Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Cry of Fear

55
21 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
24.04.2013 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.cry-of-fear.com/
Hra vás přenese do chladných a temných ulic švédského Fäversholmu, kde se probudíte v roli mladíka, který nemá tušení, kde je a jak se ocitnul na tomto opuštěném a bezútěšném místě. To je plné děsivých přeludů a strašných monster. Mladík se pokouší nalézt cestu ven z této noční můry, zatímco se pomalu propadá do hlubin šílenství.

Děsivá atmosféra postupně nabírá na obrátkách a útočí na psychiku hráče. Nabízí také množství akce, až 24 různých zbraní včetně zbraní s mířidly a možnost držet v jednom okamžiku v rukách dvě zbraně najednou. Hra má silný příběh s množstvím dialogů a videosekvencí. Rozsáhlou singleplayer kampaň na více než 8 hodin hraní, s několika možnými konci, doplňuje kooperativní kampaň až pro 4 hráče. Po dokončení hlavní kampaně se otevře dalších, více něž 20 misí na zhruba 30 hodin hraní.

Cry of Fear je úplnou konverzí akční hry Half-Life z roku 1998. Hra tedy začala jako mod, nyní je však jako samostatná hra, k jejímuž hraní není potřeba původní HL. Je známá i jako Cry of Fear 1.6. a díky komunitě Steam Greenlight je nyní zdarma také v rámci služby Steam.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Cry of Fear je jednou z těch her při jejímž hraní prvotní nadšení brzy vystřídá zloba a vztek. A do jejího dohrání se musí člověk vyloženě nutit. Stejně tak je důkazem, že i komunitní hype může zpopularizovat pěkný brak. Přitom vývojářům z Team Psykskallar se rozhodně nedají upřít dobré nápady, které by jim i tvůrci Silent Hill mohli závidět. Ale protože se jedná o amatéry, jejich realizace je řádně zprasená. Atmosféra hry bez nepřátel je i díky povedené zvukové kulise velmi slušná. S nepřáteli na scéně trapná. Ostatně jiná než směšná ani být nemůže. Špatných modelů v obstarožní grafice se nikdo bát nebude.

Celou hru sráží dolů především příšerný systém (ne)ukládání díky němuž je hraní Cry of Fear skutečný horor. V prvních třech kapitolách to ještě není tak hrozné, ale v druhé polovině hry končí legrace a přichází neustálá frustrace. Na každém kroku totiž čekají nečekané momenty, které často končí podstatnou ztrátou života. Případně rovnou smrtí. Jednou, dvakrát, třikrát...a po chvíli hraní se díky neustálému opakování téhož natáhne herní úsek, který by s šel s RÚ projít za pět minut, na víc než hodinu.

Druhá polovina hry je také značně nevyladěná. Přibývá prázdných tunelů a procházení stejných lokací. Na každém rohu se válejí zásobníky, ale lékárnička téměř žádná. Přitom ozbrojený nepřítel se dokáže trefit na sto metrů přes 4 zdi a 2 zatáčky. Inventář byl díky ztrátě batohu zmenšen pouze na 3 položky, takže je nutné neustále něco vyhazovat a pak se pro to zase vracet.

S normálním ukládáním by se jednalo o hru na cca 2 hodiny a nadprůměrný počin. Zvlášť na nezávislé scéně. Proklamovaných 8 hodin ale nehrajete. Pouze dokolečka něco opakujete. Jako po škole. Za trest! A to jsem neměl nikdy rád.
+13
  • PC 0
Tato vysoce hodnocená totální konverze pro HL1 je trochu něčím jiným, než jsem čekal. Groteskní nepřátelé a jejich respawn nebo magorické levely jdou ruku v ruce s lacinými lekačkami vhodnými tak akorát pro céčkové horory holivůdské produkce. Strach tady není budován, ale vynucen nepříjemnými zvuky, které hrají na hráčovy nervy a vyvolávají pocit nepříjemna a paniky.

První tři epizody jsou ještě relativně slušně zvládnuté, ve čtvrté už si ale autoři řekli, že si ušetří práci a hodí hráče do již projitých úrovní, aby v nich bloudil a hledal... pojistky. Poté v metru pro změnu přijde na hledání... pojistek, aby se šestá část odehrávala v příšerně nadesignovaném lese s nulovou viditelností. Sedmá část v sanatoriu mě zase trochu začala bavit, aby celá hra byla ukončena v příšerném čemsi, co nedokážu pojmenovat.

Velký problém je inventář, který tvoří max. 6 okýnek, přičemž každá věc, včetně té příběhové, musí mít své vlastní okýnko. Rozhodování ala Resident Evil, jestli vyhodím brokovnici nebo pušku, abych sebral ten malý mikro-klíček, jsou tak velice frustrující.

Amatérský pokus o vytvoření FPS Silent Hill nedopadl ani trochu dobře a nemohu ho nikomu doporučit. K jeho hraní jsem se musel přemlouvat a jednou to vypadalo, že to celé uložím k ledu. Pro autory tak asi není větším facepalmem nic než nezájem o celkové rozuzlení a chuť to mít co nejdříve za sebou...

Ending: 4 (Carcass KIA, nedal jsem doktorovi zbraň)
+12