Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Witcher 3: Wild Hunt - Blood and Wine

Zaklínač 3: Divoký hon - O Víně a Krvi, Wiedźmin 3: Dziki Gon - Krew i wino

92
137 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
30.05.2016 PS4
31.05.2016 PCXOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://thewitcher.com/witcher3/
Druhé příběhové rozšíření pro hru Zaklínač 3: Divoký Hon, kde se se známým zaklínačem Geraltem vydáme do vínem ovoněného Toussaintu, na pozvání kněžny Anny Henrietty. Zemi totiž sužuje nebezpečné monstrum, které systematicky vraždí tamější obyvatele a jedině Geralt tomu dokáže učinit přítrž. Tento nepřítel je však vychytralejší a nebezpečnější, než si kdy kdo mohl představit.

Rozšíření nás zavede do zcela nové oblasti Toussaintu, která je rozlohou srovnatelná se Skelligskými ostrovy, a která může mnohým připomínat francouzské vinné oblasti. Můžeme se těšit na nová i staronová monstra jako archespory, bruxy a šarleje. Hra nabídne také nové vybavení a zbroje, které si budeme nově moci dle libosti různě přebarvovat. Také oblíbený Gwint se dočká rozšíření a to v podobě nového balíčku Skelligských klanů. Další novinkou bude správa a velebení vaší osobní vinice, kde můžete odpočívat, trénovat a skladovat předměty.

S rozšířením přichází i změna uživatelského rozhraní v inventáři a obchodu a také nový prvek v podobě mutací, které je potřeba vyzkoumat, a které vylepší vaší postavu. Tvůrci však tvrdí, že se plný potenciál mutací projeví až s New Game+, u kterého byl navýšen level cap na úroveň 100.


Poslední diskuzní příspěvek

Terien: Ty skillpointy se dají dávat i na rozvoj mutací a na 1 mutaci potřebuješ 2 skillpointy. Těžké rozhodnutí jestli dávat skillpointy do…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Jak je u mě u této série zvykem, opět hlavně na dojmy zaměřený a hru vyzdvihující komentář. Důkladný rozbor hledej jinde. :)

Poslední dávku zaklínačského dobrodružství jsem netrpělivě očekával dlouhé měsíce. Zkouškové nezkouškové, do hry jsem se ponořil a opustil ji po více jak 30 nahraných hodinách a ještě plný dojmů se vrhám do sepsání komentáře.

Bez okolků řeknu, že i poslední etapa Geraltova putování se nadmíru povedla. Knížectví Toussaint je bezesporu jedna z nejkrásnějších a nejdetailnějších lokací, co jsem kdy ve hrách viděl a Beauclair je jedno z nejhezčích herních měst. Ráj na zemi (i když jak se to vezme, že...), kde by každý jistě rád strávil dlouhou dovolenou. Lokace je to vskutku rozlehlá a nabízí řádnou porci luxusně napsaných questů, ve kterých hráč stráví mnoho hodin. Zaklínačská série se vždy snažila vyvarovat laciných tzv. "fetch" questů a až na dva menší úkoly se to daří i tady. Naštěstí tyto dva questy nejsou nikterak otravné a donutí alespoň hráče procestovat mapu, která se mi jinak ale přeci jen zdála na některých místech trošičku nevyužitá. Některá místa jsem projel jednou, maximálně dvakrát a to i přestože by si zasloužila velmi důkladné prozkoumání. Smysl pro detail je tu neskutečný.

Ačkoli to přiznávám nerad, hlavní dějová linie mě v jistém ohledu drobně zklamala. Je totiž nečekaně dost krátká a nakonec jsem byl rád, že jsem si ji nechal až na konec. Na jednu stranu je příjemně nepřekombinovaná, dává smysl a jak je u zaklínačské série zvykem, její vyznění je ryze lidské, ale po stránce gameplaye mi v určitých místech přišla až přehnaně osekaná. S ohledem na jinak maniakální detailnost všeho okolo je to přeci jen trochu krok zpátky. Zrcadelníkův příběh z minulého DLC měl už od začátku o dost jistější tah na branku. Dějová linka je zpočátku spíše vlažná, ale grády rozhodně nabere a závěrečná třetina hry opět ukazuje, proč tuhle sérii tolik adoruji. Rozhodně nemám v plánu spoilerovat, jen bych rád podotkl, že všechny ty tituly pyšnící se nelineárním příběhem, kdy všechny volby mají údajně mít vliv na závěrečné rozuzlení, se můžou jít zahrabat. Novým králem se stává právě tento datadisk.

Kdo by ovšem čekal, že po porážce závěrečného bosse uvidí titulky, ten se spletl. Líbí se mi, že CD Projekt RED přesně ví, jak ve hráči vyvolat pocit zadostiučinění. Nechybí dlouhá lehce sentimentální rozprava a ani drobné zakončující questy fungující jako dopointování a řádné zakončení celého Geraltova putování. Závěrečný moment, kdy po dlouhém rozjímání nad právě proběhnuvšími událostmi Geralt usoudí, že je na čase si odpočinout, přičemž se na rozloučení s lehkým úsměvem na tváří podívá "do kamery" přímo hráči do očí, je pro mě jeden z nejsilnějších momentů, co jsem za ty roky při hraní zažil. Po více jak 300 hodinách (počítám-li i první dva díly) strávených v tomto nevšedním světě, je to pro hráče taková sladká tečka na konec. Jak už bylo kdesi zmíněno, jedná se o decentní, ale velmi účinné probourání "čtvrté stěny", tzn. stěny mezi realitou a hrou.

Rovněž nesmím zapomenout na překrásný soundtrack a luxusní český překlad prostý jakýchkoli chyb.

Co dodat? Žádný z dílů této série není rozhodně technicky dokonalou hrou. Dala by se vytýkat třeba nevyvážená obtížnost, chaotický skill tree, pomalý inventář (byť po novém updatu hodně překopaný) atd. Jenže pořád je třetí Zaklínač kvalitativně někde jinde, než drtivá většina současné videoherní produkce a ukázkovým příkladem, jak by měla vypadat moderní počítačová hra. Hra, která poskytuje dobrodružství na desítky hodin, sympatické postavy, kvalitně napsaný děj se silným příběhovým pozadím a funkčními emocemi a to vše s absencí úmorné vaty v podobě sběratelských nesmyslů a opakujících se miniúkolů. A za tohle si O víně a krvi plnou palbu rozhodně zaslouží.

"Něco končí, něco začíná..."

Pro: krásná, atmosferická a nesmírně detailní nová lokace, vysoce kvalitní příběh (od námětu až po writing) a množství voleb, parádní questy, dlouhá herní doba, soundtrack, bravurní český překlad, nový qwintový balíček

Proti: snad jen velmi krátká hlavní dějová linka a pár nepodstatných drobností technického rázu

+31+31 / 0
  • PC 100
Toussaint, jaký to kontrast oproti temnému, válkou zbídačenému Velenu nebo mrazivému Skellige. Sluncem prohřáté vinice, malebné vesničky, nádherná příroda a hlavně krásné, překrásné hlavní město Beauclair. Blood and Wine mi nabídl jednu z nejkrásnějších lokací, kterou ve hrách pamatuji. Lokaci, kterou jsem si často jen tak projížděl a nasával fantastickou atmosféru vinic, rytířskosti a cti. Jenže něco zlého číhá pod čistotou tohoto kraje. Tak vzhůru za posledním dobrodružstvím, Geralte.

Co se týče hlavního příběhu, byl jsem zvědavý, jestli tvůrci přeskočí vysoko nastavenou laťku, kterou představoval příběhově excelentní první datadisk Hearts of Stone. Popravdě, nepřeskočili. Jenže i tak je povedený. Začíná trošku nenápadně a komorněji, ale s blížícím se koncem nabírá na obrátkách. Anna Henrietta a hlavně Regis potěšili, je skvělé takhle potkat jednu z nejlepších postav ságy. A potěší i že jeho oživení vysvětlili tvůrci vcelku uspokojivě.

„Ach, ach, ach,“ zavzdychala kněžna Anna Henrietta, lomíc rukama. „Tvé vyprávění mne zarmoutilo, pane Geralte. Mé srdce po něm zachvátil smutek.“

V čem Blood and Wine naprosto exceluje jsou vedlejší úkoly, které se zde řadí mezi ty nejlepší ze třetího dílu. Hlavně úkoly týkající se turnaje (ta atmosféra!), Gwintu, série O víně a vině, vtipný questík Razítko mocnější meče, nebo třeba vichtí součást hlavního úkolu Klec bláznů patří mezi to, co si budu pamatovat. A samozřejmě jsem si užil i všechny události kolem Geraltova nového domu, vinice Corvo Bianco. Prostě a jednoduše, CDP opět potvrdili svůj vysoký standard - postavy, texty, knihy, každý malý detail, všechno je opět na špičkové úrovni.

K úžasné atmosféře datadisku napomáhá i tradičně výborný soundtrack. Nové možnosti tvorby postavy také potěší, stejně tak nově překopaný inventář, který přinesl i patch do původní hry pro ty, kteří datadisk nevlastní.

Tento odstavec věnuji záporům. Grafika opět občas zablbne a na konci mi hra dvakrát spadla. Není to ale nic vážného. Snad jediné co mi trochu pilo krev je, že není z Corvo Bianco výhled na Beauclair :(

Jinak platí stejná věc jako u předchozího datadisku - za solidní cenu obrovské množství zábavy. U EA nebo Ubisoftu a jejich politiky DLC by musel takový datadisk stát tak 280€ :D

Z hodnocení i komentáře je jasné, že mě i poslední kapitola příběhu Geralta z Rivie nadchla. Pro někoho to samozřejmě nemusí být tak úžasné a skvělé, ale tahle série mi prostě sedí jako žádná jiná a jsem u ní ochotný prominout i nějaké ty nedokonalosti. A že je minimálně na delší čas konec se mi vůbec nelíbí a chtěl bych víc. Nebo je lepší končit takhle na vrcholu? Nevím, ale Geralt mi bude chybět.

„Čarovný je náš zámek Beauclaire, milostná kouzla zde na lidi mocně působí,“ zamumlal Reynart, upil vína a válel je po jazyku. „Už sám pohled na něj je okouzlující. Vzpomínám, jak vás to tehdy v říjnu vzalo, když jste ho spatřili poprvé. Jak to ten Cahir tenkrát řekl?“
*
„Okázalý zámek,“ řekl s obdivem Cahir. „Na mou duši, representativní a oku lahodící sídlo.“
„Pěkně si vaše kněžna bydlí,“ konstatoval Regis. „To se musí nechat.“
„Kurva, celkem parádní barák,“ dodala Angoulême.


PS: A možná přijde i čarodějka.

Pro: Questy, příběh, atmosféra, víno, hudba, nádherné lokace, nádherné Beauclair

Proti: občas nějaká ta chybka, na dlouhý čas poslední příběh ze světa Zaklínače

+27+27 / 0
  • PC 90
Viac ako 30 nahraných hodín! Táto porcia mi chutila ešte o niečo viac, ako tá predtým. Nová pestrofarebná lokácia s početnými vinicami a rytiermi, ktorí sa do nebezpečenstiev vrhajú bez uvažovania má svoje veľké čaro.

Hlavný príbeh sa podaril a ponúka veľmi charizmatické nečiernobiele postavy. Pri plnení hlavnej príbehovej linky som si spomenul na vysokú kvalitu prvých dvoch knižných poviedok. Sadlo mi to a aj vďaka sympatickosti postáv som mal občas veľký problém, aké rozhodnutia mám spraviť. Vydarili sa aj vedľajšie questy, ktoré sú znovu zárukou sviežich nápadov a vtipnosti. Hľadanie chýbajúceho penisu zo sochy znázorňujúcej hrdinstvo a mužnosť alebo byrokracia v banke (odkaz na animovaných 12 úloh pre Asterixa), to všetko sú nezabudnuteľné a jedinečné dobrodružstvá, ktoré neponúka žiadna iná hra.

Ešte aj nápisy na náhrobných kameňoch sú vydarené a musel som si ich všetky prečítať.

Karolína Satira - Co na tom k*rva nechápeš, ty posranej kok*te?! řekla svému kocourovi, když odmítl přinést klacík, načež jí popadl smrtící záchvat vzteku

Musím pochváliť aj pridané vylepšené mutácie, vďaka ktorým bolo znovu lákavé rozdeľovať nahromadené skill pointy. Celkovo je toho obsahu veľa a rozhodne sa jedná o obrovské DLC. Nová lokácia mi svojou rozlohou stačila, lebo je doslova prepchatá rôznymi detailami a zaujímavými miestami.

Krásna rozlúčka a je mi ľúto, že je to na najbližšie roky aj posledná hra z tohoto univerza. Ale CDP sa k tejto sérii vráti, o tom som na 100% presvedčený a či už to bude s Geraltom alebo bez neho, budem sa veľmi tešiť.

Pro: Krásna nová lokácia, veľká kvalita hlavnej príbehovej linky, vtipné a nápadité vedľajšie questy, charizmatické postavy, atmosféra

Proti: občas grafické bugy

+24+25 / -1
  • PC 95
Když jsem někdy před patnácti lety četla zaklínačskou ságu, byl Regis jednou z mých oblíbených postav, protože přesně ztělesňuje to, co Sapkowski umí psát nejlíp - takové ty sarkastické hrdiny všedního dne, kteří se za každou cenu snaží vést normální, ničím nevyčnívající existenci s malými radostmi, ale za boha se jim to nedaří. K mému velmi příjemnému překvapení byla právě tato jedna z posledních dosud "neoživených" postav součástí druhého a bohužel posledního zaklínačského rozšíření, takže tím můj zájem o příběh hry velmi vzrostl.

Red Studio opět nezklamalo a představilo poutavou dějovou linku s neméně poutavými side questy (například lžičková příšera). Interakce mezi postavami - tedy dlouhé a realistické rozhovory - neměly chybu a vyvážily tak přímočarost děje. Je zajímavé, na kolik způsobů se dá přetřást zápletka 1) Geralt přijme jednoduchý úkol zabít monstrum 2) úkol se komplikuje, protože nikdo není dokonalý 3) následuje morální volba, při které nelze 100% vyhrát --- a ono to pořád funguje. Navzdory svému vlastnímu přesvědčení a tomu, co by asi udělal knižní Geralt, jsem si ze zvědavosti nakonec vybrala tu horší variantu, čehož jsem pak litovala, ale co se dá dělat. Her je hodně, času málo, a tak mě čekala likvidace Detlaffa.

Výlet do prosluněného Toussaintu, který oplývá chrabrými rytíři, kteří neváhají pro vlastní potěšení trápit reliktní zvířátka, je příjemným zážitkem, jehož celistvost dokresluje svébytný vzhled a charakter toussaintského prostředí. Právem tohle rozšíření vyhrává všechna možná ocenění, protože v podivném světě, kdy si za uzavření příběhu her (EA) nebo třeba jen speciální sekyrku (Ubisoft) musíte připlatit, je Blood and Wine zcela nadstandardním, luxusním a ojedinělým jevem.

Je samozřejmě otázka, zda Geralt potřebuje vlastní vinici a musím říct, že mě právě to vybavování domečku nezaujalo, ale tak asi je fajn, že ta možnost tu byla. Zato mě s novým setem karet znovu chytnul Gwent, takže jsem hodnou chvíli strávila jen tím. A abych pochválila ještě něco, protože Blood and Wine si to určitě zaslouží, tak ještě přihodím to, že Zaklínač je jedna jediná hra, kde mě baví jezdit na koni, protože Klepna (přes všechny své glitche v kopcích) krajinou opravdu cválá a ne pluje.

Pro: nadstandardně rozsáhlé a dobré rozšíření

Proti: je to poslední hra se Zaklínačem

+23+23 / 0
  • PC 100
Ztracená dekáda v žánru RPG končí. CD Projekt RED se o to postaral rázným črtem, který přinesl první skvělou "hru na hrdiny" od VtM: Bloodlines. Witcher 3 vyjevil v celé "kráse" falešnost jiných herních studií (i jejich fanatických obhájců), jež si "krátí" cestu k cíli jednou zkratkou za druhou. Tu otravnými fetch questy, jindy absencí dabingu nebo dokonce ustřihnutím významné části hry za účelem jejího prodeje v rámci předraženého DLC. Prý něco je třeba nebo to jinak najde a... A houby! Ono to jde, jde stvořit zcela AAA RPG se skvělým příběhem za rozumnou cenu (vč. DLC). Jde zařídit kompletní dabing (dokonce do několika jazyků) všech postav a přidat i pár hvězd stříbrného plátna. Jde přitom i vytvořit nádhernou grafiku. Ba jde najít i čas na tuny "velikonočních vajíček", kdy si tu jedna postava notuje píseň od Simona a Garfunkela, jindy hudbu ze Star Wars a žebrák na ulici se zase uvede replikou z Života Briana. Ten důraz na detail je prostě hoden obdivu a aplausu. Mé hodnocení 100% náleží GOTY verzi s HoS a BaW. Tady je to zcela bez debat a toto RPG budu v budoucnu používat jako měřítko (bič!) při hodnocení dalších budoucích her v žánru.

Blood and Vine je velmi kvalitní přídavek k původní hře. Prostředí Toussaintu je plné barev, vína, lásky, rytířské cti a turnajů (a upírů). Snad jen ten "filtr" nemusel úplně být. Vyšší "svítivost" celého prostředí je přeci jen trochu ústupkem od temnějšího prostředí základní hry i HoS. Obdobně bych výše hodnotil i příběh předchozího DLC, neb s BaW se autoři opět trochu uchýlili k vykrádání knih (Renfri) a Olgierd byl přeci jen zajímavější NPC než postavy z Blood and Wine. Ale děj byl i tak velmi kvalitní a pohádkový úkryt Syanny byl nádherný i vtipný. Právě na něj si měli v CD Projekt RED ušetřit onen "filtr", neb sem se bez debat hodí. Škoda, že si musíte vybrat mezi tímto a setkáním s Unseen Elder. Imho Ciri by si jej podala. :) Mírně mě zklamal i Regis, byť to nebylo tak vážné. Naopak Orianna mě velmi potěšila, neb jsem si jí pamatoval z jedné animačky. Příjemné, že autoři mají něco z budoucnosti Geralta připravené i po konci hry.

Autoři se i proti Novigradu ještě překonali s Beauclair. Vedlejší questy si udržují vynikající kvalitu. Možnost mít po hlavním hrdinovi pojmenovanou i značku vína (vybral jsem samozřejmě název White Wolf) bylo prostě "must have". Obdobně jako maximální vylepšení vašeho sídla i s vinicí, což naštěstí stojí jen cca do deseti tisíc. Alespoň tak má kam složit hlavu i Vaše případná návštěva či si máte kde vystavit pár obrazů, zbrojí a zbraní. A také kde obnovit bomby a pohrát si s mutageny. Zde možná malinká výtka. Nebylo dost prostoru, abych si nové "mutování" (ehrm) užil na maximum, jelikož mi moc úrovní nepřibylo a požadavky na ability points jsou velmi brutální (i pět na spojnice větví mutací). Končil jsem mimochodem na lvl 53 (téměř 54), což považuji asi tak za standard.

Má největší výtka, tedy ony "otazníky", zde byla opravena a tyto tak z velké části "objevujete" v rámci několika questů (Wine Wars, Big Feet to Fill a Knight for Hire a "Vintner's Contract..."). Rovněž potěšilo trochu těch hloupostí, jako je komplet zbroj rytíře Geralta z Rivie i s příslušným vybavením pro Klepnu (Roach) či obdobná zlatá rytířská zbroj (ta na mě byla trochu moc - ale opět fajn, že je k tomu "matching" Klepna zbroj atp.). Možnost "barvení" witcher setů je taková blbinka, nicméně dejte šanci modré Grandmaster Griffin zbroji, bílému Viper setu, červené mantikoří a jinak preferujte standardní černou (u Grandmaster Wolf a Cat - tady až na rukavice - ty nechte být). Ursine nestojí za řeč. To už snad ani "vylepšit" nejde. Stačí, že budete v létě trajdat ve vedrech Toussaintu s těžkou zbrojí (vrchní část je snad až ke kotníkům) a ještě aj přidaným super "kožíškem". "Mantikoří" zbroj se pak vrací ke stylu prvního Witchera a upřímně na ten bych raději zapomněl. Tenhle zcela opominetulný set to hravě umožňuje (byť jeho bonus z více kusů zbroje zní docela fajn). Ale v té červené je zabijácký.

Nyní následuje můj Gwent návod, který je možné zcela přeskočit. Přichystal jsem si jej jen z důvodu frustrace z toho, že po shromáždění všech karet najednou nemám důvod je používat. :) I tahle minihra je navíc velmi kvalitní a zaslouží si rozebrat, neb to beru jako další ocenění práce autorů. Kór když je to z mého pohledu první skutečně skvělé RPG po té dekádě špatných až maximálně cca dobrých her. :) Viz tedy případně spoiler tag.

Nejprve je třeba říci, že ač představuji "univerzální balíčky", tak zejména u těch slabších stran se vyplatí dělat změny, zejména pokud hrajete proti některým soupeřům. Hlavně Decoy nemusí být tak použitelná, pokud soupeř nemá agenty (a vy také ne). Samozřejmě pokud hrajete proti Emhyrovi, který zakazuje special vlastnost vašeho velitele, tak je také často třeba se tomu přizpůsobit. Přesto "univerzální" balíčky mají dle mého názoru smysl, neb výše uvedené "údaje" o soupeři se často dovíte až během partie. Počet jednotek až na výjimky držte vždy do 22 či 23 a snažte se vejít do třiceti karet.

Začněme za mě nejsilnějším balíčkem - tedy Nilfgaardem. Zde bez debat jeďte na střelbu lučištníků a haldu agentů. Základ je 3x Decoy, 2 Commander's Horn, jednou déšť a jednou mráz. Mlhu logicky ne, vadila by spíše vám. A samozřejmě jednou pěkné počasí.
Více většinou není třeba. S tím počtem agentů a Decoys se k němu většinou dostanete. V tomhle případě ani nevyhazujte hero karty a dejte do balíčku všech devět. Připojte Villentretenmertha pro nádherné kombo se zimou, kdy můžete zničit třebas celou první lajnu soupeře. Navíc je možné jej znovu použít s Decoy nebo pěti kartami, které umožňují návrat jednotek z odhazovacího balíčku). S HoS zapojte Olgierda. Samozřejmostí jsou i všichni tři Nilfgaard agenti (a hero karta Avallac'ha k tomu). K Olgierdovi ze střelců přidejte dvakrát Black Infantry Archer, Assire, Fringillu a Renualda. K tomu samozřejmě oba Auxiliary střelce. U katapultů přidejte Siege technika, který opět vrací kartu z odhazovacího balíčku. Emhyr samozřejmě ten, který krade kartu ze soupeřova odhazovacího balíčku. Nilfgaard deck výše uvedený dělá celkem třicet karet. Ale s těmi agenty a decoys jej často téměř doberete. S tímhle balíčkem nejde snad prohrát.

U severních království nově doporučuji vyhodit dvě Hero karty. Konkrétně Triss a jednu libovolnou desítku. Jako velitele pak Foltesta sesílajícího pěkná počasí (ušetříte tak kartu) Opět využijte 3x Decoy a dvakrát Commanders Horn. Jede se tady na obléhací stroje, takže stačí jedna zima a jedna mlha. Villentretenmerth je také jasný (viz taktika výše). Přidejte všechny šestkové a osmičkové obléhací stroje a Dun Banner medičku (vrací kartu).
Samozřejmostí jsou všichni tři agenti severních království (opět Avallac'h je již započítán v hero kartách a nakonec zbytečné jej zmiňovat, neb jej berete za všechny strany). Dvě hero karty jsem obětoval pro možnost použití Crinfrid Reavers. Hlavně pokud soupeř beztak nemá dobré střelce (typicky monster deck), tak je můžete využít na vítězství v jednom z kol. Vzhledem k decoys a agentům severních království mátě slušnou šanci je poskládat všechny tři (tzn. síla 45 bez dalšího posílení velitelským rohem). Celkem to dělá 29 karet v balíčku.

U monster doporučuji opět třikrát decoy, stačí zde ale jen jeden velitelský roh. Jako velitele doporučuji Eredina, který může použít jakoukoliv kartu počasí z balíčku. Jedete na přední lajnu, takže se osvědčí jedno počasí Skellige z BaW a jedno pěkné počasí. U hero karet vyhoďte Triss. Přihoďte Olgierda a Villentretenmertha a tentokrát aj Dandeliona (Marigolda). Na likvidování i druhé řady soupeře je skvělý Toad z HoS. Stran muster karet jsou jasné crones a vampýři. Zde je skvělé, že jeden je pětkový, takže vám nehrozí okamžitý scorch či Villetretenmerth. U arachasů přidejte jen ty tři do přední lajny. Celkem to dělá zase 29 karet a 23 z toho jednotky.

Skellige deck je celkem cool, ale strašlivě závislý na tom, zda se vám povede složit "komba". Navíc je strašlivě náchylný na scorch a Villentretenmertha či Toada. Opětovně použijte 3x decoy a berte spíše Brana za velitele. Stačí pak jeden commanders horn. U hero karet vyhoďte Triss a Hjalmara (já věděl, proč jej nechci jako krále!). Jasný je Villentretenmerth, Dandelion a Olaf (chrání vás hezky právě před Scorch, neb jej často "slízne"). Přidejte od každého tři Crach an Craite Warrior, War Longship, mladé berserkry a Shield Maiden (ty vyhazujte na začátku, zejména pokud dostanete Cerys). Doplňte Birnou a Draigem. U každého sloupce tak dáte dohromady nějaké silné kombo. Vzhledem k absenci počasních karet potěší 27 karet v balíčku (a to byť jednotkových je 23), což umožní právě složit ono kombo či (ideálně) více. Jejich vlastnost vracející ve třetím kolem na plochu dvě karty je dost cool. Klidně se vám tak mohou vrátit dva přeměnění berserky. I proto ale hraju raději s Branem než Crachem. Je pak možné balíček doplnit nějakým Skellige počasím. Zejména pokud hrajete proti Nilfgaardu a Severním královstvím.

Nakonec jsem si nechal Scoia'tael, neb je mám snad nejméně rád. Tady jedu takového hybrida (i proto je nemám rád) a jako commandera pak beru Francescu, která přidává kartu. Z počasí tedy beru jen déšť a jednou pěkné počasí. K tomu opět třikrát decoy a jen jeden velitelský roh. U hero karet opět vyhoďte Triss. Jasný je znovu Villentretenmerth, Olgierd (vzhledem k taktice je jeho "obojetnost" velmi použitelná), Dandelion, Milva. Z HoS se hodí takový Villentretenmerth na obléhací stroje - Schirrú. Balíček doplňte všemi Havekar Smugglery a stíny O'dimma, přidejte také všechny tři Havekar léčitele. Celkem první způsob dělá 28 karet v balíčku a z toho 22 jednotek.

Pro: prostředí turnajů, vína a lásky; lepší systém "otazníků"; barvení setů; opět bez bugů; značka vína pojmenovaná po Geraltovi; kvalitní děj (byť slabší proti HoS); moc pěkný a dobře vybavený (/vybavitelný) domov

Proti: filtr grafiky, malý prostor pro nové mutace, méně originální děj

+22+22 / 0