Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Docela příjemný doplněk k populárnímu seriálu, tak bych zhodnotil jednou větou tuhle epizodickou sérii. Je sice otázkou, jak bych jí hodnotil, kdybych seriál neviděl, ale to naštěstí nemusím řešit. Naopak můžu říct, že mě to po stránce příběhu docela zaujalo a dokázalo to udržet mojí pozornost a zvědavost od začátku až do konce. Osudy rodiny Forresterů jsou sice hodně podobné osudům rodiny Starků, ale kdo chce víc “Her o trůny”, tak si myslím, že je zde dostane a jako bonus navíc i nějaké to setkání se starými známými ze seriálu.

U mě celkem i fungovala ta atmosféra okolo spousty nepříjemných a ještě nepříjemnějších rozhodnutí, které zde musíte učinit, aniž se vám kterékoliv z nich zamlouvá a ačkoliv se sebevíc snažíte z nepříjemné situace v rámci možností vymanévrovat, jak už to v GoT chodí, často to dopadne tak, jak jste vůbec nechtěli. Samozřejmě člověk si uvědomuje, že příběh je nějak nalinkovaný, a těžko vaše rozhodnutí mohou kompletně zvrátit situaci, ale některá z nich skutečně určitý vliv na příběh jako takový mají. A párkrát to ve mě skutečně vyvolalo pochybnosti o tom, zda jsem si nemohl zvolit lépe.

Jako hra to ale žádná sláva není, občas někam můžete popojít s nějakou postavou, ale ve velmi omezeném prostoru, zároveň prozkoumat okolí, ale jen v pár aktivních místech a občas vám hra dovolí i něco sebrat, ale rozhodně se nejedná o nějaké velké “adventuření”, všechno je v podstatě velmi lineární. K tomu se přidávají rádoby akční QTE momenty, které by tu nemusely být vůbec, ale naštěstí jich není tak moc, aby se to nedalo překousnout. Grafika je taková zvláštně malovaná, v těch hezkých slunečných lokacích se mi to celkem líbilo, ale pro ty dramatické, krvavé pasáže se to moc nehodilo. Navíc obličejová mimika mi přišla hodně toporná. Ale jako interaktivní příběh ze světa Game of Thrones to funguje a fanoušci by to minout neměli.

(Komentář se samozřejmě týká celé série, i když je hra stále rozdělena na jednotlivé epizody, tak kromě příběhu se epizody nijak zásadně neliší.)

Pro: Doplněk k seriálu, Atmosféra, Příběh

Proti: QTE momenty, Grafika

+20
  • PC 90
Jak se herně dostat do světa Westerosu a nedostat jen něco, co slepě parazituje na momentální vlně? Není to zrovna snadné, ale Telltale to dokázali. Že takový zážitek nebude pro každého, to ovšem není potřeba připomínat.

Nepřekvapivě je nutné mít tenhle svět rád a orientovat se v něm více než jakž takž. Nakoukaný seriál je nezbytností, pro úplné nasátí atmosféry pak pomůže i načtená sága. Ne snad že by bylo potřeba znát podrobně všechny vazaly Starků, dlužníky královské pokladny nebo seznam všech děcek z rodu Freyů. Osud Forresterů ale více docení ti, kteří si s velmi podobně založenými (a neblahým osudem stíhanými) Starky prožili první poslední z pohledu všech jejich knižních vypravěčů.

Vzhledem k tomu, že jsem se svého času do světa slavných telltaláckých Walking Dead nedokázal naplno ponořit, jsem se nejvíc bál atmosféry a síly charakterů, které bych chtěl pěkných pár hodin a navíc na pokračování provázet v prekérních situacích. V tomto ohledu si scénáristé zaslouží podtrženou jedničku, protože už jen to, že dramatický prolog zasadili na večer nechvalně proslulé Krvavé svatby, jim zajistilo moji plnou pozornost na dlouho dopředu. A protože samotná první epizoda se i při mém úzkostném "ještě si to chvíli pošetřím" chtě nechtě dohraje za necelé odpoledne, vystačilo jim to na moji maličkost bohatě.

Telltale to vlastně dokázal zahrát na všechny. Jak na ty, kteří chtějí něco nového (viz fakt, že Forresterové se na těch několika tisících knižních stran vyskytují celkem JEDNOU), tak na ty, kteří chtějí zavítat na známá místa typu Králova přístaviště a v kůži trojice velesympatických nováčků potkat přesně ty postavy, které se za čtyři seriálové sezóny naučili milovat i nenávidět.

Za mě, jakožto solidního Trůnního příznivce, obrovská pochvala. Doteď kroutím hlavou, že i jen pouhý interaktivní klikací příběh mě dokázal po hlavě mrštit do Sedmi království. Čekání na dvojku bude k nesnesení.

Pro: Autentičnost Západozemí, nové postavy, osvědčené lokace, výtečný scénář

Proti: Krátká hrací doba

+17
  • PC 35
Po překvapení jménem Tales from the Borderlands nám Telltale odstartovali další sérii. Zatímco u Borderlands jsem hýkal blahem nad povedenou epizodou, GoT je od Jurassic Park: The Game nejslabší hrou od Telltale, kterou jsem hrál.

Pokud jste nečetli knižní předlohu či neviděli seriál, tak na hru rovnou zapomeňte, protože nebudete vědět, která bije. Po úvodní minutě ve hře jsem šel do nastavení a hledal, kde jsem co špatně nastavil, protože grafika je neuvěřitelně hnusná, rozmazaná, vyblitá a bez detailů. Je asi tak na úrovni prvního Gothicu. Stejně tak střih je podivný a dabing občas trhá uši (Ethan).

Mohl to zachránit aspon zajímavý příběh, ten je ale takový... no jako bych ho už někdy viděl... jo, je to přesná kopie osudu rodů Starků a to se vším všudy. Je to celé průměrné, bez nápadu a nezachrání to ani fakt, že se postupně vtělíme do tří postav a potkáme známé postavy jako je Cersei, Lady Margaery či oblíbeného Impa. Úsměvné jsou i QTEčka, kdy třeba 3x po sobě nemusíte nic zmáčknout a ono se vlastně nic nestane a postava přežije. Tak na co to tam sakra je?

Tady není o čem, tahle epizoda je odfláklá, nepovedla se a Telltale má do příště co napravovat. Průměrný zážitek si odnesou asi jen zapřísáhlí fanoušci Hry o Trůny, ostatní ať raději volí akční Borderlands či vážnějšího Wolfa.
+16 +18 −2
  • PC 70
K celé sérii.
Patřím mezi lidi, kteří budou studio Telltale bránit do roztrhání těla. Ať už je to mou slabostí pro interaktivní filmy, skvěle napsanými dialogy, či obecně parádně vytvořenou atmosférou, já ty týpky prostě mám rád. A jelikož Game of thrones patří společně s Walking dead mezi moje nejoblíbenější běžící seriály, šel jsem do jejich další série s chutí. Bohužel tentokrát ze mě netekl pot, netřásl jsem se a ani to srdce napětím nebouchalo. Což je u při hraní Telltale her požadavek, god damn it!

Myslím, že hlavní důvod mého nezaujetí byla příliš rozvětvená dějová linie, plus žádný hlavní protagonista. Do role Leea, Clementine a Bigbyho jsem se lépe vžil a prožíval dějovou linku právě protože to byly jediné postavy, za které jsem hrál. Veškerá moje soustředěnost se točila pouze kolem těchto postav, o to víc mě pak bavilo s nimi řešit určité situace a trable. Zde tomu tak ale není. Chápu, že se tvůrci snažili napodobit feeling seriálu, kde je to také takto rozdělený, bohužel atmosféře a napětí to příliš neprospělo.
Příběh je docela pěkný. Celkem sympatická rodinka druhých Starků je různě rozlezlá po celém Martinovském světě, tudíž aspoň ta různorodost prostředí a hratelnosti celkem ujde. Je taky fajn, že se zde potkáme i se známými postavami ze seriálu (a z knížek, to abych tady nenasral pozérský čtenáře.), kterým dokonce všem poskytli hlas i původní herci. Zde mám ale taky trošku problém. Znalost charakterů a osudů oněch původních postav trochu narušuje samotnou hratelnost. SAMOZŘEJMĚ, že budu věřit a pomáhat Tyrionovi, než vychytralé a zrádné svini Cersei. A Margaery? Dyť to je manipulátorka jak sviň... a má kočičí ksicht. V tomto ohledu mě taktéž sral Ramsey jakožto záporák. Kdykoliv někoho z Forresterů přišel buzerovat, stával se z něho automaticky paladin z Warcraftu 3, když dá schopnost svého štítu nesmrtelnosti: je tam. Je přímo ve vašich řadách, ale vy víte, že na něj prostě nepůjde zaútočit, nicméně on s vámi vesele vymrdává. Takže samozřejmě, že z možností, kdy se můžu pokusit Ramseyho bodnout, nebo se mu podvolit, si vyberu podvolení. Jednotlivé herní sekvence jsou většinou s dost průměrnou či slabou atmosférou, což je u Telltaláků docela zklamání. Hrozně mě však bavil Asher, dále Garred na Zdi byl taky hodně fajn. Za Rodrika, kterého hra šikanuje po všech šest epizod jak kdy, v druhé půlce to bylo parádní. Nicméně slabota to bylo s Mirou, zatímco v seriálu byly scény z King´s Landind jedny z mých nejoblíbenějších, tady mě dost nebavily. Hra však dokáže (ne)příjemně jak po vzoru Telltale, tak i po vzoru GoT překvapit. Vraždu Ethana jsem nečekal, ale můj zlotvor v hlavě způsobil, že jsem byl celkem rád, měl hrozně otravný hlas. Plus co se zrádce týče, tak nějak jsem byl přesvědčený, že to bude tamní maester... Element těžkých rozhodování a jejich důsledků však tvůrci opět zvládli skvěle. Mnohokrát jsem hru musel pozastavit a chvilku přemýšlet, jaká volba by byla nejlepší, plus jaké z ní budou důsledky, což je věc, která mě na jednu stranu hrozně stresuje, ale taktéž hrozně baví. Takže good job!

Velice rád rozebírám jednotlivé epizody jednu po druhém, jako jsem to udělal k první sérii TWD. A byť stejnou věc plánuju i pro druhou sérii a The Wolf among us, zde to asi vynechám. Zmíněné hry se mi velice líbily, nicméně tady jsem nebyl hrou tak nažhavený, abych se vrhl do nějakých detailů. Takže ne. Možná někdy. Až to celý skončí. Ale mohl bych aspoň rozebrat nějaký ty postavy...

Gared: Sympaťák. Za mě to byl takovej flegmouš. Jeho výprava za tajemným Grovem mi přišla v rámci celého příběhu zajímavá, navíc jak bych mohl odolat cestě přes nebezpečné kraje do místa, odkud se ještě nikdo nevrátil. Jelikož je Gared i schopný bojovník a žádná sralbotka, jeho dějová linka patřila mezi moje nejoblíbenější. A ne. Žádnou blood magic. Co bych to byl za kámoše?!
Rodrik: Robb, ehm... Rodrik a jeho dějová linka byla skličující. A vlastně i docela nudná. Hlavně protože si z ní budu pamatovat především to, jak jsem s ním v podstatě dělal absolutní prd a nechal si srát na hlavu od agresorských Wildhillů. Celý je to fakt jako šikana na základce. Nebo jako z toho filmu "Zlo mezi námi" btw, hodně dobrej film. Aspoň ke konci se to s ním už pořádně rozjede. Plus se mi na něm ale líbila ta jeho hrdost. Hrdý či pyšný postavy jsem měl vždycky rád. Nechal jsem ho ale zemřít. Srry.
Asher: Celkem vtipnej a schopnej. A hraní za něj byla vyložená paráda, obzvlášť díky těm bojovým sekvencím. Jsem rád, že to přežil. A to to chvilku fakt nevypadalo! Daenerys bych ale ukázal vztyčenej prostředníček, pokrytečka jedna, hlavně že ona nechá zabít stovku mistrů, nicméně když to udělá někdo jiný, který je ještě k tomu někdo, kdo pro ní udělal špinavou práci, hned má problém, pipka jedna bělovlasá.
Mira: Tak jsem se těšil, až budu s Miřinou nevinností a ťuťu ňuňu pohledem manipulovat s celým dvorem Královo přístaviště. A byť se o to hra opravdu pokusila, přičemž se jí to i chvilku daří, v konečném výsledku se Mira pouze neustále snaží vysekávat se z problémů, které vlastně nejsou zas až tak zajímavé. Stejně tak celá dějová linka, což mě hodně mrzí. Kdyby mi hra dovolila víc si omotat lidi kolem prstu, byl bych nadšený. (Možná jsem to ale jen špatně hrál.) V zoufalství udělat linku zajímavější a v dalším pokusu o manipulaci jsem na konci šel i proti vlastnímu morálnímu kompasu, a vzal si toho hajzla, co nechal zabít Olivera Twista. Nu... tak uvidíme...
Ethan: V podstatě Rodrik na druhou, akorát neschopnější a s otravnějším hlasem.

Obecně se dá říct, že hra se hraje dobře. Nicméně oproti naprosto skvělé 1. sérii TWD, dobré 2. sérii a parádnímu TWAU, je to docela slabej odvar. Ani k těm postavám jsem si pořádně nevypěstoval pořádné pouto. A je opravdu nutné to natahovat do dalších sérií? Pokud Telltale máte rádi, stojí za to však hru ozkoušet. Pokud je rádi fakt nemáte (a je vás tady dost, já to vím!! :D ) vyhněte se tomu. Tohle by vás mohlo nasrat.

Pro: Furt pěkný dialogy a slušná hratelnost, celkem pěkný příběh, postavy, rozhodnutí

Proti: Někdy nuda, pokulhává atmosféra, oproti dřívějším hrám celkem slabé

+15
  • PC 40
Telltale bych přirovnal k hernímu ekvivalentu čínské továrny s pásovou výrobou, jejíž jasným mottem je " Uděláme si tak 2-3 hry za rok, recyklujeme stejné herní i neherní principy jen s pár kosmetickými změnami. Flákneme na to nálepku nějaký známý videoherní, komiksový či filmový značky a ono se to nějak prodá, co kluci?"

Po slušném Borderlands, kde celé to deja-vu maskovala stylizace a humor (podobně jako u Wolfa s rozdílem atmosféry) se u GoT Telltale předvedlo opravdu v plné formě. Nějaká grafická stylizace? You mad?. Místo toho tu máme krásně hnusný, rozmazaný textury s hranatejma okrajema, který jsou tak hranatý, že i nehranatý věci vypadaji hranatý. To jest nepochybně umělecké ztvárnění. Animace, které padají pod úroveň 10 let starého Fahreinheitu. Retardované QTE bez jakékoliv výzvy. Navíc někdy ani nejsou funkční (schválně jsem jednou nic během scény nemačkal a hádejte co. No jasně, ta sekvence se odehrála sama) Ona se celá "hra" vlastně hraje sama. A ne, držení tlačítka vpřed po dobu 10 vteřin nepovažuji za úplné herní blaho.

Nejsem fanda seriálu. Pravda je taková, že jsem ho ani neviděl, ale vždy se mi líbil hlavní hudební motiv. Věřím tomu, že TT dokázalo onen svět a postavy vyzobrazit dobře a nepochybuji moc o oblíbenosti ze strany fanoušků seriálu. Já jakožto nefanoušek, tu před sebou bohužel vidím jen nedomrlou patlaninu pro nabobtnání bankovního konta. Co bude dál Telltale? Aha, minecraft story?? "Tree will remember that". Super!

Pro: Hudba a slušný scénář, pro fanoušky seriálu.

Proti: Studio, které vyhrálo ocenění GOTY není schopno dát dohromady engine, který by nevypadal jako na silnici rozmáznutá ondatra...

+14 +15 −1
  • PC 70
Před pár dny jsem zde na Databázi v jedné z diskusí polemizoval o tom, že konečný pocit ze hry může být zcela nezávislý na hloubce herních mechanismů, a tudíž, že "víc hra" nutně neznamená "lepší zážitek". V Telltale by měli být sakra rádi, že to někdo pořád vidí, jako to vidím já, protože jejich lenost a neochota jakkoliv inovovat svůj engine a gameplay je naprosto nevídaná. Hra je samozřejmě víc, než jen suma jejich částí, nicméně je pravda, že jednolitost QTE, jakožto i adventurních epizodek a dialogů, která se táhne napříč celým portfoliem studia od roku 2012, kdy vyšla první epizoda The Walking Dead, je až směšná, a musím říct, že mě celkem upřímně pobavilo, když už jsem asi po devadesáté za poslední tři roky musel mačkat Q, abych odtlačil kládu.

Nicméně banality stranou, atmosféru seriálů od HBO se podařilo zachytit velice slušně. Nejde ani tak o estetické zpracování, které je, troufám si říct, přinejmenším odfláklé, ale spíš o onen permanentní tíživý pocit nejistoty, kdy si nikdy nemůžete být jistí, zda ta či ona postava zemře. Ačkoliv je spekulativní, zda takovýto způsob psaní osudů hrdinů má nějaký hlubší smysl, než jen ukájení autorova nutkání "šokovat" čtenáře, potažmo hráče a diváka, nesmyslnou a pokud možno brutální smrtí jakékoliv postavy, která je zrovna na ráně (jednou jsem četl interview s George R.R. Martinem, a dostal jsem dojem, že ten člověk k ničemu nesměřuje a vůbec neví, co v těch knihách dělá). Napodobit se ho podařilo na výbornou, a já si troufám tvrdit, že to asi ani nebylo tak těžké. Stejně tak můžeme debatovat o tom, a v takové debatě už jsem se jednou ocitl, jestli má vůbec hráč možnost něco nějak zásadně ovlivnit. Na to nám doopravdy dají odpověď až další díly série, ale já bych k tomu řekl snad jen to, že je zbytečné rozebírat, která věta měla vliv na to či ono nebo jestli vůbec cokoliv mělo vliv na něco, pokud se nebavíme čistě o herním designu. Důležité je to, co se stalo, a uvažovat o tom technicky, mi přijde asi jako řešit, že budova v jiné hře je ve skutečnosti jen kvádr s texturou, ne opravdová stavba, nebo že bílá skaliska na pozadí dobrodružného filmu jsou jen zelené plátno.

Přes všechny výtky, které ke hře, nebo lepé řečeno k celému dílu Telltale, mám, se mi tenhle interaktivní spinoff Hry o trůny líbil. Škoda jen, že ten přechod od malého indie studia, které se snaží prosadit s vlastní filmovějším stylem herního vyprávění, k továrně maniaků, kteří zkouší, co všechno ještě jde zasadit do jejich enginu, je tak evidentní.

Pro: ona charakteristická atmosféra Game of Thrones

Proti: stagnující technická stránka; odbyté vizuální zpracování

+14
  • PC --
House Forrester it is! Trochu vláčnější, než bych od GoT čekal, ale zklamání to taky nebylo. Nutno dodat, že kdybych nebyl fanda seriálu, netušil bych která bije. Nehledě na to, že by mě to asi vůbec nebavilo, protože ve změti jmen není jednoduché se orientovat.

A jak už to tak u TTG bývá - herní složka je natolik upozaděna, že je to prakticky jen o výběru reakce při rozhovoru, který ale vždy vede stejnou cestou a poskytuje tak jen fake wannabe možnost mít pocit, že něco ovlivňuju, o něčem rozhoduju.

Jednu věc bych ale rád vypíchnul - grafika. Proč? Žádná hra od TTG ještě takhle odpornou rozpitostí netrpěla. Nejprve jsem myslel, že je problém v ovladačích, ale po shléhnutí videa na yt mi došlo, že to asi bude záměr. Brr...
+13
  • PC 85
Interaktivní filmy a jejich mechanismy mi vyhovují a fakt, že se ode mě vyžaduje jen nějaké to občasné kliknutí, mě ani v nejmenším neuráží. Podstatné je, že tyto občasné klikance jsou do hry dobře zakomponované a dodávají dramatičnosti tam, kde bych u seriálu zíval nudou a nezúčastněně zíral do monitoru. Vždycky mě pobavily (tvůrci až úchylně vybrané) požadované úkony typu: "očisti meč od krve" (provázené nadmíru nechutnými zvukovými efekty) či "roztáhni ránu, aby mi do ní ranhojič mohl nasypat červy".

Nevadí mi ani fakt, že herní mechanismy se nikam od The Walking dead neposunuly. Nejsem konzerva, ale když něco funguje, tak proč to měnit? Shrnuto a podtrženo, jedná se o kapánek akčnější zážitek než sledování seriálu, což je celá pointa. A dle mého názoru to funguje na výbornou, takže spokojenost.

Co se týče rozhodování, je mi jasné, že nic podstatného nezměním, ale i tento prvek slouží hlavně ke vtažení hráče do děje. Vadily mi snad jen neustálé zlověstně znějící vykřičníky a otazníky u jednotlivých rozhodnutí. V některých okamžicích působily až komicky a sarkasticky např. když je mi sděleno, že si postava, která očividně v příští scéně zaklepe bačkorama, zapamatuje, co jsem jí právě řekl. Ok, děkuji za sdělení, Telltale.

Výhrady ke grafice chápu, ale nemohl jsem se zbavit dojmu, že jde o jistou formu stylizace. Na druhou stranu roztřepené a neostré hrany občas působily spíše rušivě. Ale není to něco, co by výrazně kazilo celkový dojem.

Co do příběhu, jedná se o kvalitní spin-off seriálu, který působí autenticky a zajímavě rozvíjí dění seriálu. Vřelé díky Tell Tale games za možnost dostat pořádné kapky od Cersei a poklábosit s Tyrionem. Kladně hodnotím také snahu autorů umožnit hráči být svědkem některých situací ze seriálu, ovšem z pohledu jiných postav. Díky kvalitnímu dabingu (především fakt, že postavy známé ze seriálu jsou namluvené původními herci... to je jednoduše paráda a obrovské plus!) si člověk opravdu připadá jako ve světě seriálu a ne v nějaké levné napodobenině.

Hodnotím jako celek, žádná kapitola nepůsobila slabším dojmem. Jsem zvědavý na závěr série.

Pro: Autentický svět GoT, Kvalitní dabing s hlasy herců ze seriálu!!!

Proti: Občas rušivé vizuální efekty, nemožnost většího ovlivnění celkového vyznění.

+9
  • PC 75
V prvé řadě, tak jako mám ve zvyku, hodnotím celou hru napříč epizodami. Hodnotit každou epizodu zvlášť by znamenalo nebrat v úvahu celý příběh a v ostatních věcech, se jen opakovat.

Sakra jak já nesnáším Telltale games. Nesnáším, ctím a miluji jejich práci. Nesnáším je za to, že mě vždy dokáží usednout na židli i přes to, že dělají stále to samé.
Umělci byli kdysi dávno řemeslníci. Dílna dostala zakázku na obraz, sochu a jiné a podle smluvených podmínek vykonala práci. Dnes se na taková díla chodíme dívat do muzeí a nikdo nezpochybňuje jejich hodnotu. Telltale postupují úplně stejně, nebo alespoň postupovali v případě Her o trůny. Musím přiznat, odvedli slušnou práci. Jako fanoušek Her o trůny mám chuť vydat sto procentní hodnocení, ale pokusím se o globálnější pohled. Ne všechno je perfektní.

Tahle hra je z her, které jsem od Telltale games hrál, nejméně masová. Ačkoli byla vytvořena právě pro masu. Pokud neznáte seriál Game of Thrones, nebo původní knihy Píseň ledu a ohně vůbec se nepokoušejte tuhle hru hrát. Byli byste ztracení v chaosu. Příběh se totiž odehrává na přelomu 3. a 4. řady seriálu a nijak nepředstavuje hlavní aktéry a děj kolem Železného trůnu. Je tedy jasné, že cílovou skupinou jsou jen fandové Her o trůny.

Děj se točí kolem rodu Forresterů, leníků Starků, kteří až příliš kopírují jejich osud. V seriálu se Forrestři vůbec neukázali, v knize je o nich jen zmínka. To dalo vývojářům volnou ruku. Cíl měli jediný. Vysvětlit, kam zmizela síla Forrestrů. Musím přiznat, že si ze svých předloh hra bere mnohé, tedy v dějové linii. V každé epizodě se stane něco, u čeho si řeknete „Tohle tu už bylo“. Ale po pravdě - bylo mi to úplně ukradené. Veškeré kousky příběhu jsou složené jako dobře odvedená mozaika. Dobře odvedená řemeslná práce. Děj, ať už se skládal jakkoliv, mě vždy dokázal usadit. Vždy, když už jsem si říkal, jak perfektně jsem vyřešil problémy, objevily se nové, ještě větší. Přesně jak to v tomto světě chodí, přesně tak, jak to máme rádi. Asi u čtvrté části mi došlo, že konec nemůže dopadnout nijak dobře. Opět mi to nevadilo. Bavil jsem se. Postav za které hrajete vystřídáte mnoho. Každá má nějaký charakter a dokonce i menší změnu v chování. To do velké míry řídíte vy. Na velké změny není čas. Vše se děje příliš rychle. Myslím, že tady to vývojáři dokázali vychytat.

Po technické stránce, jak už jsem psal, jde o řemeslnou práci. Grafika by mohla být o něco lepší, to nepopírám. Zdála se mi nejslabší, ze všech podobných her od Telltale games. Podoba znělky mě i celkem překvapila. Nepochopil jsem, proč museli sami, tak nekvalitně předělat i jí. Ale kvůli grafice se tyhle hry nehrají. Vývojáři si na druhou stranu dali tu práci, že všechny známé charaktery, které se objevují v seriálu jsou vymodelované přesně podle herců, kteří je i nadabovali. To mi hodně pomohlo s vniknutím do hry. Dokonce jsem přehlížel i ne úplně vkusné animace. Ty vážně umí Telltale lépe.

Nicméně stále se opakuje ta samá věc, kterou jsem u těchto her kritizoval vždy. V částech „příště uvidíte“ se stále objevují věci, které se pak díky mým rozhodnutím vůbec nestanou. V Game of Thrones A Telltale Games Series to došlo ještě dál. V částech „minule jste viděli“ byly věci které jsem neudělal, tedy učinil jsem je trochu jinak. Hra tedy na některá rozhodnutí nereagovala úplně správně. To považuji za velkou chybu, za kterou už se body strhávat musejí.

Tahle hra nepatří mezi špičku toho, co Telltale games kdy vytvořili, ale minimálně to není žádný průšvih. Herní doba je přesně taková jakou ji u těchto her známe, přes devět hodin. To není podle mě málo. Když přiznám, že Telltale dělají nadprůměrné hry a Game of Thrones budu považovat za jejich průměr, stále to bude v herním průmyslu něco nadprůměrného. Pro fanoušky Her o trůny je to povinnost.
„Iron From Ice“
+7
  • PC --
Okej okej.
Hra Game of Thrones od Telltale se hratelnostně neliší od předchozích počinů od Telltale, jako byli The Walking Dead (spíš druhá sezóna) a The Wolf Among Us. Hraní je tu jen jako vedlejší doplněk, jako hra to nepůsobí úplně stoprocentně, a tak se vlastně jenom díváte a díváte. Myslím, že ani výběr z vět, které má postava říct, nepůsobí nijak zvlášť výrazně na následné dění. A grafika... No co už, je divná, ale dá si na ni zvyknout.
Vše tohle je celkem pravda.

Ale dávám devadesát, neboť seriál miluju (napsáno ve zkratce).

V delší verzi by to bylo - když hraju epizodu Game of Thrones, je to jako bych se díval na seriál. Telltale jsou zkrátka báječní vypravěči, a naprosto skvěle převedli tento fantasy svět do hry, příběh je v podobném stylu, postavy jsou i ze seriálu A DABUJÍ JE HERCI ZE SERIÁLU!!!, je tu to intro ze seriálu. Abych řek pravdu, i ty rozhovory mě baví, když vybírám větu, kterou postava řekne. Prostě Tellatle mi svou tvorbou padli do noty.

Pro: Příběh, postavy, je to zkrátka Hra o Trůny.

Proti: Přecejen menšímu rozšíření možností by hratelnosti neuškodilo.

+6
  • PC --
Počet přečtených knih: 0
Počet zhlédnutých dílů seriálu: 0
Znalosti o příběhu: Co tak člověk zaslechne.

Komentář k celé hře

Za mě se jim to opět podařilo. GoT neznám, přesto mne příběh vážně bavil. Samozřejmě ještě více bych si užil všeliké narážky na seriál. Nezvyklé bylo hrát za více postav - simultánně se hrají čtyři příběhové linie. Špatné to nebylo, ale samozřejmě se to ale částečně podepsalo na sžití s postavou. Zejména na Garedově linii, ostatní z toho vyvázli ještě dobře.
Nelze očekávat, že rozhodnutí mají zásadní vliv na samotný příběh, ale hra většinou šikovně hráčem manipuluje, aby tomu věřil. Na konci ale dostane hráč shrnutí od významných postav Západozemě. Shrnutí znamená, jak ony vnímaly rod Forresterů, jaký dojem zanechaly a jak se zapsaly do historie. Dopad voleb na průběh děje si prakticky nikdo netroufá vymyslet. Málokdo se chce vymýšlet s množstvím variant příběhů, které by všechny měly být stejně povedené. Koncept Telltale je velmi povedený - nějak se rozhoduji a tím buduji svůj charakter a zanechávám nějaký otisk toho, jaký jsem byl.
Rozhodnutí také velice dobře působí, jelikož jde o rozhovory plné intrik, diplomacie a představení síly a hrdosti či pokory a opatrnosti.
Závěr se opět vydařil. Tentokrát není nabušený emocemi jako v obou dílech The Walking Dead, ale poctivě odpracovaný a vydařený akční závěr, kde volby mají svůj dopad a příběh graduje.
Tvůrci se opět nebojí zabíjet postavy nečekaně a brutálně.
QTE jsou ověřené a zdá se mi i o maličko lépe zapracované než dříve.
Zdrbnout musím grafiku, protože na standardní komiksové grafice zkoušeli nějaké hokusy pokusy, které fatálně nevyšly. A také myš, se kterou Telltale pracují stejně špatně už od The Walking Dead. Tak pomalu reaguje, že pokud zemřete, je to většinou kvůli ní. A několikrát se stalo, že prostě nechtěla do některé části obrazovky a člověk s ní musel zakroužit po obrazovce.
=============================
Komentář k první epizodě

Odehrána první epizoda a musím říct, že Game of Thrones je jako dělané pro Telltale hru.
Předně, známe své lidi - Telltale nedělá hry, kde rozhodnutí ovlivňují příběh. Vím to, ale rád na to při hraní zapomínám. Jelikož se pohybujeme na panovnických dvorech, kde každé rozhodnutí má dopad na rod i poddané, na majetek i na životy, kde je důležité i vystupování, aby pán nějak vypadal před poddanými, kde se intrikuje od rána až pod peřinu a každá špatná věta znamená nějakou ztrátu, je radost vybírat odpovědi a vžívám se do pocitu odpovědnosti.
U The Waking Dead jsem jen formoval charakter Leeho a reagoval na situace, které se skupinou cloumaly. V The Wolf Among Us jsem budoval image Wolfa a skákal od indicie k podezřelému. Zde ale mám pocit, že každá odpověď mimo rodinné rozhovory má význam. Také tomu pomáhá, když později různé postavy reagují na to, co jsem rozhodl, a já cítím, že kdybych předtím rozhodl jinak, mohl jsem být nyní v lepší pozici. Ačkoliv znám Telltale a vím, že by to vždy dopadlo stejně. Každopádně vzhledem k principu hry - dialogy - je GoT zatím (z trojice TWD, TWAU, TGOT) nejlepší prostředí. Ještě uvidíme, jak si zde povede pilování charakteru a vztahy s lidmi, v němž exceloval The Walking Dead. Přece jen je možné, že tady umřou všechny postavy ještě před čtvrtou epizodou a já se přesunu k jinému rodu.

Co je zajímavé a s čím se u po Lee, Clem a Bigbym setkávám poprvé, je ovládání více postav. Nejprve dostanu do rukou panoše ve vojenském táboře, poté nastupujícího třináctiletého pána rodu, který po smrti otce musí čelit silnějšímu nepříteli, a jako třetí je děvče stejného rodu, které v dalekém přístavišti zaplouvá do sítě intrik, aby získala spojence pro svůj rod.

Úvod za Gareda byl nejvíce podobný The Walking Dead. QTE plus jedna morální volba.
Za Ethana jsem si užíval, jak vybalancovat diplomatické jednání, abych ukázal sílu, ale příliš nepodráždil Bělohorského a Ramsaye. Nakonec to skončilo neúspěchem a přiznám, že mě kudla v krku vážně překvapila. Přece jen jsem nebyl zvyklý, aby postava, za kterou hraju, umřela v první epizodě. Pak jsem si uvědomil, že tohle je Game of Thrones a že tady se mohou tvůrci vyřádit jako po útěku z motelu v The Walking Dead.
Ale i rozhodování, jak potrestat zloděje před zraky poddaných, mělo své kouzlo.

Nejvíc jsem si ale užil hru za Miru v Královském přístavišti. Když jsem mluvil s Cersei, hezky jsem kličkoval. Při tom mě strašně bavil Tyrion. A následně zmanipulovat Margaery, aby mi pomohla.

Jako obvykle jsou dialogy zpracovány tak, že každý bude se svými volbami spokojen, že jde o nejlepší reakce v daných situacích.
Nakonec potěší, že ve hře hráč naráží na postavy přímo ze seriálu. Já teda poznal jen herce, který hraje Tyriona.

Ale také musím zanadávat na grafiku. Animátoři se asi snažili vytvořit rozostření pro objekty v dálce, na které postava neostří, ale to prostě nefunguje. Je to opravdu ošklivé.
A na konec ještě výtku, že během titulků nebyla žádná hudba.

Jak jsem se dočetl, rod Forresterů byl jen zmíněn v páté knize, takže zde se rozvíjí jejich příběh na pozadí krvavé svatby a dalších událostí. Uvidíme se ve druhé epizodě, milí dřevorubci.

Pro: Standardně Telltale příběh, nadstandardně dialogy v diplomacii a intrikách

Proti: Standardně (ne)větvení příběhu | Ale závěr celé hry to vcelku vynahrazuje.

+6
  • PC 65
Iron from ice!

Těžko říct, proč se mi herní adaptace nekonečné Martinovy ságy vlastně tolik líbila. Pravděpodobně to bude dospělejším zpracováním, kterým rozhodně seriál HBO nedisponuje - omezením sadismu a prvoplánové erotiky pro náctileté. Každopádně to nebude technickým zpracováním, které neudělalo ani minikrok od konzolí směrem k PC a tak menu i UI s tradičními periferiemi mouse an keyboard v podstatě vůbec nedává smysl a pokud vás už dostihne smrt v několika málo soubojích napříč sérií, vězte, že to bude jen a pouze zapříčiněno leností tvůrců a ne vaší nešikovností. Malovaná stylizace taky těžko zakryje chabou grafickou stránku hry stejně jako prkenné modely postav ála Skyrim (hehe).

Abych si ale obhájil to nadprůměrné hodnocení, musím říci, že Telltale Games se povedlo velice citlivě zasadit děj i postavy (které jsou, co se týče prokreslení charakterů bohužel jen chudými příbuznými The Wolf Among Us - Episode 1: Faith či The Walking Dead - Episode 1: A New Day) do reálií světa a hlavně zpracovat již známé protagonisty na jedničku. Do příběhu zakomponovali i stejné chyby správného vypravěče, jaké dělá sám Martin - tedy nelogické rozhodování postav a při každé důležité události zjevení se někoho třetího ex machina, který tu vlastně ani nemá co dělat.

Komentář jsem napsal pouze k první epizodě, jelikož další jsou na tom po stránce technické naprosto shodně a příběhově bych tak akorát spoileroval. Šestidílná série mě udržela u monitoru na dvakrát pět hodin a nebýt dalších povinností, asi bych ji zmáknul na jeden zátah, což už něco znamená.

The North remembers!

Pro: dobré zpracování seriálové předlohy, zajímavé dialogy

Proti: horší technická stránka a optimalizace pro PC, postavy mohly být propracovanější

+6