Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

< >
  • PC 85
Druhá sezóna navazuje tam, kde první skončila, a trochu povyrostlou Clementine zde čeká pokračování její dramatické cesty za přežitím ve světě zamořeném nemrtvými kousači. Na hře jsou nejobdivuhodnější dvě věci: že stejně jako seriál zarytě odmítá použít slovo "zombie" a že vás během několika minut přiměje, aby vám na postavách záleželo tak, že si nervozitou okusujete nehty v očekávání jejich dalšího osudu.

Adventurní prvky jsou minimalizovány na občasné sbírání předmětů - jinak je to celé o lidech a vašich volbách. Setkáváte se s přehlídkou nejrůznějších povah, z nichž každý má nějakou minulost, nějaký momentální zájem a nějaký způsob vyrovnání se se svízelnou situací. Jako Clementine se tak pouštíte do složité hry mezilidských vztahů ve skupině přeživších, navazování přátelství a vyhýbání se nepřátelům a při tom všem po vás občas skočí nějaký ten zombík nebo vás pronásleduje bandita. Klíčovým událostem příběhu povětšinou nelze zabránit, ale zato můžete zvolit způsob, jakým se stanou a jak se k nim postavíte (a koho jim obětujete).

V úvodní epizodě je výborně zobrazen přerod Clementine z nevinné holčičky v dívku, která je sice pořád věkově dítětem, ale už toho zažila tolik, že se vyrovná dospělým. Je nám též představena řada nových postav, aniž by se zapomnělo na ty staré, no a v neposlední řadě nás čeká i několik pořádných šoků a nepříjemných rozhodnutí. Zážitku přidává tradičně osobité grafické zpracování a skvělý dabing i hudba.

Pro fanoušky první sezóny nezbytnost, ale pro klid duše doporučuji vzhledem k nespolehlivosti Telltale Games počkat až na vydání všech epizod.

Pro: postavy, rozhodnutí, příběh, emoce

+23
  • PC --
První epizoda nezklamala a nastartovala druhou sezónu tím správným směrem. Jen jsem měl pocit, že to celé bylo nějaké moc krátké, oproti jiným epizodám z první sezóny.

Autoři se inspirovali u Beyond: Two Souls v některých QTE, kde je potřeba mačkat směrové šipky dle aktuálního pohybu postav. Jenže zatímco v B:TS to bylo vsazeno citlivě a intuitivně, tady na mě blikají červené směrovky přes půl obrazovky.

Taky jsem měl pocit, že malá Clem většinu dospělých charakterů strčí do kapsy, což mi zabraňovalo si oblíbit i někoho jiného...
+16
  • PC 85
Když jsem nedávno dohrál první sérii TWD, tak jsem se včera rozhodl, že se pustím do dvojky.

Je určitě fajn, že příběh pokračuje tam, kde minulý skončil. Hned první věc, která mě klepla přes obličej, byla samozřejmě Clementine. Je vidět její věk, že už je věkově někde jinde a už si něco prožila a je schopna se se vším a s každým vyrovnat. Její oblíbená kšiltovka je zde stále zachována a je to dobře. Princip ovládání je poměrně stejný, ovšem někdy jsem s ním měl menší problémy, ale není tak strašné, jak se zdá.

První epizoda se s Clementine vůbec nepáral, to je pravda. Kromě toho, že Umřel další kamarád (Omid) a ztratila se Christa, tak je Clemenine nějakou dobu sama později ji ještě pokouše pes Sam. No a když už to vypadá nadějně, tak ji najdou další a úplně jiní lidé, tak najdou kousnutí od psa,ale mají strach, že to byl plíživec, tak ji zavřou do kůlny.

Naštěstí to poté dopadne dobře a Doktor Carlos Clementine obváže to kousnutí od psa No a ten konec této epizody byl taky velmi náročný. Poslední Rozhodnutí mezi Petem (Kousnutý) a Nickem (Nekousnutý), mi dal taky zabrat.

Za mě je tato hra celkově stále velmi povedená. Akorát mi epizoda přišla kratší, ale jinak celkově super. Ještě dnes se pustím do druhé epizody, tak uvidíme.

Pro: Příběh, napětí, spousta postav

Proti: Kratší epizoda

+13
  • PC 65
Nemám pocit, že dát Clementine do hlavní role druhé sezóny, bylo šťastné řešení. Osobně s tím mám docela problém uvěřit, že malá holka tady koučuje v podstatě několik skupin a dělá za ně zásadní rozhodnutí. Jasně holka má něco za sebou a dospívá v extrémní situaci, ale ti dospělí jsou na tom úplně stejně. Prošli si podobným peklem, a budou podobně otrkaní a otrlí na to, aby se při každé druhé příležitosti obraceli na jedenáctiletou holčičku s žádostí o radu a ještě se jí bez ceknutí řídili. Opravdu jsem v těchto situacích spíše koulel očima a takové to sžití s postavou a pohlcení příběhem se absolutně nekonalo.

Už u první sezóny jsem měl trochu obavu, že po shlédnutí mnoha řad seriálu, to prostě u mě nebude fungovat. Ale tam se to nepotvrdilo. Bohužel u druhé sezóny to už přišlo. Četl jsem si tu několik starších komentářů a diskuzních příspěvků a zaznamenal slova jako "velké překvapení" nebo "šokující" apod. Nic z toho jsem ve druhé sezóně nezažil. No a když vás u Telltale neosloví příběh tak je v podstatě vymalováno. Hra jinak nemá co nabídnout. Grafika není špatná, ale jako kochat se tu není moc čím. Snad jedině hudba a dabing je fajn a stojí za pochvalu. Hratelnost je samozřejmě na facku, ale na to jsme si u Telltale už zvykli a kvůli skvělému "hernímu" zážitku si tohle nepouštíme. No a ta provázanost s vašimi rozhodnutími v The Walking Dead: 400 Days je spíše k smíchu.

Na druhou stranu, když ty dvě sezóny srovnám, tak v nich zas až tak velký rozdíl není. Takže pro mě osobně docela obtížné hodnocení, řemeslně je to na podobné úrovni jako první sezóna, ale kvůli výše uvedenému to prostě u mě nefungovalo a moc emocí to ve mě nevyvolalo.

(Komentář se týká celé série The Walking Dead: Season Two.)
+12
  • PC 65
Tak to mám za sebou. Za necelou 1h a 40min jsem bleskurychle dohrál episodu v kůži (jak se zpívá i v oné písni) milované Clementine. A relativně splnila to co jsem od ní čekal jak v pozitivním, tak negativním slova smyslu.

Celá episoda je opět veskrze lineární. Jak z hlediska designu map tak vašich rozhodnutí. Těžko odsuzovat vaše rozhodnutí či počínání po první episodě, uvidíme jak se to bude vyvíjet dál. Některá rozhodnutí mají spíše mít spíše emocionální dopad než že by ovlivňovali vývoj samotného příběhumilovníci a ochránci zvířat asi na pár nocí nemohli spát . Proč to vlastně píšu? Jednoduše mám neustále pocit že mě scénáristé tahají za ručičku z lesa po své vlastní vyšlapané cestě.

Hned jedné z prvních scén na WC se dostaneme do situace kdy šikulka Clem upustí svůj zlatý důl (vodu živou) a láhev se jí zakutálí do jedné kadimístnosti. První věc co mě před tím, než si zaběhnu zvednout vyprázdněnou láhev napadla, věřte nebo nevěřte vzít si sebou svou zbraň. Ale bohužel, byl jsem diktátorsky nucen opustit svůj jediný zdroj násilí a své ochrany, vědíc co bude následovat. A tak se také stalo, Omid mrtvý (pravděpodobně) a tím pádem vaše rozhodnutí z prvního dílu jde z části do kopru. Podobná situace byla i scéna s udržování ohně, kdy mě zase hned napadlo proč se pokusit ohěn tvz. nerozfoukat.
Stejně tak když už dostanu kontrolu nad postavou, většinou je mým cílem držet "W" a občas stisknout tlačítko myši.

Interface je úplně stejný jako u The Wolf Among Us - Episode 1: Faith. Akční sekvence jsou dobře nastříhány není jich moc (čtyři pokud mi paměť slouží). Prvně mě zaskočila velikost šipek, jenž samozřejmě značí zmáčknutí daného směru. Jejich velikost je enormní, téměř přes celou obrazovku. Předpokládejme že autoři myslí i na občany s více dioptriemi. Ve vlkovi se mi akce zdála propracovanější a jen kůly tomu že hrajeme za zlého vlka. Ve zdejších QTE jsem neměl tolik možností jak s danou situací naložit. To mi ale zase nevadí, pokud jsou cutscény dobře nastříhány. Jak jsem napsal výše, jsou dobré, ale žádná velká sláva to také není.

Tím jsem si sám nahrál na další aspekt. Technologie. Ani moc nepochybuji o talentu TellTale. Problém je spíš v enginu, který je už 9 let stejný. A také to tak vypadá, respektive hra a její vzhled jako by přišel z roku 2006. Zastaralost textur tentokrát nezakryje ani pixel shaderový filtr, který se očividně tvůrci snažily poupravit. Žel zombíkovi se jim to nepovedlo. Ani zdaleka ne jako u The Wolf Among Us - Episode 1: Faith. U vlka to fungovalo jednak z hlediska atmosféry a též byl filtr nastaven dobře z hlediska sladěnosti barev a kontrast mezi postavami a okolím prakticky neexistoval.
Zde jsem při pohledu na zubaté stromy a vůbec celé okolí měl pocit, že hraji opět Sam & Max Season One - Episode 1: Culture Shock. To samé platí i o animacích. Já být na místě TT tak bych investoval více času do nového enginu než abych zbytečně utrácel peníze za více cinematic designérů. Jen pro porovnání, méně animátorů mělo i BW na Mass Effect 3. Klidně a rád bych jako opět za kvalitnější technologii zaplatil i více peněz a čekal delší dobu.

Teď ty dobré věci. Dabing a hudba? Ano jsou skvělé, obzvláště Melissa Hutchison v roli Clem odvádí precizní práci. Při myšlence že oné dámě táhne na čtyřicet mě její výkon udivuje o to více. Ostatní postavy jsou též skvěle namluveny ale při ošetřování rány v kůlně jsem kroutil prstama u nohou. Znáte tu frázi "když na to koukám tak to cítím taky" brrr. Skladba v titulcích je pak dílem mistra.

Nové postavy jsou zajímavé, opět není jasné komu věřit a komu ne. Každý z nich má na vás/Clem jiný názor. Osobně jsem si oblíbil "bratra" Nathana Drakea ale kdo ví co se z něj vyklube, nebo jestli umře. Hádal bych že do třetí episody do srazí vlak. Just my guess.

Stejně jako The Walking Dead - Episode 1: A New Day a ze stejných důvodů, nemohu první episodu druhého dílu hodnotit kladně. Na to je hra příliš zastaralá a technicky nedokonalá. Avšak doufám že se příběh rozjede stejně dobře jako u prvního dílu. A co si budeme namlouvat, většina z nás tu hru hraje kůly příběhu a Clementine.

Pro: Užasný dabing, Hudba, některá rozhodnutí, dobře sestříhané QTE, přijatelná cena.

Proti: Grafika a animace, lineárnost, design prostředí, technické nedostatky, velice krátké.

+10