Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

tak první kapitola dohrána a nadšení, zatím se to jeví jako nejlepší telltalovka, dnes jsem měl nic moc den, takže jsem se do toho obul trošku badass a skončilo to urvanou rukou :D
@Tulareanus (13.12.2019 14:20): jj, komiks/comics whatever... ale komix je prostě něco jiného :-).... jinak uvažuji, že to zahraji, ten KOMIKS, je parádní... co mě teda ještě drásá nervy, tak je to rozdělení hry do několika kapitol (jako tady na databázi...), to je podobné zvěrstvo...
Teď koukám na popisek na profilu a je tam docela pěkná chyba... Fables rozhodně nejsou komix... :-)
Ako... teším sa, dúfal som v to, ale... strašne, strašne dúfam, že to bude mať kvalitu prvej série a prvých dvoch sérií Walking Dead, ktorú sa ale Telltale už nejaký ten rok nepodarilo dosiahnuť, anžto majú už nejaký čas dosť drasticky klesajúcu tendenciu do akejsi chladnej generičnosti, takže sa aj trochu bojím. :/

(Anžto som sa podobne tešil na tretiu sériu Walking Dead, a tá ma nechala nakoniec hrozne ľahostajným a bolo to sklamanie toho druhu, že som už vlastne ani sklamanie necítil.)
Na Steame je táto pecka momentálne za 5,74€. Za mňa najlepšia séria od Telltale.
Po príbehovej stránke je to super, už mám u kamoša rezervované komiksy na čítanie, ale bolo to strašne krátke a asi si budem ešte chvíľu zvykať, že je to "len" interaktívny film v podstate. No čo, hor sa na epizódu 2.
Já vůbec nevim že tam probíhá nějaký střílení, mně stačila první epizoda.
@Jack_Dark (03.02.2015 11:27): No děkuju, mně to ovládání neskutečně irituje, fascinující, kolik lidí s ním mělo trpělivost (zkoušel jsem gamepad i klávesnice+myš). To je jak Heavy Rain, tam to bylo něco příšernýho, ale tam mě to štvalo ještě víc, když je to jakože AAA hra.

Trochu mi vadí, že zrovna tihle fušeři si berou na paškál hry podle komiksů, ale co se dá dělat :(

@Le0nidas (03.02.2015 11:31): Slibuješ? :)
Těch chodících sekvencí je tam fakt minimum, 95% času vyplňují dialogy a QTEčka.
Ovládá se to stejně blbě jak Walking Dead? (avatár se zasekává o každej stůl, větev, židly; je potřeba ho natočit přesně k věci, kterou má použít; s kurzorem se blbě manipuluje atd.)?
@Drolin (20.12.2014 09:08): Plné odebrání interaktivních mechanismů z toho udělá film. Ale tohle je film s tvarováním protagonisty způsobem, kdy hlavní postava bude divákovi sedět. Film se může zavděčit pouze určité skupině diváků.

A rozhodování a QTE rozhodně nejsou zbytečné mechanismy. Jak jsem psal, rozhodování formuje postavu, ovlivňuje vztahy, vytváří unikátní atmosféru. Mnohé rpg toto dělají, jen zde je to mnohem dynamičtější. A QTE opět vtahuje do situace. Hráč se snaží a zvyšuje to napětí, které rovnou prožívá, místo aby jej pouze sledoval.

Telltale dokončili to, oč se pokusil Kinoautomat. Ten přinesl zdání volby. Zde jsou volby použity správně.
Ja naopak subjektívne považujem pokusy ako Dear Esther za menej hodné visačky hra. Pretože ide len o virtuálnu prechádzku bez príbehu a herných mechanizmov, ktorá sa to snaží maskovať tým, že sa tvári ako umenie. Veľa hráčov im to zhltne, pretože má po dokončení (schválne nepoužívam slovo dohraní) pocit niečoho výnimočného a iného, ako je zvyšok produkcie. Ale to z toho v mojich očiach nečíní kvalitnú vec. Hry od Telltale sa ani nesnažia tváriť tak ambiciózne, ani ako umenie a sú tvorené pre jasnú cieľovku. Sú možno osekané na kosť, ale v globále nie sú o nič horšie ako spomínané pokusy ;)
@Hrdlodus (20.12.2014 04:47): Dear Esther (a zvláště A Machine for Pigs) je v rámci média umění, produkce Telltale Games je opakem. Okruhy komixu (The Wolf Among Us a TWD) nebo herní, filmové adaptace (Sam & Max, Borderlands, ToMI a Back to the Future) navíc nejsou plně tvůrčím dílem, pouze rozpracováváním.

Co se týče designu her, tak vidím jako přínosnější plné odebrání interaktivních mechanismů (a tedy skoro úplnou koncentraci na vyprávění děje), než odebrání s ponecháním některých, v zásadě zbytečných ale pro tvorbu TT esenciálních, mechanismů ("rozhodování", QTE, kombinace tří, čtyř předmětů za epizodu).
Souhlas, Wolf je dokonce lepší než WD.
Zdá se, že tu dokonce volby mají větší vliv než ve WD. Daisy?
Ještě uvidíme, jaký bude konec páté epizody. V obou dílech WD byly konce skvělé. (Neprozrazovat ani nic nenaznačovat. Chci si užít hru, kdy netuším ani náznak čehokoliv o dalších dílech.)
A Wolf je neskutečný borec. Velký zlý vlk, když se naštve, si povodí každého.

A něco o příběhu: Dřevorubec jasně není vrah. V době, kdy Faith byla dekapitována, se drnec dával dohromady ze sekery v hlavě. Bylo to vidět i v zrcadle. Tweedle Dee a Tweedle Dum také ne. Po prvním setkání byli podezřelí, ale na konci je vidět, že opravdu vyšetřují. Pasák také ne. Zabít ji třeba mohl, ale nemá důvod pokládat její hlavu na práh detektiva. Ze zatím známých jmen připadá v úvahu jen Modrovous, ale jelikož o něm zatím více pouze to, co je v rejstříku, nelze vůči němu zaujmout stanovisko.

Ale hlavně se mi tento styl hry strašně líbí. Walking Dead, Wolf. Sleduji film, v němž si tvořím vlastní postavu. V jiných hrách je charakter postavy dán nebo nemá žádný. Zde si každý vytvoří vlastní charakter. Když se podívám na možnosti, vidím, že většina k postavě a k dané situaci sedí. Vyberu si tu svou, ale vidím, že jinými možnostmi bych neprohloupil. Tyto hry nabízí nejlepší vcítění se do postavy.

Až by mě zajímalo, čím si u Drolina zasloužila Dear Esther 90 % a Telltale se pohybuje na opačném konci žebříčku. Telltale neudělalo adenturu, ale co jsem slyšel o Dear Esther, je to ještě méně hra než Telltale hry.
Tak hram prvu epizodu a musim povedat, ze je to zatial skvele. Hudba, scenár, grafická stylizacia (telltale sa neskutocne kvalitativne posunuli od hnusneho Monkey Islandu) a velmi zaujimave postavy (hlavny hrdina je frajer). Snad to bude take zaujimave aj dalej.
@Maximus (05.11.2014 10:55): I když jsem si myslel, že mě téma téhle hry nezaujme, opak byl pravdou. Svět Fables mě ihned pohltil. Podle mě je The Wolf Among Us zajímavější než Walking Dead, takže rozehráním tohoto kousku před WD bys neměl udělat chybu. Jen počítej s tím, že se tahle hra moc "nehraje" ale sleduješ to jak seriál a občas malinko zasahuješ do děje. Hraní je tady ještě o něco osekanější než ve WD.
Tak tak, nabrali si toho neskutocne vela.
Jasne obrovsky uspech Walking Dead ich poriadne nakopol, ale mat rozpracovane 4 projekty (WD s2, Wolf Among Us, Game Of Thrones, Borderlands...a este sa vyjadruju aj o inych projektoch) je teda vela.
Uvidime, snad tie epizody nebudu vychadzat tak pomaly.
Podľa mňa je na vine aj to, že tvoria, alebo chcú tvoriť naraz x rôznych hier. Zatiaľ to rozhodne príliš nezvládajú.
No sem zvědavý jak to bude s vycházením jednotlivých epizod. Ale kvalitou je to naprostá pecka. Jurský Park v klidu, ale The Walking Dead a The Wolf Among Us jsou naprosto luxusní. Ten příběh si rád vychutnám i třeba jako Bond, nebo ve Star Wars. Jestli ještě dopilují grafiku, ale spíš mimiku, ta se do těchto her hodí v lepší kvalitě a hlavně ještě jak vylepší celou hratelnost, rozšíří ty možnosti. To bude něco.
Vzali si toho fakt hodně, navíc kolují teorie, že mají s Wolf Among Us problém se scénářem. Nj, v ideálním světě by to nejdřív dodělali na 90% a pak vydávali po epizodách. Takhle se buď můžem smířit s epizodou po půl roce nebo si jako rozvážní trpěliví lidé počkat, až to vyjde celý ;)
@pajmič (09.01.2014 20:25): Tak já Talltale zas tak nesleduju já myslel že dělají jen Wolf a Dead. Teda že si dávaj takovýhle dvě velký sousta.... Trůny hrát nebudu seriál mě maximálně nebaví, ale Borderlands? Na ten sem zvědavej.
@campbell (09.01.2014 19:05): Borderlands a Game of Throne jsou ty další, neříkám ž dělaji na všech na ráz, ale i tak se toho bojim. Očekával jsem že novou serii walking dead rozjedou až po ukončení vlka. A prd, rozdělaji si další dva projekty. Pokud to takto půjde tímto tempem dál, mám též obavy že zapomenu o čem předchozí epizoda byla :D Na druhou stranu "malý je jen ten kdo malé cíle má" uvidíme jak se s tím popasují.
Tellteláci si nabrali více než dokážou unést, ted maji rozdělány 4 hry, všechny mají mít epizoidní obsah. Taková nálož by byla hodně i pro velké studio. Mám takový pocit že bud kvalita půjde výrazně dolů, nebo se časové intervaly mezi epizodami značně prodlouží. Jak píše kolegyně níže. Vyberte si.
Tak Epizoda 2 až po Novém roce - a Telltale navíc budou vytvářet hru o Hře o trůny a jakýchsi Tales from Borderlands, takže budou mít plné ruce práce.
@Clorky (22.11.2013 21:49): To věřím, na druhou stranu CO není lepší než Walking Dead :) No, docela mě to taky baví, ačkoli první dvě knihy byly vlastně nůďo. Třetí a čtvrtá už má ty správný grády :)
Nacházím nepotvrzené datum 30.11.2013, popř. první týden v prosinci.. Anyway, popis EPky 2 již mám připravený, takže zbytečně netvořte. ;)
@Scar (22.11.2013 23:19): To já si to dokážu představit docela dobře. Zrovna tenhle typ her k tomu docela sedí a z hlediska příběhu, postav a prostředí je z čeho vybírat.

A navíc je tu slušná šance, že to bude GoT hra, co i za něco bude stát.
přiznám se, že si moc nedovedu GoT představit od Telltale. Měli by udělat Sin City
@jenprodnesniden (22.11.2013 07:07): Jasný, dík. Já čtu českou mutaci, zatím nemám potřebu jít napřed, ačkoli Fables v hardbacku znějí více než dobře :)

Na tuhle hru jsem hodně zvědavý, ještě jsem se nerozmyslel, jestli si počkám na komplet vydání nebo budu hrát po epizodách...
Kdo zná komiks? Jak moc se ho to ne/drží? Tím myslím hlavně atmosférou a charakterama postav.
@oleav (24.10.2013 20:47): Spíše uvažuji o koupi "all in one" kolekci, za nějakou rozumnou cenu. Všude to vychází přes litra :D To už mě knížky (4x) od Mass Effectu vyšly dohromady levnějš. Počkám do svátků, třeba sleví. ;)