Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pivo's Grand Adventures Episode 2: Redemption

69
32 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
RPG > nezařazeno
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
02.11.2017 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://ugraugra.borec.cz/dgc/
Druhý díl epizodické série o slavném spammerovi Pivovi, který se odehrává několik let po událostech z prvního dílu. V tom byl Pivo zneškodněn a zmizel neznámo kam, načež se databaze-her.cz stala místem klidu a míru. Ovšem nic netrvá věčně. Na scéně se totiž objevilo možná ještě větší zlo. Stvoření, které má mnoho jmen a podob. Mistr klamu a převleku. Někdo mu říká Myshka, někdo Aba, ale moudří vědí, že jeho pravé jméno je Konvice. Se svojí armádou přisluhovačů, jež si říkají "ČČKP", zaútočil na databázi a je jen na Pivovi, aby odčinil své dávné hříchy a pomohl spammery porazit.

Ve hře najdeme přes 150 NPC, několik konců, dialogový systém, cutscény, achievementy a několik miniher.

(pozn. - V zajímavostech zde na profilu hry najdete návod jak získat všechny VIP, achievementy a také jak dokončit hlavní příběhovou linii).


Poslední diskuzní příspěvek

ugraugra: Tak to by mohla vyjít trojka, nebo alespoň to slíbené DLC s mobilním updatem :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Konvice. Za všechno může Konvice!

Je to poprvé, kdy jsem měl možnost se nějak podílet na vývoji hry. Na konci srpna jsem se přihlásil jako tester. A dokonce jsem byl vybrán a dostal důvěru. A nelitoval jsem. Asi si umíte představit to vzrušení v momentě, kdy jsem stahoval první verzi hry, kterou "nikdy nikdo" neviděl. Otevřel se přede mnou svět, jaký jsem nečekal. Tehdy ještě v naprostém tichu (bez hudby a zvuků) a bez možnosti hru dohrát (chyběl konec). Po dvou měsících je všechno jinak a Pivo Ep. 2 je něco, na co můžu být pyšný.

Kdo hrál první díl, tak bude asi stejně překvapený, jako jsem byl já. Jednička je taková "blbinka" na deset minut, zatímco druhá epizoda je opravdu pořádný macek. Spousta postav, lokací, dlouhé cutscény (které někteří považují za nevýhodu), minihry inspirované herními klasikami (Frogger, Vlak, Raptor, Minesweeper) a 16 VIP, které je potřeba najít a přesvědčit, aby se přidali k odboji. U některých VIP je to jednoduché - zeptáte se jich a jsou vaši. Ale jiní zmizeli neznámo kam a další se přidají jen pod podmínkou, že pro ně splníte nějaký úkol. Vždy však existuje někdo, kdo o VIP nebo nedostupné lokaci něco slyšel nebo četl, takže stačí "prokecat" všechny okolo, na všechno se zeptat a to by bylo, aby z někoho nevypadla použitelná nápověda. Osvědčilo se mi psát si poznámky, když někdo něco naznačil - vždy to mělo nějaký nečekaný smysl.

Děj a dialogy jsou skvěle napsané. Nevybavuju si, že bych se u hry nudil. Maximálně jsem zažíval pocity frustrace (při opakování dungeonu nebo min), ale nudu snad jen u "vykecávacích" pasáží, když už jsem je absolvoval podesáté. Konvice je opravdu záporák k pohledání a pocit, že je DH opravdu v ohrožení, se podařilo zachytit velmi zdařile.

Limitem hry nebyla kreativita autora, ani málo nápadů, ale použitý engine. I díky němu je hra místy vcelku ošklivá. Naštěstí se pomocí hudby a zvukových efektů podařilo hru oživit, takže fantazie může pracovat a chybějící grafické detaily doplnit. Občas jsme se s Ugrou dlouho dohadovali o designu některých věcí. Občas ustoupil (snížení počtu min ve třetím levelu, doplnění dialogových možností), jindy trval na svém a nedal se uprosit. Bral jsem to tak, že má svoji jasnou představu a já nejsem od toho, abych ji měnil. Ale zkoušel jsem to :)

Vrcholem zážitku je pak obtížnost Iron man, kdy je nutné hru dohrát bez jediné smrti. A protože některé minihry jsou dost obtížné, umřít je otázkou chvilky. Nebo stačí malá nepozornost a jedeme od začátku. Je to tedy opravdu výzva.

Hru i testování jsem si velmi užil. Jsem rád, že už je to hotové a můžu začít zase normálně žít. A Ugrovi přeju, aby se teď ze slávy, která ho čeká, nezbláznil. Dej si pauzu, naber síly a někdy v budoucnu se budu těšit na další díl :)

Pro: Spousta zajímavých a nápaditých dialogů, ucelený děj, Zdenda

Proti: Některá místa jsou hodně těžká

+40+40 / 0
  • PC 70
"A hele Pivo 2, akorát mám zrovna půlhodinku čas, tak to si zahraji..."

Že půjde o blbinu na krátkou chvíli, to si asi představovala většina z nás poté, co jsme si Pivo 2 stáhli. Ugra nás ale těžce vyvedl z omylu. Tu půlhodinu si ušetřete na samotné intro hry. Tachometr herní doby se totiž v mém případě zastavil na 11 hodinách.

A vůbec to nebylo nudných 11 hodin, po většinu času jsem se dobře bavil. Pravda příběh asi nezíská cenu za nejlepší scénář a pokud nejste dlouholetým uživatelem DH, tak ho nejspíš vůbec nepoberete, stejně jako další narážky ve hře skryté. Tady jsme my ve výhodě, také jsme cílová skupina, takže tohle nejde Ugrovi vyčítat. Cílovou skupinou také nejsou netrpěliví hráči, protože tady bude vaše trpělivost prověřena, jak při délce některých dialogů, tak i při obtížnosti některých miniher. Psát si poznámky je v podstatě nutnost, zvláště pokud chcete do finále táhnout s podporou všech VIP uživatelů DH.

Hru malinko sráželo pár bugů, na které se tu dalo narazit, ale upřímně je to takové trochu hnidopišství a třeba taková Bethesda by se k Ugrovi s Kwokym mohla jít podívat, jak má vypadat hra ve verzi 1.0. :) Ne každý také asi skousne grafiku a ovládání. Mě to problémy nedělá, takže si nestěžuji. S klidným srdcem dávám hře 70% a v mém žebříčku se tak zařazuje na úroveň takových "pecek" jako je Baldur's Gate, Doom II, GTA nebo Morrowind. Ukazuje to sice, jak je tohle číselné hodnocení zavádějící. Ale víte co, já s tím nakonec nemám problém. Pivo's Grand Adventures Episode 2: Redemption jsem si užil a klidně jí v této společnosti ponechám.
+27+27 / 0
  • PC 70
Stále tomu nemohu uvěřit… Uživatel Databáze-her skutečně vytvořil o dalších uživatelích počítačovou hru! A je to plnohodnotná hra, žádná náhražka. Adventury, RPG, dungeony jsem nikdy pořádně nehrál a Ultimu znám jen z obrázků a článků v herních časopisech, přesto jsem se do Piva pustil s chutí a odhodláním dát si ho za páteční odpoledne a večer na ex. Obvykle by mě nebavilo dělat si poznámky o tom, co mi kdejaká postavička řekla a určitě by mě frustrovalo procházet znova ty samé lokace a hledat, co jsem kde zapomněl, ale u Piva jsem zatnul zuby nehty a dostal se až na samé dno sklenice pivní konvice. Pro hráče neznající reálie Databáze-her bude tohle pivní dobrodružství nejspíš jen obyčejnou a průměrnou adventurou, ale pro nás, věrné uživatele DH, je to jinak. Každá ikonka, pod kterou rozpoznáme skutečného uživatele a každý dialog se skrytou narážkou, je pro nás motivací jít dát. Nehnala mě dopředu ani tak touha zjistit, jak to všechno dopadne, jako nadšení z toho, co „o nás“ ještě Ugra vymyslel. Samozřejmě nemohu ani skrýt radost z toho, když jsem ve hře narazil na svoji velkou hlavu… :-)

Mimo již zmíněné dialogy, mě na hře nejvíce a upřímně nadchla hudba, ta byla opravdu skvělá. Obtížnost byla dost vysoká, jelikož jsem anál-fabet v tomto herním žánru, tak jsem musel ke konci i sáhnout po návodu (opravdu by mě nenapadlo jedné z postav napsat slovo, které nebylo vyznačeno v dialogu). Taky poté, co si více méně uděláte představu o herním světě (jakože kde, co je), stává se méně a méně zábavné vracet se furt na ta známá místa. Nicméně závěrečná lokace tu hratelnost zase hodně nakopne směrem vzhůru. Samotný závěrečný souboj s Konvicí byl ale poměrně uspávající, chtělo by to přidat možnost nějakou klávesou ty dialogy urychlit/přeskákat. Nicméně tato možnost by např. u Jackala měla zůstat vypnuta. :-)

Velice mě také potěšily mini-hry, tedy kromě min, ty jsem dal asi na 40. pokus tím, že jsem prostě šel pořád nahoru, dokud se nenagenerovalo pole, které mi do cesty nepostavilo žádnou minu (s tím si asi nepočítal, Ugro, chachá!). Taky velmi oceňuji vsuvky typu DH fest a možnosti pořádně se tam ožrat, což má následně vliv i na hratelnost. Abych více nespoileroval, tohle jsou zkrátka ty malé věci, které dělají zážitek ze hry, řekněme, větší než malý. :-) Celkově už jen to, že mohu hru hodnotit jako plnohodnotnou hru a ne jen jako joke, nebo krátký štěk, je pro autora obrovský úspěch. Já mu tímto děkuju, gratuluju a přeju hodně síly do další tvorby.

HW: Minimum: Překvapivě o této hře zatím na Tom's Hardware nic nepíšou, takže odhadem: P-II 233 MHZ, 128 MB RAM / Doporučeno: Dát si pivo v konvici.
+25+25 / 0
  • PC 70
Ke hře Pivo 2 jsem se dostala tak, jako asi skoro každý uživatel DH, který toho dne klikl na svou oblíbenou stránku. Ovšem oproti většině uživatelů, kteří hru hráli, jsem neměla ani ponětí o jejím předchůdci, natož že se chystá nějaké pokračování. Přiznám se, že jsem si zpočátku myslela, že půjde o nějakou kravinku na pár minut. Taky jsem byla trochu rozhořčena, že jsem hned v prvním baráčku našla sebe. Myslela jsem si, že si ze mě Ugra udělal srandu. Pak jsem ovšem pochopila jak se hra hraje a vzhledem k tomu, že jsem našla spousty dalších uživatelů, začala jsem si užívat všechny dialogy a byla dokonce pyšná na to, že jsem vlastně ve hře sousedka pana vývojáře ;o)

U některých dialogů jsem se opravdu válela smíchy, bavilo mě proplouvat hrou a vždy jsem se těšila, až si udělám čas a začnu zase pařit. I před spaním jsem přemýšlela, kde asi bude schovaný který VIP.

Minihry mě bavily, ale občas byli šíleně frustrující. U min jsem na začátku skoro brečela, že mi nikdy nešly, ale nakonec jsem se je během chvíle naučila, takže mi ani nevadilo, že jsem byla nucena je za hru několikrát opakovat. Nejhorší pro mě kupodivu nebyl vlak, jako pro spoustu uživatelů, ale raptor. U toho jsem nasbírala snad 50 smrtí a proklínala u něj Ugru do sedmého kolene.

Hra mi nakonec zabrala asi 8 hodin a rozhodně toho času nelituji. Našla jsem všech 16 VIPů a všichni se přidali na moji stranu. Jestli mě někdo opravdu rozčiloval tak to byli spammeři, kteří mě čas od času naháněli po mapě a častokrát mě zabili – smrt spammerům.

Jako správná hráčka jsem musela splnit všechny achievementy a to včetně Iron Mana, u kterého jsem se od začátku hry dušovala že ho určitě plnit nebudu ;o) Velké díky ugrovi a všem, kteří se na tomto kousku podíleli, byla to fakt zábava.

Pro: dialogy, osobitost

Proti: občasné bugy

+24+24 / 0
  • PC 70
Pivo's Grand Adventures Episode 2: Redemption je herní počin, který ocení hlavně uživatelé DH, protože se tam většina těch aktivních najde (a to doslova). Některé pasáže mě přiváděly k šílenství, ale to zadostiučinění, když jsem je konečně zdolal, stálo za to. Celý zážitek byl o to větší, že jsem hrál současně s Romčou, ale všechno pěkně popořadě.

Hned po spuštění na mě vyskočilo přehledné menu s perfektní hudbou, jejíž výběr je opravdu excelentní po celou dobu hraní. Pak následovalo delší intro, než bych čekal, které je prošpikováno skvělými hláškami a dá se přeskočit, takže při druhém hraní nepřekáží. Hlášky jsou vůbec devizou celé této adventury, a i když jsou někdy stupidní až moc, bavil jsem se neskutečně.

S takovýmto typem hry jsem doposud neměl zkušenost, ale brzy jsem přišel na to, co a jak a zabral jsem se do Piva 2, jako do kvalitních komerčních titulů, se kterými se svým způsobem může měřit. Všechno souvisí se vším a téměř každá poznámka většiny NPC má nějaký další smyl, takže je třeba sledovat opravdu pozorně, co všechny postavy pronesou, aby se toho dalo později využít.

Z miniher mi přišla nejtěžší upravená verze Vlaku, naopak překvapený jsem byl z variace Raptora, kterou jsem udělal hned na podruhé a to přitom tyto letecké arkády nemám vůbec v lásce. Jsem rád, že po vývojářích z Blizzardu, kteří přidali Nekromanta do Diabla III, se i DGC rozhodli o angažování této postavy, i když zde má úplně jiné schopnosti, než bývá zvykem.

Po prvním projití mě lákalo splnit všechny achievemnty, mimo Iron Mana, na kterého jsem si vůbec nevěřil. Nakonec se však povedlo a prošel jsem celou hrou bez jediné smrti. Určitě doporučuji všem uživatelům databáze, aby tento počin alespoň vyzkoušeli a věřím, že je chytne natolik, že jej dokončí. Místy je hra sice dost těžká, ale překonat se dá opravdu vše, i to proklaté první patro dungeonu. Bugy už by měly být snad všechny opraveny, takže mimo zmíněné obtížnosti nestojí v cestě žádná překážka.

Pro: hlášky, hudba, minihry, achievemety, Pivo 1

Proti: místy zbytečně těžké, pár bugů

+22+22 / 0