Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Walking Dead - Episode 1: A New Day

24.04.2012
27.04.2012
25.07.2012
22.08.2013
09.04.2014
14.10.2014
28.08.2018
kompatibilní
79
383 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Další počin společnosti Telltale Games je hororová adventura The Walking Dead, která vychází ze stejnojmenného komiksu od Roberta Kirkmana.

Příběh vás navleče do kabátku postavy Lee Everetta, který je na začátku hry obviněn ze zabití své ženy. Je poté v policejním autě odvážen do vězení. Následně dochází k jeho osvobození a hra o přežití v postapokalyptickém světě zombíků začíná.

Dle slov samotného tvůrce komiksu The Walking Dead, Roberta Kirkmana, hra není zaměřená na bezhlavou likvidaci zombie, ale na příběh, postavy a emoce a také na rozhodování hráče v samotné hře. Vaše rozhodnutí tak ovlivní to, jakým způsobem se události ve hře budou odvíjet a jakým způsobem na vás budou ostatní postavy reagovat.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
The Walking Dead byl u mě s radostí očekávaný titul. The Telltalles patří mezi mé favoritní vývojáře, hlavně díky skvělé série Sam and Max. Nicméně se u Walking Dead Telltalles odhodlali vstoupit do trochu jiných vod a to hororové adventury.

Hra se především zaměřuje na příběh, postavy a vztahy mezi nimi. Dialogy fungují na stejném principu jako v Mass Effectu nebo Alpha protocolu, čili že máte několik možností odpovědí a zde to máte většinou i časově omezené. Grafika je ve stylu kresleného comicsu, což mě se líbilo. Příjemně mrazivá atmosféra prostupuje hrou, postavy jsou uvěřitelné a i v krátké první episodě se setkáte s dost zajímavými reakcemi postav podle toho, jak jste se chovali.

Vše výše uvedené je jedno velké plus. Teď k těm mínusům. Očekávala jsem o něco více adventurních prvků, konkrétně řečeno hádanek, či puzzlů. V této hře není snad ani jedna pořádná hádanka. Ano, musíte najít např. baterie do rádia, či usmrtit otravné zombie nějakým způsobem, aby jste neudělali rozruch, ale takových situací je v této episodě asi tak 3 a jsou až žalostně jednoduché. Což pro někoho může být plus, ale bohužel ne pro mě. Dále mě trochu rozčilovalo, že ve hře nemůžete přeskočit konverzaci, když to potřebujete, např. když jsem oslovila jednu postavu vícekrát a ona mi odpovídala stejně. Takže doba hratelnosti hry je, ano, cca 2,5 - 3 hodiny maximálně, ale 80% času jsou dialogy, 20% že jdete k postavám (aby jste s nimi mluvili:) a hledání baterek, klíčů ap.

Hudba je opravdu jen doprovod, ani jsem jí nějak výrazně neregistrovala. Ale to mi nevadilo, dle mě to zvyšovalo atmosféru situace, které postavy prožívají.

Pokud si rádi zahrajete hru, která stojí hlavně na dialozích, atmosféře a postav, tak určitě hru zkuste. Mě se první episoda líbila, i když bych si ji představovala trochu jinak a budu očekávat, co přinese další episoda.

Pro: Postavy, dialogy, příběh, atmosféra

Proti: Málo (téměř žádné) hádanky, málo "akce" od hráče

+29
  • PC 80
Převážně příběhová hra, která se více než v seriálu inspiruje původním komiksem od Roberta Kirkmana (vychází i u nás, pokud jste to nezaznamenali). Uzpůsobuje tomu i grafickou stránku a vlastně i hratelnost - jde o rozpohybovaný interaktivní komiks, ale s několika uzly, ve kterých se děj rozvětvuje a přizpůsobuje hráčovým rozhodnutím.

Od Telltale games jsem toho nečekal moc a výsledek je výborný. Za nějakých 25 euro se jedná o skvělý nákup, pokud chcete víceméně lineární adventuru zpestřenou občasnou akční vložkou.

Největší nevýhodou je rozseknutí celého příběhu do pěti epizod. Každou je možné dohrát během pár hodin a na další je nutné čekat několik měsíců. Skoro jako kdyby se autoři chtěli i v tomhle přiblížit komiksu - ten také vycházel nepravidelně s dlouhými odmlkami.

I když Neoxin vytýká nedostatek hádanek a puzzlů, myslím, že to hře pouze prospívá. Můžete se tak soustředit na děj a na osudy postav a jakékoliv rébusy by působily rušivě.

Konečné hodnocení se může ještě změnit, zatím odehrány tři díly z pěti.

Pro: dospělý příběh, grafická stylizace, dabing, možnosti rozhodování, cena

Proti: dlouhé doby mezi vydáváním nových epizod

+24
  • PC 90
Jsem ten tip hráče, který si zahraje klidně všechno, opravdu. No a tak jsem opět po nějaké době rozehrál sérii TWD. Musím říct, že hra má stále to, co měla i dříve a hraje se stále perfektně.

Postavu Leeho Everetta jsem si oblíbil opravdu moc už dříve. Nejvíce mě u hry fascinuje to napětí, už od začátku. Hrozně to u této hry prožívám. A samozřejmě je velmi těžké ta rozhodování, které mi občas rvou srdce. Ale to je přesně to, o čem tato hra je. A je to k té atmosféře samozřejmě ideál.

V úvodní epizodě Season 1 se v podstatě seznamujete s ovládáním a s postavami. Je to takové a rozehřátí, než přijde něco dalšího. Plusů je spoustu, než bych to vyjmenoval, vypíchnu to nejdůležitější a to je určitě Příběh, ten bych určitě zmínil první. A poté ještě dialogy a obrovské napětí již v úvodu.

Jediné malé mínus bych dal snad jedině, že ne vždy rozhodnutí, které učiníte, tak nijak neovlivní příběh, ale je to opravdu malé mínus.

Celkově se mi hra líbí a uvidíme, jak se bude vyvíjet mé pokračování. I přesto, že to hraji po nějaké době, jsem opět zvědav, jak se bude dále příběh vyvíjet, pač si minulá rozhodnutí nepamatuji.

Pro: Příběh, Dialogy, Napětí

Proti: Vaše rozhodnutí ne vždy ovlivní příběh

+24
  • PC 90
Na rovinu - pro hry alá interaktivní filmy mám opravdu neskonalou slabost. Možná protože koukání na filmy a hraní PC her jsou moji dva nejoblíbenější koníčci. Kéž by to bylo čtení, ale to bohužel za těmahle dvěma lehce kolísá. Mimo jiné, po tom, co mi moje seriálová láska Dexter zlomil srdce svým naprosto příšerným koncem, se z Walking Dead stal můj nejoblíbenější seriál současnosti. (Ano, mám ho radši než Hry o trůny nebo Breaking Bad, shut up) A hra samotná mě totálně nadchla. Brilantně napsané dialogy postav, zapeklité situace, při kterých teče pot do slipů a naprosto senzační chemie mezi některými charaktery. Tomu samozřejmě vládne pouto, které mezi sebou mají Lee a Clementine. Její miloučká roztomilá povaha přiměje hráče se o ní doopravdy starat, strachovat se o ní a za každou cenu jí udržet v bezpečí. Většinou dětské charaktery ve hrách fakt nemusím, po Mass Effectu 3 jsem je skoro začal nenávidět, ale Clementine jsem si hrozně oblíbil. Taktéž Lee mi velice seděl, hrozně mi připomínal Tyreese ze seriálu, taky jsem se myslím i jako on choval. Ať už za něj hrajete jakkoliv, veškeré jeho dialogy a interakce jsou skvěle zvládnuté a napsané.

A ty emoce... ach, ach, to je lahůdka! Během hraní jsem byl téměř v neustálém napětí, zvědav především třeba z toho, jaké následky přivodí to či ono rozhodnutí. Zaplatí za to někdo životem? Bylo tohle správné udělat? Bylo to OPRAVDU správné? Nebo to spíš bylo nutné? Zaslouží si to? Ale co když...? A co když zase...? Ale nebude to...? A tak dále, některá rozhodnutí nejsou lehká, nechají vás v nejistotě, v nervozitě. A jejich důsledky pocítíte, to je jasné. Ostatní charaktery jsou výrazné, mají svou vlastní jedinečnou osobnost, chovají se (někdy až nechutně) lidsky - což znamená, že občas šíleně, depresivně, humorně, racionálně, naprosto iracionálně, přátelsky a naopak atd. A budou umírat... Bude jich hodně umírat. Série si až skoro po vzoru Valve hraje s vizuálním a atmosférickým efektem, který je doprovázen nějakou překvapivou či famózní podívanou (Spíše scénou). Několikrát jsem se přistihl, jak při určitých situacích jsem si říkal nahlas: ,, Ty vole, to je dobrý. To je nápad!" Mnoho lidí si stěžuje na malou akci a interaktivitu samotného hráče, mně to třeba vůbec nevadilo. Klidně bych i přijal, kdyby celá hra byla pouze založená na vybírání dialogových možností. Jakožto obrovskému filmovému fandovi mě to tedy vůbec neštvalo.

Sérii se navíc podařilo něco naprosto fascinujícího, co se většinou hrám, které vycházejí podle nějaké předlohy, filmové či komiksové, moc nezdaří - Byť vycházející z již vytvořeného světa, série si vyrobila vlastní a naprosto odlišnou atmosféru a styl vyprávění, než jaký má třeba seriál. Někdy ho s tím dokonce i překonává! V budoucnu napíšu i koment i k ostatním epizodám, kde proberu trochu podrobněji obsah každé z nich, tenhle komentář bude trochu obecný k celé sérii. Série Walking Dead je však naprosto úchvatná podívaná, při kterém mi slézaly nehty z rukou strachem, napětím, stresem, hněvem, radostí, smutkem... no, byl jsem prostě emocionálně znásilněn, akorát se mi to strašně líbilo, takže bychom to nazvali spíše jak? ... Nevím, chtěl jsem zase vymyslet něco strašně "chytrýho", ale kašlu na to, prostě to je pecka!

Pro: Interakce s dějem a postavami, dialogy, příběh, Pouto Lee a Clemetine, kurevský napětí

Proti: Občas poněkud zbytečná rozhodnutí

+22
  • PC 75
To, na čem Telltale založili svůj byznys, tedy vyprávění příběhu, jim v případě The Walking Dead vyšlo dokonale. Příběh je největší devízou této hry a snad jen u toho největšího ignoranta nedokáže tahle hra vyvolat nějaké emoce. Samozřejmě licence vycházející z komiksu The Walking Dead tomu hodně napomáhá, což vývojářům velmi ulehčilo práci, protože svět, ve kterém se hra odehrává, vytvořil někdo jiný. Ale i tak si zaslouží potlesk, že to nezkonili. Překvapivě se ani nepotvrdily mé obavy, že po zhlédnutí devíti řad seriálu, mě to nejspíš přijde jako mlácení prázdné slámy, stejně jako některé pozdější seriálové epizody. Naštěstí se tak nestalo.

Samotná hra jako “HRA” už je na tom o poznání hůř. Tou nejzajímavější herní mechanikou jsou samozřejmě volby v rozhovorech. Asi se nedá čekat, že bychom tím mohli totálně ovlivňovat osud hrdinů, hra je pevně nalajnovaná, nicméně pochybnosti o tom, zda naše volba byla dobrá či nikoliv, hra vyvolat umí. Ostatní mechaniky už bohužel moc chvály nepoberou, adventuření v podobě řešení nějakého problému je na dosti nízké úrovni, pohyb s postavou je docela nepříjemný, no a akční pasáže a QTE momenty jsou trapně úsměvné.

Situaci zachraňuje celkem slušná grafika zachovávající komiksový ráz a výborná atmosférická hudba, které by ale podle mého názoru mohlo být o poznání více. Jinak jsem rád, že jsem hru hrál v celku a ne po jednotlivých epizodách, tak jak byla vydávána. Přestože jednotlivé epizody jsou stále oddělené, tak myslím, že celkový dojem ze hry by to výrazně degradovalo, kdybych je měl hrát s několika měsíčním odstupem.

(Komentář se samozřejmě týká celé série The Walking Dead - Season One.)

Pro: Příběh, příběh, příběh... hudba

Proti: "Akční" pasáže, QTE

+22