebík do rakve, protože nové hráče opravdu nemá jak získat, to ano. Nicméně já ho umím. Je to jedna z mála her, kterou jakž takž umím. Aby taky ne, když jen na Steamu v tom mám 250 hodin + týden a něco čistého času přes toho někdejšího klienta + velká část dětsví strávená takřka výhradně s Q3A. A rituál s routerem a medojedem jsem též podstoupil, takže můžu potvořit vlastní servery. Což přesně dělám každý čtvrtek, kdy se slejzává zdejší smetánka, skupina těch největších sexbomb, abychom si trochu zakvejkařili. Což mimo jiné znamená, že kdyby se tu náhodou našel nějaký náruživý nůb, víc než rádi bychom jej vzali pod křídla. Na server se mi vleze 24 lidí, takže takových 14 - 15 furt máme rezervu.

I kdyby nějakým zázrakem bylo Quake Champions parádní, tak QL stejně nepřestanu hrát. Určitě si párkrát dám nějakou delší pauzu, ale vždycky se k němu vrátím. Žádná jiná hra mi nikdy nedodala takovou adrenalinovou sondu, a žádná jiná hra už pravděpodobně ani nedodá. Žádná jiná hra nikdy nezreplikuje zdejší fyziku, kinestetiku, symbiózu zbraní. Některé se pokusí a budou jistě povedené, viz. takový Reflex je už teď velmi příjemnou kopírkou, nicméně zároveň je i důkazem, že žádná jiná hra nebude dostatečně podobná, natož pak stejná.

Toho osudného dne, kdy komunita kolem QL nadobro vychcípá a hra samotná tím pádem umře, spolu s ní umře i velká část mé hráčské identity. Ale je vedro, v práci nuda a chtěl jsem udělat Mazarovi radost, tak to určitě nemíním ukončovat takovou depresivní tečkou. Takže z vesela: Je čtvrtek, čekám vás na TS. :)

Pro: Láska na celej život a podobné pindy; workshop

Proti: Hodně toxická komunita...jak kdyby nováčky už dostatečně neodstrašoval skill strop

+15+15 / 0

Quake Live se zpočátku jevil jako naprosto fantastický projekt. Quake III + Team Arena + OSP mod a další user friendly vychytávky + obstojný matchmaking + zdarma + přístupno kdykoli ve vašem prohlížeči! Není divu, že lecjaký Quaker by z toho sral kostičky. Realita je však trošku jiná. Herní elementy jsou zachovány, ale jako jeden z mála fanoušků datadisku Team Arena nemohu opomenout, že do QL stále nebyly transportovány zábavné módy Harvester a Overlord (viz komentář k Team Areně). Matchmaking je fajn, zejména oceňuji, že hráč se nemůže samovolně (bezt invitu od někoho z friend listu) připojit do arén se slabšími soupeři. Bůh ví, proč Quake je jedna z mála her, kde není tak výjimečné, že si slušní střelci občas chodí pohonit ego na lamkách. Paradoxně je to opačný trend oproti vrcholovému hraní RTS, kde se naopak většinou vyhledávají co nejsilnější soupeři. Co dál – QL zdarma? Mno, jak se to vezme. Zdarma si nyní už ani nenavotujete mapu, kterou chcete. Server vám na konci hry nabídne 3 možnosti a z těch si zkrátka musíte vybrat. Pokud vám to nestačí, je nutno zakoupit premium. Poslední věc – onen omílaný přístup hry v prohlížeči je trošku hoax. V prohlížeči si můžete vybrat arénu, do které se připojit, ale pro hraní je stejně třeba nainstalovat plugin/launcher, stáhnout hromadu dat atd… Zkrátka žádné hraní v práci, moji milí. :)

Nyní k samotné hře – co se týče herních elementů, platí to samé, co pro Quake III včetně datadisku. QL dokázal, že Quake III nebyl jen hrou pro hardcore FPS hráče, stal se populární i mezi příležitostnými hráči, kteří nechtějí řešit složitosti nových her, nýbrž se jen chopit nejbližší zbraně a vyřádit se v menším deathmatchi. Kromě výše zmíněných modů Harvester a Overlord si samozřejmě můžete zahrát i věci jako Instagib (máte pouze railgun a každý soupeř umře na jeden zásah), či dříve populární Freeze Tag (týmová hra, kdy můžete v rámci kola oživovat padlé spoluhráče, tím, že chvíli stojíte u jejich mrtvoly a tím je „rozmrazíte“).

Aby hra zůstala živá a zdravá, bylo určitě třeba vytvářet nové a nové mapy a to v QL funguje. Za uplynulé roky vznikl až překvapivě velký počet arén (oproti takovému Counter-Strike, kde se i v novém Global Offensive hraje pořád dokola 14 let starý Dust 2). Jistě, ne všechny jsou kvalitní. Některé areny se ukázaly jako příliš rozlehlé, jiné méně vybalancované, ale tvorbu mapmakerů hodnotím velmi kladně. Mezi nejlepší kousky, které vznikly čistě pro QL bych zařadil Asylum, Devilish, Furious Heights, Trinity...

HW: Minimum: 800 MHZ CPU, 128 MB RAM, GF 4 MX / Doporučeno: 1,4 GHZ CPU, 256 MB RAM, GF 6500
+11+11 / 0

Rámcové ještěřácké hodnocení, nevím, co objevnýho ještě napsat o kvalitách Quake, tak si dovolím otevřít takové malé historické okénko s plným přihlédnutím k faktu, že jde o ryze multiplayerovou, komunitní záležitost, a pouze z tohoto důvodu projekt vznikl. Udivilo mě totiž, jak se historie a vývoj Quake (a her obecně) dodnes blbě hledá, popř. není dost kvalitní.

Quake vychází na Vánoce 1999 (a já si to vůbec nepamatuju) s tehdy nepříliš uspokojivou pompou, protože mu o pár dní vypaluje rybník Unreal Tournament od Epiců, který sice není (dlouhodobě) tolik úspěšný, nicméně posouvá tehdy převratnou grafiku a moderní gameplay "dřív". Q3A v konkurenci mimořádně vyniká fyzikálním modelem a weapon ballance (obojí pak následně po mnoho let podléhá hodinářsky přesnému ladění), a já si myslím, že je to do velké míry dáno šťastnou náhodou. Ani jedno navíc není vůbec na první pohled zjevné a v dobových recenzích se o bunyhoppingu, strafejumpech a combo killech samozřejmě nic nedočtete...

Quake jasně patří mezi základní kameny progamingu a e-hraní, se značným vlivem, ale miliónkrát menší základnou, než mají dnes některé nejúspěšnější (jednodušší, přívětivější) tituly. Podle mě je to i chybou slabé nebo malé propagace málo jednotné komunity s místama elitářskými sklony (vždycky jsem dával Quake scénu jako odstrašující případ toho, jak blbým chováním a shodou špatných rozhodnutí uvnitř komunity celou komunitu prakticky udusit).

Zpátky ale do roku 2000, kdy se hnětou první kontury hopsavého fenoménu... Quake ve velmi rychle etablue na vrcholné i obyčejné scéně, byť v Čechách spíše až po roce 2000 kvůli "kvalitě" internetového připojení. V ČR vládne zejména klan [TA] - Total Annihilation - bohužel stejně arogantní jako kvalitní:) Najednou lze hraním vydělat docela slušné peníze, takže je o růst klanů i individuálních osobností postaráno. Osobně rád koukám právě na mače z této rané zlaté éry (cca 2001-2004), kdy Quake dosahuje velmi významného postavení, a odkojí na své skvělé fyzice řadu ze dnešního pohledu již průkopníků, jako je Fatal1ty, V0o, nebo mé oblíbené TDM plejery Toxica a Mikese. Hráči jako Tox nebo Cooller postupně dokážou engine hry posunout k neuvěřielným věcem, používat ladné skoky gazely a kroužit po mapě s umem Ayrtona Senny, čímž mě v kombinaci s úchylným skillem a sick aimem velmi fascinovali.

Kolem roku 2005 se nad Quakem částečně smráká s boomem očekávaných a technicky pokrokových her vlivných autorů, jako je Doom 3 nebo Quake 4, popř. trochu uměle vytvořených dočasně módních "pecek", jako balkánský Painkiller (lavírující podle mě od lehce nešťastných rozhodnutí po tragické omyly a úplné sračky). Zejména tyto hry, žánrově "tak stejné", společným dílem Quake vytlačují z řady velkých podniků v důležitých letech, bez většího zájmu profi hráčů a s ještě menší trvanlivostí. Quake se mezitím periodicky vrací ve vlnách jako Fénix podle toho, čí má zrovna podporu, kolem roku 2007 dochází také ke změně fyziky (z dále nevyvíjeného režimu OSP na podporovanou Vanilla Physics). Pozn. výhradně fyzice a movementu se v Quake odnepaměti věnují tzv. defrageři, něco jako rychlobruslaři mezi hokejisty.

Již o něco moudřejší komunita začíná vidět i přes špičku svého nosu, začíná věci chápat více kolektivně, ale šance prosadit se pro nováčky bez zkušeností je čím dál těžší, protože gameplay Quake je opravdu krutý a movement v rámci jeho fyziky srovnatelný třeba s naučením se plavat (pak se to ale také stejně blbě zapomíná). Jak už to u stárnoucích her občas bývá, významně roste východoevropská stopa (Rusko), a to včetně Čechů, kteří se stávají významnými organizátory mezinárodních akcí (také máme podle mě prvního skutečně významného plejera schopného hmatatelných světových výsledků - Krysu).

Doba se mění, co bylo v roce 2000 cool, už není - Quake goes live (už pod Bethesdou?), ale někdy v tom čase se zcela přestávám o věci zajímat. Výsledek na jistou dobu asi oddálil metastázi Quake, pro oldschoolery je příliš noobfriendly, pro novou krev přesto stále těžký ke kvalitní kompetici (opakuji, že Quake je velmi tvrdá hra, zvláště v duelech se snadno pozná, kdo jak je na tom, a rok zkušeností navíc klidně udělá výsledek 10-0), kdy podle mě Quake hrají pořád skoro ti samí bez významnějšího okysličení nováčky. Vznikají nové mapy, některé vážně pitomé, po mnoha letech je narušen "svatý" weapon ballance, dochází ke zjednodušení fyziky, "tenisovému" ELO rankingu apod.

Jsem zvědavý, kam se to celé ubere dál, a velmi to oceňuji, ale myslím si, že minulost je holt minulost a nejde ji vrátit, zastavit a dlouhodobě jí vzdorovat. Všechno jednou skončí, to si nemalujme... Prostřednictvím QL odchází Quake určitě ve vzpřímené poloze, možná ne jako vítěz, ale jistě ne na kolenou.

Pro: Patnácet let kopírován. Nikdy nepřekonán. Vždycky budu milovat fyziku Quake, stejně tak jako budu vždycky milovat mladé hnědooké brunety.

Proti: Nastavení Premium vs. Free účtu není zrovna "By Gamers For Gamers".

+10+11 / -1