Severskou provincii Skyrim netrápí pouze svár mezi Impériem a separatisty. Každá významnější mocenská skupina má s touto zemí své plány, vampýry nevyjímaje. Pán upířího klanu, lord Harkon chce ze Skyrimu udělat krajinu věčné noci a způsobit zatmění slunce. Dosáhnout by toho mělo jít za pomoci uloupeného pradávného svitku (Elder Scroll), ve kterém mudrci vše předpověděli. Každé proroctví však vždycky má několik výkladů, a tak se společnenství lovců upírů, Dawnguard, pokusí zabránit krvavému soumraku nad Nirnem.
První DLC pro The Elder Scrolls V: Skyrim vyšlo na PC měsíc a pár dní po verzi na Xbox 360, která měla časovou exkluzivitu. Nově se můžete přidat k jedné ze dvou výše popsaných frakcí, které se spolu střetnou v boji na život a na smrt, jehož výsledek bude dopady sahat daleko za hranice Skyrimu. Dvanáct hlavních questů doplňuje devět postranních a několik radiantních. Oživuje je přes 60 nových charakterů a 23 nových lokací. Dvě nové oblasti, ve kterých se převážná část nových míst nachází, jsou pak úplně nové. Temný Soul Cairn je pustá pláň Oblivionu a doména mrtvých, kteří vystupují z mlhy. Zasněžené Forgotten Vale u hranic Skyrimu a Hammerfellu bývalo malebným domovem sněžných Elfů, ale nyní je místem zapomenutým kartografy i poutníky.
Neodmyslitelnou součástí všech DLC bývají nové zbraně, kouzla a nepřátelé, přičemž ani Dawnguard není výjimkou. Třímat můžete až 19 nových zbraní z dračích kostí, odít se lze do jednoho z pěti nových armor setů, které mají své lehké a těžké varianty. Můžete se připravit na boj s dříve neviděnými vampýřími kreaturami, nemrtvými a také mírně upravenými variantami již známých kreatur. DLC také nezapomíná na hráče, kteří si rádi pěstují své charaktery a pro vampýry s vlkodlaky nachystalo kompletně přepracované stromy dovedností.
@Say (14.09.2014 22:40): Nope. Vanilla Skyrim GOTY mi ani jednou nepadla.
Pro: Soul Cairn, dvě cesty, Serana
Proti: Příliš velké Forgotten Vale, Serana není moc „pejskař“, ostatní Skyrim společníci už budou vždy mizérie, masová výroba upírské módy