Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Virtua Tennis 4

59
30 hodnocení Platformy
Žánr:
sportovní > tenis *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
29.04.2011 PS3X360Wii
24.06.2011 PC
17.12.2011 Vita
Vývojáři:
, (PC verze)
Oficiální stránky:
http://www.devilsdetails.biz/project_virtu…
Virtua Tennis 4 je čtvrtým dílem série arkádových simulací tenisu. Výraznou změnou prošla kariéra - již se nepohybujete volně po světové mapě, tentokrát hrací plán připomíná deskovou hru. Dostáváte kartičky, každá z nich značí určitou hodnotu tahu, pomocí kterých plánujete cesty po turnajích i trénink. Na mapě jsou však i políčka s negativními událostmi (kupříkladu zranění), kvůli kterým můžete třeba i prošvihnout turnaj. Cíl je samozřejmě stejný - vyhrát co nejvíce turnajů a stát se světovou jedničkou. Zůstává i možnost vytvořit si vlastního hráče.

Zápasy se hrají na dva gamy, během něj si můžete nabít speciální úder, jenž vám může přinést jistý bod. Dále je ve hře několik nových miniher (sestřelování talířů, zápas proti větrákům a další). Licencováno je jedenáct tenistů a sedm tenistek (bohužel žádní Češi či Slováci), turnaje však licencované nejsou (zde už Češi zastoupení mají, jeden se odehrává v Praze). Samozřejmostí je multiplayer.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 25
V prvé řadě se vůbec nejedná o tenis, ale o upgradovaný pong. Legendární výměna mezi Federerem a Hewittem z US Open z roku 2004 se může jít klouzat oproti tomu, jaké výměny jsou zcela běžné ve Virtua Tennis 4.

Je to v podstatě k smíchu. Ve hře nelze vytvořit nevynucenou chybu. Pokud se hráči podaří trefit (to znamená doběhnout) míček, s jistotou 99,98% dopadne správně na soupeřovu stranu hřiště. Pouze pokud hráč míček trefí skutečně na poslední chvíli a má pořádnou smůlu, může se stát, že dopadne několik centimetrů v outu. To se ovšem nikdy nestane protihráči. Ten za celou dobu, co jsem hru hrál (dohrál jsem dvakrát world tour) míček do outu neposlal, a to ani z podání.

Síť figuruje pouze v podání, a to ještě tak stupidním způsobem, že se do ní lze trefit pouze pokud hráč zmáčkne šipku dolů, to jí pak trefí víceméně vždycky. Pokud to hráč neudělá, míček jde vždy přes síť.

Proto je to pong, jde pouze a jenom o to vymlátit protihráče, aby se nebyl schopen dostat k míčku a odpálit ho. To nemá s tenisem nic společného.

K dispozici jsou čtyři údery, ale ten čtvrtý (lob) je úplně nepoužitelný, protože je vždy velmi nízký a pokaždé poté následuje smeč protihráče.

Ve hře nelze docílit pořádného kraťasu, to pouze omylem, když hráč trefí míček na poslední chvíli v nouzi.

Zároveň, s výjimkou speciálního úderu, nelze poslat míček do strany hříště. Všechny balóny letí směrem za kurt. Debilní.

Systém kariéry je zajímavý, ale nechápu, proč se systém turnajů nemůže blížit trochu více realitě.

Licenovaných hráčů je strašně málo, ale alespoň díky za ně.

Grafika je podprůměrná, ale dá se to.

Vzhledem k minimální variabilitě úderů a neuvěřitelně omezené možnosti směřovat míček (buď do středu, trochu doleva nebo trochu doprava) je hra po několika zápasech nezábavná. Jasně, je to arkáda, ale když je arkáda kvůli své arkádovosti sterotypní, nudná a o ničem, není důvod, aby to byla polehčující okolnost.

Naprosto stupidní je prvek kondice. Její aktuální hodnota se sníží po absolvovaných zápasech a když ji máte malou, zraníte se a zápas odehrajete na půl plynu, takže se prakticky k žádnému míčku nedostanete. Maximální možnou hodnotu kondice si postupně zvyšujete tréninkem. Ale je to jen naoko, protože je úplně buřt, jak velkou kondici máte, když hrajete rádoby "grand slam", po finálovém zápase máte kondici na nule a pokud před "grand slamem" nemáte kondičku na plné úrovni, odehrajete finálový zápas se zraněním, tudíž prohrajete. To byl také důvod, proč jsem rádoby US Open jako jediné pak nevyhrál a dost to naštvalo.

Aby hra rychleji odsýpala, tak s výjimkou závěrečné části hry, hrajete vždy maximálně na dva vítězné gamy. Fajn, hra nechce zdržovat. Proč ale proboha hráč vždycky začíná svým podáním a proč hra úplně ignoruje fakt, že se v tenise musí vyhrát minimálně o dva gamy? Takhle si stačí akorát udržet svoje podání a všechno vyhrajete.

Když si tenhle "tenis" člověk srovná s Top Spinem, nejlépe čtyřkou na konzoli Wii, je to jak nebe a dudy. Jasně, že Wii má tu výhodu, že v něm údery přímo hrajete rukou, ale jenom fakt, že můžete jasně směřovat, kam váš míček půjde a díky tomu ho můžete i snadno zkazit, je prostě nezastupitelný. Virtua Tennis je jen na hloupoučké krátkodobé odreagování, ale jako tenis stojí absolutně za houby.

+13
  • PC 70
Díváte se v televizi na tenis? Nebo se chodíte podívat do haly? No, já se občas kouknu v televizi na nějaký ten turnaj, se světovými hvězdami. Ale teď už k této hře.

Hledal jsem nějaký novější tenis, kde by byli hráči z této doby. Podařilo se mi je najít v této hře. Bohužel je jich zde docela dost málo.

Hra se ovládá celkem jednoduše, jedná se spíše o arkádu, takže zaryté fanoušky tenisu příliš nezaujme. Ale jelikož já hraji tenis pro zábavu (samozřejmě i pro vítězství), zase tolik mi to nevadilo. Je zde několik klasických úderů, a jejich používáním se vám odemkne speciální silný úder, který vám prakticky zaručí bod, pokud ho nenasměřujete přímo do protihráče.

Největším lákadlem pro mě byla World Tour, kde jsem si vytvořil svého tenistu (tohle byla asi nejhorší postava, co jsem vytvořil, protože mi z toho vyšel trošku pedofilní číňan. World Tour postupujete přes malé turnaje, kde získáváte zkušenosti a posouváte se v tenisovém žebříčku směrem vzhůru.

V rámci toho musíte trénovat různé údery, aby jste si zlepšili své atributy. A samozřejmě musíte odpočívat.

Pohybujete se po mapě, ve které máte občas více možností, kudy se vydat. World Tour je rozdělena do čtyř částí podle hlavních soutěží (Wimbledon, US Open, French Open a Australian Open). V každé této části máte omezený počet dní (tahů), ve kterých se musíte dostat k hlavnímu turnaji, jinak se vám budou odečítat body z žebříčku.

Nejvíce mě zklamalo, že ve World Tour po dokončení sezóny nemůžete pokračovat, a musíte začít od začátku.

Pří tenisovém utkání se mi nejvíce osvědčila taktika, kdy jsem hrál tzv. obranný tenis, kdy jsem byl v zadní části kurtu a pouze vracel míček soupeři na různé strany, dokud to nevyšlo. Bohužel tato taktika nefungovala ve finále Wimbledonu, kde Roger Federer poučil, že se takto nedá vyhrát všechno, a dával mi míčky k síti.

Chtěl jsem to zakončit tím, že napíši, kolikátý jsem skončil v žebříčku, ale vůbec si to nepamatuji (mám takový pocit, že to bylo někde v Diamond players, nebo tak nějak).

Pro: Jednoduchost, World Tour, některé tréninkové minihry

Proti: Málo licencovaných hráčů, nemožnost pokračování ve World Tour - omezený počet tahů

+6
  • PC 55
Prekvapivo zábavný tenisový simulátor (i keď riadne arkádový, nebudeme si klamať, Tennis Elbow to zrovna nie je), ktorého hlavný problém je, že človek strávi približne 90% času vo world móde hraním človeče nehnevaj sa. Pohybujete svojou figúrkou po podivnej abstraktnej mape sveta pomocou cestovných lístkov očíslovaných 1 až 4, pričom to číslo udáva počet polí o koľko sa pohnete. Pri troche smoly teda môžete vynechať dôležité turnaje či resting pred grandslamom kvôli zlému "nalosovaniu" lístkov. Paráda.

Okrem toho, značne komicky pôsobí fakt, že každý turnaj sa hraje na 2 gamy a rovno od semi finále (pozor, grand slam od štvrť finále). Ak sa však zameriam na tenis samotný, tak tomu nie je moc čo vytknúť a viacmenej spolu s Tennis Elbow a Jimmy Connors Tennis sú jediné tenisové simulácie, ktoré nedopadli úplne katastrofálne.
+4