Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Walking Dead - Episode 3: Long Road Ahead

28.08.2012
29.08.2012
28.10.2012
22.08.2013
09.04.2014
14.10.2014
28.08.2018
kompatibilní
82
318 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Vyšel již třetí díl herní série The Walking Dead opět od vývojářů Telltale Games. Hratelnost zůstává stejná, ale příběh se posune zase o kousek dál.

Děj se odehrává o nespecifikovaný úsek po druhém díle. Skupinka přeživších bezpečně přebývá ve svém motelu, ale zásoby pomalu docházejí. Vše, co se ještě ve městě najít dalo, už je pryč a zásobovací výpravy jsou čím dál tím více riskantní. Tyto situace vývolávají konflikt mezi Kennym a Lilly - jedna osoba chce přečkat v zimu v motelu a druhá se zas chce přesunout někam na jih. A aby toho nebylo málo, nastane ve vašem táboře další problém, který toto rozhodování velice urychlí.

Náplň epizody je akčnější než v přechozích dílech a dočkáte se i nějaké té přestřelky. Budete také častěji reagovat, neboť těchto scén je zde o hodně více. Grafika zůstala stejná, jen přibylo pár malých detailů. Soundtrack se také nezměnil, jen je doplněn o kytarovou hudbu v podání jedné postavy.


Poslední diskuzní příspěvek

Miraak: Ten dotaz na čas byla již odpověď. Tím, že se zeptal, kolik je hodin, chtěl naznačit, že k tomu došlo před několika hodinami.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Asi nejdepresivnější epizoda série. Dyť to známe ze seriálu, ne každé místo může v tomhle novém světě přetrvat věčně, dříve či později dojde k průseru, při kterém budou umírat lidi... A s tímhle teda tato epizoda fakt nešetřila. Začíná to poklidně, vztahy s postavama se prohlubují (někdy i s potenciálním milostným prohloubením) šarvátky pokračují, děti nám rostou... Pak ale přijde sled událostí tak rychlých, že než se nadějeme, několik výrazných postav nám zmizí. Po polovině epizody si hráč s překvapením uvědomí, jak neskutečně rychle se najednou skupina zmenčila. Navíc v půlce epizody taktéž přichází emoční terror, který teda nepřeju ani svému největšímu nepříteli. (Přesně tak, ani Michalu Davidovi.) Epizoda zde opět dalším způsobem ukazuje, jak neskutečně drsná a nemilosrdná hra je. Zamířit kurzorem myši se zbraní v ruce na hlavu umírajícího dítěte je docela síla. V téhle části také naprosto září postavy Kennyho a Lilly, tito dva rivalové zde mají intenzivní a nezávidění hodný scény, které z celého děje dělají tak úchvatnou podívanou, že i seriál či komixy by mohly ledacos závidět. Taktéž vztah Kennyho a Leea zde zajde do větší hloubky, nevím, jestli u jiných hráčů k horšímu, nebo k lepšímu, já jsem ho vždy považoval za kámoše, nicméně občas jsem nesouhlasil s jeho metodami, což bohužel on pochopil jako jistou antagonizaci k jeho postavě. A tak nějak to přetrvalo...:/ V podstatě u každé postavy zde dojde k nějakému progresu, což se týká i postav, které ze začátku vypadaly, jako že jsou prostě další žrádlo pro walkery - třeba Ben. Ben v této epizodě začíná shazovat ulitu. Vztah Leea a Clementine je jako vždy dobrý, jejich soukromé dialogy opět na jedničku, a světe div se, budou ještě lepšími.

Postavy prošly expozicí. Nyní jsou plným aspektem herního děje. Jak na tom jsou?...


Clementine - Clementine je s každou epizodou silnější a silnější. Bodejť by ne, taky jí tu Lee naučí zacházet s bouchačkama! Její pouto s Leem dále roste, navíc hráčův ochranářský vztah trochu poleví, jakmile se Clementine naučí střílet. Stále je to ale malá holčička, takže se na ní musí dávat pozor! Depku epizody nese překvapivě dobře, nebo to alespoň skvěle maskuje.
Lilly - Ztráta otce jí těžce poznamenala, nicméně daří se jí to dobře nedávat moc najevo. Její skořápka však nadobro praskne, jakmile dojde k útěku z motelu. Stres, truchlení a hněv jí přináší paranoiu a nestabilitu, která zapříčiní smrt jedné postavy. Ke konci svého účinkování je zničená. Odkázaná sama na sebe. (Vzal jsem jí s sebou.) A jak řekl Kenny - "Fucking crazy" Strašně si přeju, abych jí ještě v nějaké sérii viděl, protože ze všech ženských postav je Lilly jedna z nejzajímavějších.
Ben - Ben je chudák a trouba. V této epizodě konečně zahraje velkou roli v celém příběhu. Ze strachu dává přednost spíše okamžitým činům, než racionálnímu přemýšlení. Těžce nese celou aféru kolem motelu a smrti několka postav, protože se domnívá, že to celé způsobil on. Jeho vyjevení pravdy Leeovi, tedy že to byl on, kdo zásoboval bandity, je naprosto parádní okamžik, který Bena jakožto postavu vznesl na mnohem vyšší level hráčovi pozornosti, protože před tím Ben zas tak výrazný nebyl. Ben se bude trápit i ve čtvrté epizodě, tam se ale rozhodne s tím už konečně něco udělat...
Kenny - Jeho Ricko-guvernérovská povaha ještě více roste. Navíc se zde už dostává do konfliktu s Leem, aspoň s tím mým. (V konfliktech Kenny x Lilly jsem byl neutrální, zastřelil jsem napadenou holku na začátku epizody, popral se s Kennym ve vlaku), což je úžasný character development! Následná ztráta ženy a syna mu však způsobí těžké trauma, z kterého se v podstatě už do konce série nevzpamatuje. Má ale ohromnou sílu vůle. Přes to všechno co ztratil jde stále kupředu... Jeho psychický stav se však už nikdy nenapraví.
Carley - Carley je drsná. Byť se v konfliktu Kenny x Lilly snaží být více méně neutrální, nenechá si srát na hlavu od žádného z nich. Její slovní protiútok na Lilly jí však stál život, což byl jeden z největších šoků série. Obzvlášť protože se před tím zdálo, že Carley může mít s Leem románek, což jí jako postavu v příběhu ještě více zvírazní. Taktéž vás konfontuje s tím, abyste se svěřili ostatním o své minulosti, což ve vztazích s postavama hrálo také svou roli.
Doug - Furt nudnej. Jeho smrt jsem neoplakal. Strašně mě mrzí, že při úplně prvním rozehrání jsem zachránil jeho. Carleyina smrt by na mě zapůsobila více.
Katjaa - Na začátku se relativně drží, následné události s Duckem jí však totálně zničí. Její následnou sebevraždu považuju (i v rámci zombie apokalypsy) za čin sobecký a nesoucitný.
Duck - Ze symbolu Duck je jeden z nejdepresivnějších pilířů epizody, dokazující, že tento "nový" svět opravdu nešetří nikoho.
Chuck - Svým moudrým a sympatickým vystupováním bezdomovce vnáší do děje trochu světla (To i díky kytaře.). Škoda, že jeho účel v příběhu byl pouze takový.
Omid a Christa - Dva sympatičtí nováčci, kteří se se skupinou setkávají během stavu nouze na trati. Omid je fajn chlapík, optimistický, hovorný, mající příjemný smysl pro humor. I like this guy. Christa je zase oproti němu nedůvěřivá a podezíravá, ale také neskutečně starající. Už v této epizodě je jasné, že by pro Omida položila život, a mně bylo v tu chvíli jasné, že jí chci mít na své straně, protože tahle holčina se umí procházet po minovém poli.
Nejvýraznější moment: Celá vlaková sekvence - Benovo odhalení pravdy, bitka s Kennym, učení Clementine...

Epizdoa 3 je drsná. Doteď vám hra ukazovala, že byť je vše kolem vás hrozné a odporné, lze s tím bojovat. Nyní vám ale ukazuje, že celý ten boj, který tak urputně vedete, by mohl být marný. Ať už si vedete jakkoliv, dříve či později vám na hlavu spadne kovadlina. Pak už záleží jen na tom, zda se z toho otřesu stačíte vzpamatovat. Taktéž vám ukazuje vzdálený obzor naděje. Ještě není moc vidět, ale je tam. A to je také to, co vede postavy a hráče kupředu. Bez tý naděje, (ano, musíme být patetičtí) je to totiž celý v prdeli.
+19
  • PC 90
No musím říct, že třetí epizoda byla opravdu velmi depresivní a rozhodně se s náma nepárala. Když si po nějaké době uvědomíte, kolik vás bylo ve skupině a rázem je Vás jen tolik?? To je šílenost, ale co už..... Nevzdát se a bojovat dále.

Tato epizoda nabídla už opravdu jak drsné tak i emotivní scény, které se projevily. Přestřelka v motelu, smrt Carley nebo sebevražda Katjii a Ducka. A je nás čím dál tím méně a méně.

Vztahy se ještě více prohloubili a začíná se přiostřovat. Rvačka Leeho a Kennyho, učení Clementine střílet, Benova pravda o zradě. poznání Omida a Christy

Takže jak bych shrnul tuto epizodu? Depresivní, emotivní a samozřejmě i velmi akční. Mých standartních 90% je na místě.

Pro: Příběh, Dialogy, Napětí

Proti: Vaše rozhodnutí ne vždy ovlivní příběh

+19
  • PC --
Tahle epizoda se hrála jedním dechem, zároveň je ale nejkratší. Oproti tomu se autoři neupejpaj nechat zemřít sympatické charaktery nebo děti. Některé momenty tak byly vcelku šokové a hodně mě mrzel vývoj - v tom dobrém slova smyslu. Tak to má být, emoce byly vyvolány.

Jedinou výtku bych měl ke klasickému clische, které se objevovalo i v seriálu a u kterého vždy zavírám oči, protože se cítím trapně za autory - zombí se z ničeho nic objeví
a) v místnosti vedle hrdiny
b) na velkém prostranství vedle hrdiny
který to jeho plahočení, mlaskání a chrmlání prostě vůbec neslyšel a najednou je překvapen. V seriálu to zruinovalo celý jeden díl, tady to ruinuje finální část hry.

Jinak asi nejlepší z dosud vydaných epizod.
+18
  • PC 85
Třetí epizoda posouvá hru zase o něco dál, jak se dalo očekávat:

A tak skupina konečně opouští motorest. Gradace děje v této epizodě se mi líbila, škoda jen si smrt přišla právě pro mé oblíbence...

Poprvé jsem zde však pocítil naprostou bezmoc ohledně vlastních voleb v rozhovorech, který se jenom tvářej, že se tím dá něco výraznějšího změnit – opravdu mi tam skoro vždycky chyběla nějaká odpověď navíc - zastřelit Bena ve vlaku, nebo obvinit někoho před karavanem. Člověk vyšetřuje jak blázen a pozorně si všímá každýho náznaku, aby se potom ve finále zmohl na prosté "Carley to nebyla" Chápu, že měli autoři něco připravenýho, ale něco jako volbu byl to ten nebo ten jsem vyloženě očekával, ale marně.

Celkově se mi líbila epizoda třetí díky dějovýmu spádu o něco víc než předchozí, rozhodně se těším, co bude dál...

Pro: Walking Dead, příběh, dabing a hudba

Proti: Malá interaktivita, málo možností v dialozích, ovládání

+14
  • XOne 75
Jakožto fanouška seriálových baletících zhniláků od AMC ( hlavně první 3 série ) jsem nutně musel jednou sáhnout i po herním zpracování. Vývojáři postavili příběh na dialozích a vztahových linkách mezi postavami, což se na první pohled zdá jako super nápad, kdyby toho žvatlání nebylo už příliš a nestávalo se otravným - pokud musíte neustále poslouchat třeba Clementine jak si mele svou a nemůžete již jednou slyšený dialog vynechat a přeskočit hned na začátku - to mě fakt neskutečně sralo, ale postupem času se s tím hráč smíří.

Jak jsem vytýkal první epizodě málo akce/konfrontace se zombíkama, druhá i třetí epizoda mi to vynahradila a navíc přidala volbu možností v zásadních situacích, nechat žít nebo zemřít, komu věřit apod a někdy je na takové rozhodnutí sakra málo času, pokud se máte třeba rozhodnout, kdo půjde z kola ven při vyhrocených konfliktech v rámci skupiny přeživšich cestovatelů.

Ve třetí epizodě se hlavně řeší mezivztahové problémy, vedlejší postavy začínají vystrkovat růžky a dojde i na nějakou tu drsnou / emoční scénu, kterou bych ve hře nečekal, ale zase mě nebavil pobyt u mašinky a následné chození od jednoho k druhému a žvanění. Komiksový look společně s pěkně udělanými sejmutími Chodců je povedený, postavy a jejich charaktery se rýsují, vedlejších postav si zřejmě moc dlouho neužijeme, zvraty jsou někdy nečekané, což se mi líbí, takže dávám třetímu dílu lehký nadprůměr - 75 %
+8