Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Wolf Among Us - Episode 1: Faith

81
177 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
adventura > interaktivní film
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
11.10.2013 PCX360
15.10.2013 PS3
04.11.2014 PS4VitaXOne
Vývojáři:
Telltale Games
Oficiální stránky:
http://www.telltalegames.com/thewolfamongus/
Vývojáři z Telltale Games zodpovědní za populární sérii The Walking Dead čerpali inspiraci, u své nové velmi očekávané adventury, skrze komixy, resp. oceněné dílo "Fables" od Billa Willinghama, obsahem určeným především dospělému publiku. První část pentalogického thrilleru s podtitulem "Faith" přináší neurvalý a odvážný úhel pohledu na bytosti z pohádek, legend a lidových zkazek obecně, které byly vyhnány do světa smrtelníků.

Dějství této série prožijeme v kůži šerifa, spoutaného Velkého zlého vlka, dřímajícího uvnitř jeho temné duše, Bigbyho Wolfa spravujícího městečko Fabletown, jehož úkolem je zajistit, aby nikdo z reálného světa nezpozoroval existenci pohádkových stvoření a zároveň přijít na kloub vlně brutálních vražd na nich páchaných.

Podobně jako ve The Walking Dead, i zde budou mít vaše rozhodnutí obrovské následky do budoucna. Jakým způsobem budete jednat, tak na vás bude okolí reagovat. Pakliže chcete získat důvěru lidí v okolí, musíte v sobě potlačit onu maniakální bestii a situaci zvládat s klidem v podobě člověka. Toto všechno pochopitelně bude mít vliv na celou ságu The Wolf Among Us, jako v případě předchozího titulu studia.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
V New Yorku existuje enkláva obývaná pohádkovými bytostmi, které se snaží nějak přežít v nepřátelském světě s ryze nepohádkovými rysy jako je prostituce nebo sebevražda. Hrajete zlého Vlka, který představuje dalšího z řady ošlehaných, efektivních a občasně glosujících detektivů a který může být zlý jen občas a navíc ještě ve prospěch Dobra. Hned v první epizodě se setkáte s řadou poutavých a dobře známých postav, které jsou natolik dobře vykreslené a natolik přetvořené od původní předlohy, že vás zajímá, co se s nimi stane. Což je dobře, protože vyšetřujete jejich vraždy.

The Wolf Among Us není adventura, ale interaktivní komiks. Neřešíte žádné hádanky, maximálně jen klikáte na dobře viditelné předměty, přičemž máte rozběh asi tak dva kroky vzad a tři do strany. Jste udržováni v těsném koridoru, v němž se odvíjí příběh a rozlet máte nulový - možnost volby ale máte a navíc působí důležitě. Mechanismus hry spočívá v rychlém vybírání replik a v občasných QTE sekvencích. Zaseknout se nemůžete, jde o to užít si krásnou komiksovou grafiku a pěkně zahrané dialogy. Setkáte se nejenom s postavami od Grimmů, ale z celé angloamerické populární kultury od Beowulfa až po Zemi Oz, takže o zábavu je postaráno. Občas vám ten svět přijde možná až trochu strojeně drsný, ale na druhou stranu prasátko, kterému jste kdysi zapálili dům a které teď vyhořelo vnitřně je přece zcela realistický vývoj.

Příběh se pohybuje rychle vpřed - než jsem se nadála, epizoda byla u konce. Protagonista je podobný antihrdina jako Lee z The Walking Dead a hra celkově funguje stejně až na to, že tvůrci evidentně rezignovali na to vás nechat něco vyřešit samotné. Opět se též vrátilo vyhodnocení rozhodnutí na konci epizody, takže se můžete srovnat s ostatními hráči a připadat si výjimečně či naopak.

Pro: potenciál být stejně dobré jako The Walking Dead

Proti: čekání na další epizodu

+21
  • PC 70
Do třetice všeho dobrého a zlého. Po první sérii The Walking Dead a Life is Strange přichází na řadu další interaktivní seriál The Wolf Among Us.

Na Wolfa jsem dostal doporučení od Victora, který mi i hru daroval. Tím to mu za ní chci poděkovat, Děkuji! Jak už jsem psal, o hře jsem věděl jen doporučení od Victora a pak jsem někde zahlédl obrázek mluvicího prasete s cigárem, jinak nic. Vůbec jsem nevěděl do čeho jdu. Po první půl hodině hraní jsem konečně prozřel. Detektivní seriál s pohádkovými postavami v reálném světě, ihned se mi tento nápad zalíbil.
Klasický kabát her Telltale Games cell shading, zde sedí dokonale, líp než u The Walking Dead, plus velmi kvalitní dabing, dělá z Wolfa od začátku zajímavou hrou.
Hry toho typu sází hlavně na příběh. Který bych řekl, že se u Wolfa docela povedl, jak se ukáže ani pohádkové postavy nemají pohádkový život v reálném světě. Peníze, moc, lži, sláva, sex, vraždy, lsti, tomu všemu čelí pohádkové postavy, stejně jako my. Dál už nic víc nebudu prozrazovat, jen bych si dokázal představit ještě víc zamotanější příběh, tohle téma k tomu úplně vybízelo.
Bohužel co musí kritizovat je "hraní" "nehraní". U interaktivních seriálů je nulová zvonu hratelnost, nevidím žádný důvod hrát znova a jinak. Jelikož jsem chtěl splnit všechny achievementy, tak jsem musel opakovat některé kapitoly v epizodách. Zkusil jsem tedy nikomu nic neříkat a ani nic odpovídat. No a stejně jsem se dozvěděl vše, postavy vám to sami řeknou ani se nemusíte ptát... Bohužel jsem ani neviděl žádný velký rozdíl při rozhodování.

Verdikt: Jak už píší nahoře do třetice byl The Wolf Amoug Us velmi dobrý inaktivní seriál ale teď už na delší dobu dám ruce pryč od podobných "her". Moc nechápu smysl všech možný rozhodnutí, když stejně dojdete nakonec hry a tam máte tři volby úplně stejné ať hraje celou hru za dobráka nebo za sviňáka. Bohužel si myslím, že tento problém nebude mít jen The Wolf Amoug Us.
Díky Victore!!! 70%

Pro: Pohádkové postavy, Dabing, Cell shading dokonale sedí.

Proti: Nulová znovu hratelnost.

+15
  • PC 95
Občas hledám adventury a hledám něco, co mě zaujme. Bez jakýchkoliv referencí zkouším The Wolf Among Us a krátce po začátku se dostávám do akce, což je pro mě příjemným sdělením, abych hrál dál. Hrál jsem dál a nemohl se od toho odtrhnout.

Jedná se o interaktivní adventuru, hodně se díváte, pořád čtete, občas klikáte. Pokud jde o stěžejní náplň hry, kterou jsou dialogy, je na vybrání jedné ze všech nabídnutých možností poměrně krátký čas. Ať už je krátký nebo ne, je tam a přiznám se, že asi dvakrát jsem nestihnul zvolit, tím pádem jsem byl zticha, což bylo taky rozhodnutí. Skvělé!! Sice nepovažuji v těchto situacích být ticho, ale hned se mi to začíná libít zase o něco víc, protože to na hráče vytváří jakýsi nátlak. Jelikož mě celá hra rychle pohltila, nátlak bylo přesně to, co mě do toho ještě víc vcuclo. Jsem šerif.. ta hlavní osoba, která vše řeší a vede. Ideální, tahle role mi vyhovuje..

V mém okolí jsou bytosti, se kterými vytvářím vztahy. Já a několik dalších lidí ve městě jsme pohádkové postavy přečarované (některé ne.. např. prase. Když má přítelkyně viděla mluvící prase, asi se trochu vyděsila. Zaslechl jsem nějaký komentář se slovy: ''Co to je? To je divný..'' -Ne, nebylo to dívný, bylo to fantastický. Našel se někdo, kdo na to neměl nebo se odmítal přečarovat, což obnášelo samozřejmě spoustu problémů, a to je ideální okořenění přiběhu.) do lidské podoby. Někdo je nepřítel, někdo je přítel a nekdo je dokonce ještě bližší. Ta nejbližší.. ta chce, abych se při vyšetřování a chytání padouchů choval poslušně a v klidu. To nejde. Tahle kolize se mi líbila, doopravdy jsem se totiž snažil zamýšlet, zda nebude lepší jít tou nejklidnější cestou. Tak, jak si přeje ta, které na mě záleží.. a mně na ní. Nešlo to. V situaci, kdy jednám s grázlem, ohrožuje mě a všechno narušuje, musím jednat adekvátně - tvrdě. A tak to podle mě bylo vymyšleno, aby docházelo ke střetům. A dobrým způsobem. Odtud se dostávám k bodu, že je v menu hry možnost sledovat i to, jak se ve všech situacích zachovala většina ostatních hráčů. Statistiky jsem nezkoumal, ale shledal je zajímavým nápadem a na první chvíli se mi líbily.

Během hraní jsem nechtěl zastavovat, pořád jsem myslel na to, co bude dál. A ve chvíli, kdy jsem došel ke konci, zanechalo to ve mně spokojené pocity. A samozřejmě taky ten wtf nádech jako impulz k zamyšlení. ''Jak to vlastně bylo?''

Po těchto pozitivních zážitcích jsem se rozhodl vyzkoušet od autorů i jiný titul, ale nevydržel jsem. Tohle mi prostě sedlo :) Akce, investigativní příběh.. oddechovka, proto žádný tvrdý přístup. Nečekal jsem něco neskutečnýho, ale dostal jsem hodně.

Snad se mi povede někoho do téhle hry dostat, stojí za to.

Pro: příběh, dialogy, postavy

+9
  • PC 50
Jsem velkým fanouškem Fables/Mýty komiks doslova žeru (opravdu chutná mi :D) Takže sem byl zvědavý na tento počin od mého oblíbeného studia Tellteláků. Zprvu musím říct že hra má skvělou komiksovou grafiku a jak je zvykem u tohoto studia brilantně napsané dialogy. V žijete se tu do šerifa New Yorské jakoby pobočky mýtů kde žijí pohádkové bytosti (vyhnány z domoviny) které jestě na sobě udrží lidský vzhled. Zatím jde vše v pohodě až do doby než se v mýtském exilu začne vraždit. Co mě nejvíc dostalo je že hra totálně kašle na fanoušky prostě celý příběh resetovala a nic co bylo v komiksu se tu nikdy neudálo a také nestane. V tom tkví pro mě snad jediný problém na této hře,protože nám servíruje rozhodování které opravdu ovlivní příběh,skvělé akční pasáže kde sice jen mačkáte požadované klávesy ale i tak je to zábava.

No podtrženo sečteno je to skvělý interaktivní film který ovšem totálně kašle na fandy a je hodně zaměřen na lidi co do teď nevěděli že tento komiks vůbec existuje.

Pro: Filmovost,rozhodování,grafika,akce,postavy

Proti: Totální vykašlání na fanoušky komiksu

+3 +5 −2