Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ninja Blade

64
14 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > bojová
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
07.04.2009 X360
31.10.2009 PC
Vývojáři:
FromSoftware, Noviy Disk (PC verze)
Oficiální stránky:
http://www.ninja-blade.com/
Ninja Blade je první PC hra japonského týmu FromSoftware. Hra se odehrává v součastném Tokyu a jedná se o bojovou akci z pohledu třetí osoby. Příběh pojednává o záhadném objevení parazitů – alfačervů, kteří se pokouší o zkázu lidské rasy počínaje Tokyem. Lidstvo má jedinou šanci - poslat tým, který by je zastavil a zachránil lidstvo před jistou zkázou. A jak už to tak bývá, členem týmu je samozřejmě i vaše herní postava.

Hra je striktně lineární, při bojích s nepřáteli budete muset používat určitá komba nebo jiné styly boje. V soubojích s bossy a s dostáním se ze zdánlivě bezvýchodných situací vám pomůže speciální schopnost vašeho hrdiny - Ninja Vision, což je speciální druh vidění, který umožňuje vidět skryté předměty nebo slabá místa na tělech protivníků. Hra je portována z konzole Xbox 360.


Poslední diskuzní příspěvek

Jediná hra (spíš série), ve které mám vyloženě rád QTE je God of War, ale tady jsou QTE sekvence udělané tak suprově, že bych to mohl říct i o…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Vzhledem k tomu, že her s podobným stylem hraní moc na PC nevychází, tak jsem tento port z konzolí docela vítal, ale na druhou stranu jsem byl trochu skeptický, protože předělávky většinou za moc nestojí.

První upozornění předem, pokud nemáte gamepad a přímo XBOX ovladač, tak bych se do této hry vůbec nepouštěl. Je to na rozmlácení klávesnice.

Po grafické stránce mě táto mlátička s třetí osoby přišla hezká, ale na druhou stranu je vidět, že výrobcům hry bylo jasné, že hlavní devizou bude samotný boj, komba a zbraně(které se dají upgradovat, trochu RPG), tak se s texturami trochu šetřilo a připadá to trochu stereotypně. Za to rendrované filmečky mě přišly naprosto skvělé, problém byl v tom, že se v nich dost často objevují klikací scény(zmáčkni určité tlačítko v daný okamžik), pár mě nich nevadí, ale tady je jich na můj vkus přes příliš. A to se dostáváme k hratelnosti, ta je dobře svižně udělaná ala japonský manga styl, tož určitě není na škodu a velmi dobře jsem se bavil. Na konci každé mise je, jak to už u japonských her bývá obrovský boss, ale ne nijak těžký, když se zjistí jak na něj.

Příběh této hry je napsaný docela dobře, až na to, že už tady byl(Resident Evil), má pár povedených zvratů.

Hudba i zvuky jsou na, podle mě, skvělé úrovni.

Závěr: Perfektní sci-fi, fantasy(jak se to vezme Devil May Cry: pistole meče) mlátička se skvělou hratelností, velkými bossy, povedenými zbraněmi, hudbou i zvuky. Moc klikacích scén, stereotypní grafikou. Hezky ztvárněný příběh s trochou opakujícími se úkoly. Bez gamepadu o dost těžší hraní. Tak jsem to sjel a hodnocení jsem musel o 5% zmenšit, protože se objevil stereotyp a chyby v enginu hry(kolize s texturami atd.), které měly vliv na zdárné dokončení.

Pro: Filmečky, hudby, bossové, hratelnost, hlavní hrdina

Proti: grafika, klikací scény, jednotvární nepřátelé, ke konci hry chyby v enginu

+15
  • PC 85
Znáte to. Dostanete se ke hře, na kterou byste se v životě nepodívali (natož ji koupili) a ona vás překvapí. Tak nějak mě překvapil Ninja Blade, od něhož jsem absolutně nic nečekal. Válel se mi na poličce jako příloha k jednomu časáku, tak jsem si řekl proč ne a nainstaloval jej. Takovou pecku jsem fakt nečekal. Asijskou kulturu všeobecně nijak moc nemusím, ale už pecky jako Resident Evil 5 či Lost Planet od CAPCOMu mě velmi mile překvapily. Ninja Blade se rozhodně zařadí mezi ně.

Ve své podstatě to je obyčejná (hodně) koridorová rubačka, která však sází na hodně filmové pojetí. Je plná cutscén hráčem ovládaných pomocí nenáviděných quick-time eventů, které mi protentokrát vůbec nevadily a naopak, byl jsem z nich nadšený. Tvůrci skvěle srovnali jejich obtížnost tak, aby hráč nebyl rušen od překrásných sekvencí, ale na druhou stranu neměl pocit, že kouká na film zadarmo. Vždy je určitou akci dostatek času a cca od půlky hry jsem to nezvládl spíše výjimečně a převážně mojí vinou, protože jsem zrovna nedával pozor. Jakmile určitou pasáž nedáte, není žádný game over, nýbrž se hra vrátí k poslednímu checkpointu (jenž je vzdálen vždy jen o pár sekund zpátky). Je to opravdu velice příjemné, ale v pravdě i potřebné, jelikož jednotlivé mise (celkem 9) musíte dát na jeden zátah. Hra má sice checkpointy, ale ty se po ukončení mažou. Někomu, kdo nemá čas u PC sedět delší dobu v kuse, to však může vadit. Já jsem pouze rád, že hra je absolutně stabilní a ani jednou mi nespadla. Jen nedoporučuju ji shazovat na lištu, pak se začnou doje*ávat textury, což může vést k neblahému konci.

Jak už jsem říkal, hra se tváří hodně filmově a jednotlivé mise jsou pojaty hodně akčně a nenechají hráče ani na chvíli vydechnout. Troufal bych Ninja Blade dokonce rovnat s Call of Duty, ač je jasné, že herní principy jsou krapet jiné. Běhání a skákání je rovněž nosným prvkem provedeným na jedničku. Celé mi to docela připomínalo konzolové Devil May Cry (ale zase nečekejte vyloženě AAA titul), které jsem sice nehrál, ale z videí představu mám. Tento žánr je na PC hodně opomíjený a já osobně se s ním setkávám tak nějak vlastně poprvé. A možná i proto na mě Ninja Blade udělal takový dojem. Bylo to tak trochu něco nového a neokoukaného.

Souboje s bossy patří k tomu nejlepšímu, co může hra nabídnout. Jsou komplexní, jsou dlouhé a mnohé potěší, že nejsou zas tak moc těžké, ale ani je rozhodně nedáte s prstem v nose. Jednoduše, jejich obtížnost je skvěle vybalancovaná a hráč nemá pocit, že bossák je cheaterská sviňa. Pro jistotu jsem hrál na nejlehčí, protože u podobných her občas trpím a myslím, že jsem mohl jít i o stupeň výše.

Kamenem úrazu může být ovládání, které je na klávesnici hodně krkolomné. Já osobně po pár minutách zapojil gamepad a do hry hodil „Xbox Controller“ emulátor (kdyby měl někdo zájem, tak pošta) a bylo vystaráno. Do konce hry jsem na problém nenarazil.

Graficky to rovněž vypadá moc pěkně, zejména Tokio z výšky vypadá božsky. Občas se však najdou rozmazané textury, hlavně u bossů zblízka to není moc pěkný. Ale nebudu hnidopich. Jako celek to vypadá skvěle, je to výborně ozvučené a i ta hudba, ač po čase trošinku repetivní, se příjemně poslouchá.

Závěr hry mi přišel až moc šílený, ale užíval jsem si ho. Asiati jsou holt blázni.

Verdikt: Ninja Blade mě neskutečně překvapil. Je to strhující a zábavná hra. A dokonce vcelku povedený konzolový port. 85%

Herní doba dle sejvu: 7h 46m 03s

Pro: nabušené animace, hratelnost, výborní bossové, na gamepadu pohodové ovládání, pěkná grafika, stabilita

Proti: krkolomné ovládání na klávesnici, systém ukládání, občasné poklesy FPS při velkém množství kouře

+10
  • PC 75
Ninja Blade je ideální alternativa k rubačkám ve stylu Devil May Cry. Hlavní devízou je neskutečný tempo, které nenabízí oddych ani při sledování filmečků, neboť jsou ve stylu QTE. Na rozdíl od QTE sekvencích v jiných hrách, tady nenudí, neotravují a nejsou dlouhé. Napravit svojí chybu je otázka pár vteřin, díky šikovně implementovanému systému přetočení hry alá přetočení videa.

Škoda absence jakéhokoli uvítání či představení NB universa, protože se věci prostě dějí a někdy nevíte proč nebo kdo. Mezi misemi chybí briefing cutscény nebo aspoň něco, co by nějak pospojovalo celou hru. Ke konci vývojáři dost recyklovali sebe sama a naházeli do hry znovu poražené bosse a dokonce vás donutí hrát nějaké lokace znovu, ale není to nic, co by zastínilo zábavnou akci.

Celá hra staví na rychlosti a odsýpání hry, což se odráží i v načítání mezi lokacemi či filmečky - žádné načítání není. Také není žádné ukládání v průběhu z jedné devíti misí. Záleží na šikovnosti hráče, ale většinou jsou to úrovně na 35 minut. Takže ani celková délka není nijak převratná, ale zhruba 7 hodinová hra za 10 euro nemůže nikoho urazit. A to je čas, který mi ukazuje save ve hře, který nepočítá (vzteklý) odchod během mise.

K otázce technického stavu. Je to spustitelné na nových systémech a je to hratelné. Není to ideální, ale není nic, co by kouzelná dvojka "spustit jako správce" a "zapnout v kompatibilitě pro" nevyřešila. Nevím jaké je to bez gamepadu, ale neměl jsem ani chuť to zkoušet. S ohledem na to, že se japonská hra dostala na PC přes Rusko, je vlastně samotná spustitelnost hry zázrak.

Kdyby si ve From Softwaru dali více záležet s mytologii světa, nastínili pozadí hry a doplnili mezery v příběhu/misích, nebál bych se jít s hodnocením mnohem víš. Takhle jsem dostal jen nervy drásající, nepřetržitou, tuhou, ale hlavně zábavnou rubačku. Ono vlastně s přihlédnutím na renomé studia....

Pro: akce, rychlost, design, souboje s bossy

Proti: kontinuita příběhu, recyklace, žádné příběhové pozadí

+7