Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Walking Dead: Season Two - Episode 1: All That Remains

The Walking Dead - Episode 6: All That Remains

78
174 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
adventura > interaktivní film
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
17.12.2013 PCPS3
18.12.2013 X360
22.04.2014 Vita
21.10.2014 PS4XOne
Vývojáři:
Telltale Games
Oficiální stránky:
http://www.telltalegames.com/walkingdead/
Děj první epizody druhé sezóny "All That Remains" přímo navazuje na závěrečný titul sezóny první "No Time Left" a události z DLC "400 Days". Jak vidno ze závěrečné animace předchozího dílu, příběh druhé série bude vyprávěn očima malé dívenky Clementine, která se v útlém dětství stala sirotkem vinou epidemie měnící lidstvo v krvelačná monstra - zombie, jež se ujal Lee Everett, hlavní hrdina přechozí sezóny. Kulisami Clementinina dospívání tak nebyly školní lavice a lumpárny, nýbrž neustálý boj o život, živí mrtví rozlézající se po povrchu zemském či potýkání se s nedostatkem jídla a spánku.

V této epizodě se Clementine, již odkázána pouze sama na sebe, putující postapokalyptickým světem, snaží přežít a najít si nový bezpečný domov, což nebude zrovna procházka růžovým sadem. Ztěžovat jí to bude krom zombíků, i hrstka neznámých postav, na něž při svém putování narazí. Naštěstí ji cestu také zkříží staří známí, jako např. peršan/američan Omid.

Hráč bude opět čelit řadě morálních rozhodnutí, vyprávění s emocemi i rozmanitým cestičkám osudu, jež tvoří páteř veškerého dějství. Taktéž tu jsou staré dobré akční (QTE) a adventurní prvky přinášející spoustu vylepšení, ať už v oblasti grafické, zvukové nebo ovládání.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Druhá sezóna navazuje tam, kde první skončila, a trochu povyrostlou Clementine zde čeká pokračování její dramatické cesty za přežitím ve světě zamořeném nemrtvými kousači. Na hře jsou nejobdivuhodnější dvě věci: že stejně jako seriál zarytě odmítá použít slovo "zombie" a že vás během několika minut přiměje, aby vám na postavách záleželo tak, že si nervozitou okusujete nehty v očekávání jejich dalšího osudu.

Adventurní prvky jsou minimalizovány na občasné sbírání předmětů - jinak je to celé o lidech a vašich volbách. Setkáváte se s přehlídkou nejrůznějších povah, z nichž každý má nějakou minulost, nějaký momentální zájem a nějaký způsob vyrovnání se se svízelnou situací. Jako Clementine se tak pouštíte do složité hry mezilidských vztahů ve skupině přeživších, navazování přátelství a vyhýbání se nepřátelům a při tom všem po vás občas skočí nějaký ten zombík nebo vás pronásleduje bandita. Klíčovým událostem příběhu povětšinou nelze zabránit, ale zato můžete zvolit způsob, jakým se stanou a jak se k nim postavíte (a koho jim obětujete).

V úvodní epizodě je výborně zobrazen přerod Clementine z nevinné holčičky v dívku, která je sice pořád věkově dítětem, ale už toho zažila tolik, že se vyrovná dospělým. Je nám též představena řada nových postav, aniž by se zapomnělo na ty staré, no a v neposlední řadě nás čeká i několik pořádných šoků a nepříjemných rozhodnutí. Zážitku přidává tradičně osobité grafické zpracování a skvělý dabing i hudba.

Pro fanoušky první sezóny nezbytnost, ale pro klid duše doporučuji vzhledem k nespolehlivosti Telltale Games počkat až na vydání všech epizod.

Pro: postavy, rozhodnutí, příběh, emoce

+21
  • PC --
První epizoda nezklamala a nastartovala druhou sezónu tím správným směrem. Jen jsem měl pocit, že to celé bylo nějaké moc krátké, oproti jiným epizodám z první sezóny.

Autoři se inspirovali u Beyond: Two Souls v některých QTE, kde je potřeba mačkat směrové šipky dle aktuálního pohybu postav. Jenže zatímco v B:TS to bylo vsazeno citlivě a intuitivně, tady na mě blikají červené směrovky přes půl obrazovky.

Taky jsem měl pocit, že malá Clem většinu dospělých charakterů strčí do kapsy, což mi zabraňovalo si oblíbit i někoho jiného...
+14
  • PC 85
Když jsem nedávno dohrál první sérii TWD, tak jsem se včera rozhodl, že se pustím do dvojky.

Je určitě fajn, že příběh pokračuje tam, kde minulý skončil. Hned první věc, která mě klepla přes obličej, byla samozřejmě Clementine. Je vidět její věk, že už je věkově někde jinde a už si něco prožila a je schopna se se vším a s každým vyrovnat. Její oblíbená kšiltovka je zde stále zachována a je to dobře. Princip ovládání je poměrně stejný, ovšem někdy jsem s ním měl menší problémy, ale není tak strašné, jak se zdá.

První epizoda se s Clementine vůbec nepáral, to je pravda. Kromě toho, že Umřel další kamarád (Omid) a ztratila se Christa, tak je Clemenine nějakou dobu sama později ji ještě pokouše pes Sam. No a když už to vypadá nadějně, tak ji najdou další a úplně jiní lidé, tak najdou kousnutí od psa,ale mají strach, že to byl plíživec, tak ji zavřou do kůlny.

Naštěstí to poté dopadne dobře a Doktor Carlos Clementine obváže to kousnutí od psa No a ten konec této epizody byl taky velmi náročný. Poslední Rozhodnutí mezi Petem (Kousnutý) a Nickem (Nekousnutý), mi dal taky zabrat.

Za mě je tato hra celkově stále velmi povedená. Akorát mi epizoda přišla kratší, ale jinak celkově super. Ještě dnes se pustím do druhé epizody, tak uvidíme.

Pro: Příběh, napětí, spousta postav

Proti: Kratší epizoda

+11
  • PC 65
Tak to mám za sebou. Za necelou 1h a 40min jsem bleskurychle dohrál episodu v kůži (jak se zpívá i v oné písni) milované Clementine. A relativně splnila to co jsem od ní čekal jak v pozitivním, tak negativním slova smyslu.

Celá episoda je opět veskrze lineární. Jak z hlediska designu map tak vašich rozhodnutí. Těžko odsuzovat vaše rozhodnutí či počínání po první episodě, uvidíme jak se to bude vyvíjet dál. Některá rozhodnutí mají spíše mít spíše emocionální dopad než že by ovlivňovali vývoj samotného příběhumilovníci a ochránci zvířat asi na pár nocí nemohli spát . Proč to vlastně píšu? Jednoduše mám neustále pocit že mě scénáristé tahají za ručičku z lesa po své vlastní vyšlapané cestě.

Hned jedné z prvních scén na WC se dostaneme do situace kdy šikulka Clem upustí svůj zlatý důl (vodu živou) a láhev se jí zakutálí do jedné kadimístnosti. První věc co mě před tím, než si zaběhnu zvednout vyprázdněnou láhev napadla, věřte nebo nevěřte vzít si sebou svou zbraň. Ale bohužel, byl jsem diktátorsky nucen opustit svůj jediný zdroj násilí a své ochrany, vědíc co bude následovat. A tak se také stalo, Omid mrtvý (pravděpodobně) a tím pádem vaše rozhodnutí z prvního dílu jde z části do kopru. Podobná situace byla i scéna s udržování ohně, kdy mě zase hned napadlo proč se pokusit ohěn tvz. nerozfoukat.
Stejně tak když už dostanu kontrolu nad postavou, většinou je mým cílem držet "W" a občas stisknout tlačítko myši.

Interface je úplně stejný jako u The Wolf Among Us - Episode 1: Faith. Akční sekvence jsou dobře nastříhány není jich moc (čtyři pokud mi paměť slouží). Prvně mě zaskočila velikost šipek, jenž samozřejmě značí zmáčknutí daného směru. Jejich velikost je enormní, téměř přes celou obrazovku. Předpokládejme že autoři myslí i na občany s více dioptriemi. Ve vlkovi se mi akce zdála propracovanější a jen kůly tomu že hrajeme za zlého vlka. Ve zdejších QTE jsem neměl tolik možností jak s danou situací naložit. To mi ale zase nevadí, pokud jsou cutscény dobře nastříhány. Jak jsem napsal výše, jsou dobré, ale žádná velká sláva to také není.

Tím jsem si sám nahrál na další aspekt. Technologie. Ani moc nepochybuji o talentu TellTale. Problém je spíš v enginu, který je už 9 let stejný. A také to tak vypadá, respektive hra a její vzhled jako by přišel z roku 2006. Zastaralost textur tentokrát nezakryje ani pixel shaderový filtr, který se očividně tvůrci snažily poupravit. Žel zombíkovi se jim to nepovedlo. Ani zdaleka ne jako u The Wolf Among Us - Episode 1: Faith. U vlka to fungovalo jednak z hlediska atmosféry a též byl filtr nastaven dobře z hlediska sladěnosti barev a kontrast mezi postavami a okolím prakticky neexistoval.
Zde jsem při pohledu na zubaté stromy a vůbec celé okolí měl pocit, že hraji opět Sam & Max Season One - Episode 1: Culture Shock. To samé platí i o animacích. Já být na místě TT tak bych investoval více času do nového enginu než abych zbytečně utrácel peníze za více cinematic designérů. Jen pro porovnání, méně animátorů mělo i BW na Mass Effect 3. Klidně a rád bych jako opět za kvalitnější technologii zaplatil i více peněz a čekal delší dobu.

Teď ty dobré věci. Dabing a hudba? Ano jsou skvělé, obzvláště Melissa Hutchison v roli Clem odvádí precizní práci. Při myšlence že oné dámě táhne na čtyřicet mě její výkon udivuje o to více. Ostatní postavy jsou též skvěle namluveny ale při ošetřování rány v kůlně jsem kroutil prstama u nohou. Znáte tu frázi "když na to koukám tak to cítím taky" brrr. Skladba v titulcích je pak dílem mistra.

Nové postavy jsou zajímavé, opět není jasné komu věřit a komu ne. Každý z nich má na vás/Clem jiný názor. Osobně jsem si oblíbil "bratra" Nathana Drakea ale kdo ví co se z něj vyklube, nebo jestli umře. Hádal bych že do třetí episody do srazí vlak. Just my guess.

Stejně jako The Walking Dead - Episode 1: A New Day a ze stejných důvodů, nemohu první episodu druhého dílu hodnotit kladně. Na to je hra příliš zastaralá a technicky nedokonalá. Avšak doufám že se příběh rozjede stejně dobře jako u prvního dílu. A co si budeme namlouvat, většina z nás tu hru hraje kůly příběhu a Clementine.

Pro: Užasný dabing, Hudba, některá rozhodnutí, dobře sestříhané QTE, přijatelná cena.

Proti: Grafika a animace, lineárnost, design prostředí, technické nedostatky, velice krátké.

+8