Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
"A hele Pivo 2, akorát mám zrovna půlhodinku čas, tak to si zahraji..."

Že půjde o blbinu na krátkou chvíli, to si asi představovala většina z nás poté, co jsme si Pivo 2 stáhli. Ugra nás ale těžce vyvedl z omylu. Tu půlhodinu si ušetřete na samotné intro hry. Tachometr herní doby se totiž v mém případě zastavil na 11 hodinách.

A vůbec to nebylo nudných 11 hodin, po většinu času jsem se dobře bavil. Pravda příběh asi nezíská cenu za nejlepší scénář a pokud nejste dlouholetým uživatelem DH, tak ho nejspíš vůbec nepoberete, stejně jako další narážky ve hře skryté. Tady jsme my ve výhodě, také jsme cílová skupina, takže tohle nejde Ugrovi vyčítat. Cílovou skupinou také nejsou netrpěliví hráči, protože tady bude vaše trpělivost prověřena, jak při délce některých dialogů, tak i při obtížnosti některých miniher. Psát si poznámky je v podstatě nutnost, zvláště pokud chcete do finále táhnout s podporou všech VIP uživatelů DH.

Hru malinko sráželo pár bugů, na které se tu dalo narazit, ale upřímně je to takové trochu hnidopišství a třeba taková Bethesda by se k Ugrovi s Kwokym mohla jít podívat, jak má vypadat hra ve verzi 1.0. :) Ne každý také asi skousne grafiku a ovládání. Mě to problémy nedělá, takže si nestěžuji. S klidným srdcem dávám hře 70% a v mém žebříčku se tak zařazuje na úroveň takových "pecek" jako je Baldur's Gate, Doom II, GTA nebo Morrowind. Ukazuje to sice, jak je tohle číselné hodnocení zavádějící. Ale víte co, já s tím nakonec nemám problém. Pivo's Grand Adventures Episode 2: Redemption jsem si užil a klidně jí v této společnosti ponechám.
+32
  • PC 70
Ke hře Pivo 2 jsem se dostala tak, jako asi skoro každý uživatel DH, který toho dne klikl na svou oblíbenou stránku. Ovšem oproti většině uživatelů, kteří hru hráli, jsem neměla ani ponětí o jejím předchůdci, natož že se chystá nějaké pokračování. Přiznám se, že jsem si zpočátku myslela, že půjde o nějakou kravinku na pár minut. Taky jsem byla trochu rozhořčena, že jsem hned v prvním baráčku našla sebe. Myslela jsem si, že si ze mě Ugra udělal srandu. Pak jsem ovšem pochopila jak se hra hraje a vzhledem k tomu, že jsem našla spousty dalších uživatelů, začala jsem si užívat všechny dialogy a byla dokonce pyšná na to, že jsem vlastně ve hře sousedka pana vývojáře ;o)

U některých dialogů jsem se opravdu válela smíchy, bavilo mě proplouvat hrou a vždy jsem se těšila, až si udělám čas a začnu zase pařit. I před spaním jsem přemýšlela, kde asi bude schovaný který VIP.

Minihry mě bavily, ale občas byli šíleně frustrující. U min jsem na začátku skoro brečela, že mi nikdy nešly, ale nakonec jsem se je během chvíle naučila, takže mi ani nevadilo, že jsem byla nucena je za hru několikrát opakovat. Nejhorší pro mě kupodivu nebyl vlak, jako pro spoustu uživatelů, ale raptor. U toho jsem nasbírala snad 50 smrtí a proklínala u něj Ugru do sedmého kolene.

Hra mi nakonec zabrala asi 8 hodin a rozhodně toho času nelituji. Našla jsem všech 16 VIPů a všichni se přidali na moji stranu. Jestli mě někdo opravdu rozčiloval tak to byli spammeři, kteří mě čas od času naháněli po mapě a častokrát mě zabili – smrt spammerům.

Jako správná hráčka jsem musela splnit všechny achievementy a to včetně Iron Mana, u kterého jsem se od začátku hry dušovala že ho určitě plnit nebudu ;o) Velké díky ugrovi a všem, kteří se na tomto kousku podíleli, byla to fakt zábava.

Pro: dialogy, osobitost

Proti: občasné bugy

+25
  • PC 70
Stále tomu nemohu uvěřit… Uživatel Databáze-her skutečně vytvořil o dalších uživatelích počítačovou hru! A je to plnohodnotná hra, žádná náhražka. Adventury, RPG, dungeony jsem nikdy pořádně nehrál a Ultimu znám jen z obrázků a článků v herních časopisech, přesto jsem se do Piva pustil s chutí a odhodláním dát si ho za páteční odpoledne a večer na ex. Obvykle by mě nebavilo dělat si poznámky o tom, co mi kdejaká postavička řekla a určitě by mě frustrovalo procházet znova ty samé lokace a hledat, co jsem kde zapomněl, ale u Piva jsem zatnul zuby nehty a dostal se až na samé dno sklenice pivní konvice. Pro hráče neznající reálie Databáze-her bude tohle pivní dobrodružství nejspíš jen obyčejnou a průměrnou adventurou, ale pro nás, věrné uživatele DH, je to jinak. Každá ikonka, pod kterou rozpoznáme skutečného uživatele a každý dialog se skrytou narážkou, je pro nás motivací jít dát. Nehnala mě dopředu ani tak touha zjistit, jak to všechno dopadne, jako nadšení z toho, co „o nás“ ještě Ugra vymyslel. Samozřejmě nemohu ani skrýt radost z toho, když jsem ve hře narazil na svoji velkou hlavu… :-)

Mimo již zmíněné dialogy, mě na hře nejvíce a upřímně nadchla hudba, ta byla opravdu skvělá. Obtížnost byla dost vysoká, jelikož jsem anál-fabet v tomto herním žánru, tak jsem musel ke konci i sáhnout po návodu (opravdu by mě nenapadlo jedné z postav napsat slovo, které nebylo vyznačeno v dialogu). Taky poté, co si více méně uděláte představu o herním světě (jakože kde, co je), stává se méně a méně zábavné vracet se furt na ta známá místa. Nicméně závěrečná lokace tu hratelnost zase hodně nakopne směrem vzhůru. Samotný závěrečný souboj s Konvicí byl ale poměrně uspávající, chtělo by to přidat možnost nějakou klávesou ty dialogy urychlit/přeskákat. Nicméně tato možnost by např. u Jackala měla zůstat vypnuta. :-)

Velice mě také potěšily mini-hry, tedy kromě min, ty jsem dal asi na 40. pokus tím, že jsem prostě šel pořád nahoru, dokud se nenagenerovalo pole, které mi do cesty nepostavilo žádnou minu (s tím si asi nepočítal, Ugro, chachá!). Taky velmi oceňuji vsuvky typu DH fest a možnosti pořádně se tam ožrat, což má následně vliv i na hratelnost. Abych více nespoileroval, tohle jsou zkrátka ty malé věci, které dělají zážitek ze hry, řekněme, větší než malý. :-) Celkově už jen to, že mohu hru hodnotit jako plnohodnotnou hru a ne jen jako joke, nebo krátký štěk, je pro autora obrovský úspěch. Já mu tímto děkuju, gratuluju a přeju hodně síly do další tvorby.
+25
  • PC 75
 „Existuje prý kouzlo Armageddon, které zabije vše živé.“
John Mirra 

Nikdy by mě nenapadlo, že budu součástí počítačové hry, byť teda docela malou a vcelku zanedbatelnou. Druhý díl Piva mi tento netušený životní achievement splnil.

Co se týče herní náplně, není to žádná sláva, ale kdo by si stěžoval. Pivo má sice meč, ale spammeři ho vždycky zabijou ("Co na to říkáš?" -"Držíš ten meč obráceně..."), adventurní prvky až na pár světlých výjimek chybí a dialogy taky nejsou kdovíjak barvité a košaté. Ale sakra, mě to docela (za)bavilo! Klobouk dolů za to, že to celé dělal jenom Ugra sám. Na druhou stranu musím uznat, že psané poznámky při prvním hraní byly dost potřeba, protože jsem se pak v té záplavě míst, měst a postav začal velmi brzy ztrácet.

Příběh asi žádnou cenu nedostal, ale na poměry takové jednoduché hry bohatě stačí a třeba rozhovor s Jumasem dal Konvici docela prokreslenou hloubku :)) Je samozřejmě škoda, že postavy většinou nereflektují své reálné představitele, když tedy pominu Jackala, Jaba, Shoggota, Gordona a Walomeho :D. Ale to by taky samozřejmě dalo mnohem víc práce. Aspoň že se najde pár odkazů ve spojitosti s avatarem uživatele (Crash, PavelU, USER47, Hitman, Private Martin…)

Některé situace mě dokázaly pobavit (Jackal, setkání s Musou, USER47, Zdeněk…) a jiné mě naopak docela frustrovaly (nepřeskočitelné intro nebo když člověk ukončí hru v závěrečném dungeonu, musí znovu zhlédnout celou 5minutovou cutscénu…).

Navíc hra obsahuje několik miniher (Dostihy, Frogger, Raptor, Vlak, Hledání min, Koberec), které mě při prvním hraní těsně po vydání docela potrápily, ale teď jsem dal všechny hned napoprvé.

Z hlediska obtížnosti to ale není žádná procházka růžovým sadem, hlavně teda závěrečná lokace mi tentokrát dala mnohem víc zabrat, než by se mi líbilo, ale o to líp si pak člověk vychutná konec (a je fajn, že je těch konců víc). Moc si nedokážu představit, že bych to hrál na Ironmana…

Kolem a kolem se jedná o povedenou záležitost na cca 10 hodin, která sbírá body hlavně za to, že pojednává o naší milé databázi. Může něco podobného říct třeba CSFD? :)

Herní výzva 2021 - Minihraní (HC)
+22
  • PC 70
Pivo's Grand Adventures Episode 2: Redemption je herní počin, který ocení hlavně uživatelé DH, protože se tam většina těch aktivních najde (a to doslova). Některé pasáže mě přiváděly k šílenství, ale to zadostiučinění, když jsem je konečně zdolal, stálo za to. Celý zážitek byl o to větší, že jsem hrál současně s Romčou, ale všechno pěkně popořadě.

Hned po spuštění na mě vyskočilo přehledné menu s perfektní hudbou, jejíž výběr je opravdu excelentní po celou dobu hraní. Pak následovalo delší intro, než bych čekal, které je prošpikováno skvělými hláškami a dá se přeskočit, takže při druhém hraní nepřekáží. Hlášky jsou vůbec devizou celé této adventury, a i když jsou někdy stupidní až moc, bavil jsem se neskutečně.

S takovýmto typem hry jsem doposud neměl zkušenost, ale brzy jsem přišel na to, co a jak a zabral jsem se do Piva 2, jako do kvalitních komerčních titulů, se kterými se svým způsobem může měřit. Všechno souvisí se vším a téměř každá poznámka většiny NPC má nějaký další smyl, takže je třeba sledovat opravdu pozorně, co všechny postavy pronesou, aby se toho dalo později využít.

Z miniher mi přišla nejtěžší upravená verze Vlaku, naopak překvapený jsem byl z variace Raptora, kterou jsem udělal hned na podruhé a to přitom tyto letecké arkády nemám vůbec v lásce. Jsem rád, že po vývojářích z Blizzardu, kteří přidali Nekromanta do Diabla III, se i DGC rozhodli o angažování této postavy, i když zde má úplně jiné schopnosti, než bývá zvykem.

Po prvním projití mě lákalo splnit všechny achievemnty, mimo Iron Mana, na kterého jsem si vůbec nevěřil. Nakonec se však povedlo a prošel jsem celou hrou bez jediné smrti. Určitě doporučuji všem uživatelům databáze, aby tento počin alespoň vyzkoušeli a věřím, že je chytne natolik, že jej dokončí. Místy je hra sice dost těžká, ale překonat se dá opravdu vše, i to proklaté první patro dungeonu. Bugy už by měly být snad všechny opraveny, takže mimo zmíněné obtížnosti nestojí v cestě žádná překážka.

Pro: hlášky, hudba, minihry, achievemety, Pivo 1

Proti: místy zbytečně těžké, pár bugů

+21
  • PC 70
Když Ugra oznámil práci na druhém díle legendárního Piva, čekal jsem ze začátku spíše vylepšenou verzi prvního dílu. Pak ale přišla informace o questech, desítkách NPC, soundtracku a několika koncích. No a nakonec z toho vyšla vlastně plnohodnotná hra a ne jen hříčka, jakou byl první díl. A nutno říci, že je Pivo 2 dobře hratelný, zábavný a plný humoru.

Jednou z nejzábavnějších věcí je právě hledání uživatelů, hlavně těch slavných (Gordon a Jab Forever, Jackal, Walome:)), jejich dialogy jsou často vražedné :) Také překvapilo, jak je vlastně hlavní quest ke konci strhující, úplná epika i s "překvapivým" zvratem na závěr.

Co se týče miniher, vlak mi přišel nejlehčí a dokonce i zábavný. Miny už byly trošku frustrující, ale daly se. Raptor budu nenávidět do konce života a dostihy jsem vynechal, protože mám rád svou klávesnici.

Jediná vážnější věc, která mi tu pije krev, je nemožnost zrychlit či přeskočit rozhovory. Ty jsou občas úmorně dlouhé. Tedy ne že by byly nezábavné, ale než jedno okénko nahradí druhé, stihnu si ho přečíst třikrát a ještě si udělat čaj. Nejhorší to bylo při druhém hraní (verze 1.1), kdy jsem musel znovu přežít začátek.

Ve výsledku je Pivo 2 pohodovou záležitostí pro otrlejší hráče, protože některé pasáže dají zabrat, i když to zároveň není nic nezvladatelného. Každopádně, hru by si měl zahrát každý uživatel, který na DH chodí každý den. A najít se tam. Kde jinde se najdete ve hře, že?

PS: Zdálo se mi to, nebo je v zemi Ambrosie ze stromů složený nápis Ugra? :)

Důkaz, že jsem hru dohrál ZDE :)

Pro: Hratelnost, zábava, humor, nápad

Proti: obtížnost některých miniher, nejdou přeskočit dialogy

+21
  • PC 75
Slušně odcípající, s živými dialogy a slušnou dávkou herních a databazeherních odkazů. Každou chvíli hraní jsem si užíval (pokud neuvedu níže jinak) a snažil se splnit všechny ečívy, což je u mě jen další potvrzení toho, že se hrou opravdu bavím. Taková je pro mě PGA Ep2 a dle dalších komentářů i pro ostatní.

Proč tedy píšu ten svůj? Snad si postěžovat na drobnosti, které mi zabraňují dát vyšší hodnocení. Nepraktická hudba u minihry vlak byla opravdu frustrující, zdlouhavé naskakování textů a to nemyslím jen věčnost trvajícího milionáře, frustrace z nemožnosti uložit v některých momentech jinak skvěle vymyšlené minihry, měly občas obtížnostně nevyvážené části a upravení jednotlivých levelů PGA Ep1, verze na automatu má oproti originálu odlišně rozvržené stěny bludiště č. 2 a trasy postav v obou levelech. Našli by se jistě i další chyby, ale ty jsem již vytěsnil a tak nejsou již důležité. Samotnému je mi líto těch, které se v závěrečném hodnocení projevily.

P.S. geniální proboření čtvrté zdi při vydání (takže +5%)

Pro: Permanentní zábava

Proti: Občasná frustrace

+20
  • PC 75
"Well, that was a thing!"

Pivo se vrací! Ovšem nikoliv jako hlavní záporák, protože je tu teď mnohem větší nebezpečí, nebezpečí jménem Konvice! Pivu tedy nezbývá nic jiného než obrátit stranu a vydat se na svou cestu pomsty a ospravedlnění, jelikož je celá DH zahlcena spammery tak nemůže bojovat sám a tak se vydavá na strasti plnou cestu plné nebezpečí aby shromáždil všechny VIP uživatele jež jsou roztroušeny po celé DH.

"Cože?"
"Nerozumím"
"Co to meleš?"
"Ugra je borec!"


A teď vážně: Pivo 2 je průměrná adventura proložena spousty dialogů, dlouhých cutscén a miniher. Na druhou stranu, hra je dělaná pro DH uživatele, je to satira a parodie na uživatele DH. Výborné pro nové uživatele DH kteří jsou zvědaví na zdejší komunitu a chtějí ji poznat. Pro zdejší veterány pak povinnost!

Vychcaní Knedlíci jsou boží!

Nejsem rád že jsem ve hře utopil tolik hodin abych se dozvěděl že moje maličkost ve hře prabídně umřela a že jsem se i dost navztekal u miniher nebo bloumal zmateně po mapě protože jsem nevěděl kam jít nebo na co se ptát. Nakonec se Ugrovi fakt musí nechat ta práce co si s tím dal. Nakonec všemu dává nadhled všude přítomný satirický humor.

Nejlepší postavy (Nejhumornější/nejzábavnější):
Eru
Walome
Musa
Gordon (Musím ocenit ten scenáristický um zachovat postavu Gordona identickou realitě.)
Garret (Mrzout jako vždy!)
Jackal
Virus
Jétukalingbad (Nebo tak nějak...)
Kwoky
Polreich
Idniana Jones

Byl tedy Konvice Walomův alter účet?!

Pro: Pivo, humor, hudba, vykrádačka, satira na DH.

Proti: Obtížnost, minihry, nepřehlednost.

+18
  • PC 70
Od dlouho ohlašované dvojky místní legendy Pivo's Grand Adventures asi každý čekal něco jiného. Já se řadil k těm, co nečekali, že se něčeho vůbec dočkáme. Výsledný zážitek je takový... hořkosladký.

Co se herních mechanik týče, čeká nás výlet do herního pravěku, což je pro mě utrpení ve všech směrech. Styl chození, systém dialogů, ukládání a minihry jsou zážitkem pro nejotrlejší povahy. Na druhou stranu všechny ty dialogy a narážky na existující uživatele DH, to mě bavilo převelice, ač jsem určitě velkou část nepochytil.

Těším se na třetí díl, na kterém se beztak už zaručeně pracuje. Očekávám plnou podporu VR, moderní střílečku na nejlepším enginu s RPG prvky, rozvětveným příběhem, morálními dilematy a propracovaným strategickým eko-micro-managementem. A hlavně doufám, že se tam třeba tentokrát vejdu i já :)

Díky Ugro za to, cos stvořil.
+17
  • PC 0
Nevyužitý potenciál řve ze hry každým coulem...

Ugra totiž promarnil svojí šanci na to udělat trefnou satiru o uživatelích DH, místo toho se rozhodl že zůstane na neutrální půdě a to hře škodí nejvíce. Uživatelé kteří tam jsou zobrazeni se nechovají tak jak čekáte a kdyby nebylo jejich ikonky tak ani nepoznáte o koho jde charakterově. Například takový hvězdný kůn DH Drolin se choval úplně out of character. I když Ugru chápu, většina uživatelů zde je silně butthurt a jakmile řeknete něco o jejich miminku či narazíte na jejich osobnost aspoň minimálně, tak hned vám píšou obsáhlé výhružné zprávy.

Když už ten scénář spolu s dialogy stojí za nic, tak aspoň tuhá obtížnost v některcýh částech, skvělá hudba a i technická stránka, na to že je Ugra amatér nízkých kvalit, se povedly. Proto hodnotím pozitivně, jelikož to srdíčko tam je.

Pro: Hudba, minihry co potrápí, nápaditost místy, technická stránka

Proti: otřesný scénář s nevyužitým potenciálem

+11 +15 −4