Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Game of Thrones: A Telltale Games Series – Episode Six: The Ice Dragon

kompatibilní
73
92 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Záverečná šiesta epizóda hry Game of Thrones: A Telltale Games Series na motívy rovnomenného televízneho seriálu z produkcie HBO nesie názov The Ice Dragon. Hlavnou inšpiráciou je knižná sága Pieseň ľadu a ohňa. Príbeh je zaradený medzi udalosti 3. až 5. série a sústreďuje sa na rod Forresterovcov. Herný štýl ostal zachovaný a klasických adventúrnych prvkov je úplné minimum. Alfou a omegou sú dialógy, cez ktoré volíte ďalší priebeh a určujete osudy postáv. Dôležitú úlohu zohrávajú aj QTE (quick time event), behom ktorých musíte stláčať správne tlačidlá.

V pribehu ide do tuhého, čo naznačila aj záverečná voľba v predošlej epizóde A Nest of Vipers. Veľké finále prvej série prináša nečakané zvraty, či úmrtia a po jeho skončení už nič nebude ako predtým.


Poslední diskuzní příspěvek

@Hrdlodus (27.12.2017 09:44): No, už jen v prvním díle ti hra jasně řekne, že "správné" rozhodnutí neexistuje (ať děláš co děláš, ten kluk to má spočítané - a neříkám, že je to v tomhle případě chyba) --- ale prostě to tak v TTG hrách je, nemáš celkem možnost ovlivnit co se stane, spíš jen svoje reakce na to, co se ti nevyhnutelně stane. V případě Game of Thrones můžeš vždy čekat něco nepěkného, bolestivého nebo ponižujícího a to se pro mě stalo únavným, zvlášť také proto, že se to dělo postavám, které jsme ani neměli šanci moc poznat (nebo na nich nebylo nic moc co poznat).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Předem upozorňuji, že se takto vyjadřuji k celé první sezóně. Může to být mírně spoileroidní, ovšem nejmenuji žádný určitý charakter.

Připadá mi neuvěřitelné, jakou drzost Telltale mají, roky opakovat stejnou, předvídatelnou šablonu, v odporné grafice, se stále totožnou, předvídatelnou iluzí voleb a scenáristickými kiksy. S každým frenetickým zmáčknutím klávesy Q - kterak bravurně Telltale simulují přetahování a veškerá lopotná snažení - jsem si představoval jednu pěst tomu chytrákovi, co to tam měl potřebu po x-té prosadit.

Podstatnější ovšem je, že GoT příběhově nefunguje. Člověk se celou dobu o něco snaží, aby v závěru zjistil, že to nikdy nemělo žádný impakt, protože když jde do tuhého, postavy nakráčí jak lemmings do identické hromady sraček (a dostanou přes piču, protože o to přece jde, ne, je to ASoIaF, což znamená pořádnou tragédii, a navíc setting seriálového GoT, za kterým stojí dvě misogynní sadistické homoklády).

Když už se zdálo, že autoři možná pracují s něčím, co by rozšiřovalo náhled do universa ASoIaF, ukázalo se, že vědí prd, tudíž není žádným spoilerem, pokud prozradím, že North Grove je hrozně úžasné, zcela nevysvětlené místo s nevysvětlitelnou, ale jistě hrozně úžasnou mocí.

Velkou chybu také vidím v tom, jak Telltale naprosto serou na jakékoli detaily a nic nedopracovávají; nevím, jestli je to tím, kolik projektů si ukousli či jestli mají hráče za blbce, jsou neschopní anebo je to pouze nebaví... Ale dopadá to tak, že ničemu není věnován prostor, čas. Jdeš popravit zrádce? Nač ho odsoudit, nač přidávat scénu navíc, modelovat špalek a další kokotiny. Prostě ho přes jeho zbroj na místě beze slova probodneš (?!), whoo, to je gradace! A jsi-li snad z něčeho obviněn? Hohohó, také neočekávej, že se z toho vykecáš, chytráku, protože tě brzičko popravíme, potom, co jeden člověk v davu vykřikne, že jsi to fakt udělal. Přesvědčivé, velice přesvědčivé.

Občas jsem i prskal smíchy, například, když zombíkovi v hrudním koši uvízl po jílec meč a ten celým ostřím napřed dopadl na zem. Asi nemusím dodávat, že meč prostě zajel do textury půdy jak do snězeného másla, proč se s tím víc animovat. Je to taková pěkná ilustrace, jak se s tím tvůrci nepářou. Inu, ani já se s nimi už párat nebudu.
+15 +16 −1
  • PS4 55
Komentář k celé hře, obsahuje nespecifické spoilery:

Telltale Games využilo bezpochyby sakra drahou licenci na Hru o trůny velmi konzervativním způsobem: do popředí příběhu umístili takový slabý odvar rodiny Starků - o dost chudší a přibližně stejně rapidně se množící seveřanskou rodinku Forresterů, jejíž členové jsou tak spravedlivě dobří, že když dělají nějaké chyby, je to jen proto, že jsou prostě příliš odvážní nebo čestní. Dokonce i jejich panoš by se pro své pány rozsekal, nechal sežrat medvědem nebo honosně umluvit k smrti Jonem Snowem, tak dobrý a ctnostný to je člověk.

Celých šest dílů tak sledujeme, jak Forresterům někdo pořád ubližuje, jak jsou podceňováni, přeceňováni, týráni, využíváni, přizabíjeni a zabíjeni na území celého Westerosu i Essosu. A hlavně, jak jim pořád někdo chce vzít to nejcennější, co mají (speciální typ dřeva, jak už napovídá rodinné jméno, nejnudnější to komoditu všech dob). Cílem hráče je tak snažit se o nemožné - aby všichni členové rodiny přežili a nikdo jim nic nevzal. Na konci tedy nezbývá než sečíst mrtvé a ztráty. A že jich je hodně! Protože pokud si Telltale Games vzali ze světa G.R.R. Martina něco k srdci, tak to nejsou ani tak propletené osudy propracovaných postav jako nutnost padání hlav a opakovené stavění hrdinů do velmi prekérních, ač bych řekla beznadějných situací, kde máte na výběr a) Nechat se zabít, b) Nechat se zabít s povzdechem, c) Mlčet a čekat na zabití.

Bonusem ve hře jsou i camea známých seriálových postav, které se zde tak nějak stávají parodií sami sebe, neboť dokola dělají jen to, co je jim v seriálu vlastní - Cersei donekonečna intrikaří a slovíčkaří, Tyrion intrikaří a slovíčkaří, avšak v módu "moudrý a vtipný", ne "namyšlená a zlá," Daenerys pořád mluví o dracích, Ramsey Bolton se psychopaticky směje a jako neřízená střela dělá naprosto co se mu zachce.

Zkrátka - tak nějak mi přijde, že hra měla větší potenciál. Že jsme mohli třeba někoho poznat lépe a mít trochu pocit, že jsme s tou postavou něco prožili, že jsme opravdu nějak ovlivnili, co se jim stalo. Nemůžu říct, že by mě hra vyloženě nudila, nakonec jsem si po nějakých těch čtyřech epizodách na ty lidi zvykla, takže je trochu škoda, že pak hned zase umřeli. Ne, že by mi to bylo tak líto, spíš mi to přišlo zbytečné. Vždyť to přece není o tom někoho zabít za každou cenu, stejně to má nulový efekt, když jsme k nim pořád víceméně lhostejní.

Graficky je to velmi velmi nepěkné, fantasy středověk by možná ve skutečnosti byl v tónech vyblité hnědi, ale kdo se na to má pořád koukat? Navíc modely postav s proporčně velkou hlavou a očima působily místy přehnaně. Animace byly celkově prostě odbyté (Máš na rameni krvácející ránu? Počkej já ti to zaplácnu hojivou mastičkou PŘES BRNĚNÍ, tak se to nejlíp hojí. Jo počkej tys umřel? Ajejejej. )

Pro: podíváme se znovu do Westerosu v době čekání na seriál (a knížky...)

Proti: nenaplněný potenciál, moc konzervativní zpracování

+11
  • PC --
Pánům autorům nestačí vydávat epizodu co dva měsíce a nechat tak čekat hráče rok na celou sezónu. Oni ještě neuzavřou příběh ani po skončení poslední epizody, abychom mohli čekat dalších x let na pokračování. No jo, kox je drahej. Nasrat.

Taky to vypadá, že původním grafikům dali Talltale sbohem a najali si nějaké absolventy na zpatlání něčeho, co se dá považovat za pohybující se postavu. A nejedná se o grafický styl jako takový, nevadí mi, že to vypadá, jako by to někdo kreslil temperami. Jde o roztřepené a neostré okraje, nedodělané spoje jednotlivých částí těla nebo laciné 2D záběry. Taková pohlednice Ironrathu v hráči jeho majestátnost nevyvolá. Je z toho cítit neuvěřitelná drzost autorů vydat všechno hlavně co nejrychleji.

Dům Forresterů je jakýsi ekvivalent Starků, tedy ti dobří vs. zbytek víceméně zmrdů. Lady Margeary se mi tady neskutečně zhnusila, i když je v seriálu celkem solidní postavou. Miřina příběhová linie ze začátku vypadá jako hodně nudná soap opera, ale pěkně se to rozjede a nakonec je její zakončení to nejsilnější ze všech. Rodrikova nesmrtelnost je opravdu směšná, hlavně poté, co jej propíchnou mečem skrz a on si prostě ještě dál funguje. Gared a jeho výlet do North Grove mě moc nebral, ale celkově Noční hlídku nemám rád. Proti tomu Cersi a Tyrion rulez. Asher a jeho Brekeka příliš neoslní a nezachrání to ani wanabe Sarah Conner aka Deanerys.

Takže technicky hrůza, hratelnost prakticky nulová (místama se mi ani nechtělo hýbat s rukama, taxem to prostě nechal plynout a stejně jsem "vyhrál"), příběhově je to neukončené. Jako fanda seriálu jsem to požvýkal a strávil, ale rozhodně bych to nedoporučoval někomu, kdo seriál neviděl.

Komentář se týká celé série.
Hodnocení: ✰
+7
  • PC 65
Je to jako házet kostkou. Z téhle hry, bude mít každý hráč rozhodně smíšené pocity. Ať máte jakékoliv úsudky, nemáte vliv na to, jak hra skončí. Buď skončíte s ksichtem v blátě nebo zemřete. Na konci každého dílu prožíváte agónii a pouštíte si další v naději, že to skonči, ale bude to ve skutečnosti jen horší a horší.. prosíte, aby to skončilo. Já osobně nehraji hry, abych v nich prohrával, a kdo ano? V GoT Series nemáte na výběr, musíte prohrát.

Nápad to byl skvělý. Adventura ze světa GoT zaměřující se na vedlejší rody v dějové linii. Jak už to ale u her inspirovaných z filmů bývá, zpracování je otřesné. Ani by tak nevadila grafika jako herní systém a příběh. Abych to více nastínil, po celou dobu jede hra jako filmové plátno a divák má občas příležitost zasadit do příběhu jednu větu ze tří nabízených. Málokdy se objeví nějaká akce ke "hraní" a většinou má hráč k výběru jen prohlédnout si věci více z blízka, takže se zase jen díváme. Absolutně neoceňuji zapojení hráče pomocí kláves Q a E do boje v bitvě. Nefunguje to, jak by zřejmě mělo a to ani při včasném stisknutí. Ve výsledku to vypadalo tak, že jsem si podmakroval šipky s těmito klávesy na jedno tlačítko na myši a to po celý průběh boje spamoval.

Pokud se vyžíváte v depresích a v sebepoškozování, kupte si to.

Pro: nápad

Proti: konec příběhu, zpracování herní stránky a rozhodování

+5
  • PC --
Kdo umí konce her? Telltale! Nebo teda The Wolf Among Us ho neměl až tak skvělý, ale oba díly The Walking Dead ano a stejně tak i The Game of Thrones.
Lee a Bigby si užili jednoduchý konec. Clem měla již konec promakaný.
A zde je to z hlediska větvení a dopadu voleb o třídu výše.
Teprve zjistím, jak měly různé volby vliv, ale při závěrečném hodnocení to vypadalo náramně. Jistě, mnoho voleb neovlivnilo děj či kdo přežil, ale volby napříč hrou ovlivnily, jak bude Westeros na své hrdiny vzpomínat. Telltale se v závěru předvedli. A závěr i vypadá, jako by tu měla rozhodnutí větší váhu.

Jinak samotný děj šestého dílu byl pěkně rychlý. Stále se něco dělo, rychlá rozhodnutí.
Miřina linka se podařila zakončit skvěle, Rodrikova a Asherova ještě lépe. Jen Garedova je nemastná, neslaná. Přinesla nečekané odhalení, ale od toho tajuplného North Grove jsem očekával více. Navíc jsem celou dobu čekal, že sehraje svou úlohu na jihu.

Také to souvisí s tím, že jsem očekával happy end. Nebudu tu prozrazovat, co na konci bylo šťastného a co nešťastného, ale G. R. R. Martin by snad byl spokojen. Měli jsme spoustu nechutných výjevů, nechutné záporáky, zvraty a naplněná i nenaplněná očekávání v ději.

A zde přehled závěrečných hodnocení, která podává Cersei:
Hodnocení je odstupňováno dle toho, jak moc jste se řídili srdcem nebo jak moc jste bezohledně využívali každou příležitost k lepší pozici. (Samozřejmě je zavádějící používat citově zabarvená slova srdce a bezohledně.)

Neochvějné přesvědčení
"Bojovali tvrdě, to jim neupírám. Ale byli příliš smělí. Vzdorní, když měli být chytří. Nemilosrdní, když měli být vychytralí."

Rafinovaná strategie
"Bojovali tvrdě, to jim neupírám. Ale byli lehkomyslní. Vychytralí, když měli být smělí. Prudcí až do konce."

Instinkt a urozenost
"Byli chytří, to jim neupírám. Ale příliš sentimentální. Řídili se emocemi, když měli být bystří. Instinktivní místo aby byli vychytralí.

Urputná vášeň
"Byli vášniví, to jim neupírám. Řídili se rozmary. Prudcí, když měli být vychytralí. Vznešení a tak až do konce. Jaká slabost."

Pro: Konec, příběh, volby, pocit

Proti: K titulkům konečně pustili hudbu - ale jen bubny jako v menu. Garedova linie mohla být silnější.

+3 +4 −1