V této akční adventuře inspirované sérií The Legend of Zelda se vydáte na průzkum snového světa ukrytého v podvědomí Younga, vyvoleného k záchraně světa před tajemným Briarem. Jeho podvědomí ukrývá například cirkus stižený katastrofou, opuštěný hotel, starobylé chrámy nebo rudou bažinu plnou roztodivných příšer. Cílem hry je nalézt dostatečný počet hracích karet na odemknutí finálního dungeonu, v čemž Youngovi pomáhá jeho jediná zbraň - koště a boty s pružinami, pomocí kterých může přeskakovat přes propasti a překážky.
Herní svět Anodyne je rozdělen do čtvercových obrazovek, ztvárněných ve vizuálním stylu 16bitové éry. Po dokončení hry je možné svět dále prozkoumávat, s pomocí nově nabyté schopnosti, přesunovat dílky úrovní dle libosti a objevovat tajné předměty, místnosti a bonusové karty.
Anodyne opravdu není z kousků, který bych mohl někomu s klidným svědomím doporučit, ta hra je prostě... divná, taková Zelda na tripu je termín, který hru nejlépe vystihuje. Poprvé mě třebas vůbec moc nebavila, ale něco mě na ní nejspíše muselo zaujmout natolik, že jsem se k ní po letech vrátil a tentokrát si jí užil mnohem, mnohem více.
Ano, je to především ta čistě převedená Zeldovská hratelnost plná explorace, jednoduchých, ale zábavných hádanek a svižné arkádové souboje.
Oproti Zelda sérii pak Anodyne vyčnívá především v netradiční snové a tajemné atmosféře, kterou nadto hodně umocňuje perfektní hudba.
Nicméně spousta lokací působí prázdným, až nedodělaným dojmem, je to možná až příliš jednoduché a uspěchané, ale celkem ok.
Nicméně největší síla hry pak tkví překvapivě v poherním obsahu, nikdy jsem vlastně neviděl nic podobného, samotná hra zabere dejme tomu 7-8 hodin max. ale poherní obsah toto číslo navýší klidně na dvojnásobek, možná i více. Po dohrání hry totiž dostanete zařízení, jímž můžete přesouvat veškeré pevné objekty ve hře, čímž si můžete odstranit nějakou zeď a dostat se do úplně nových lokací. Hra si přímo říká o opakovaný průchod s touto nově nabytou schopností a přestože narazíte pravděpodobně i na spoustu glitchů (protože s tím můžete dělat v podstatě cokoliv), objevíte i velké množství autory chytře skrytých lokací a dalších zajímavostí... jejichž objevování je hrozná sranda a mnohem větší zábava, než to na „papíře“ zní :).
Každopádně to byl právě Anodyne, který mě přiměl se zajímat o Zelda sérii (především pak ony 2D verze) a i k němu se rád vracím, protože nevím o jiné hře s podobnou atmosférou a takovýmto post-game obsahem cíleným na hráče, kteří zkrátka a jednoduše rádi objevují... :)
Ano, je to především ta čistě převedená Zeldovská hratelnost plná explorace, jednoduchých, ale zábavných hádanek a svižné arkádové souboje.
Oproti Zelda sérii pak Anodyne vyčnívá především v netradiční snové a tajemné atmosféře, kterou nadto hodně umocňuje perfektní hudba.
Nicméně spousta lokací působí prázdným, až nedodělaným dojmem, je to možná až příliš jednoduché a uspěchané, ale celkem ok.
Nicméně největší síla hry pak tkví překvapivě v poherním obsahu, nikdy jsem vlastně neviděl nic podobného, samotná hra zabere dejme tomu 7-8 hodin max. ale poherní obsah toto číslo navýší klidně na dvojnásobek, možná i více. Po dohrání hry totiž dostanete zařízení, jímž můžete přesouvat veškeré pevné objekty ve hře, čímž si můžete odstranit nějakou zeď a dostat se do úplně nových lokací. Hra si přímo říká o opakovaný průchod s touto nově nabytou schopností a přestože narazíte pravděpodobně i na spoustu glitchů (protože s tím můžete dělat v podstatě cokoliv), objevíte i velké množství autory chytře skrytých lokací a dalších zajímavostí... jejichž objevování je hrozná sranda a mnohem větší zábava, než to na „papíře“ zní :).
Každopádně to byl právě Anodyne, který mě přiměl se zajímat o Zelda sérii (především pak ony 2D verze) a i k němu se rád vracím, protože nevím o jiné hře s podobnou atmosférou a takovýmto post-game obsahem cíleným na hráče, kteří zkrátka a jednoduše rádi objevují... :)
Pro: Atmosféra, poherní obsah, klasická Zelda like hratelnost, explorace, hudba.
Proti: Občas možná až příliš divné, občas prázdné lokace, určitá nedoladěnost/nedodělanost, jednoduchá obtížnost.