Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Counter-Strike: Global Offensive

Žánr:
online > online akce *
akce > 1st person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
21.08.2012
Vývojáři:
Valve Corporation, Hidden Path Entertainment (sekundární vývojáři)
Oficiální stránky:
http://blog.counter-strike.net/
Global Offensive je nový díl ze série Counter-Strike. Spíše než o pokračování v klasickém slova smyslu jde více o upgradovaný remake klasického Counter-Strike, kde najdete nové mapy, zbraně a módy (Arms Race, Demolition).

V případě Arms Race dostanete za každý kill novou zbraň a vítězí ten, který se dostane až k noži. A v případě Demolition jsou odstraněny nákupy a postupně budete dostávat slabší a slabší zbraně. Samozřejmě zde nechybí staré módy jako Bomb Defuse a Hostage Rescue. Global Offensive běží na Source enginu, který byl předtím použit v Portal 2. Hra vyšla poprvé v rámci série i na konzole, konkrétně Xbox 360 a Playstation 3.

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


NAJS! NAAAAAAJS!!!!!!!!!!! Taky nesnášíte tenhle výraz při návštěvě některé z LAN akcí? Tak to je najs, protože od vás můžu očekávat mínus. Jdi na plant C.

Většina pamětníků starých jedna.švestkových časů chrochtají blahem, mladší pamětníci Zdroje, který oproti 1.6 zvedal bůhvíproč skill o 120 %, už tak ne, protože jejich skill se snížil o 119 %, ti všichni teď běhají po rekonstruovaných pláních Dust2, asfaltu Inferno nebo střechách Nuke s upraveným vzorem ÁKáčka s třemi nálepkami oblíbených CS:GO týmů. Global offensive dostává svému jménu, všechny bere drtivým útokem a všem se líbí.

CS:GO je moderní a přesto ze staré školy. Stále jsou tu mapy, které si v ničem nezadají s klasiky typu dm6 nebo Carentan (Dust 2, Nuke, Inferno, ale i např. Office), stále tu jsou zbraně jako AK-47, M4, Desert Eagle, stále se hraje pět proti pěti. Dvakrát do stejné řeky nevstoupíš, ale co když do ní vstoupíš už potřetí?

Grafika hry vychází z modifikovaného enginu Source, který byl použit např. v Portal 2, je líbivá a přesto nenáročná na výkon počítače. Stejně tak ozvučení je perfektní a především KONEČNĚ už zní každý vrh granátu jinak. Už to není to stejné Fire in the hole!, ale například při hodu flash granátu postava vykřikne Throwing flashbang! nebo při výbušném granátu je to Grenade!. Už se tak nebudou stávat komické situace, kdy kámoš za vámi hodí granát, vy se reflexivně otočíte, protože co kdyby to byl flash, a on je to Molotov. Ano, Molotov. Jestli teď máte pusu otevřenou, zvedněte pravou ruku a vyčkejte příchodu toho pána v bílém plášti. Ten vám utře kapesníkem slinu a odvede ve slušivé kazajce zpět do vypolstrovaného pokoje. Je rok 2014 a CS:GO vyšlo již před dvěma lety, ano, jsou zde Molotovy. I jiné věci.

Některé tu ale zase nejsou, třeba štít pro příslušníky policejního sboru, který byl jednoduše hrozný. Ještě bych se na chvíli vrátil k těm granátům. Ty můžete klasicky házet do dálky, nebo pravým tlačítkem hned pod sebe anebo v kombinaci obou hlavních tlačítek myšáka na střední vzdálenost. Takovýchto detailů rozšiřujících hratelnost je tu více a hra je rozhodně zábavnější. Přítomný je i dnes nezbytný matchmaking a rozdělení do výkonnostních skupin podle skillu, hra vám během pár vteřin, maximálně minut, nalezne odpovídající soupeře a případně i spoluhráče.

Čas od času se za nějaké to euro objeví Operace (momentálně Breakout), které vám zpřístupní nové komunitní mapy (tyto mapy si můžete zahrát i pokud Operaci zakoupenou nemáte, ale musíte hrát s někým, kdo ji zakoupenou má, tedy na pětičlenný tým stačí jedna vstupenka) a padají také nové předměty - otevíratelné bedny s náhodnou zbraní nebo rovnou zbraně. Ty mají spoustu skinů, nálepek, míry opotřebení a tedy i poškrábání vzhledu, můžete si je přejmenovávat za drobný poplatek, nebo nakoupit na marketu

Celkově změn v CS:GO je hodně, jsou sice spíše minoritní, ale velice rozšiřují herní možnosti. Měl bych uvést i některé zápory, aby to nebylo tak najs. Třeba VAC Anti-cheat program nefunguje vždy tak, jak by měl. Občas se prostě po serveru prochází T-1000 se skóre 62:1, když omylem skočil do prázdna. Ale jinak má aim. Dále některé zbraně jsou velice silné, třeba česká CZ-75 Auto, což je automatická pistolka. Sice má jen dva zásobníky po 12 nábojích, ale i tak. Naproti tomu Desert Eagle ještě není úplně to, co byl v 1.6, ale neutuchajícími updaty se tomu trošku blíží. Nových map mohlo být více, ale to už je trošku vaření z vody. Zkrátka CS:GO se hodně povedlo a hodnotím po zhruba tři čtvrtě roku dost aktivního hraní.

Pro: matchmaking, upravitelné zbraně, grafika, hratelnost, jednoduché na hraní ale těžké na zvládnutí

Proti: ne úplně vychytaný anti-cheat, stále stejné mapy, trochu balance pistolí

+21+21 / 0

Uplynulo hodně vody od vydání CS 1.3, na kterém jsem začínal, i 1.6, díky kterému jsem poznal většinu svých kamarádů. Vlastně to pro mě tehdy snad ani nebyla hra, jako spíš kus života, životní styl, způsob myšlení. Jenže všechno jednou končí a v roce 2010 jsem CS nepustil už ani jednou. A nic nenasvědčovalo tomu, že by se to mělo změnit...

A najednou, jako blesk z čistého nebe, vyšel CS:GO. Hned v první hře jsem poznával pocity z minulosti, všechno se vracelo. A teď po 30 hodinách hraní 5v5 s kamarády musím říct, že nové CSko se povedlo.

Změnila se nejen technická stránka (a byla by hrozná chyba tvrdit, že je GO jen 1.6 s lepší grafikou), ale i velká spousta detailů v hratelnosti, která pak ve výsledku dělá to, že je CSGO "dospělejší". Vývojáři vzali to, co bylo dobré, co šlo, to vylepšili a pár věcí vypustili. Záměrně nepíšu, že by něco pokazili, protože jsem za celou dobu na nic takového nenarazil.

Pocit ze střelby je jiný (snad i lepší, reálnější), přibyla plejáda nových granátů, které neskutečně oživily hratelnost, a hlavně - mapy jsou původní, ale přepracované tak, aby byla hra rychlejší a "našlápnutější". A přesto lze hrát i pomalu, "rozkempit" soupeře a proplížit se na položiště. Škoda, že chybí pár turnajových klasik jako je prodigy nebo clan1_mill.

Perfektně funguje matchmaking, kdy si člověk minutu dvě počká a hraje. Dříve nám trvalo desítky minut sehnat rozumného soupeře. V CSGO přijdem a hrajem. Velké plus!

Mrzí mě snad jen ty vypuštěné detaily - nelze aktivovat menu s granáty a výbavou, protože takové menu neexistuje (a pořád si na to nemůžu zvyknout) - vše je totiž rozděleno do více kategorií než dříve. Také se už nenakupují náboje (to cvakání mě bavilo) a nelze si vybrat skin postavy. Ale už jsem to oplakal a můžu bez toho žít.

Jediná věc, co mi totálně pije krev a je to vlastně jediný důvod, proč nedám 100%, je úplně poblblé používání klávesy "Use". Dveře se už otevírají tlačítkem, zbraně se sbírají tlačítkem, a defusuje se tím stejným tlačítkem. Už v tutoriálu jsem z toho byl úplně vytočený :) Nelíbí.

Dle mého názoru spatřilo světlo světa CSko, které má na to všechny předchozí díly uvrhnout do temnoty zapomnění. A udělá to stylově a povedenou hratelností. Tak by mělo vypadat povedené pokračování...

Pro: Grafika, zvuky, granáty, vylepšené klasické mapy, matchmaking

Proti: Jiné nakupování, tlačítko Use, chybí pár map

+20+21 / -1

Zatímco CS: Source nepřineslo oproti původní verzi skoro nic nového, CS:GO skrývá pod kapotou spousta příjemných detailů. Na první pohled udeří do očí pěkný, ale přitom nenáročný grafický engine – nenechte se zmást, kromě blyštivého vzhledu dokáže sem tam pootevřít i novou taktickou možnost. V řadě starých známých map byla přidána nová skrýš, nová škvírka pro váš zaměřovač (to není eufemismus pro penis), nová možnost, kam vyskočit, nebo dokonce kudy projít. Mapy jako Cbble, Office, Train a Vertigo jsou teď skutečně lepší než dříve. Méně hrané mapky jako Assault a Militia jsou pak změněny téměř k nepoznání (bohužel na standardní mapy stále zaostávají). Nejhranější Dust 2 a Nuke pak zůstaly prakticky beze změny.

Zbraně se také dočkaly převážně změn k lepšímu. Aktuálně sice stále probíhá balancování AUGu/SG553, popř. Desert Eagle stále není ideální, ale to se snad vsákne časem. Velice se mi zamlouvá, že teď už to není každé kolo AK vs M4, opravdu jsou situace, kdy se vyplatí koupit P90, nebo dokonce brokovnici! Mezi zbraněmi skutečně panuje vyváženost. Také teprv CS:GO mě naučilo správně používat smoke granáty nebo dokonce nové decoye na zmatení soupeře zvukem. Přidán byl také zápalný granát, jehož správné využití však vyžaduje větší dávku zkušenosti. Jsem téměř až překvapen, jak velký počet menších změn dokázal oživit celý herní koncept CS! Achilovou patou však zůstává malá obměna map. Hrát Dust 2 pořád dokola se mi opravdu nechce, takže doufám, že brzo přibydou novinky typu Mirage nebo alespoň starší předělávky clan1_mill apod.

Po formální stránce je největším přínosem matchmaking. Tento způsob hraní zavedl Warcraft 3 a je vidět, že se opravdu jedná o nejlepší způsob, jak v krátkém čase najít relativně vyrovnané soupeře. Matchmaking je pro CS:GO dar z nebes, bez něj by se spoustě příležitostným hráčům nechtělo desítky minut hledat ty správné servery… Byly také přidány nové mody. Arms race je docela sranda, ale brzy omrzí, Demolition je také až příliš oddychové, ale alespoň obsahuje velmi pěkné (malé) mapky. Deathmatch je spíš jen do počtu. Stále mi chybí větší podpora aim/fy serverů, protože některé fun mapy v CS 1.6 přinášely stále větší zábavu, než všechny tři vedlejší mody v CS:GO…

HW: Minimum: 3 GHZ CPU, 1 GB RAM, GF 7600/Radeon X1600 / Doporučeno: C2D 2,4 GHZ, 1 GB RAM, GF 260/HD4850
+16+16 / 0

Či už hrám CS 1.6, CS:GO alebo inú onlineovku všade natrafíte na malých 10 až 13 ročných neznesiteľných chlapcov alebo na nervákov, ktorí nevedia prehrávať a ich reálny život predstavujú iba hry. Samozrejme, že nie sú takí všetci a niekedy 20 roční sú horší. Jednoducho sa tomu nevyhnete, sú všade, šíria sa ako mor. Príde mi divné hru neodporúčať na základe toho, že niekto nevie dobre znášať urážky. Jasné ani ja sa necítim veľmi príjemné keď Slovák mi tam nadáva na mojich českých spoluhráčov, potom ma zabije (čo by skôr mal byť rád) a napíše mi, že som česká piča. To už niečo o tejto osobe vypovedá a dovolila som si ho iba poopraviť, že keď už tak slovenská. Od vtedy bolo ticho. Darmo sa hádať s malými deťmi. No a ak dotyčný napíše, že dieťa už dávno nie je tak mi ho je skôr ľúto, že takýto primitívni ľudia stále ešte existujú. Buď ich ignorujete alebo sa s nimi začnete hádať, pretože ste príliš hrdý človek aby ste to nechali iba tak plávať.

Mnohí sa sťažujú a dávajú negatívne recenzie za skiny. Keď nemáte dobrý skin na zbraň tak hráči vás neberú medzi seba. Potom tu nariekate ako sú všetci zlí a táto hra je iba o skinoch a bla bla. Ja mám dva alebo tri (vidíte ani neviem koľko ich vlastne mám) a používam iba jeden aj to len preto, že je fialový. Nikdy sa mi však nestalo, že by niekto skin zbrane vôbec spomínal, nieto aby ešte písal o tom ako niekto skin nemá alebo je to jeden z lacných skinov. Takže príde mi dosť smiešne tu vyplakávať za skiny v dákej recenzii a kvôli tomu dať palec nadol.

Som dievča, a áno, niektorí hráči sú ku mne milší ak niečo pokazím. Nie som tak dobrá ako chalani, s ktorými hrávam ale proste to tak neprežívajú. Vždy sa nájdu takí čo môžu osrať či za počítačom sedí baba alebo chalan a vynadajú aj mne. Hlasujú za to aby som bola vyhodená z hry, pretože som nestihla defuse bomby. Sčasti to mám horšie. Keď niečo pokazím som ostatným na smiech, pretože som jednoducho dievča, keď sa mi darí, tak som chlap čo má fake profilovku. Je to vždy tak ako sa to ostatným hodí.

Určite CS:GO odporúčam. Možno je predsalen lepšie ak ste premade (pre mňa určite) ale poznám ľudí čo premade nechodia takmer vôbec a žijú. Ak neviete zvládnuť to, že tam máte dakoho slabého alebo ja neviem čo vám zakaždým vadí, tak sa láskavo pozbierajte na ten jeden kompet a neplačte tu, že vám hádže do tímov samých debilov.

Za mňa osobne vyzerá toto CS veľmi dobre. Očiam to viac ulahodí, sú tu nové mapy, síce obľube sa aj tak tešia stále tie klasické z 1.6. CS:GO je to proste modernejšie a vôbec sa tomu nečudujem. Hádam ste si nemysleli, že 1.6 sa to skončilo, keď vývojári vám môžu vizuálne ponúknuť niečo lepšie. A keď už to aj dáko vyzerá je jasné, že tam pridali kopu nových možností ako napr. práve tie skiny zbraní, hudba bla bla. Pripadá mi to ako keby sa niektorí nevedia prispôsobiť novým možnostiam v hre. Aspoň ja mám z toho taký pocit. Samozrejme, že nie všetci ale natrafila som na negatívne recenzie za hrozné hlúposti, negatívne názory za kraviny, a preto som sa rozhodla, že keď už tu tak všetci vyjadrujú svoje názory tak hádam môžem dáky ten svoj napísať aj ja. Je mi jasné, že nie každý so mnou súhlasí, možno si to ani nikto neprečíta a možno si len niekto mávne rukou, že ach bože ženská a radšej sa odhlási.
+11+12 / -1

Nejznámější, nejakčnější, nejtaktičtější, nejmultiplayerová prostě nej... Ano mluvím o Counter-Strike... Popisovat tuhle pecku 100% nikomu nemusím... Bohu žel (Bohu dík) musím se o něco déle přistavit u stínné stránky, která svojí temnotou zakryla slávu Counter Strike doslovně celkově a nekompromisně.

CSko bylo koncem 90 let to nejlepší co vzniklo jako "addon" do Half-Life a každá jeho verze byla lepší, hratelnější, prostě o zábavu s přáteli bylo postaráno a to až do doby 21.08.2012 kdy vyšla na světlo světa verze s divným přívlastkem Global Offensive. Chci se "pochválit" že tohle byla moje první gamesa na steamu, kterou jsem si koupil a považuji tenhle obchod za svůj nejhorší jaký jsem kdy udělal. Asi máte chuť se zeptat proč kur*a hergot???

Mohl bych začít kritizovat fakt ve velkém, ale pokusím se napsat jenom pár řádků. Hlavní problém GO verze vidím v tom, že je to hra za kterou utratíte prachy, ale to je jenom začátek. Ve hře jsem se cítil jak v obchode stále máte nějaké nabídky na různí skin-y na zbraně a v podstatě vám hra reklamní formou nabízí stále něco.

Hratelnost je level sám o sobě. Ve své době CS-ko těžilo hlavně z hratelnosti. V porovnaní s Quake 3 arena to bylo něco neskutečně lepšího, ale teď verze GO legendu Conter-Strike posunulo do průměru až podprůměru jakékoliv střílečky z první osoby. K tomu když přičtete toxickou komunitu hráčů, nevybalancované zbraně a jenom různé honění se za "rankami" a barevnými zbraničkami, tak celkový dojem je u mě hodně špatný, kde nehrozí žádná návykovost a chtíč hrát dál... K tomu ten matoucí začátek, když jste "Unranked" a musíte hrát s full ramdom teamu jako povím pravdu ani tým jsem neprošel. Jestli by to někdo chtěl klidně daruji na steamu...

Pro: lepší grafika od starších verzí, no podprůměrná oproti jiným hrám z roku 2012

Proti: hratelnost, "markety", unbalance zbraní, cheateri, celkově toxická komunita

+9+10 / -1