Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Honza, Jan, Jeník, Jenda, Hanz, Johnny.... • 33 let • Gigolo • planeta Země (ČR - kraj Středočeský)

Komentář

Přejít na komentáře

The Walking Dead: Season Two - Episode 1: All That Remains

  • PC 65
Tak to mám za sebou. Za necelou 1h a 40min jsem bleskurychle dohrál episodu v kůži (jak se zpívá i v oné písni) milované Clementine. A relativně splnila to co jsem od ní čekal jak v pozitivním, tak negativním slova smyslu.

Celá episoda je opět veskrze lineární. Jak z hlediska designu map tak vašich rozhodnutí. Těžko odsuzovat vaše rozhodnutí či počínání po první episodě, uvidíme jak se to bude vyvíjet dál. Některá rozhodnutí mají spíše mít spíše emocionální dopad než že by ovlivňovali vývoj samotného příběhumilovníci a ochránci zvířat asi na pár nocí nemohli spát . Proč to vlastně píšu? Jednoduše mám neustále pocit že mě scénáristé tahají za ručičku z lesa po své vlastní vyšlapané cestě.

Hned jedné z prvních scén na WC se dostaneme do situace kdy šikulka Clem upustí svůj zlatý důl (vodu živou) a láhev se jí zakutálí do jedné kadimístnosti. První věc co mě před tím, než si zaběhnu zvednout vyprázdněnou láhev napadla, věřte nebo nevěřte vzít si sebou svou zbraň. Ale bohužel, byl jsem diktátorsky nucen opustit svůj jediný zdroj násilí a své ochrany, vědíc co bude následovat. A tak se také stalo, Omid mrtvý (pravděpodobně) a tím pádem vaše rozhodnutí z prvního dílu jde z části do kopru. Podobná situace byla i scéna s udržování ohně, kdy mě zase hned napadlo proč se pokusit ohěn tvz. nerozfoukat.
Stejně tak když už dostanu kontrolu nad postavou, většinou je mým cílem držet "W" a občas stisknout tlačítko myši.

Interface je úplně stejný jako u The Wolf Among Us - Episode 1: Faith. Akční sekvence jsou dobře nastříhány není jich moc (čtyři pokud mi paměť slouží). Prvně mě zaskočila velikost šipek, jenž samozřejmě značí zmáčknutí daného směru. Jejich velikost je enormní, téměř přes celou obrazovku. Předpokládejme že autoři myslí i na občany s více dioptriemi. Ve vlkovi se mi akce zdála propracovanější a jen kůly tomu že hrajeme za zlého vlka. Ve zdejších QTE jsem neměl tolik možností jak s danou situací naložit. To mi ale zase nevadí, pokud jsou cutscény dobře nastříhány. Jak jsem napsal výše, jsou dobré, ale žádná velká sláva to také není.

Tím jsem si sám nahrál na další aspekt. Technologie. Ani moc nepochybuji o talentu TellTale. Problém je spíš v enginu, který je už 9 let stejný. A také to tak vypadá, respektive hra a její vzhled jako by přišel z roku 2006. Zastaralost textur tentokrát nezakryje ani pixel shaderový filtr, který se očividně tvůrci snažily poupravit. Žel zombíkovi se jim to nepovedlo. Ani zdaleka ne jako u The Wolf Among Us - Episode 1: Faith. U vlka to fungovalo jednak z hlediska atmosféry a též byl filtr nastaven dobře z hlediska sladěnosti barev a kontrast mezi postavami a okolím prakticky neexistoval.
Zde jsem při pohledu na zubaté stromy a vůbec celé okolí měl pocit, že hraji opět Sam & Max Season One - Episode 1: Culture Shock. To samé platí i o animacích. Já být na místě TT tak bych investoval více času do nového enginu než abych zbytečně utrácel peníze za více cinematic designérů. Jen pro porovnání, méně animátorů mělo i BW na Mass Effect 3. Klidně a rád bych jako opět za kvalitnější technologii zaplatil i více peněz a čekal delší dobu.

Teď ty dobré věci. Dabing a hudba? Ano jsou skvělé, obzvláště Melissa Hutchison v roli Clem odvádí precizní práci. Při myšlence že oné dámě táhne na čtyřicet mě její výkon udivuje o to více. Ostatní postavy jsou též skvěle namluveny ale při ošetřování rány v kůlně jsem kroutil prstama u nohou. Znáte tu frázi "když na to koukám tak to cítím taky" brrr. Skladba v titulcích je pak dílem mistra.

Nové postavy jsou zajímavé, opět není jasné komu věřit a komu ne. Každý z nich má na vás/Clem jiný názor. Osobně jsem si oblíbil "bratra" Nathana Drakea ale kdo ví co se z něj vyklube, nebo jestli umře. Hádal bych že do třetí episody do srazí vlak. Just my guess.

Stejně jako The Walking Dead - Episode 1: A New Day a ze stejných důvodů, nemohu první episodu druhého dílu hodnotit kladně. Na to je hra příliš zastaralá a technicky nedokonalá. Avšak doufám že se příběh rozjede stejně dobře jako u prvního dílu. A co si budeme namlouvat, většina z nás tu hru hraje kůly příběhu a Clementine.

Pro: Užasný dabing, Hudba, některá rozhodnutí, dobře sestříhané QTE, přijatelná cena.

Proti: Grafika a animace, lineárnost, design prostředí, technické nedostatky, velice krátké.

+11