Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Half-Life 2: Lost Coast

69
189 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
27.10.2005 PC
Vývojáři:
Valve Corporation
Half-Life 2: Lost Coast je vlastně pouhý jeden level ukazující hlavně výkonnost Source Enginu. Jde o volně stažitelný přídavek do Half-Life 2, tento level měl být však původně zakomponován do plné hry (mezi levely Highway 17 a Sandtraps). Lost Coast se odehrává v prostředí, kde si všimnete velmi realistické vody, slunečního záření, stínů atp. - ve hře mělo v Source Engine premiéru HDR (High dynamic range rendering).

Začínáte tím, že si promluvíte s rybářem a hned na to se vydáte do přístavního městečka, kde máte za úkol zlikvidovat vojáky Combine a následně zničit helikoptéru ohrožující město. Tím hra končí. Half-Life 2: Lost Coast chtělo hlavně ukázat nové grafické prvky a vyždímat ze Source Enginu tehdejší úplné maximum.

Lost Coast vyšel na Steamu, kde byl později po nějakou dobu zdarma dostupný pro vlastníky grafických karet od ATI a Nvidie. Nyní je k dispozici pro majitele původního Half-Life 2.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak to vypadá že hra opět povýšila jen na placenou verzi. Nebo se pletu?

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Původně šlo o level, který měl být mezi offroadovým Highway 17 a mravkolvím Sandtraps. Leč do původní hry to "Ztracené pobřeží" nezvládlo.

Na rozdíl od dalších úrovní a míst jako byly Manhack Arcade, Air Exchange, Borelias, které spolu s dalšími levely a modely nepřátel, zbraní čekají, až je modeři zaktualizují a zapracují do remaku Half-life2 bety jménem Missing Information (tento mod je left 4 dead, takže do jiného :D), pro Lost Coast našli využití přímo vývojáři z Valve a to hnedka zkraje roku 2005.

Lost Coast je výkladní skříní tehdy čerstvých technologií , souhrně HDR. Díky, nebo bohužel kvůli konzolovým cyklům, nevypadá Lost Coast ani dnes nijak výrazně zastarale - za situace, kdy většina portů stále těží ze zde předvedených technologií v takřka nezměněné podobě (před 5 lety ještě jo :) a skutečný vývoj, který je znát, táhne dopředu hrstka PC her.

Podívaná je to tedy hodně slušná, ale po stránce hratelnosti hodná zapomnění. Samozřejmě si uvědomuji, že jde pouze o ukázku hry zdarma. Stejně mi to ale nedá - když vedle sebe postavím Lost Coast a Half-Life: Uplink (1999), tak jasně vidím, který z vyřazených levelů, určených zpětně pro propagaci, je lepší a Lost Coast jím není, ani kdyby bullsquidi padali.

Po prohlídce škeblí, lodních vraků a monologickém „pokecu“, kterého se aktivně účastnil jen rybář a Gordon trpělivě poslouchal, děda konečně otevřel branku k akci. A přišlo stoupání, po kamenité cestičce, vzhůru k byzantskému kláštěru. Jaké překvapení, když jsem po první obdržené dávce olova ze SMG od Kombajna zjistil, že jsem nezranitelný, ba dokonce nesmrtelný. OK, výzva veškerá žádná, vyběhl jsem to jak na výletě a cestou odpravoval otravné chroptící zakuklence se štěkajícími samopaly.

Honosný vnitřek navenek strohého klášterního kostela za ten výšlap stál. Svatostánek Boha je tak i modlitebnou pro pohany, uctívající špičkový design a krásnou grafiku. Za nepříznivé konstelace, kdy si z kláštera na strategicky vyvýšeném místě Combine udělalo základnu, není ani kostel místem vhodným k rozjímání a po chvilce klidu následuje opět zběsilá akce a posléze konec... Zrovna když to začalo být konečně skutečně zajímavé!

Do přilehlého městečka, ani trochu dál po pobřeží už se tedy nepodíváte, přesto, že byl vyřazený level jistě daleko delší. Hratelnost tak můžete natáhnout jen zapnutím vývojářských komentářů, kdy se dozvíte takové zajímavosti, jako že skalní ochozy cestou ke klášteru jsou odkazem na začátek levelu Surface Tension z prvního Half-life...

Pro: Výlet "za město" byl v Half-life 2 možný už dávno před Epizodou 2...

Proti: ...jenže v Lost Coast je to opravdu jen na skok.

+34
  • PC 75
Ve své době výborné technologické demo, ukázka toho co vše dokáže nový Source engine, na kterém běží Half-Life 2. S trochou nadsázky by se mohlo říct, že tahle hříčka, původně vytvořena jako plnohodnotný level, určovala sílu hardwaru a některé z nás nutila ke koupi nového železa. Hlavně, absolutně úchvatné ztvárnění vody, fyziky, her světla a stínů a mrazení v zádech při prvním kontaktu vojáků Combine a jejich chrapláku v jejich komunikaci.

Pro: source engine, vojáci Combine, grafika, zvuky

Proti: jen velmi krátká technologická ukázka

+24 +25 −1
  • PC 70
Jako technologické demo Source enginu je to pěkné, ale vzhledem k pouhé několikaminutové herní době se to nedá považovat za právoplatnou hru. Architektura, HDR efekty a detaily postavy rybáře jsou úžasné a ani dnes se za ně nemusí stydět. O tom žádná. Stojí to za vyzkoušení, ale nečekejte kdovíjakou hratelnost. Jeden level je jeden level.

Pro: Grafika - HDR, efekty vody, detailní textury.

Proti: Hratelnost o délce pár minut.

+13
  • PC 60
Bonusový level k Half Life 2 s trochu vylepšenou grafikou ale stejně dobrou hratelností a atmosférou. Hra je opravdu krátká, na první pokus mi zabrala maximálně 20 minut, podruhé jsem ji hrál tak 10 minut a po třetí? Ne díky, zas tak dobré to není.

Hratelnost, fyzika, AI, vše je stejné jako v původním Half-Life 2, navíc je to zdarma takže pokud se vám HL2 líbil a tohle jste ještě nehráli tak hru určitě doporučuji - je zdarma a dosahuje stejných kvalit.

Pro: Grafika, fyzika, AI, pro majitele Ati/Nvidie zdarma

Proti: pouze jeden level

+12 +13 −1
  • PC 70
Kratičká ukázka, co všechno umí autoři v source enginu, tenkrát v době vydání šlo hlavně o HDR, které se zrovna dostávalo do kurzu a jako ve všech hrách, kde se tehdy začalo objevovat, je to s ním i zde trochu přehnané. Naštěstí grafika o po těch letech vypadá pořád dobře.

Kdo hrál HL2 bude tu jako doma, kdo nehrál tak skoro taky, k dispozici jsou snad všechny zbraně a udělat si kolečko nahoru přes kostel, do toho zabít pár nepřátel a v kleci zase dolů zabere tak maximálně 20 minut.

Tenkrát v době Hal Life 2 mánie to byla skoro povinnost, dnes když na to narazíte, klidně si to zahrajte, ale jinak je to vzhledem k délce mrtvá záležitost :)

Pro: Cena, stejně dobré jako původní HL2, HDR

Proti: Strašně krááááátkéééé, HDR

+12