Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Worms 2

13.11.1997
81
195 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Worms 2 je pokračování tahové strategie Worms. Na z boku viděných mapách se střetávají znepřátelené týmy červů a pomocí bohatého arzenálu zbraní se po tazích eliminují. Úrovně jsou vytvořené ze zničitelného prostředí a místo pevné země tvoří spodek mapy pro červy smrtící vodní hladina. Terén pro boj lze náhodně generovat nebo si snadno navrhnout vlastní. Navíc jsou členitá bojiště okořeněná nebezpečnými minami a sebratelnými bonusy (bednami se zbraněmi a lékárnami). Ve výzbroji červů se kromě obvyklých zbraní (bazuka, granát, brokovnice) najdou i netradiční kousky (explozivní důchodkyně, nálet ovcí a podobně).

Singleplayerovou kampaň tvoří 45 misí, ale podstatná část hry se skrývá ve volné bitvě, která nabízí řadu nastavení. Upravitelné jsou například zbraně, síla větru či příchod Náhlé smrti. Multiplayer lze hrát až v 18 hráčích u jednoho počítače nebo až v 6 lidech po internetu/síti. Hra se ovládá pomocí klávesnice a myši.

Násilí hra odlehčuje všudypřítomným humorem a roztomile nakreslenou 2D grafikou. Engine je použitý i v dalších dílech Worms Armageddon a Worms World Party.


Poslední diskuzní příspěvek

proste klasika.............................................rekl bych že díky této hře vznikly takové hry jako např. bulánci a zato jsem vděčný

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Worms 2 patří do unikátní skupinky her, které se postupem času staly po všech stránkách obsoletní, nebo chcete-li irelevantní. Proč? Z pohledu novějších her dvojku plně zastínil Armageddon a z pohledu starších her, pravý nostalgik či herní historik raději sáhne po prvním dílu. Přesto je to právě druhý díl, který se do mého dětství zapsal nesmazatelným písmem.

Takže ano, budu osobní. Psal se rok 1997, kdy jsem se poprvé začal seznamovat s počítačem, a to jak doma, tak v tzv. kroužku výpočetní techniky. To byla skvělá věc – jednou týdně 3 hodiny vkuse, z toho 15 minut učení, zbytek hraní. Byla tam, tuším, jedna 286, šest různých 386, jedna 486 50 MHZ, jedno Pentium 100 MHZ a jedno Pentium 133 MHZ. Točit jsme se měli po týdnech pravidelně, ale většinou silnější zvítězil, takže já jsem ze začátku hodně prohrával. Přibližně po jednom až dvou letech se síly začaly vyrovnávat a já jsem mohl pravidelně ochutnávat i trochu novější hry. V té době někdo do jednoho z Pentií nadisketoval Worms 2, což bylo naprosto šílené, protože, aby Worms 2 fungoval bez CD, musely být do instalace doplněny další herní soubory, což zabíralo snad kolem 120 – 130 MB. I po zabalení to čítalo přibližně 70 disket a každý, kdo někdy pracoval s krásnými 3,5 palcovými disketami si asi dokáže představit, jaká byla pravděpodobnost, že jedna z nich, během kopírování, vypoví službu. :) Pro zajímavost, já jsem měl cca 12-13 vlastních disket, z nichž nikdy nefungovaly všechny současně, takže mi trvalo 2 měsíce, než jsem si Wormsy nadisketoval domů, přičemž týden, co týden jsem se modlil, aby nikdo na disku v kroužku výpočetní techniky nenašel mých schovaných 70 RAR souborů a nevymazal mi je dřív, než bych si je stihnul přetáhnout domů (myslím, že moje oblíbená schovka byla C:WindowsSystem32).

Ale možná zpět ke hře – společně se sérií Mortal Kombat byly Worms jedna z velmi mála her, které se pohodlně hrály s více lidmi u jednoho PC. Vlastně to byla jediná hra, která byla opravdu zábavná třeba i ve 4 lidech u jednoho PC. Samozřejmě Scorched Earth už jsme měli najetý i pozpátku z těch tři-osm-šestek. Já si ani nejsem jistý, nakolik jsem schopen Worms 2 po těch letech „objektivně“ posoudit, ale vybavuju si jen královskou zábavu, když jsme se postrkávali u počítače a hráli proti sobě znova a znova. Oblíbenou kratochvílí pak bylo i chození po škole ke mně domů, kde jsme stihli s kamarády nějakou rychlejší partičku dřív, než se vrátili rodiče z práce.

Worms 2 má oproti prvnímu dílu o poznání malebnější grafiku, rozdíl z mého pohledu krásně symbolizuje přechod z MS-DOSu na Windows. Červíci jsou roztomilejší, připomínají domácí mazlíčky, mapy jsou barevnější, zbraně nevypadají hrozivě, ale spíše legračně a k tomu ty sladce dabované hlášky! Na Worms 2 i oproti následovníkům oceňuji velmi přehledný interface, kdy v jednom intuitivním Windows okně s několika záložkami nastavíte vše, na co si jen vzpomenete. Od zdánlivých zbytečností jako jsou jména pro vaše červíky, přes náhodný generátor terénu až po překvapivě komplexní editor zbraní. Pokud se nemýlím, Worms 2 disponuje více možnostmi než Armageddon i World Party, co se týče modifikace zbraní. Každé z nich můžete změnit jednotlivé parametry jako je damage, rádius zásahu, počet částic u tříštivých granátů (cluster bomb, banana bomb), počet vteřin do výbuchu u dynamitů, chodících kraviček, skákajících oveček, smrdících skunků, dokonce i počet sypajících se dopísků z nebe (alternativa k air strike) a další. Worms 2 je hra, ke které se vrátí jen málokdo, ale já si na ni vždycky rád vzpomenu…
+17
  • PC 85
Druhy dil Worms dokazal skoro nemozne. Nejen z eprekonal prvni dil, ale zazil jsem u nej snad jeste vice srandy, nez u jendicky. Ta roztomila grafika mi sice zpocatku vadila, ale jakmile jsem si na ni zvykl, masakroval jsem jedno cervi komando za druhym. Na nektere bizardni zbrane vzpominam dodnes.

Pro: Ultimatni hratelnost pri hre vice hracu, roztomila grafika, tuny zbrani.

Proti: Grafika nesedne kazdemu, obcas pitome vygenerovany teren.

+7 +8 −1
  • PC 95
Hrozně zábavná hra ve více lidech. Graficky to sice vypadá jako hra pro první třídu základní školy, ale to k tomu patří.
Hlavní devízou série o červících jsou zbraně. A ty jsou! Takové zbraně v žádné jiné hře nejsou a neboudou.
No a hlavně jsme to hráli o peníze. Hra potom získala větší náboj.
+3 +4 −1