Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Elder Scrolls Adventures: Redguard

31.10.1998
78
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

One Man Against An Empire. Nic neudusí touhu po svobodě. Jsou tomu dva roky, kdy Imperiální legie, vstupem do žhavých písků beduínského království Hammerfell, zaštítily spiknutí redguardských kmenových předáků proti králi Thassadovi II. i jeho následnou vraždu, aniž by braly ohledy na právoplatného dědice trůnu, korunního prince A'tora. Zoufalý odpor jeho věrných neměl šanci, však také vzdorovali největšímu císaři Imperiálů, jakého kdy Tamriel poznal, Tiberu Septimovi. Tento colovianský generál původem ze Skyrimu, později uctívaný coby bůh Talos, se stal obnovitelem jejich říše a během osmdesátileté vlády nebylo v jeho světovládných plánech překážky, kterou by se svými legiemi nezdolal.

Přesto bylo konečné vítězství nad princem A'torem zásluhou jiného muže a neodehrálo se na souši, nýbrž na moři. Námořní bitvu u Hunding Bay ostrova Stros M'Kai vyhrál admirál Amiel Richton, který si mohl císaři, jako jediný, dovolit poskytnout loďstvo drtivé síly, které přečíslovalo to královských loajalistů. Vděčný Tiber Septim admirála jmenoval guvernérem Stros M'Kai, aniž by tušil, že převahu v bitvě Richton získal, až když se uchýlil k využití svého osobního dunmerského vraha k likvidaci prince A'tora. Ke svěřenému ostrovu se admirál podlé povahy chová jako ke svému majetku, počíná si arogantně a svévolně, kudy chodí a nespokojenost obyvatel narůstá. Píše se rok 864 Druhé éry, je tomu 2 roky, co byl dobyt Hammerfell a na maličkém ostrově Stros M'Kai se schyluje k rebelii. Už chybí jen odvážlivec, který se postaví do jejího čela. Již 400 let před Arenou Císař z rodu Septimů zjistí, že život není jen samý úspěch.

Mezitím na ostrov připlouvá žoldnéř Cyrus, přivedlo ho sem hledání ztracené sestry. Osud však řádně zamíchá s jeho kartami a on se bezděčně ocitne uprostřed všeho dění. The Elder Scrolls Adventures Redguard je po Battlespire zatím posledním významným spin-offem série The Elder Scrolls, pomineme-li trojici titulů pro mobilní platformy. Byl to vůbec první, plně trojrozměrný TES titul, kromě softwarového módu a tak hra dokázala využít grafické karty VooDoo 2. Redguard také zůstává v sérii ojedinělý pevně daným charakterem, za který hrajete a možností hrát pouze z pohledu třetí osoby, jako v tehdy velmi populární sérii Tomb Raider, kterou se Redguard po stránce akce a platformingu inspiroval. Nevelký ostrov hráče provede řadou svých unikátních míst a právě díky přístupu "méně znamená více" mohl Redguard už v roce 1998 nabídnout plně namluvené rozhovory, s čímž v rámci série znovu přišel až The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Jestliže se Redguard inspiroval Tomb Raiderem jak se uvádí i zde v popisu, tak má Tomb Raider trochu smůlu, že to nebylo naopak. Redguard je totiž pro mě velké překvapení, a svůj vzor podle mého názoru znatelně převyšuje.

Bethesdě se podařilo vytvořit vyváženou kombinaci akce a adventury. Základem je kvalitní příběh o pátrání po ztracené sestře (tedy žádná záchrana světa), kde hlavní hrdina vlastně není žádný svatoušek, ale vrah a žoldnéř. To vše se odehrává v bouřlivém období, kdy se místní obyvatelstvo smiřuje s porážkou a invazí císařského vojska. Jak je možné předpokládat, příběh se nakonec trochu zamotá a už nepůjde jen o nalezení rodinného příslušníka. Adventurní složka hry je právě to, v čem Redguard dalece převyšuje Tomb Raidera. Strávíte tu hromadu času leckdy i velmi dlouhými dobře nadabovanými rozhovory, které ale nejsou jen planým tlacháním k prodloužení hrací doby. Skoro vždy se v rozhovoru najde nějaká indicie, která vás může posunout dál.

Stejně tak akční složka má nad Tomb Raiderem navrch. Jestliže s Larou bylo často možné vylézt někam, kam na vás potvora nemohla a odtud bezpečně střílet, v Redguardu na to rovnou zapomeňte. Jedinou zbraní hlavního hrdiny je totiž meč, takže souboje jsou kontaktní a tudíž vám jde v každém souboji o život. Navíc zde nefunguje metoda zběsilého mlácení do klávesnice, naopak je důležitá obrana, správné postavení, trpělivost, sledování nepřítele a vyčkávání na příhodný okamžik k protiútoku. Výhra tak není automatickou záležitostí ale odměnou za dobře zvládnutý souboj. Jediné v čem tedy Lara Cyruse předčí jsou její akrobatické kousky. Tady si sice taky zaskáčeme, občas i zašplháme, ale přeci jen mi to v Tomb Raideru přišlo zajímavější.

Myslím že se také autorům celkem dobře povedlo skloubit víceméně lineární příběh s relativně otevřeným světem ostrova Stros M'Kai. Po ostrově se totiž můžete skutečně pohybovat svobodně a vydat se kam se vám zachce. Nicméně abyste tímto volným pohybem nerozbili příběh, nachází se zde několik lokací, do kterých se dostanete teprve tehdy, když máte potřebnou informaci, nebo předmět. Vše ale funguje poměrně logicky a nenásilně. Stejně tak fungují všechny puzzle a hádanky, i když některé jsou trochu obtížnější.

Jestli mám tedy něco kritizovat, tak jsou to věci, pro mě osobně málo podstatné. Trochu jsem měl problémy se zvukem, ačkoliv dabing je velmi dobrý a hudba skvělá, často jsem se potýkal s technickým bugem, kdy mi zvuk začal chrčet jak při rozbitých reproduktorech. Také jsem se potýkal s krvavými HW nároky, vzhledem k tomu, že jsem Redguarda hrál pod Dosboxem, na které mé staré PC už sotva stačilo. Grafiku hodnotit nehodlám, je to 15 let stará hra, a tak se samozřejmě nedá čekat, že bychom se kochali efekty. Nicméně v některých lokacích jsem se přesto docela kochal, zato většina postav samozřejmě nevypadá nejlépe. Ale grafika je skutečně něco, co je u mě až na posledním místě.

Redguard mi tak poskytl zhruba 40 hodin zábavy aniž bych pocítil nějaký zásadní stereotyp, znudění nebo frustraci. A jestliže bych měl z předmorrowindovského kvarteta Elder Scrolls her vyzvednout jen jednu, bude to právě tato.

Pro: Příběh a Souboje, Celková hratelnost

Proti: Technické problémy (HW náročnost, zvukové glitche), Zastaralá grafika

+23