Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Broken Sword: The Angel of Death

Secrets of the Ark: A Broken Sword Game

69
52 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
15.09.2006 PC
Vývojáři:
, (sekundární)
Oficiální stránky:
http://revolution.co.uk/games/angel-of-death/
Málokto očakával štvrtý návrat patentového úradníka Georgea Stobbarta a francúzskej novinárky Nico Collard. Tak či onak sú späť a s nimi aj nové dobrodrúžstvo, tentokrát bez krabicových puzzlov, vo vynovenom grafickom prevedení, pozmeneným ovládaním (možnosť voľby medzi myšou a klávesnicou) a v Georgeovom prípade aj s pozmeneným vzhľadom.
George sa zamotá do pradávnej legendy o bájnom poklade a anjelovi smrti po tom, ako sa zamiluje do svojej novej femme fatale - blondýny menom Anna Maria. Tá nemá v pätách nikoho iného než mafiu, prahnúcu po jej tajuplnom manuskripte.


Poslední diskuzní příspěvek

Snazim se hrat GOG-verzi. Narazil jsem na bug. Celkem bez problemu jsem se dostal do hotelu. Obkecal jsem obe postavy, jedna z nich ma…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Prvni Broken Sword je zaslouzena legenda. Hra, ktera se hraje a vypada skvele i dnes, s pribehem ani moc slozitym, aby odradil na Doomech a Kyrandiich odrostle hrace, ale zaroven natolik dobrym, ze neurazi ani cloveka, ktery si nekdy precetl treba Jmeno ruze, pripadne zahral jednu nejmenovanou adventurni trilogii od Sierry. O tento masterpiece se jeho autori navic peclive staraji, takze je dodnes kazdemu zajemci vzdy a vsude k dispozici takrka na vsech platformach a operacnich systemech, takhle se buduje uspesna herni serie....Druhy dil prinesl to same co dil prvni vcetne uplne stejne grafiky s jednim podstatnym rozdilem, o poznani slabsim pribehem, ktery kazdy uspesne zapomel nejpozdeji den po dohrani. O neco lepsi nez dvojka byl dil treti s novym enginem a nekolika atmosferickymi lokacemi, bohuzel vsak s obdobne zapomenutelnou beckovou story.

Ctvrty dil pribehu pravnika s neznicitelnou blond parukou George se pak po pribehove strance nese v uplne stejnem duchu, jako dily predchozi. Charles "Cecal" Cecil a spol. smichaji Templare nebo libovolny jiny rad/kult, 1000 let nerozlustene starobyle manuskripty, ktere hrac rozlusti za 5 minut, vypravy do nekolika vesmes evropskych mest a smesnou a zcela neskodnou konspiraci na zniceni sveta. Vznikly sablonovity derivat neboli pribeh se bohuzel nese zcela v duchu predchozich DVOU dilu a rozhodne neni na poli adventur nicim vyjimecnym, spis naopak. Jeste o neco hur je na tom scenar, ve kterem je velke mnozstvi ruznych stupidit a nelogicnosti, zejmena v prvni polovine hry.

Tyto nedostatky ale stejne jako v predchozich dilech prebiji dobra hratelnost, tradicne kvalitni technicka stranka a sympaticke hlavni postavy. Hra se dobre ovlada, po konzolove trojce slavnostne hlasi navrat mys. Obtiznost je prekvapive vysoka, ale vcelku ferova a dohrani bez pomoci obcasnych hintu je velkou vyzvou. Kladas George, jakasi obdoba Indiana Jonese, je jako vzdy v pohode. Tentokrat dokonce zacina bez Nico, coz jsem spis uvital (konecne nejaka zmena) a diky Anne Marii mi vubec nechybela. Kdyz se ale nakonec objevila, tak ji to aspon poprve v serii fakt sluselo, po gothic image a vychlastanem hlasu z jednicky a prisernem army stylu z dvojky, kde ty svoje kanady neodlozila ani v posteli v dzungli, to uz ale ani horsi byt nemohlo. Nico je v tomto dile vubec ve forme, v botach na podpatku beha po pousti, skace po vysutych plosinach a bez ujmy seskakuje do nekolik metru hlubokych jam, to by nezvladla ani Lara Croft.

Broken Sword ctyrka je dobra adventura a povinnost pro hrace predchozich dilu, nejsem si ale uplne jisty, jak by fungovala samostatne a prvni dil stoji kvalitativne o nekolik trid vys, druhemu a tretimu dilu se ale ctyrka zcela vyrovna. V pripadnem patem dilu uz by to ale opravdu chtelo nejakou zmenu, autori by se meli bud pokusit o posunuti vztahu George s Nico nekam dal, nebo opetovne vice zapojit element napeti a smrti, posledni dily spis pripominaly pohodovou vyjizdku po ruznych letoviscich bez toho, aniz by hrac projevoval nejake vetsi emoce. Pripadne by nebylo od veci opustit konecne Templare a vratit pribeh vic do reality, serie totiz uz od druheho dilu trochu stagnuje.

Pro: Nico to sekne, hratelnost, dabing, vyssi obtiznost, hacking

Proti: deravy scenar a omsely pribeh, HW naroky

+21+22 / -1
  • PC 55
Třetí díl mě docela příjemně překvapil, i možná vzhledem k tomu, že jsem čekal průšvih, který se nedostavil. Bohužel čtvrtý díl mě trochu nepříjemně zklamal, a snad se mi podaří napsat důvody, i když sám si nejsem úplně jistý jestli to celé není důsledek toho, že jsem ji hrál v době, kdy jsem na ní neměl tak úplně chuť...

Kamenem úrazu se pro mě stal tentokrát příběh a to je v adventuře klíčová věc. Ne že by se příběh předchozím dílům nějak zvlášť vymykal. Dokonce mi ani nevadí to lehké sci-fi, které se zde vyskytuje. Vlastně teď, když už znám ten příběh celý, tak mi vlastně ani tak moc nevadí. Tím kardinálním problémem bylo to, že mě v průběhu hry, ten příběh vůbec netáhl. Tři čtvrtiny hry to ve mně vůbec nevyvolalo ten potřebný pocit zvědavosti, jak to bude dál a jak to celé dopadne. Teprve v poslední čtvrtině, jsem nabyl dojmu, že to konečně získává trochu spád.

Hřebíček do rakve pak hře zasadila nastavená obtížnost. Adventurní herní mechanismy mají tu nevýhodu, že často samy o sobě nejsou moc zábavné. Ano občas se tu objeví logická hádanka, kdy se člověk snaží přesvědčit sám sebe, že jeho mozek ještě nepatří do starého železa, a když jí náhodou bez pomoci vyřeší, prožívá pak pocit uspokojení. Jenže zde jsou prostě hádanky, jejichž řešení jsem nepochopil ani poté, co jsem si ho přečetl v návodu. Prostě jsem tedy udělal to co v návodu píšou a šel dál. Děsná zábava. Častěji nastává zákys typu "Co dál?" Bohužel ani zde mi často nepřišlo řešení moc logické a až moc často se řešení nacházelo v jiné lokaci, než ve které jsem zakysl. Takže nejdřív jsem zkoušel zdánlivě logické věci, pak věci nelogické pak aplikace všeho na všechno a teprve potom mi došlo, že řešení bude tedy potřeba hledat jinde. Kombinace netáhnoucího příběhu nelogických hádanek a otravných zákysů vedla k tomu, že jsem se nakonec uchýlil k metodě 2 - 3 pokusy a pak návod. Kdo hrál někdy adventuru podle návodu, ví jaká je to nuda...

Bohužel ani ostatní aspekty hry mě nijak nenadchly. Prostředí je sice fajn, lokace dobré, ale jenom dobré, žádná mě nijak neohromila, nepřirostla mi k srdci, nikde jsem se vlastně nekochal. Ovládání se navrátilo k myši, PCíčkáři by tedy měli jásat, já bych měl tedy jásat! Ale po pravdě řečeno, nevím jestli konzolovatím, i když žádnou konzoli nevlastním, ale některé průchody dveřmi ve hře v kombinaci s debilní kamerou způsobovaly příval nezveřejnitelných nadávek, když George běhal furt kolem dveří a ne a ne vlézt dovnitř. Alespoň grafika, hudba a zvuky byly v pohodě.

Upřímně řečeno jsem sám svým nízkým hodnocením překvapen. Schválně jsem nenapsal komentář hned po dohrání. Nechal jsem to několik dní uležet, rozehrál jsem několik jiných her a řekl si, že se to třeba usadí. Neusadilo. Ta hra mě většinu času prostě nebavila a dohrál jsem jí jen z povinnosti dohrát celou sérii. Víc si prostě u mně nezaslouží.

Pro: Součást Broken Sword série, Závěrečná čtvrtina, Hezká Nico

Proti: Příběh vůbec netáhne, Zákysy, Nelogické hádanky, Občasné problémy s ovládáním pohybu

+16+16 / 0
  • PC 70
Když jsem tuto hru poprvé nainstaloval, byl jsem docela potěšen, pěkná grafika (na adventuru), hezké intro, hudba a prvotřídní dabing. Opět jsem si radostně vzpomněl na staré dobré předchůdce, znovu se tedy setkáte se starými známými z prvního a druhého dílu. Prostředí zde je udělané pěkně a je vcelku různorodé. Docela mi BS 4 příjemně připomněl staré dobré 2D díly svojí atmosférou, dialogy atp. a řekl bych, že tato hra není o moc horší jak její starší předchůdci, i když mi přijde, že na ty staré díly vzpomínám přeci jen o trochu lépe asi právě tím, že převedením hry do 3D ztratila trochu svoje kouzlo, zase na druhou stranu mi ale přijde, že 3D grafika dokáže hráče vtáhnout lépe do děje (o něco lépe jsem se sžil s postavou a okolím). Co mi ale občas na 3D grafice vadilo, bylo krapet horší ovládání myší (ještě že existují klávesnice) a s tím související občas zmatená kamera. Příběh mi přišel celkem zajímavý a od začátku do konce byl napínavý. Někdy mi trochu vadilo větší množství puzzlů a především jejich obtížnost. No celkově bych tuhle adventuru zhodnotil jako velmi kvalitní, opět jsem si pěkně zavzpomínal na časy minulé, kdy jsem v roce 1996 hrál první díl této výtečné série, hratelnost naštěstí zůstala do dnešní doby, byť někomu může vadit nová 3D grafika, která oproti krásné ručně kreslené již ztrácí to ono kouzlo.

Pro: Grafika, Příběh, NPC, Dabing, zvuky .

Proti: Obtížnost některých puzzlů, občas ovládání/kamera.

+11+12 / -1
  • PC 70
Abych byl upřímný vůbec nevím jestli řadit sérii Broken Sword ke svým oblíbeným adventurám, jelikož každý díl je veskrze stejný a také závěry jednotlivých dílů nepatří k příliš povedeným. Ale i přes tohle všechno a nějaké další negativa mám vždy chuť si dát další dobrodružství z této série, možná je to tím že George je prostě sympaťák a mě vnitřně zajímá co ho v životě ještě potká..no konec monologu.

Ehm George se vrací...tentokrát žije v New Yorku kde má malou právnickou firmu která jim pomalu nevynese ani na pizzu. George si tedy žije svůj nudný život, do chvíle kdy mu do něj vstoupí Anna Maria s informací že v rodině dědí pergamen který v sobě ukrývá informace o pokladu. George ihned souhlasí s pomocí, ale je to asi zapříčiněno tím že po Anně jde mafie která vzápětí Georgovu kancelář obsadila. Poté se do celého příběhu zaplete archa a katolická církev místo templářů bum.

Možná si pamatujete že jsem u dvojky i trojky psal že příběh je z béčkového hlediska povedený, jenže to by to už nesmělo být tolik opakované ! Ano zase tu máme béčkový příběh který není skoro ničím prakticky odlišný od ostatních. Zase nějaké megalomanské spiknutí,ovládnutí světa a další epické blbosti.

Abych byl upřímný příběh mě ze začátku docela táhl a to díky tomu že začínal ve směs akčně, a to tím že vás honila mafie apod. Jednoduše hra začala akčně a svižně bohužel ke konci už to začínalo zase nudit jako skoro každý díl Broken Swordu. Nejhorší na tom je že hru zdoláváte aby jste pak v závěru museli být zklamání z toho jak příběh je tupý a že závěr je zase nelogicky useknut...

No konec pitvání příběhu teď se koukneme na ovládání. Tvůrci se z minula poučili a už nám tu nehází konzolovou hratelnost a ani krabice na hlavu (jako párkrát s krabicemi do kontaktu přijdete ale nebudete s nimi dělat takové cirkusácké kousky jako ve trojce). Spíš mi přijde že krabice ve vývojářském týmu vyčpěly a tak vám sem dají hackovací minihru..uznávám dvakrát je to docela sranda, ale všeho moc škodí a tvůrci opět tuto místy těžkou minihru cpali kde se dá. Ovládání je nyní klasické..můžete se pohybovat myší ale i klávesnicí, kupodivu já jsem preferoval klávesnici hrálo se mi tak lépe.

Grafický kabátek mi na dobu vzniku přijde líbivý i když na jeho úkor opět vypadají některé lokace mrtvě a neživě. Jiné zase díky 3D provedení vypadají vskutku dobře ( především uzavřené prostory). Postavy včetně George vypadají dobře a na Georgovi už jde znát známka času. Takže vypadá víc staře ale pořád je to v duši mladík a to díky dabingu a dialogům.

Samozřejmě v tomto díle se vrací některé známé postavy z minulých dílů a s některými se bohužel ani nesetkáme jako třeba s Andrém upřímně mi tento blbeček chyběl. Z nových postav bych vypíchl například bezdomovce Archieho nebo kněze co je milovník akčních filmů. Dialogy jsou samozřejmě opět kvalitní a místy i vtipně napsané. třeba George tu místy hláškuje jak o život a já si ho díky tomu oblíbil ještě více. Takže ano humor tu je a podle mě funguje.

Obtížnost je každopádně poměrně vysoká jak je u série zvykem takže hráči předešlých dílů ví do čeho jdou. Obtížnosti ale také nepomáhá 3D zpracování lokací kde se lehce něco přehlédne. Jo a ještě hra je obohacena o akčnější prvky jako přelejzání překážek apod.

Abych nezapomněl lokace jsou podle mého v tomto dílu zajímavé a byl jsem s nimi spokojen.

Soundtrack je jako vždy nevýrazný ale příjemný na poslech.

No co dodat George se vrací bohužel pomalu ztrácí dech . Dostalo se nám lehce průměrného pokračování se slabým příběhem a ani to kouzlo už v tomto díle není. Samozřejmě hra má mnoho plusů ale když už po čtvrté vidíte to samé nemůžete šáhnout po vyšším čísle. No nashle u pětky Georgi !

Pro: George je pořád sympaťák,některé postavy,lokace,dialogy,humor, výběr mezi ovládáním, soundtrack je příjemný (ale nevýrazný),dabing.

Proti: příběh,pořád to samé, pro někoho hacking.

+11+11 / 0
  • PC 70
Jsem fanda všech Broken swordů, a v tomto posledním díle - 4., který je ve 3D od firmy Revolution se mi líbila velmi grafika a provedení. Děj pro mě však tak trochu pokulhával.. Pro zasvěcení - děj začíná v kanceláři hlavního hrdiny, kam přijde Anna Marie a chce pomoci s jakýmsi rukopisem a vy se jí rozhodnete pomoci, čímž začnete dobrodružství, které vás přivede opět k hrdince předchozích dílů Nico, jež si vás vlastně sama najde :-) George - hlavní hrdina, však ze začátku hry není s Nico, což mě osobně velmi zklamalo, zato skočí do postele s jakousi blondýnou od nikud, což mi na zdrženlivého George vůbec nesedí. :-/ (že by rád využíval situace..?) Nevím proč, ale zde mi zkrátka George ne a ne přirůst k srdci.. Jakoby to prostě nebyl on, ale někdo úplně jiný a i Nico byla úplně jiná. Nebylo to však jediné mínus-rozčilovala jsem se nad "hacknutím mobilem", byla jsem znechucena výrobou salámů z lidí, a nedokázala jsem se dostat do příběhu. Pro někoho, kdo předchozí díly nezná a nezná tudíž ani jednoho z hrdinů, tak věřím, že hra ho však bude bavit a dokonce mu přijde skvělá! Já jsem nejspíše ovlivněná charakterem postav a proto tento díl je pro mě maličko zklamáním. Byla jsem natěšená na závěr a jak to vlastně dopadne a ono to dopadne tak nějak.. Divně. Nevím, možná ještě přijde 5.díl a všechno zachrání.. :-))

Pro: Krásná grafika, hudba.

Proti: Děj, podivný závěr..

+8+7 / 0