Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Game of Thrones: A Telltale Games Series – Episode One: Iron From Ice

  • PC --
Počet přečtených knih: 0
Počet zhlédnutých dílů seriálu: 0
Znalosti o příběhu: Co tak člověk zaslechne.

Komentář k celé hře

Za mě se jim to opět podařilo. GoT neznám, přesto mne příběh vážně bavil. Samozřejmě ještě více bych si užil všeliké narážky na seriál. Nezvyklé bylo hrát za více postav - simultánně se hrají čtyři příběhové linie. Špatné to nebylo, ale samozřejmě se to ale částečně podepsalo na sžití s postavou. Zejména na Garedově linii, ostatní z toho vyvázli ještě dobře.
Nelze očekávat, že rozhodnutí mají zásadní vliv na samotný příběh, ale hra většinou šikovně hráčem manipuluje, aby tomu věřil. Na konci ale dostane hráč shrnutí od významných postav Západozemě. Shrnutí znamená, jak ony vnímaly rod Forresterů, jaký dojem zanechaly a jak se zapsaly do historie. Dopad voleb na průběh děje si prakticky nikdo netroufá vymyslet. Málokdo se chce vymýšlet s množstvím variant příběhů, které by všechny měly být stejně povedené. Koncept Telltale je velmi povedený - nějak se rozhoduji a tím buduji svůj charakter a zanechávám nějaký otisk toho, jaký jsem byl.
Rozhodnutí také velice dobře působí, jelikož jde o rozhovory plné intrik, diplomacie a představení síly a hrdosti či pokory a opatrnosti.
Závěr se opět vydařil. Tentokrát není nabušený emocemi jako v obou dílech The Walking Dead, ale poctivě odpracovaný a vydařený akční závěr, kde volby mají svůj dopad a příběh graduje.
Tvůrci se opět nebojí zabíjet postavy nečekaně a brutálně.
QTE jsou ověřené a zdá se mi i o maličko lépe zapracované než dříve.
Zdrbnout musím grafiku, protože na standardní komiksové grafice zkoušeli nějaké hokusy pokusy, které fatálně nevyšly. A také myš, se kterou Telltale pracují stejně špatně už od The Walking Dead. Tak pomalu reaguje, že pokud zemřete, je to většinou kvůli ní. A několikrát se stalo, že prostě nechtěla do některé části obrazovky a člověk s ní musel zakroužit po obrazovce.
=============================
Komentář k první epizodě

Odehrána první epizoda a musím říct, že Game of Thrones je jako dělané pro Telltale hru.
Předně, známe své lidi - Telltale nedělá hry, kde rozhodnutí ovlivňují příběh. Vím to, ale rád na to při hraní zapomínám. Jelikož se pohybujeme na panovnických dvorech, kde každé rozhodnutí má dopad na rod i poddané, na majetek i na životy, kde je důležité i vystupování, aby pán nějak vypadal před poddanými, kde se intrikuje od rána až pod peřinu a každá špatná věta znamená nějakou ztrátu, je radost vybírat odpovědi a vžívám se do pocitu odpovědnosti.
U The Waking Dead jsem jen formoval charakter Leeho a reagoval na situace, které se skupinou cloumaly. V The Wolf Among Us jsem budoval image Wolfa a skákal od indicie k podezřelému. Zde ale mám pocit, že každá odpověď mimo rodinné rozhovory má význam. Také tomu pomáhá, když později různé postavy reagují na to, co jsem rozhodl, a já cítím, že kdybych předtím rozhodl jinak, mohl jsem být nyní v lepší pozici. Ačkoliv znám Telltale a vím, že by to vždy dopadlo stejně. Každopádně vzhledem k principu hry - dialogy - je GoT zatím (z trojice TWD, TWAU, TGOT) nejlepší prostředí. Ještě uvidíme, jak si zde povede pilování charakteru a vztahy s lidmi, v němž exceloval The Walking Dead. Přece jen je možné, že tady umřou všechny postavy ještě před čtvrtou epizodou a já se přesunu k jinému rodu.

Co je zajímavé a s čím se u po Lee, Clem a Bigbym setkávám poprvé, je ovládání více postav. Nejprve dostanu do rukou panoše ve vojenském táboře, poté nastupujícího třináctiletého pána rodu, který po smrti otce musí čelit silnějšímu nepříteli, a jako třetí je děvče stejného rodu, které v dalekém přístavišti zaplouvá do sítě intrik, aby získala spojence pro svůj rod.

Úvod za Gareda byl nejvíce podobný The Walking Dead. QTE plus jedna morální volba.
Za Ethana jsem si užíval, jak vybalancovat diplomatické jednání, abych ukázal sílu, ale příliš nepodráždil Bělohorského a Ramsaye. Nakonec to skončilo neúspěchem a přiznám, že mě kudla v krku vážně překvapila. Přece jen jsem nebyl zvyklý, aby postava, za kterou hraju, umřela v první epizodě. Pak jsem si uvědomil, že tohle je Game of Thrones a že tady se mohou tvůrci vyřádit jako po útěku z motelu v The Walking Dead.
Ale i rozhodování, jak potrestat zloděje před zraky poddaných, mělo své kouzlo.

Nejvíc jsem si ale užil hru za Miru v Královském přístavišti. Když jsem mluvil s Cersei, hezky jsem kličkoval. Při tom mě strašně bavil Tyrion. A následně zmanipulovat Margaery, aby mi pomohla.

Jako obvykle jsou dialogy zpracovány tak, že každý bude se svými volbami spokojen, že jde o nejlepší reakce v daných situacích.
Nakonec potěší, že ve hře hráč naráží na postavy přímo ze seriálu. Já teda poznal jen herce, který hraje Tyriona.

Ale také musím zanadávat na grafiku. Animátoři se asi snažili vytvořit rozostření pro objekty v dálce, na které postava neostří, ale to prostě nefunguje. Je to opravdu ošklivé.
A na konec ještě výtku, že během titulků nebyla žádná hudba.

Jak jsem se dočetl, rod Forresterů byl jen zmíněn v páté knize, takže zde se rozvíjí jejich příběh na pozadí krvavé svatby a dalších událostí. Uvidíme se ve druhé epizodě, milí dřevorubci.

Pro: Standardně Telltale příběh, nadstandardně dialogy v diplomacii a intrikách

Proti: Standardně (ne)větvení příběhu | Ale závěr celé hry to vcelku vynahrazuje.

+6