Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn

76
83 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
04.12.2012 X360
05.02.2013 PC
12.02.2013 PS3
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://bethsoft.com/en-gb/games/dragonborn
Úděl hrdinů bývá nelehký, jejich životní role se neomezuje pouze na riskování života v místech konání znamenitých činů. Coby nordským lidem všeobecně uznávaný Drakorozený vzbuzujete pozornost už i za hranicemi provincie Skyrim. Až ze vzdáleného ostrova Solstheim nedaleko morrowindského souostroví Vvanderfellu za vámi vážila cestu podivně oděná dvojice jen, aby se vás pokusila zavraždit. Po zjištění totožnosti vašich neúspěšných vrahů se proto vypravíte lodí na zmíněný ostrov, najít tajemného Miraaka, který si přeje vaši smrt.

V pořadí třetí DLC (Dawnguard, Hearthfire) pro The Elder Scrolls V: Skyrim vás zavede na ostrov Solstheim, který byl představen poprvé už v The Elder Scrolls III: Bloodmoon. Na staronovém místě vás čekají dobrodružství na zhruba třicet hodin, zasazená přibližně do třicítky nových lokací. K příběhu se váže deset specifických achievementů a osvojit si lze pět nových dračích pokřiků. Nechybí ani předtím neviděné druhy monster, zbraní a kouzel.

Dragonborn je tedy plnohodnotným datadiskem namísto dílčího rozšíření, který si svoji premiéru odbyl 4. prosince 2012 na Xbox Live a po uplynutí dvouměsíční exkluzivity vyšel i na PC a PS3.


Poslední diskuzní příspěvek

Prosím poradil by někdo....mám podobný problém jako níže blasto...akorát...po prvním kole do sebe Miraak nasaje dračí duši...ale jakmile…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Když jsem nedávno psal komentář TES III: Bloodmoon, pořád se mi do myšlenek vkrádalo právě toto DLC k nejnovějšímu dílu série. Dragonborn si sebou nese veškeré nešvary a pozitiva The Elder Scrolls V: Skyrim, ale v jedné podstatné věci se liší už na počátku. Zcela zřetelně a silně vám zahraje na strunu nostalgie. Kdo by se přeci nechtěl vrátit na legendární Solstheim a opět se dostat do blízkosti Vvanderfellu a Rudé hory?

Má nedočkavost byla natolik silná, že jsem nedbal všemožných varování o doporučovaném leveleu a využil hned první příležitosti na ostrov odplout. Na Solstheimu jsem se tak ocitl s podřadnou výbavou a osmým levelem na kontě, Po mnoha letech jsem tak mohl konečně na obzoru opět spatřit Raven Rock ...

Raven Rock je místo, kde celý příběh Dragonbornu začíná, ale první, co vás zarazí, je architektura městečka (už to není jen pouhá hornická kolonie). Inspirace redoranským Ald'Ruhnem je zcela zřejmá, ale budiž. Jsme v jiné době. Když si tohle odmyslíte, přijde na řadu jiná věc. Co to pohoří a skály kolem Raven Rock? V Bloodmoonu byly všude oblé kopečky, vrchol nejvyšší hory byl na dostřel šípu a ... zkrátka celý ten vzhled je jaksi jiný. Hra prostě naplno využívá možnosti nového engine a tak tu máme před sebou vymodelovanou úplně novou krajinu po vzoru Skyrimu samotného.

Příběh. O celé dračí zápletce Skyrimu si myslím svoje, naštěstí Dragonborn přináší do hlavní dějové linky něco na způsob rozsáhlého daedrického questu. Na jeho pozadí nestojí nikdo jiný, než-li daedrický princ Hermaeus Mora, jehož říši, Apocryphu, budete poměrně často navštěvovat. Celá zápletka se postupně do široka rozkrývá, aby se na konci opět zúžila a v poměrně krátkém sledu udalostí vás dovedla ke konci. Ovšem mezi začátkem a koncem uběhne hodně času - varování o počátečním levelu, není jen plané mluvení do větru.

Vedlejší úkoly jsou na poměrně slušné úrovni, postupně vás provedou celým ostrovem a některé vás vrátí i do Skyrimu. Provázanost mezi Skyrimem a Solstheimem je tu o něco lepší, než-li tomu bylo v případě Bloodmoonu. U úkolů však počítejte i s drobnou zradou, hra opravdu nepočítá s vaší brzkou účastí na zdejším dobrodružství a díky tomu tu můžete snadno špatně vyhodnotit jednu situaci ... družiníci (Companions) zde mají jeden úkol a tak se vám může snadno stát, že tu nevědomky povraždíte svoje bratry a sestry.

Následující otázka už asi mnohé napadla hned na počátku, Je tu někdo ze známých postav? Je. dunmerský čaroděj Neloth, dříve jeden z členů vedení telvanijské rodiny v Sadrith Mora, který je součástí hlavní dějové linky. Pak jsou tu tři glenmorilské čarodějnice (Fallaise, Ettiene a Isobel), které vám v Bloodmoonu pomohly zbavit se lykantropie, ovšem tentokráte se s vámi bavit nebudou, a nakonec mrazivý obr Karstaag.

A jak se Dragonborn na nízkém levelu hraje? Výborně! A to myslím naprosto vážně. Celý Skyrim má jednu strašlivou nevýhodu, která byla patrná už u The Elder Scrolls IV: Oblivion. Vstupovat do DLC/datadisku po ukončení hlavní hry je nesmysl. Postava už je příliš silná a požitek ze hry jde stranou. Když jsem v Dragonbornu poprvé opustil Raven Rock a vydal se za hradby, neměl jsem mnoho šancí. S díky jsem uvítal každé NPC, které mi bylo ochotno pomoci a doprovodit mě na mé cestě. Postupně jsem se kousek po kousku musel vypracovávat a dlouho nebylo jasné, jestli už mám navrch.

Solstheim nabízí vše potřebné, co si hráč může přát a v mnohém ho lze považovat za samostatnou hru. Vlastně to byla jedna z myšlenek, která mě na konci napadla. Vůbec by mi nevadilo, pokud by se celý Skyrim smrskl jen na velikost Solstheimu. Jakmile jsem ho opustil, opět jsem neměl žádného konkurenta a DLC The Elder Scrolls V: Skyrim - Dawnguard bylo v podstatě už jen rutina, po které nemělo vůbec smysl se zabývat základní hrou.

Dragonborn je prostě krásné dobrodružství plné nostalgie, kdy se plni vzpomínek procházíte po známých místech. Bohužel to už není ono. Bloodmoonovská atmosféra je dávno pryč. Těžko říci, jak se na DLC může dívat někdo bez předchozí zkušenosti s Bloodmoonem, ale i tak si myslím, že se stále jedná o nadprůměrnou záležitost a vynechat Dragonborn by byla chyba.

Pro: celkem věrná kopie mapy, opět úžasně zpracovaná vesnice Skaalů, úkoly + odkazy na úkoly z Bloodmoonu

+14+15 / -1
  • PC --
Zatímco Dawnguard přinesl strom dovedností pro vlkodlaky/upíry, dvě frakce a možnost volby, Dragonborn nepřínáší žádnou změnu, pro kterou by stálo za to si ho pořídit. Hlavní tahák - létání na draku - se naučím až na úplném konci DLC, což mi je k ničemu, pokud už mám původní hru dohranou. Jednoduchý a předem nalajnovaný konec, který navíc přišel poněkud nečekaně (rychle), byl pro mě velkým zklamáním nejen po stránce příběhu, ale také svou nízkou výzvou. Další záporák na porážku v rámci krátké jednohubky. Nemá šmrnc, nepřekvapí svými plány. Za to si rád povídá...

Herní doba narostla o 8,5 hodiny a to prakticky nepoužívám Fast Travel. Za 20€ je to vskutku kauf roku.

Dawnguard ano, Dragonborn ne.
+11+13 / -2
  • PC 85
dopředu bych chtěl upozornit že nevlastním, a ani jsem nehrál žádné ze dvou dalších dlc.
příběh: sice celkem předvídatelný, ale přesto vás ty zvláštní výlety do říše obří chobotnice, která je nakonec váš spojenec, ač se to nezdá a běhání po solstheimu budou bavit.
nové věci jako řevy, zbraně atp.: řevy jsem zatím nenašel všechny, ale ohnutí vůle mě vyloženě zklamalo. ze zbraní se mi hodně líbí meč krvavých skaalů, sakra, ta věc střílí magický červený cosi a otevírá tím dveře! a nordské zbraně a zbroje, ty se designerům hodně povedly. na nových dračích kněžích se mi líbí, že se bethesda aspoň snažila je odlišit od těch z vanilly.
solstheim: obří houby, obří dopravní hmyz, obří dýmající hora za mořem, obří karstaag, pokud umíte hledat, depresivní architektura, zbroje z kostí a na tom všem se mi líbí jak je to od skyrimu jako takového odlišné.
celkově dlc (aspoň podle mého názoru) přidává hodně obsahu, příběh zase takové terno není, ale prozkoumávání si užijete až až.

Pro: atmosféra solstheimu, nové zbraně a zbroje, spousta ruin na prozkoumávání

Proti: pořád tak trochu na jedno brdo, lítání na drakovi, příběh

+8+8 / 0