Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

TOCA Race Driver 3

DTM Race Driver 3

79
82 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
24.02.2006 PCPS2Xbox
Vývojáři:
Codemasters
V pořadí již páté pokračování závodní série TOCA, které balancuje mezi arkádou a simulátorem.

Hra je poháněna upraveným enginem svého předchůdce. Hlavním módem hry je World Tour, což je série závodů propojená filmečky, ve kterých vám váš automechanik se silně skotským přízvukem radí, jak se dostat zpátky na vrchol závodnické kariéry. Kromě klasického Quick Race jsou k dispozici i jednotlivé soutěže, ve kterých si hráč volí jen oblíbené typy závodů. Těch hra obsahuje hned 35: namátkou cestovní vozy (DTM, V8 Supercars), formule (Indy Racing, F3), rally a také veterány. Na vše dohlíží oficiální licence, a tak se můžete prohánět na tratích (80) jako Hockenheim, Nurburgring, Spa-Francorchamps nebo i brněnském Masarykově okruhu. To vše v rovněž licencovaných vozech, kterých je na 70. TOCA Race Driver 3 disponuje dvěma jízdními modely. Simulation a Pro-Simulation. Simulation je bližší arkádě, Pro-Simulation je určen hlavně těm, kteří mají volant a také bohaté zkušenosti se závodními hrami.

Nepřímým pokračováním série je Race Driver: GRID.


Poslední diskuzní příspěvek

David_Cravford: Netušim, já s FO2 problém na PC nikdy neměl. Jen tak ze zvědavosti jsem tu tvojí chybovou hlášku hodil do gůglu a vyskákalo…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Je pro mě těžké hodnotit tuto hru. Už několikrát jsem se pokusil napsat komentář a vždy jsem toho zanechal, dřív než jsem ho dopsal. Jednou se mi zdál moc pozitivní podruhé zas moc negativní. Po dohrání následovníka Race Drive: GRID jsem se ovšem k TOCA Race Driver 3 znovu vrátil, nelze totiž jinak než srovnávat. Rozdílů mezi těmito hrami je nespočet a ačkoliv obě hodnotím na 80% není snad lepší příklad toho, jak je číselné hodnocení zavádějící, protože excelují a propadají každá v úplně jiných aspektech.

Základním módem obou her je jakási "kariéra". Tam kde ovšem GRID se svým obsahem prakticky končí, tam teprve TOCA vlastně začíná. Ačkoliv je kariéra v obou hrách zhruba stejně dlouhá, v mém případě obě trvaly cca 80-90 hodin, tak v GRIDu je to skutečně hlavní mód hry, kdežto TOCA používá kariéru jako klíč k odemknutí šampionátů v jednotlivých disciplínách. Otázkou ovšem je, zda to v tomto případě lze brát za pozitivum, zvlášť pro někoho, kdo si chce zajezdit soutěž v nějaké specifické disciplíně na plný počet kol, ale musí se nejprve probít k té disciplíně v kariéře, protože ji má zamčenou. Nicméně je potřeba uvést, že GRID kromě kariéry a samostatných závodů žádné další soutěže nenabízí, takže pokud jde o jakousi "znovuhratelnost" tak jednoznačně toho TOCA nabízí mnohem víc. Kariéra je v TOCe doplněna o, nazvěme to "příběh", kterým vás provází postarší mechanik Rick a ta postava mi vyloženě sedla a těšil jsem se na další cutscénu s ním a i v tomto mi GRID přišel chudší, i když na druhou stranu tam je pro změnu lehká manažerská složka hry.

TOCA oproti GRIDu vypadá rozhodně víc jako simulátor, i když ve srovnání se skutečnými závodními simulátory, by mě znalci asi stáhli za toto tvrzení z kůže. Každopádně i v kariéře tu máme, trénink a kvalifikaci, během závodu je k dispozici pit-stop (a v některých závodech dokonce povinný) kde můžeme měnit nejenom kola a doplňovat palivo ale i opravit auto, pokud se nepletu. A to nemluvím o podrobném záznamu z telemetrie a možnosti nastavení auta. V GRIDu nic takového nehledejte.

Nicméně u vlastního závodění jsem tak trochu zůstával v rozpacích, jestli to mám brát tedy jako simulátor, což zvláště v kariéře dost dobře nejde, a nebo jako ne zas tak moc zábavnou závodní arkádu se studeným čumákem. Dělá to na mě dojem, že Codemasters už pocitově směřovali ke GRIDu, ačkoliv si namlouvali, že tvoří simulátor...

Možná si už čtenáři mých komentářů mohli všimnout, že nemám rád ve hrách kolísavou obtížnost. A to je asi má největší výtka této hře. Těžko můžu akceptovat, že ačkoliv se poslední dva závody v kariéře odehrávají v disciplíně F1, dokonce oba jedete za Williams Renault, jen první je starší model a druhý novější, tak ten první jsem bez jakýchkoliv problémů, bez absolvování, tréninku a kvalifikace a tedy startu z druhé půlky pole, vyhrál na první pokus. Kdežto u toho druhého, aniž bych jakkoliv měnil nastavení hry, jsem se nebyl s tou formulí schopen pomalu udržet na silnici, natož abych pomýšlel na nějaké dobré umístění. Měl jsem pocit, jak kdybych předposlední závod jel na nějaké "easy" a ten poslední si přepnul na "extreme"...

Z grafického srovnání těchto dvou her, vychází TOCA jako mírný poražený a to nejenom tím, že je to hra starší, ale někdy mi ta přesvětlená a přepálená grafika vyloženě lezla na nervy, kdežto v GRIDu jsem žádný takový dojem neměl a i na to žluté zabarvení jsem si celkem rychle zvykl a opustil i původní záměr nainstalování modifikace, která to zabarvení odstraňuje. Navíc zobrazení poškození vozu je nesrovnatelné, ale to už zase trochu souvisí s datem vydání hry.

Pokud by se mě někdo zeptal, jestli bych tuhle hru někomu doporučil, tak bych určitě odpověděl, že ano. Ovšem největší problém bych měl s tím, komu jí vlastně doporučit? Je to taková Královna koloběžka, ani simulátor, ani arkáda, ani lehká, ani těžká, ani nuda, ani zábava... Holt jí prostě vyzkoušejte a sami se rozhodněte, jestli je to hra pro vás. I když dneska bohužel bude trochu problém jí někde sehnat...

Pro: Obří obsah (kariéra a soutěže), Volby a nastavení (tréninky, kvalifikace, setup vozu, telemetrie), cutscény

Proti: Nejasné zaměření hry (simulátor vs arkáda), Kolísající obtížnost v kariéře

+11
  • PC 90
Má nejoblíbenější závodní hra. Nebaví mě totiž jezdit pořád po okruzích v nějakých formulích či cestovních autech, stejně tak jako pořád jezdit třeba rallye je pro mě taky dost nuda. Takže hra mi svou kombinací a množstvím disciplín vyhovuje.

Pro: Funkční, pěkná a přehledná grafika. Skvělá hratelnost. Rozmanitost závodů, tratí i vozů.

+6 +7 −1
  • PC 30
Komplexní, ale rádoby simulátor, s naprosto dementní AI, která - hlavně jak postupujete kariérou nahoru - uznává toliko jediný zákon, a to zákon džungle. Být za tento makabrózní počit plně zodpovědný, programátora AI bych z Codemasters vyhodil tím nejvyšším oknem v budově a pokorně vrátil peníze všem podvedeným závodním fanouškům a jako trest navrch i pirátům.

Určitě je přinejmenším divné napařit třicítku jinak relativně zábavné hře, ale když si vzpomenu, jak to do mě na Silverstonu, tradiční trati džentlmenů, naprala v rámci Formule 3 AI v boxové uličce (!) v téměř maximální rychlosti (!!)... ne, přátelé, ta hra si nezaslouží byť jen stopové množství slitování.
+1 +5 −4