Raptor: Call of the Shadows je vertikálně scrollovanou střílečkou nahlíženou shora, v níž hráč v kůži pilota stíhačky, pracujícího pro společnost MegaCorps, likviduje pozemní a vzdušné cíle patřící předním konkurentům této korporace.
Hra je rozdělena do tří částí po devíti levelech, zvaných vlny (angl. waves), hlavním úkolem v nich je propracovat se na jejich konec. V konstantní rychlostí scrollující se hře hráč může přesunovat svou stíhačku v celé výšce a šíři obrazovky, přičemž v soubojích s bossy se scrollování zastaví. Protivníky jsou zejména vzdušná plavidla; méně často hráčův letoun ohrožující střelba vzejde z vozidel, pohybujících se v horizontálním směru, nebo z obranných věží. Likvidací nepřátelských jednotek a budov hráč získává peníze, za něž nakupuje především zbraně a štíty; speciální obchodovatelnou položkou je iontový skener (angl. Ion Scanner), jenž slouží k zobrazení poškození bosse – tuto informaci hráč se základní výbavou k dispozici nemá. Jakmile hráč dokončí devítičlennou část hry, může ji hrát znovu, z principu s lepší výbavou, ale již jen na vyšší obtížnost. Mezi úrovněmi lze hru ukládat.
Zbraňový arzenál v Raptor: Call of the Shadows podléhá rozdělení na zbraně poškozující jen vzdušné cíle, zbraně zasahující jen pozemní cíle a zbraně použitelné na všechny typy cílů. Některé pokročilé zbraně jsou vybaveny automatickým zaměřováním. Zbraně lze také prodávat.
Titul, původně určený pro MS-DOS, byl v r. 1999 uvolněn v reedici pro Windows.
@Viktor: díky za tip! Konečně jsem ji našel, hra mého dětství. Snové devadesátky, peněz málo, maringotky s herními automaty za korunky na poutích, a tam mimo jiné, Raptor. :) Budu si muset oživit vzpomínky!
Pro: Výborná destrukce a kus pořádné nostalgie.
Proti: Chybí více různorodějšího vybavení.