Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Broken Sword: The Shadow of the Templars

Circle of Blood

Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
05.11.1996
Vývojáři:
Revolution Software
Oficiální stránky:
http://revolution.co.uk/games/the-shadow-o…
První díl veleúspěšné adventurní série, která se dočkala tří pokračování. Broken Sword je klasická, ručně kreslená 2D point-and-click adventura.

Hlavním hrdinou je Američan George Stobbart, který si užívá klidnou podzimní dovolenou v Paříži. Tedy až do té doby, dokud mu přímo před nosem nevybouchne kavárna. George jakožto zvídavý člověk se tedy vydává po stopách, jež vrah zanechal a tím se rozehrává rozsáhlý, dobrodružný příběh s fantasy prvky a mnoha nezapomenutelnými lokacemi a postavami.

Georgovi ve vyšetřování pomáhá francouzská novinářka Nicole Collard s roztomilým francouzským přízvukem.

Hra se o 14 let později dočkala vylepšené Director's Cut verze.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


První díl ze série Broken Sword je pro mě jedním z vrcholů klasických kreslených adventur. Hra má naprosto perfektní filmovou atmosféru. Nejvíce mi připoměla dobrodružné filmy typu Indiana Jones.

Kouzelná grafika dokonale vykresluje všechny lokace, které jsem při svém putování navštívil. Děj příjemně odsípá a nevyskytuje se žádné místo, které by bylo jen tak na vyplnění času. Dialogy protkané inteligentními vtípky a narážkami jsou doplňovány vlastním komentářem hlavního hrdiny. Ve většině případů, pokud budete dění pečlivě sledovat, nebudete mít problém. Samozřejmě pár perliček a zákysů se vždycky najde, ale to už k adventurám jaksi patří. A není jich zas tak mnoho. Musím přiznat, že nejvíc mě dostalo vylévání vody do kanálku před hospodou v Irsku, strávil jsem tím asi hodinu a až v návodu jsem zjistil, že to nikam nevede.

Další věc, která mě příjemně překvapila, je absence jakýchkoli "zábavných" meziher, které absolutně nesnáším a většinou mi pokazí dojem z celé hry (např. mezihry ve Full Throttle).

Zvukový a hudební doprovod je rozvněž výborný, jen těch zvuků mohlo být víc a hudba mohla hrát častěji. Občas jsem se mylně domníval, že mám vypnuté repráky. Ale není to nic tak nedostačujícího.

Co však v mém případě hru sráží z absolutního hodnocení jsou chyby ve hře. Konkrétně se mi jednou stalo, že jsem neudělal vše tak jak to mělo mít návaznost na sebe a zablokoval se následující krok důležitý pro postup ve hře. A za druhé situace kdy se mi hra na jednom místě zasekla a odmítala pokračovat. Vyřešilo to až stažení savů do další lokace z internetu.

I přes tyto chyby je pro mě první Broken Sword jednou z nejlepších kreslených adventur, jakou jsem kdy měl možnost hrát.

Pro: grafika, příběh, absence meziher

Proti: chyby ve hře

+31+31 / 0

Jeden z vrcholů adventurního žánru. Krásná 2D grafika, dobrodružství, logické úkoly, přiměřená délka hry. Z celé série nejlepší díl.

Pro: grafika, design, dialogy

Proti: zase templáři...

+20+20 / 0

Pamatuji si, že tato hra okouzlila redakci časopisu Score natolik, že ji věnovali - myslím - celých 6 stránek recenze :D

Faktem je, že je to hodně kvalitní a originální adventura.
Originalitu bych viděl v tom, že je tato adventura postavená především na rozhovorech. Předmětů v inventáři je tu naopak minimum. A když už je hráč řešit něco přes inventář, většinou je to celkem jasné a funguje to, co hráče napadne jako první. Jen málo kdy jsem byl nucený zkoušet všechno na všechno. Díky tomu je průběh hry poměrně zábavný a k zásykům tu příliš často nedochází.
Tvůrci do hry vložili i trochu akce - ve smyslu "jsi v nebezpečí, rychle jednej, jinak umřeš", které měla hře dodat větší dynamiku - ovšem mně osobně se příliš nezamlouvala. (Jedna akce byla třeba ve vlaku - než jsem si všiml brzdy, celkem to trvalo. Další problém byl konec hry - než jsem objevil, že mám kliknout na pochodeň, několikrát jsem musel shlédnout znovu celou animaci rozplétající děj).

Musím pochválit scénář. Příběh je zajímavý, propracovaný, nutí hráče u hry setrvat až do konce, působí dobrodružně a tajemě, příčemž se hráč i něco málo dozví z dějepisu :D Dobře jsou napsané také dialogy - rozhovory totiž nenudí, obsahují celkem decentní humor, každá postava má svůj specifický styl vyjadřování a obratů a dokonce s každou postavou můžete probrat obsah svého inventáře.
Dobře napsaný byl i hlavní hrdina - odhodlaný, odvážný, inteligentní a vzdělaný (umí latinu, má precizní paměť). S takto napsaným hrdinou se ztotožní skoro každý hráč.
I když pár podivností se ve scénáři taky pochopitelně vyskytovalo. (Třeba, když chtěl hlavní hrdina jet do Irska - myslím - Nicol ho přemlouvala, aby nejel, že je to nebezpečné a něco se mu stane. Potom, když ji oznámil, že ho skoro zabil Khan, tak to přešla bez komentáře. Takových detailů je tam víc...)

No a nakonec na mě zapůsobily animace. Ve své době byly fakt moc pěkné a detailní. Zatímco v jiných adventurách třeba nějaká postava zvedla nějaký předmět, celá animace působila trochu oflákne - postava jen podivně křečovitě mávla rukou a předmět se ji objevil v inventáři. Tady si s tím naopak grafici pohráli. Třeba kliknete na noviny, hlavni hrdina se pro ně pomalu ohne, sebere je, chvíli v nich listuje, pak je složí a dá do vnitřní kapsy u saka. Luxusní...

No zkrátka a dobře, každý fanoušek point a click adventur by neměl tuto hru vynechat!

Pro: příběh, scénář, dialogy, animace, hudba,

Proti: Občasná "akce"

+19+19 / 0

Naprostá špička žánru adventure v počítačových hrách. Broken Sword by pochopitelně nebyl tam, kde je, nebýt průkopníkům z Lucas Arts, Sierry a mnoha dalších...
To hlavní, co všem v roce 96 vzalo dech, byla kouzelná grafika, hudba a ozvučení postav. Filmové pojetí celé hry, nádherně vykreslené lokace, plynulé pohyby, vnitřní komentář hlavního hrdiny, fantasticky namluvené charaktery, atd. atd.
Hra je v několika momentech docela tuhá, ale zkušený adventurista nepropadne panice. Mi se to stalo pouze jednou, když jsem se nemohl dostat přes toho praštěného kozla v Irsku...

Pro: filmová atmosféra, hudba a dabing postav, scénář

Proti: nic

+18+18 / 0

Jak zacit komentar na hru, ktera pro me znamena definici adventury, jeden z nejkrasnejsich nezapomenutelnych zazitku a jez zdokonalila moji anglictinu ("Buy kebab. Most good!") :) ? Boty jsem si uz posvatne zul a presypaci hodiny odmerily povinnou minutu ticha. Parizsky sanson line zacal hrat a do kavarny prave vstoupil klaun... Pardon, to jsem se vratil do Vanoc 98... Za okny tma a snih, doma teplo nalozeneho krbu, na stole misa ovocneho salatu, tyden svobody od vsech povinnosti a starosti... a stare pomale PC, kde jsem poprve spustil nejlepsi adventuru vsech dob.

Nevim, jaka kouzelna konstelace hvezd svitila nad scenaristy a programatory v Revolutions Software, ale vytvorili neco, diky cemuz si budu uz vzdycky pamatovat jmeno Charles Cecil. A pritom jedine co o nem vim je, ze ma na svedomi Broken Sword. A jedny Vanoce meho zivota, ktere mi budou ve vzpominkach jasne svitit, i kdyz se vetsina ostatnich ponori do neoblomne tmy zapomneni. Vzpominam si, jak jsem po prvnim dohrani padl do postele a byl jako omraceny... V ten moment jsem touzil *byt* George Stobbart, prozit to dobrodruzstvi, co on. V ten moment mi realita pripadla smutna, nudna, nezajimava. Vratil jsem se z nadherneho snu a ten navrat bolel. Odpusteni prislo po opakovanem dohrani a Zlomeny mec se pro me stal duvernym pritelem z mladi, se kterym mam krasne tajemstvi a treba spolu nekdy zase pujdeme na kavu... (znovuhrani). A pokud ano, pujdu na tu "schuzku" nervozni a trochu s bazni. Tak vypada ucta a nic jineho si tento klenot nezaslouzi.

Pro: Vse, krome...

Proti: toho, ze to ma konec.

+18+18 / 0