Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Game of Thrones: A Telltale Games Series – Episode One: Iron From Ice

72
95 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
adventura > interaktivní film
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
02.12.2014 PCPS4
03.12.2014 X360XOne
09.12.2014 PS3
Vývojáři:
Telltale Games
Oficiální stránky:
http://www.telltalegames.com/gameofthrones/
Game of Thrones: A Telltale Games Series vytvořili známí vývojáři Telltale Games. Jedná se o epizodickou adventuru založenou na licenci populární HBO série Hra o Trůny, která je vytvořena podle ságy Písně ledu a ohně spisovatele George R. R. Martina.

Příběh hry je umístěn mezi událostmi 3. až 5. sezóny seriálu. Rozdělena je do šesti epizod a zaměřuje se na osudy rodu Forresterů, obchodníků se dřevem, které jsou popsány v páté části knižní ságy. Forresterové se snaží přežít probíhající válku pěti králů, která způsobila konflikt s jejich sousedy, rodem Whitehillů.

Hratelností se jedná o klasické dílo od Telltale, kdy hráč většinu času sleduje cut-scény, volí odpovědi v dialozích a mačká správná tlačítka během QTE (quick-time event) sekvencí. Příběh sledujete z pohledu několika lidí, jejichž volby budou mít přímý dopad na osud rodu Forresterů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 35
Po překvapení jménem Tales from the Borderlands nám Telltale odstartovali další sérii. Zatímco u Borderlands jsem hýkal blahem nad povedenou epizodou, GoT je od Jurassic Park: The Game nejslabší hrou od Telltale, kterou jsem hrál.

Pokud jste nečetli knižní předlohu či neviděli seriál, tak na hru rovnou zapomeňte, protože nebudete vědět, která bije. Po úvodní minutě ve hře jsem šel do nastavení a hledal, kde jsem co špatně nastavil, protože grafika je neuvěřitelně hnusná, rozmazaná, vyblitá a bez detailů. Je asi tak na úrovni prvního Gothicu. Stejně tak střih je podivný a dabing občas trhá uši (Ethan).

Mohl to zachránit aspon zajímavý příběh, ten je ale takový... no jako bych ho už někdy viděl... jo, je to přesná kopie osudu rodů Starků a to se vším všudy. Je to celé průměrné, bez nápadu a nezachrání to ani fakt, že se postupně vtělíme do tří postav a potkáme známé postavy jako je Cersei, Lady Margaery či oblíbeného Impa. Úsměvné jsou i QTEčka, kdy třeba 3x po sobě nemusíte nic zmáčknout a ono se vlastně nic nestane a postava přežije. Tak na co to tam sakra je?

Tady není o čem, tahle epizoda je odfláklá, nepovedla se a Telltale má do příště co napravovat. Průměrný zážitek si odnesou asi jen zapřísáhlí fanoušci Hry o Trůny, ostatní ať raději volí akční Borderlands či vážnějšího Wolfa.
+15 +16 −1
  • PC 90
Jak se herně dostat do světa Westerosu a nedostat jen něco, co slepě parazituje na momentální vlně? Není to zrovna snadné, ale Telltale to dokázali. Že takový zážitek nebude pro každého, to ovšem není potřeba připomínat.

Nepřekvapivě je nutné mít tenhle svět rád a orientovat se v něm více než jakž takž. Nakoukaný seriál je nezbytností, pro úplné nasátí atmosféry pak pomůže i načtená sága. Ne snad že by bylo potřeba znát podrobně všechny vazaly Starků, dlužníky královské pokladny nebo seznam všech děcek z rodu Freyů. Osud Forresterů ale více docení ti, kteří si s velmi podobně založenými (a neblahým osudem stíhanými) Starky prožili první poslední z pohledu všech jejich knižních vypravěčů.

Vzhledem k tomu, že jsem se svého času do světa slavných telltaláckých Walking Dead nedokázal naplno ponořit, jsem se nejvíc bál atmosféry a síly charakterů, které bych chtěl pěkných pár hodin a navíc na pokračování provázet v prekérních situacích. V tomto ohledu si scénáristé zaslouží podtrženou jedničku, protože už jen to, že dramatický prolog zasadili na večer nechvalně proslulé Krvavé svatby, jim zajistilo moji plnou pozornost na dlouho dopředu. A protože samotná první epizoda se i při mém úzkostném "ještě si to chvíli pošetřím" chtě nechtě dohraje za necelé odpoledne, vystačilo jim to na moji maličkost bohatě.

Telltale to vlastně dokázal zahrát na všechny. Jak na ty, kteří chtějí něco nového (viz fakt, že Forresterové se na těch několika tisících knižních stran vyskytují celkem JEDNOU), tak na ty, kteří chtějí zavítat na známá místa typu Králova přístaviště a v kůži trojice velesympatických nováčků potkat přesně ty postavy, které se za čtyři seriálové sezóny naučili milovat i nenávidět.

Za mě, jakožto solidního Trůnního příznivce, obrovská pochvala. Doteď kroutím hlavou, že i jen pouhý interaktivní klikací příběh mě dokázal po hlavě mrštit do Sedmi království. Čekání na dvojku bude k nesnesení.

Pro: Autentičnost Západozemí, nové postavy, osvědčené lokace, výtečný scénář

Proti: Krátká hrací doba

+15
  • PC 40
Telltale bych přirovnal k hernímu ekvivalentu čínské továrny s pásovou výrobou, jejíž jasným mottem je " Uděláme si tak 2-3 hry za rok, recyklujeme stejné herní i neherní principy jen s pár kosmetickými změnami. Flákneme na to nálepku nějaký známý videoherní, komiksový či filmový značky a ono se to nějak prodá, co kluci?"

Po slušném Borderlands, kde celé to deja-vu maskovala stylizace a humor (podobně jako u Wolfa s rozdílem atmosféry) se u GoT Telltale předvedlo opravdu v plné formě. Nějaká grafická stylizace? You mad?. Místo toho tu máme krásně hnusný, rozmazaný textury s hranatejma okrajema, který jsou tak hranatý, že i nehranatý věci vypadaji hranatý. To jest nepochybně umělecké ztvárnění. Animace, které padají pod úroveň 10 let starého Fahreinheitu. Retardované QTE bez jakékoliv výzvy. Navíc někdy ani nejsou funkční (schválně jsem jednou nic během scény nemačkal a hádejte co. No jasně, ta sekvence se odehrála sama) Ona se celá "hra" vlastně hraje sama. A ne, držení tlačítka vpřed po dobu 10 vteřin nepovažuji za úplné herní blaho.

Nejsem fanda seriálu. Pravda je taková, že jsem ho ani neviděl, ale vždy se mi líbil hlavní hudební motiv. Věřím tomu, že TT dokázalo onen svět a postavy vyzobrazit dobře a nepochybuji moc o oblíbenosti ze strany fanoušků seriálu. Já jakožto nefanoušek, tu před sebou bohužel vidím jen nedomrlou patlaninu pro nabobtnání bankovního konta. Co bude dál Telltale? Aha, minecraft story?? "Tree will remember that". Super!

Pro: Hudba a slušný scénář, pro fanoušky seriálu.

Proti: Studio, které vyhrálo ocenění GOTY není schopno dát dohromady engine, který by nevypadal jako na silnici rozmáznutá ondatra...

+12 +13 −1
  • PC 70
Před pár dny jsem zde na Databázi v jedné z diskusí polemizoval o tom, že konečný pocit ze hry může být zcela nezávislý na hloubce herních mechanismů, a tudíž, že "víc hra" nutně neznamená "lepší zážitek". V Telltale by měli být sakra rádi, že to někdo pořád vidí, jako to vidím já, protože jejich lenost a neochota jakkoliv inovovat svůj engine a gameplay je naprosto nevídaná. Hra je samozřejmě víc, než jen suma jejich částí, nicméně je pravda, že jednolitost QTE, jakožto i adventurních epizodek a dialogů, která se táhne napříč celým portfoliem studia od roku 2012, kdy vyšla první epizoda The Walking Dead, je až směšná, a musím říct, že mě celkem upřímně pobavilo, když už jsem asi po devadesáté za poslední tři roky musel mačkat Q, abych odtlačil kládu.

Nicméně banality stranou, atmosféru seriálů od HBO se podařilo zachytit velice slušně. Nejde ani tak o estetické zpracování, které je, troufám si říct, přinejmenším odfláklé, ale spíš o onen permanentní tíživý pocit nejistoty, kdy si nikdy nemůžete být jistí, zda ta či ona postava zemře. Ačkoliv je spekulativní, zda takovýto způsob psaní osudů hrdinů má nějaký hlubší smysl, než jen ukájení autorova nutkání "šokovat" čtenáře, potažmo hráče a diváka, nesmyslnou a pokud možno brutální smrtí jakékoliv postavy, která je zrovna na ráně (jednou jsem četl interview s George R.R. Martinem, a dostal jsem dojem, že ten člověk k ničemu nesměřuje a vůbec neví, co v těch knihách dělá). Napodobit se ho podařilo na výbornou, a já si troufám tvrdit, že to asi ani nebylo tak těžké. Stejně tak můžeme debatovat o tom, a v takové debatě už jsem se jednou ocitl, jestli má vůbec hráč možnost něco nějak zásadně ovlivnit. Na to nám doopravdy dají odpověď až další díly série, ale já bych k tomu řekl snad jen to, že je zbytečné rozebírat, která věta měla vliv na to či ono nebo jestli vůbec cokoliv mělo vliv na něco, pokud se nebavíme čistě o herním designu. Důležité je to, co se stalo, a uvažovat o tom technicky, mi přijde asi jako řešit, že budova v jiné hře je ve skutečnosti jen kvádr s texturou, ne opravdová stavba, nebo že bílá skaliska na pozadí dobrodružného filmu jsou jen zelené plátno.

Přes všechny výtky, které ke hře, nebo lepé řečeno k celému dílu Telltale, mám, se mi tenhle interaktivní spinoff Hry o trůny líbil. Škoda jen, že ten přechod od malého indie studia, které se snaží prosadit s vlastní filmovějším stylem herního vyprávění, k továrně maniaků, kteří zkouší, co všechno ještě jde zasadit do jejich enginu, je tak evidentní.

Pro: ona charakteristická atmosféra Game of Thrones

Proti: stagnující technická stránka; odbyté vizuální zpracování

+12
  • PC --
House Forrester it is! Trochu vláčnější, než bych od GoT čekal, ale zklamání to taky nebylo. Nutno dodat, že kdybych nebyl fanda seriálu, netušil bych která bije. Nehledě na to, že by mě to asi vůbec nebavilo, protože ve změti jmen není jednoduché se orientovat.

A jak už to tak u TTG bývá - herní složka je natolik upozaděna, že je to prakticky jen o výběru reakce při rozhovoru, který ale vždy vede stejnou cestou a poskytuje tak jen fake wannabe možnost mít pocit, že něco ovlivňuju, o něčem rozhoduju.

Jednu věc bych ale rád vypíchnul - grafika. Proč? Žádná hra od TTG ještě takhle odpornou rozpitostí netrpěla. Nejprve jsem myslel, že je problém v ovladačích, ale po shléhnutí videa na yt mi došlo, že to asi bude záměr. Brr...
+11